• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mopottomat "asiantuntijat"

wink.gif

Tuttua on myös mp-harrastuksen kulujen päivittely.

Nämä j##sustelijat käyttävät kyllä huomattavia summia alkoholiin ja tupakkaan, tai sitten jos eivät ole niihin koukussa, niin muihin – sinänsä varmaan mukaviin harrastuksiin.
sanoi:
wink.gif

Nämä j##sustelijat käyttävät kyllä huomattavia summia alkoholiin ja tupakkaan, tai sitten jos eivät ole niihin koukussa, niin muihin – sinänsä varmaan mukaviin harrastuksiin.

Niinpä! Isäni on kaikkien alojen asiantuntija ja pitää huolen siitä että hänen mielipiteensä tosiaan tulee kaikkien korviin. Itelläni on eka pyörä vast hankinnas. Kiva sit käydä kotoon kuulemas miten turha semmonen on. Kyll mä sen tiedä!! Mutt silti sen haluun ja aion hankkia. Isäni kenkkuilun oon tulkinnu silkaks kateudeks. Hän sentään on "elättänyt kaks lasta ja hankkinu kodin. Ei siinä kuule oo tommosiin pyöriin varaa. Ja hänen aikanaan rahat todella piti ansaita". Enkö mä sit ansaitse ihan ite omat rahani käymällä töissä ja saa myös käyttää ne ihan just siihen "turhuuteen" ku ite haluan?!

Koitan antaa näitten kommenttien mennä toisest korvast sisään ja toisest ulos, mutt eipä se ain nii helppoo oo.

Edellisestä tulikin mieleen oman faijan kommentti kun kerroin ostaneeni pyörän... "Silläkö meinasit ittes tappaa?"

No, jälkeenpäin oon myös kuullut kaikki jutut turhasta rahanmenosta ja asunnon hankkimisesta ensin jne jne... Muuten se on ihan hyvä tyyppi.
biggrin.gif

Nämä herrat tietää muun muassa että käytetyt pyörät ei voi kestää,uusissa on liikaa tehoa yms.yms.
No tuota "käytetyt ei voi kestää" kuulee usein motoristiporukoissakin, erityisesti sellaisissa joissa rakentamisen harrastuneisuus ei ole suurta.

Meillä duunissa on muutama pyöristä jotain tietävä ja niiden kanssa tulee aiheesta joskus juteltua, loput pitävät suunsa supussa -eivät kehtaa naiselta kysellä?
tounge.gif
Minkäänlaista besserwisserismiä täällä ei esiinny, mikä taitaa olla pieni ihme...

No joo...on niitä j##sustelijoita ja ohjeiden/neuvojen antajia ihan niissäkin, jotka sen pärrän omistaa!  Itse sain paljon kommentteja ja ohjeita juurikin niiltä, jotka ovat juuri tehtaasta saaneet uuden mopon ja teettävät huollot liikkeillä.

Tässä ryhmässä on jonkin verran uustyhmiä seassa, mutta kyllä niitä on meissä kaikissa...minä ainakin voin reilusti sanoa olevani turhanpäiväinen j##sustelija ja ohjeiden antaja, oikea Lady Domina toisinaan  
tounge.gif
Jaa että mitäkö sitten oikeen asioista tiedän...NO EN SITTEN YHTÄÄN MITÄÄN  
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Mitä täh?!? Eikö Dainese  olekkaan mopokerhon logo  
omg.gif
Richa aineski on  
wink.gif

Niinpä! Isäni on kaikkien alojen asiantuntija ja pitää huolen siitä että hänen mielipiteensä tosiaan tulee kaikkien korviin. Itelläni on eka pyörä vast hankinnas. Kiva sit käydä kotoon kuulemas miten turha semmonen on. Kyll mä sen tiedä!! Mutt silti sen haluun ja aion hankkia. Isäni kenkkuilun oon tulkinnu silkaks kateudeks. Hän sentään on "elättänyt kaks lasta ja hankkinu kodin. Ei siinä kuule oo tommosiin pyöriin varaa. Ja hänen aikanaan rahat todella piti ansaita". Enkö mä sit ansaitse ihan ite omat rahani käymällä töissä ja saa myös käyttää ne ihan just siihen "turhuuteen" ku ite haluan?!

Koitan antaa näitten kommenttien mennä toisest korvast sisään ja toisest ulos, mutt eipä se ain nii helppoo oo.

Eipä muuta kuin iskalle kauniina kesäpäivänä potta päähän, ukko peränpitäjäks ja pikku reissu paikallisilla mutkapätkillä  
sport05.gif
Illalla saunaan (
033102beer_1_prv.gif
) ja reitin läpikäynti - ja uuden reissun suunnittelu...
Loppuu se paskanjauhanta mopoilun turhuudesta.
Seuraavana kesänä menettekin sitten todennäköisesti peräkkäin  
062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif

Samaa voi tietysti soveltaa myös muiden tuttujen narisijoiden kanssa, mutta tuntemattomia ei viitsi edes laskea pyörän viereen. Niille riittää että kääntää kahvaa (=  
033102ass_1_prv.gif
)

wink.gif

sanoi:
wink.gif

Jos on varaa autoon vaikka niin miksei pyörään? halvempaahan se on, selvästi. Ei ole autoveroa, hankintahinta huomattavasti alhaisempi. Vakuutuksetkaan eivät ole VUODESSA sen kalliimpia kuin autoonkaan (ellei aja 12kk /vuosi). Polttoainetta menee vähempi... jne ;)

