• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottoripyörä suku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rantze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rantze

New member
Eli kulkeeko moottoripyörä harrastus suvussa ?
Vai oletko ainoa, joka kulkee kaksi pyöräsellä ?

Omassa suvussa on ainakin kahdella minun lisäksi
062802moto_prv.gif

Isoisällä oli IC 350 vm. 1953. Siitä tämä koko harrastus osittain sai kipinän. Serkkupoika oli nuorempana innokas motoristi, on kyllä nyttemmin lopettanut. Hän oli myös aikanaan syypää että tähän kalliiseen harrastukseen lankesin.

Nimimerkki Päivääkään en vaihtaisi pois
buttrock.gif

Kyllä suvusta muutama pyörä löytyy. Yksi museo pyörä ja toinen ilmeisesti tulossa
buttrock.gif

Isoisä on kuollut moottoripyöräonnettomuudessa. Toivottavasti se ei ainakaa kulje suvussa. Yhdellä sukulaisella on pyörä, mut ei ajele paljonkaan. Muita ei kyl tuu mieleeni
nixweiss.gif

Isoisällä oli ainakin iso BSA.
Faijalla oli Jawa(350cc) ja BSA(500cc). JAPista en ole varma.
Osti -80luvun alussa vielä -73 Jammun R5:n(350cc kaksitahti).

Isältä on nää vauhtigeenit tyttärelle tullu
smile_org.gif

Eno käy mopollaan vetelemässä kiihdytyskisoja.

Faija ei ollut prätkä miehiä. Velipojalla on mun lisäksi ja lankomiehelläkin on vaikkei sitä sukulaiseksi kai lasketakkaan. Faija vainaan serkku kävi jo kuuskytluvun alusta asti Imatralla, ensin Hussen Silverpilillä ja sitten CZ175:sella. Ajoi myös SM-Trailia B-luokassa. Nyt hänen poikansa ajaa RR:ää kakspuolikkaissa.
Enempi on noi isoisät ja muut olleet noita automiehiä, on ollut kuljettajia ja oman kuorma-auton omistajaa.

Isäukko harrasteli joskus 60-luvulla. Tällä hetkellä vain minä, mutta pikkubroidi on kovasti innostumassa.

Isoisällä on ollu jonkunmoinen moottoripyörä ja mun isällä on nuorempana ollu useita pyöriä mm: Tuutti Honda joten kaipa se kulkee suvussa
tounge.gif

Isällä ollut silloin 60-luvulla Jawoja mutta perheen myötä harrastus sitten tahtoi jäädä ja alkoi innostus kytemään uudelleen kun hankin edellisen moponi shadowin, nyt sitten shadow onkin hänellä.

Vaimolla oli myös ennen pojan syntymää cebari500:nen, jospa tässä molemmat pojat innostuvat perheen yhteisestä harrastuksesta kunhan sitten ikää tulee...
thumbs-up.gif

Isän moottoripyörän kyydissä tuli pikkutyttönä istuttua. Pikkuveljelläkin oli, mutta hän on sittemmin suuntautunut enemmän autoharrastuksen pariin.
Tällä hetkellä perheestämme ainoastaan miä omistan pyörän. Jota ainakin isäukko lainailee
tounge.gif
.

Muutoin suvussa ei taida mopoilijoita olla...

Isäni ainoa kulkuneuvo lukioaikana oli moottoripyörä (Jawa CZ ja AJS 500). Sillä sitten ajeli nykyisiin verrattuna varsin kehnoja teitä pitkin vaihtelevissa keleissä vaillinaisin varustein. Osti kyllä aikoinaan ensimmäisen pyöräni, muttei muutamia koeajoja lukuunottamatta ole pyörän selkään enää innostunut kapuamaan. Ehkäpä se siperia ei silloin aikoinaan opettanut niitä parhaita asioita tästä harrastuksesta.

Kait tuo on sukuvika...
Jos laskee sisarusparven ja heitin jälkeläiset niin
pienimuotoiset kokoontumisajot sais pystyyn.
062802moto_prv.gif

Back