mikkokoo
New member
Juu, vertailua kehiin ja tää oli myös vepelleTosi siistin näkönen noissa kuvissa.. Miltä kone tuntuu tonttu-SV:n jälkeen?
Mulla SV1000 oli vaihtoehtona taannoin myös.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu, vertailua kehiin ja tää oli myös vepelleTosi siistin näkönen noissa kuvissa.. Miltä kone tuntuu tonttu-SV:n jälkeen?
Mulla SV1000 oli vaihtoehtona taannoin myös.
Niin...Tossa Supervessan nakuversiossahan ei ollut ollenkaan sitä tuulen suojainta vai olitkos jonkun tarvikkeen laittanut?Eipä tuosta moottorista vielä osaa mitään sanoa. Oli sen verran paskaset tiet kun tulin, ettei kauheesti tullut urheiltua. Kierroksetkin pidin/pidän vielä aika matallalla. Mutta kyllähän tuo alustaltaan ja jarruiltaan on ihan eri peli. Ilmeisesti myös ilman ohjaukseen on paneuduttu, tai ainakin tuntui että tuulikuorma oli oleellisesti pienempi kuin sv:llä.
Hyvännäköinen peli. Ei tartte edes peräpäätä rukata kilpitelineillä ja minivilkuilla. Kunhan vähän rohkastun ja rikastun niin täytyy ihan oikeasti harkita seuraanne liittymistäLauantaina sain uuden Tuonon talliin. Aikaisempi peli oli SV1000N.
<a href="http://www.elisanet.fi/miklon/tuono0001.JPG" target="_blank">kuva1
</a><a href="http://www.elisanet.fi/miklon/tuono0002.JPG" target="_blank">kuva2
</a>kuva3
Vaivaiset 550 km takana mutta jotain on jo tullut huomatuksi. Esim. jarrut ja alusta tuntuu sairaan hyviltä. Tuulen suhinat pienemmät kuin vanha koppaisessa oli, oma pituus 180 cm. Ajoasento on jotenkin "matalampi". Koneen luonnetta ei oikein voi arvioida ennen kuin saa putket ja säädöt kohdalleen. Vakiona toimii tosi "huonosti" verrattuna vanhaan vakioon. Ja moottorijarru ei tule yhtä tehokkaasti kuin vanhemmassa , antaa ilmeisesti hieman kasoa kaasun ollessa kiinni koska paukuttaakin putkessa. Meininki olisi tehdä putket alkuperäisistä muokkaamalla .Sain hommattua Millen alkup. vaimentimet joista pitäisi modifioida äänekkäämmät.Kerron taas lisää kun tulee kokemusta. Niin ja ulkonäkö pysäyttää aina , ei jää epäselväksi mihin käyttöön on tehty.Juu, vertailua kehiin ja tää oli myös vepelleTosi siistin näkönen noissa kuvissa.. Miltä kone tuntuu tonttu-SV:n jälkeen?
Mulla SV1000 oli vaihtoehtona taannoin myös.![]()
Moottorin "vaivat" on pahimmat tasakaasulla 2500-4000 kierroksilla koska lambda säätää seoksia joillain noilla kiekoilla. Esim Mille jossa on sliparit ja Race mappi laitettuna pelaa jo lähes täydellisesti, ja silloin voimaa on ihan eri malliin ja eri alueilla kun vanhassa . Mukana tuli pienempi eturatas(15 piikkinen, paketissa oli teksti , että vain radalla tapahtuvaan urheilukäyttöön) mutta vaihtotarpeesta ei voi sanoa ennenkuin Race mappi on laitettu. Kyllähän se varmaan tulee vaihdettua mutta ei niin pakosta kuin vanhasta.Hei joo, mä mietin just samaa et mitähän ihmettä siellä tapahtuu kun paukuttaa putkessa vakioboksilla ja Race-mapilla omassakin (liittyykö TPS:ään vai vaijerin säätöön).. Aika moni on kuvaillut melko "diplomaattisesti" uuden Tuonon moottoria![]()
jos tota mun omaa tarkotit niin se on yllättävän siisti kilometreihin ja siihen nähden että se on tuotu tammikuussa italiastaNäyttää muuten tosi hyväkuntoselta toi maalipinta..Muutenkin hyvinpidetyn näköinen. Puhtaus on 1/4 sielunhoitoa motoristille.