Mitenkään väheksymättä teidän kokemuksia, mutta arvatkaas mikä on kommentoinnin määrä kun ajaa HD:lla. On saanut kuulla olevansa *enkeli, jos on vähän sänkeä niin vittuilu jatkuu ja jos parturointiväli vähänkin venyy niin vittuillaan siitäkin. Ja pyöräähän haukutaan todella paljon, kukaan ei vaan tajua että uudet HD:t on ihan yhtä luotettavia kuin muutkin mopot
veryangry.gif
Otan osaa
tounge.gif
. Vaikka kyllähän monen Harlikka-kuskin ulkonäkö pettää...ei uskoisi että moisen ulkokuoren alla pomputaa lämmin sydän  
biggrin.gif
.
"Asiantuntijoita" riittää joka lähtöön ja joka asemalle, oli aihe sitte mikä hyvänsä. Mun pelihousut  meinaa kyllä revetä äitini kanssa  
omg.gif
, hitsi vie
confused_orig.gif
. Sieltä kyllä löytyy niin uskomatonta tietotaitoa ihan joka paikkaan  
nixweiss.gif
, oli kysymys vaikka kuin teknisestä asiasta hyvänsä. Huh huh. Silti tullaan hyvin juttuun  
tounge.gif

Edellisestä tulikin mieleen oman faijan kommentti kun kerroin ostaneeni pyörän... "Silläkö meinasit ittes tappaa?"

No, jälkeenpäin oon myös kuullut kaikki jutut turhasta rahanmenosta ja asunnon hankkimisesta ensin jne jne... Muuten se on ihan hyvä tyyppi.  
biggrin.gif
Saman tapainen oli naapurin sinänsä mukavan rouvan kommentti kun vaimoni esitteli hänelle hankintaani."Kyllä tolla hengestään pääsee." Jos näin tulee käymään, pääseepähän sanomaan,"Mitäs minä sanoin."

Kyllähän noita kuolemattomia lauseita kuulee kaikkien alojen asiantuntijoiden suusta. Klassikko on ehdottomasti "ai se on vaan kuussatanen" (sopii mihin tahansa neitien pyöriin, etenkin 6R:ään/R6:een yms.). Ja heti perään tulee omia kokemuksia "kun me tuhatjaXsatasella XXXXX:llä ajettiin tunnissa ja vartissa Helsingistä Tampereelle ja takaisin, ja Linnatuulessa käytiin kahvillakin mennen tullen"
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif

Juuh... Nyt mullakin on mielipide kun on mopo... Ja se on piiitkä, painawa, matala ja ruma
biggrin.gif

Minulla on koko suku tuota mieltä...
tounge.gif

Lisäksi isäukko on aina vastustanut pyörän hankintaa sillä perusteella, että se on "kylmä kyyti" elikkä siitä tulee kuulemma reumatismi. Totta sinänsä, mutta pitää aina muistuttaa, että en aio talvella sillä ajella. (Ja kesälläkin on kunnon varusteet)

Isä osti mulle ekan ja tokan prätkän, muutaman mopon ja auton... eli suku on ollut sitä mieltä että anna mennä vaan ;)

j##susteliat ja moraalin sipulit on sit erikseen, joskus kuuntelen sanomatta mitään, tosinaan (aika useasti) otan ja kerron kantani hyvin selkeästi  
033102bebe_1_prv.gif

Kyllä niitä "asiantuntijoita" tosiaan välillä vastaan tulee, tosin duunissa ei juurikaan, sillä meidän vuorossa on 2 Trumppaa, 2 Hondaa, 1 Suzuki, 1 Yammu, 1 Ducati (muistaakseni, joku vanha italo kuitenkin) noin ens muistamalla. Eli motoristeja piisaa.
Yks kaikesta kaiken (myös moottoripyöristä) tietävä älypää kyllä on mutta se on onneks eri vuorossa niin ei tarvi kovin usein kuunnella.
Välillä on kyllä semmosta leikkimielistä Honda vs. Trumppa vääntöä, mutta sopuun siinä aina päädytään
033102beer_1_prv.gif

Jos on varaa autoon vaikka niin miksei pyörään? halvempaahan se on, selvästi. Ei ole autoveroa, hankintahinta huomattavasti alhaisempi. Vakuutuksetkaan eivät ole VUODESSA sen kalliimpia kuin autoonkaan (ellei aja 12kk /vuosi). Polttoainetta menee vähempi... jne ;)
Täyttä puppuahan tuo kirjoittamasi on. Turha tätä harrastusta on järkisyillä yrittää perustella...
tounge.gif

Täyttä puppuahan tuo kirjoittamasi on. Turha tätä harrastusta on järkisyillä yrittää perustella...
tounge.gif
Juu eihän tässä oo mitää järkee koko touhussa... Mutta tää on vaan niin helvetin hauskaa! Eli kaiken sen rahan arvosta
biggrin.gif

tounge.gif
Eihän sitä järkisyillä välttämättä tarvitse perustella, mutta niitäkin löytyy jos joku haluaa argumenteiksi muitakin kuin adrenaliinin ;)

Back