Moottorirata Iittiin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja madagi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ehkä Suzuka-referenssi tuli siitä, että ihan ensimmäisessä havainnekuvassa ne pitkän takasuoran jälkeiset s-mutkakombot oli lähes yksi yhteen Suzukan pääsuoran jälkeisistä s-mutkista, ainoastaan jyrkempinä/pienempinä, mutta selkeästi näki mistä suunnittelija oli idean saanut. Sittemmin ne suoristettiin kuten yllä desmoseidici sanoi, ja tässäkin ketjussa aikoinaan tuli esille.

Samaa mieltä asennoitumisesta, nyt pitäisi vain nöyrästi kiitellä ja olla yhteistyöhaluinen Dorna/IRTA suuntaan. Ehkä Pohjolalla hieman purkautui paineetkin tässä kun stressi ja selkäänpuukotus on viimeisen vuoden ollut varmasti jatkuvaa, niin ulosanti oli aikas ylevää välillä ja pääsi jyrähtämään kummolamaisesti negailijoille.
 
Eikö tosiaan tänä päivänä pystytä simuloimaan riittävällä tarkkuudella, kuinka lujaa suunnilleen milläkin vehkeellä tiettyä rataprofiilia pääsee. F1 puolella käsittääkseni ajavat simulaattorilla, radat suurella todennäköisyydellä laser skannnattu, jolloin ne on juuri sitä mitä todellisuudessa.
 
Tässä mitään simulaattoreita tarvita, vaan JMH:n sähköaivojen Microsoft Paint.

Olkaapa hyvät, ja missä on mun miljoonat :D

l2Qy7mu.jpg


Vakavammin... mikäli paukkuja ei layoutin muutokseen riitä, niin on niitä ratoja muuteltu ennenkin valmistumisen jälkeen. Muutoksen lopullista hintaa tärkeämpi lienee kassatilanne, joten eikun usvaa putkeen ja kohti kisoja.
 
Entä katsojat? Nopeella ajatuksella tulee mieleen että syheröiden pujottelu olisi juurikin herkullista katsottavaa yleisölle jos/kun mennään pyöräpyörää vasten, vaikkei varsinaisesti ohituspaikka tuollainen syherö olekaan, ellei tuu virheitä..?
 
Tossa JMH:n virityksessä toiseen oikaisuun tulis ihan kosminen ylämäki. Siinä nypyn kohdalla oliskin hauska jarru pudottaa ykköselle vikaan mutkaan :grin:
 
Uutisen voi kirjoittaa monella tapaa. Pisteet tälle.

Helsingin Sanomat:

SUOMEN MOTOGP-TESTEISSÄ AJETTIIN JO TOISENA TESTIPÄIVÄNÄ 340 KILOMETRIN TUNTINOPEUDELLA
Huippunopeudesta vastasi Ducatin testikuljettaja Michele Pirro.

PARHAILLAAN Kymiringin moottoriradalla Iitissä ajettavissa ratamoottoripyöräilyn MotoGP-luokan testeissä päästiin huippuvauhtiin jo toisena testipäivänä tiistaina.

Radan pisimmällä suoralla mitattiin iltapäivällä testien huippunopeudeksi peräti 340 kilometriä tunnissa. Huippunopeudesta vastasi Ducatin testikuljettaja Michele Pirro.

”Päivän mittaan kuljettajien fiilikset radasta paranivat, koska radan pintaan tarttui kumia enemmän, jonka myötä pitoa tuli lisää”, KTM:n testikuljettaja Mika Kallio sanoi tiedotteessa.

Ratamoottoripyöräilijät saivat tiistaina ajaa testejään poutasäässä radalla, jonka pito parani päivän mittaan jokaisella ajojaksolla. Maanantain sadekelissä huippunopeus oli 320 kilometriä tunnissa.


”Eilen pitoa oli huomattavasti vähemmän märkien olojen ja uuden asfaltin takia, mutta tänään pääsimme testaamaan enemmän ja tehokkaammin”, Kallio sanoi.

Kallion mukaan suurin osa radasta on ”tosi mukavaa ajettavaa”.

”Muutamaa hidasta mutkaa meidän olisi pitänyt ajaa enemmän, jotta olisimme päässeet niihin paremmin sinuiksi. Ajolinjavaihtoehtoja ei ole hirveästi, koska ajetaan koko ajan puolelta toiselle kallellaan.”

TESTIAJOT päättyivät tiistaina pari tuntia suunniteltua aiemmin, kun rankkasade iski rata-alueelle.

”Oli radan testaamisen ja kehittämisen kannalta tärkeää, että toinen ajopäivä oli kuiva. Sade puolestaan auttoi näkemään, miten vesi poistuu radalta”, MotoGP-sarjan promoottorin Dorna Sportsin urheilutoimenjohtaja Carlos Ezpeleta sanoi tiedotteessa.

”Radan perusprofiili on kunnossa, eikä suuria muutoksia tarvitse tehdä. Kymiring on selkeästi omanlaisensa rata.”

Dorna Sports päättää MotoGP-luokan ensi vuoden kilpailukalenterista muutaman viikon sisällä. Kymiringillä toivotaan MotoGP:n MM-sarjan osakilpailun ajankohdaksi heinäkuuta 2020.
 
Jep, juuri näin.
Yleensä vaan mediassa kärkenä on otsikko tyyliin "JÄI PUOLEEN KÄVIJÄTAVOITTEESTAAN" tjsp. yhtä positiivista.
 
E', Kui nii... :D Ei oikein jää aikaa mihinkään nykyään... :sad:

Sitä vaan, että parhaat kisat tarjoavat Phillips Island sekä Assen.

Ovat myös sattumoisin todella nopeita kaarteita sisältäviä ratoja. Meno on myös näyttävintä.

Asian voi myös järkeillä. Alastaron vauhtivasurin ulostulosladia on kivempi seurata kuin kahvilan mutkaa.

Sitten kun pyörä on korvallaan 250 vauhdissa ja piirtää mustaa alkaa erittyä tippoja.....
 
"Kymiringin ratajohtaja Timo Pohjolan mukaan jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta rataan ei olla tekemässä muutoksia.

– Minkäännäköisiä muutoksia ei tehdä, sillä promoottori Dorna Sportsin urheilutoimenjohtaja Carlos Ezpeleta sanoi, ettei rataan tulla tekemään mitään muutoksia." (IL.fi)
 
Mä hyödynnän röyhkeästi JMH:n tekemää vahvaa editointityötä oman ehdotukseni pohjana, tuossa olisi mun näkemykseni. Heti kun voitan Eurojackpotissa 90 miljoonaa ja ostan koko Kymi Ringin, niin muutan sen tollaiseksi.

kymi22.jpg
 

Liitetiedostot

  • kymi2.jpg
    kymi2.jpg
    99,5 KB · Katselut: 149
^
Tosi vahva.

Suizakille: Höpsis. Mä aion iskeä Fiiatilla Kallion paljastamaa GP-pyörän heikkoutta vastaan tuolla syheröllä.
 
Mä yhdistäisin lähtö- ja takasuoran yhdellä pyöreällä harpinvedolla, niin saataisi takasuoralle kunnon lähtö ja puhkeaisi se 400 km/h.
 
Back
Ylös