Moniko ajaa Aprilialla ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackCat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tosi siistin näkönen noissa kuvissa.. Miltä kone tuntuu tonttu-SV:n jälkeen?
Mulla SV1000 oli vaihtoehtona taannoin myös.
Juu, vertailua kehiin ja tää oli myös vepelle
thumbs-up.gif
 
Eipä tuosta moottorista vielä osaa mitään sanoa. Oli sen verran paskaset tiet kun tulin, ettei kauheesti tullut urheiltua. Kierroksetkin pidin/pidän vielä aika matallalla. Mutta kyllähän tuo alustaltaan ja jarruiltaan on ihan eri peli. Ilmeisesti myös ilman ohjaukseen on paneuduttu, tai ainakin tuntui että tuulikuorma oli oleellisesti pienempi kuin sv:llä.
 
Eipä tuosta moottorista vielä osaa mitään sanoa. Oli sen verran paskaset tiet kun tulin, ettei kauheesti tullut urheiltua. Kierroksetkin pidin/pidän vielä aika matallalla. Mutta kyllähän tuo alustaltaan ja jarruiltaan on ihan eri peli. Ilmeisesti myös ilman ohjaukseen on paneuduttu, tai ainakin tuntui että tuulikuorma oli oleellisesti pienempi kuin sv:llä.
Niin...Tossa Supervessan nakuversiossahan ei ollut ollenkaan sitä tuulen suojainta vai olitkos jonkun tarvikkeen laittanut?
 
Lauantaina sain uuden Tuonon talliin. Aikaisempi peli oli SV1000N.

<a href="http://www.elisanet.fi/miklon/tuono0001.JPG" target="_blank">kuva1
</a><a href="http://www.elisanet.fi/miklon/tuono0002.JPG" target="_blank">kuva2
</a>kuva3
Hyvännäköinen peli. Ei tartte edes peräpäätä rukata kilpitelineillä ja minivilkuilla. Kunhan vähän rohkastun ja rikastun niin täytyy ihan oikeasti harkita seuraanne liittymistä
smile_org.gif
 
SV:ssä oli aluksi Giwin pieni pleksi, mutta otin sen sitten pois. Aiheutti kovat pyörteet juuri kypärän kohdalle.
 
Tosi siistin näkönen noissa kuvissa.. Miltä kone tuntuu tonttu-SV:n jälkeen?
Mulla SV1000 oli vaihtoehtona taannoin myös.
Juu, vertailua kehiin ja tää oli myös vepelle  
thumbs-up.gif
Vaivaiset 550 km takana mutta jotain on jo tullut huomatuksi. Esim. jarrut ja alusta tuntuu sairaan hyviltä. Tuulen suhinat pienemmät kuin vanha koppaisessa oli, oma pituus 180 cm. Ajoasento on jotenkin "matalampi". Koneen luonnetta ei oikein voi arvioida ennen kuin saa putket ja säädöt kohdalleen. Vakiona toimii tosi "huonosti" verrattuna vanhaan vakioon. Ja moottorijarru ei tule yhtä tehokkaasti kuin vanhemmassa , antaa ilmeisesti hieman kasoa kaasun ollessa kiinni koska paukuttaakin putkessa. Meininki olisi tehdä putket alkuperäisistä muokkaamalla .Sain hommattua Millen alkup. vaimentimet joista pitäisi modifioida äänekkäämmät.Kerron taas lisää kun tulee kokemusta. Niin ja ulkonäkö pysäyttää aina , ei jää epäselväksi mihin käyttöön on tehty.
 
Hei joo, mä mietin just samaa et mitähän ihmettä siellä tapahtuu kun paukuttaa putkessa vakioboksilla ja Race-mapilla omassakin (liittyykö TPS:ään vai vaijerin säätöön).. Aika moni on kuvaillut melko "diplomaattisesti" uuden Tuonon moottoria
wink.gif
 
Näyttää muuten tosi hyväkuntoselta toi maalipinta..Muutenkin hyvinpidetyn näköinen. Puhtaus on 1/4 sielunhoitoa motoristille.
 
Hei joo, mä mietin just samaa et mitähän ihmettä siellä tapahtuu kun paukuttaa putkessa vakioboksilla ja Race-mapilla omassakin (liittyykö TPS:ään vai vaijerin säätöön).. Aika moni on kuvaillut melko "diplomaattisesti" uuden Tuonon moottoria  
wink.gif
Moottorin "vaivat" on pahimmat tasakaasulla 2500-4000 kierroksilla koska lambda säätää seoksia joillain noilla kiekoilla. Esim Mille jossa on sliparit ja Race mappi laitettuna pelaa jo lähes täydellisesti, ja silloin voimaa on ihan eri malliin ja eri alueilla kun vanhassa . Mukana tuli pienempi eturatas(15 piikkinen, paketissa oli teksti , että vain radalla tapahtuvaan urheilukäyttöön) mutta vaihtotarpeesta ei voi sanoa ennenkuin Race mappi on laitettu. Kyllähän se varmaan tulee vaihdettua mutta ei niin pakosta kuin vanhasta.
 