Mulla on myös ollut -02 636:nen ja RS125! Jokseenkin yleinen resepti Millen omistajuuteen ilmeisesti. Noh oli siinä välissä muitakin.. mm. GPZ500S-keppihevonenViime keväänä vaihtu -02 636:nen -03 Mille R:ään, jossa sopivasti laiton akran putkisto ja aprilian lastu. Aikoinaan oli myös RS125..
Tutulta kuullostaa jos vertailee tuolta Aprillifoorumilta luettuihin tarinohin. Alusta toimii jopa permmin kuin vanhassa ja on ketterämpi. Pitää nyt vaan löytää jostain koeajettavaksi moinen. Voipi sitten tehdä omatkin johtopäätöksensä noista uuden/vanhan eroista. Veikkaanpa vaan, että itsekin olisin tyytymätön koneosaston toimintaan alakierroksilla hivenen tuunattuun vanhaan tottuneena...Vaivaiset 550 km takana mutta jotain on jo tullut huomatuksi. Esim. jarrut ja alusta tuntuu sairaan hyviltä. Tuulen suhinat pienemmät kuin vanha koppaisessa oli, oma pituus 180 cm. Ajoasento on jotenkin "matalampi". Koneen luonnetta ei oikein voi arvioida ennen kuin saa putket ja säädöt kohdalleen. Vakiona toimii tosi "huonosti" verrattuna vanhaan vakioon. Ja moottorijarru ei tule yhtä tehokkaasti kuin vanhemmassa , antaa ilmeisesti hieman kasoa kaasun ollessa kiinni koska paukuttaakin putkessa. Meininki olisi tehdä putket alkuperäisistä muokkaamalla .Sain hommattua Millen alkup. vaimentimet joista pitäisi modifioida äänekkäämmät.Kerron taas lisää kun tulee kokemusta. Niin ja ulkonäkö pysäyttää aina , ei jää epäselväksi mihin käyttöön on tehty.Juu, vertailua kehiin ja tää oli myös vepelleTosi siistin näkönen noissa kuvissa.. Miltä kone tuntuu tonttu-SV:n jälkeen?
Mulla SV1000 oli vaihtoehtona taannoin myös.![]()
No hyvä näin. Eipähän tarvi tuotakaan asiaa sitten pelätä kun aikanaan (jos rahatilanne suo) uudempaan vaihdan. Ja tietty vepe vaihdat pienemmän eturattaan - eihän se Tuono kuitenkaan mikään varsinainen autobaanahaukka ole...Kahden pesukerran jäljiltä ainakaan ei kosteus ongelmia ole ollut. Se oli kai -06 malleissa joissakin yksilöissä maailmalla ne ongelmat. Minä en tiedä ketään jolla mittarit ois kostunut Apriliassa. Muutenkaan mitään tiedä.
Eiköhän se rataskin mene vaihtoon. Sain ne Millen putket purettua ja nyt vain jäljestää sopivat huilut ja tehdä muutama supistus putki niin pääsee kokeilemaan. Oli yllättävän helppo purkaa nuo putket jopa katti lähti kivuttomasti.No hyvä näin. Eipähän tarvi tuotakaan asiaa sitten pelätä kun aikanaan (jos rahatilanne suo) uudempaan vaihdan. Ja tietty vepe vaihdat pienemmän eturattaan - eihän se Tuono kuitenkaan mikään varsinainen autobaanahaukka ole...![]()