Kiitokset Ukkoselle selkeistä ohjeista.
Oma tarina:
- maanantaina -98 XX alle
- tiistaina box / spjutsund -akselilta palattaessa loppuu virta. Ensin mittareista, sitten valoista, sitten sytkästä.
- akku testattiin korjaamolla, toimii. Kunnon laturi talliin ja lataamaan.
- Iltasella akku täynnä, laturin indikaattori näyttää smileytä
- akku kiinni, pyörä käyntiin, takakatteen alta savut ulos, pyörä seis.
- wingracki ja takakate irti, jännitteensäätimen kanteen palanut läpireikä. ei ihme että savu pääsi ulos.
- Stormista tarvike tilalle (99€) ja paikalleen. Eikun testaamaan
1. Savua ei tullut ulos (ei kai ole ihme, kun ei ole sitä reikää kannessa
)
2. Ukkosen ohjeiden mukaan mittaamaan:
- vastusmittaus ei onnistu, mittarini ei yllä riittävän alas (asia korjataan illalla kaverin mittarilla)
- kaikki mittaukset on Ukkosen ilmoittamien rajojen paremmalla puolella, paitsi LATAUS. Napajännite on tyhjäkäynnillä 14,1 V (ok) ja 5000 varvilla 13,9 V (ei ok).
Kuuma kysymys: missä vika?
Vaikuttaako asiaan se, että akku on tosiaan aivan täynnä? Pitääkö laturin silti ladata sitä yli 14,5 V jännitteellä?
Laturilta kuitenkin tulee joka piuhasta yli 60 V jännitteensäätimelle.
Nimimerkillä "hieman ymmällään"
---
Edittiä:
Kas niin, vastusmittauksetkin tehty, kaikki mittaukset sallituissa rajoissa.
Pitää varmaan ajella jonkin aikaa yleismittari tankkilaukussa ja seurailla latausjännitteen kehitystä.
Osaisiko joku sanoa, mistä johtuu latausjännitteen putoaminen kierrosten noustessa?