Viime keväänä vaihtu -02 636:nen -03 Mille R:ään, jossa sopivasti laiton akran putkisto ja aprilian lastu. Aikoinaan oli myös RS125..
 
Näyttää muuten tosi hyväkuntoselta toi maalipinta..Muutenkin hyvinpidetyn näköinen. Puhtaus on 1/4 sielunhoitoa motoristille.
jos tota mun omaa tarkotit niin se on yllättävän siisti kilometreihin ja siihen nähden että se on tuotu tammikuussa italiasta
biggrin.gif

Toinen 1/4 tulee siitä kun istuu tallissa kaljapullo kourassa ja ihailee pyörää
cool.gif
 
Tosi siistin näkönen noissa kuvissa.. Miltä kone tuntuu tonttu-SV:n jälkeen?
Mulla SV1000 oli vaihtoehtona taannoin myös.
Juu, vertailua kehiin ja tää oli myös vepelle  
thumbs-up.gif
Vaivaiset 550 km takana mutta jotain on jo tullut huomatuksi. Esim. jarrut ja alusta tuntuu sairaan hyviltä. Tuulen suhinat pienemmät kuin vanha koppaisessa oli, oma pituus 180 cm. Ajoasento on jotenkin "matalampi". Koneen luonnetta ei oikein voi arvioida ennen kuin saa putket ja säädöt kohdalleen. Vakiona toimii tosi "huonosti" verrattuna vanhaan vakioon. Ja moottorijarru ei tule yhtä tehokkaasti kuin vanhemmassa , antaa ilmeisesti hieman kasoa kaasun ollessa kiinni koska paukuttaakin putkessa.  Meininki olisi tehdä putket alkuperäisistä muokkaamalla .Sain hommattua Millen alkup. vaimentimet joista pitäisi modifioida äänekkäämmät.Kerron taas lisää kun tulee kokemusta. Niin ja ulkonäkö pysäyttää aina , ei jää epäselväksi mihin käyttöön on tehty.
Tutulta kuullostaa jos vertailee tuolta Aprillifoorumilta luettuihin tarinohin. Alusta toimii jopa permmin kuin vanhassa ja on ketterämpi. Pitää nyt vaan löytää jostain koeajettavaksi moinen. Voipi sitten tehdä omatkin johtopäätöksensä noista uuden/vanhan eroista. Veikkaanpa vaan, että itsekin olisin tyytymätön koneosaston toimintaan alakierroksilla hivenen tuunattuun vanhaan tottuneena...

Onkos mittaristo muuten mennyt huuruun pesun tms. yhteydessä? Tuntuu olevan suhteellisen yleinen ja kiusallinen vaiva...
 
Mulla ei ole kertaakaan pesun uhteydessä ole kosteusongelmia ollut, vaikka sama uudempi mittaristo..-> eräässä uudehkossa toisenmerkkisessä omistamassani pyörässä mittaristo kylläkin imi kosteutta pesussa, (tiedoksi tyyppivikojen etsijöille)
 
Kahden pesukerran jäljiltä ainakaan ei kosteus ongelmia ole ollut. Se oli kai -06 malleissa joissakin yksilöissä maailmalla ne ongelmat. Minä en tiedä ketään jolla mittarit ois kostunut Apriliassa. Muutenkaan mitään tiedä.
 
Kahden pesukerran jäljiltä ainakaan ei kosteus ongelmia ole ollut. Se oli kai -06 malleissa joissakin yksilöissä maailmalla ne ongelmat. Minä en tiedä ketään jolla mittarit ois kostunut Apriliassa. Muutenkaan mitään tiedä.
No hyvä näin. Eipähän tarvi tuotakaan asiaa sitten pelätä kun aikanaan (jos rahatilanne suo) uudempaan vaihdan. Ja tietty vepe vaihdat pienemmän eturattaan - eihän se Tuono kuitenkaan mikään varsinainen autobaanahaukka ole...
tounge.gif
 
No hyvä näin. Eipähän tarvi tuotakaan asiaa sitten pelätä kun aikanaan (jos rahatilanne suo) uudempaan vaihdan. Ja tietty vepe vaihdat pienemmän eturattaan - eihän se Tuono kuitenkaan mikään varsinainen autobaanahaukka ole...
tounge.gif
Eiköhän se rataskin mene vaihtoon. Sain ne Millen putket purettua ja nyt vain jäljestää sopivat huilut ja tehdä muutama supistus putki niin pääsee kokeilemaan. Oli yllättävän helppo purkaa nuo putket jopa katti lähti kivuttomasti.
 
Back
Ylös