• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottoripyörä suku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rantze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ainoa kummajainen olen suvussa, äitini on istunut nuorena likkana kyydissä ja isä ajaa joskus työnsä puolesta pyöriä tien poskesta mut mä olen ainoa joka omistaa ja nauttii siitä
wink.gif

Isällä ollut pyöriä 50-60-luvulla (IC, Jawa). Maalla asuttiin ja pyörä oli ainoa kulkuneuvo kaupunkiin. Jawan tarakalla isäni vei mm. äitini kaupunkiin synnyttämään veljeäni vuonna -62. Tie oli mutkainen ja kuoppainen, matkaa kaupunkiin n. 20 km. Veli syntyi lähes saman tien, kun pääsivät sairaalaan  
biggrin.gif

Vanhin serkkuni oli motoristi. Muita ei taida olla eikä ainakaan yhtään naispuolista. Tosin kummityttöni hankki ensimmäiseksi kulkuneuvokseen skootterin 16-vuotiaana  
smile_org.gif

Lasketaanko siskon mies sukuun kuuluvaksi? No hänellä on Rocket  
smile_org.gif

isällä ollut joskus 40-50 luvul ic java ifa ja avo merkkisiä mopottimia ja nyt innostui vaimokin mopoilusta

No, sedällä oli joskus viiskytluvulla Jawa, broidilla ollut useampia pyöriä, nyk. Ducati, broidin pojalla nyt eka menopelinä  myös Ducati, mun pojalla Honda. Serkullakin tais jossain vaiheessa olla kakspyöränen eli Vespa. Niin ja avosiipalla, jos sitä voi sukuun laskea, Suzuki.

Tietääkseni oon eka/ainoo naispuolinen kahvanvääntäjä.  
sport05.gif

Isä, veli, veljen vaimo ja tytär, siskon perheessä yksi pyörä yhteiskäytössä. Lähisuvussa parilla serkulla on pärrä ja enolla on joku vanha brittipyörä tallessa muttei ajossa.

ainoa taidan olla... ainakin nykyään. Serkulla oli joskus joku kawa, mallia en muista, mutta kawan wärinen se ainakin oli.

pyöriä on ollu molemmilla waareilla, isällä oli useita kawasakeja ja suzukeja sekä jääratalaitteina isoja jampun krosseja kunnekka suzukin uus RM (sillon joskus) katkaisi faijalta jalan krossiradalla. sitten katupyörillä tuo räppäili niin möhköllä, ZXR:llä, GSX-R1100W:llä, HD:n FXR:llä melkein kymmenen vuotta ja sen jälkeen HD:n -48 Panheadilla yhden syksyn. enää ei omista pyörää hän. tädinmiehen puolelta löytyy hd shovelhead, IC-nissani (jääratarojekti, micran kone) sekä DT-supermoto rojekti kohta piikki-ikäiselle serkulle. enolla oli möhkö monta vuotta, ja kaiketi vieläki haikailee sitä tai jotain sen tilalle. tästä mää sitten jatkan omalla tavallani. kyl vauhtia ja moottorin pärinää tässä suvussa on riittäny.
blush.gif

Isän pyörä jostain 5-60-luvun taitteesta.

kliks

Kyytiläisen paikalla kummitätini ja kuskina hänen isoveljensä.
Jostain kai ne geenit periytyy...

biggrin.gif
Faijalla aikanaan (kuulemma) ekaks 250 Jawa Sixi (otin sille kuvan -05 messuilta , vm 62 ja 17 hv. ) . Sen jälkeen se kyllästy ku kaverit veti Pässeillä (BSA) ohi molemmilta puolilta ja hankki 350 cc Six Day:sin ja oli kuulemma ihan pro.....Broidilla Gilonen K7 , joten kait se verissä virtaa ....
062802moto_prv.gif

Kyllä sitä on tän suvun miehillä pyörä jossain vaiheessa elämää ollu. Ainaki sen verran taakseppäin mitä itse tiedän... Paapalla oli aikoinaan Cleveland ja niitä jorinoita on kuultu  
tounge.gif
. Isällä on ollu nuorempana Suzuki ja meikäläisen aikana Honda, Kawasaki ja Ducati. Ja nyt ite ajelen Kawasakilla. Kyllä se siitä lähti kun isällä oli pyörä ja itellä pienestä asti mopo.

Ukilla oli sillon nahkapipo aikaan joku moottoripyörä
thumbs-up.gif
... oon joskus pienenä kuvia siitä nähny mut en nyt kuollaksenikaan muista mikä pärrä se oli. Muilla ei sitten pyöriä oo ollukaan ainakaan lähisuvussa..
sad_orig.gif

Muutamalla serkulla, joissain tapauksissa serkkujen äijillä, on mopoja. Ja tietysti velipojalla. Ja serkku tuli järkiinsä, ja nyt on 2 busanistia myös suvussa..
062802moto_prv.gif

Eno joskus nuorena ajoi. Minun broidi joskus nuorena ajoi ja nyt vähän vanhemmassa iässä taas haaveilee moottoripyöräilystä.
Meidän perheessä minun lisäksi miekkonen ajaa sekä kaksi vanhinta lasta, nuorin ei.

pappa ajeli kans joskus 50-luvulla kesät talvet kännissä ja selvinpäin..muuten ei sit tuu muita mieleen

Veljellä oli joskus piikki.
Ja serkkupojilla joka kesä uudet pyörät.
Itse innostuin oikeastaan vasta kun hommasin vanhemmalle pojalle piikin. Pitihän sillä iskänkin vähän kokeilla.
Sitten olikin oman pyörän hommaaminen edessä :-)

Joo-o.. Sillain kulkee, että jos isää olisin aikoinani uskonut niin ikinä ei olis tullut pyörää hankittua.
Tuskin pyörävastaisempaa ihmistä onkaan, vaikka iän myötä onkin rauhoittunut. Salaa ne ensimmäiset 2-pyöräiset hankittiin, niin mopo kuin moottoripyöräkin.

Mun innostus alkoi varmaan siitä, kun 5-6 vuotiaana sain matkustaa naapurin pojan mopon kyydissä muutaman sata metriä. Kaiketi se oli vaikuttava kokemus, koska muistan sen edelleen.

Tavallaan, isoisä ajoi 20 -luvulla HD:llä. Kyseessä ei kuitenkaan ollut harrastus, vaan pyörää käytettiin töissä.

Sedällä oli Jawa 60 -luvulla ja isobroidit ajelivat 70 -luvulla.

Back