• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottoripyörä suku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rantze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näin se menee, isäukko ja setäni motoristeja, minä ja sisarukseni setäni poika ja muutama serkku ja omat lapset. Kuvia löytyy vanhoista Harrikoista, Inkkareista, Arieleista. Aikanaan kun ostin nelos Hondan niin ukko häipyi sillä maailman uruille ja palattuaan sanoi muuten kyllä kulkevan hyvin, mutta vääntöä puuttui.
cool.gif

Isällä oli kaksi Arielia ennenkuin osti Octavian... hähää. minua harmittaa että Arielit meni kiertoon, mutta isää ei. olivat kuulemma niiiin huonoja ajovehkeitä siihen aikaan. siis jatkuvaa korjaamista.

Isällä oli vuoteen 1967 saakka pyöriä noin kymmenen vuoden ajan. Kolme Jawaa, NSU ja AJS 500, joka oli ollut jo ihan kova rauta kuulemma.

Velipojjaan kanssa on sittemmin 80-luvun alulta ajeltu...

Isällä oli pyörä (aikana ennen lapsia). Äiti on aina sellaisesta haaveillut ja nyt minun lisäkseni ainakin kolmen serkun perheessä on kaksipyöräisiä
smile_org.gif

Mää olen suvun ainoa: mopoilija, sukeltaja, metsästäjä, ampuja, laskettelija ja laktoosi-intolerantikko!
lookaround_orig.gif
biggrin.gif

sekä isolla että pikkuveljellä myös mopot. edesmennyt toinen isoveli harrasti myös...
062802jumpie_prv.gif

eno on harrastanut pyöriä jo vuodesta -63. sieltä se innostus varmaan itsellenikin on tullu.

serkku on mp-poliisi
crazy.gif
ja yksi serkkutyttökin harrastaa
062802jumpie_prv.gif

Pisti oikein miettimään.

Hmm...

Isoäiti kehui ajaneensa joskus 40 luvulla moottoripyörällä. Oli kuulemma talvi ja lunta jonkin verran. Toki tällöin ei autoja ollut kuin kylän apteekkarilla ja opettajalla.

Eno kehui käyneensä 50 luvun lopulla talvisin moottoripyörällä puumetsällä. Oli sukset jaloissa ja työkalut repussa.

Isä on ajellut kevarilla silloin kun on tavannut äitini.

Veli osti 450 kuutioisen vuonna 2003.

Ostin veljeltä ton 450 kuutioisen itselleni 2004. Taisin olla 35 sillon.

Sitten ostin 1100 kuutioisen. Samaan aikaan toinen veljeni osti cbr kyykyn.

Kaippa sitä voi sanoa, että suvussa kulkee, vaikka serkuista kukaan ei tietääkseni tällä hetkellä prätkällä ajele.

Isoveljellä oli aikoinaan kevari.. ja todennäkösesti siitä on tämä mun kipuna lähtenyt noihin kaksipyöräisiin.

Tietääkseni kellään muulla perheessä/suvussa ei ole pyörää tahi edes pahemmin kiinnostusta. Ja tulipa mieleen että taitaa ainoastaan pikkusisko tietää että minulla on kortti
wink.gif

Isä ollut joskus nuorenpana töissäkin Tunturitehtaalla ja omistanut useita mp:iä... Sedältä löytyy pyörä tällä hetkellä... Mut nuorista minä olen ainut...
baaa.gif

Isällä on ollut pyöriä ja ajaa edelleen satunnaisesti mun pyörällä. Serkuilla on/on ollut myös pyöriä.

Meikäpoika on tiettävästi meidän suvun ainoa kummajainen,tämän harrastuksen tiimoilta,serkulla tosin oli aikoinaan pyörä hetken,mutta ei hänestä kehittynyt kunnon motoristia koskaan.
biggrin.gif
062802moto_prv.gif

Isä ajeli ainakin Jawoilla mutta viimeisin oli BMW. Siitä jäi muistikuvat pikkupojalle ja kaiketi on sitten sukuvika kun olen jatkanut baijerilaisilla.

Äitin isällä oli 50cc Zündappi, sitte hyppäs yhen sukupolven yli ja yks kesä 80-luvun alussa kolme broidia osti pyörät kahen viikon sisällä toisistaan tietämättä. Nyt keskimmäisellä on jo kivi, 500cc Tiikeri ol pehmeempi kun rekka; nuorin on ajanu koko ajan ja tällä ol muutaman vuoden tauko. Nuorimman poika ajaa ny trialia viis vuotta ikäsiään vanhempien sarjassa ja pärjää hyvin
smile_org.gif
...että ei toi ny ihan sukuvika oo
cool.gif

Back