jyke
New member
No tämähän se tuli mullekin mieleen tätä keskustelua lukiessa.Ostaa 250cc Ninja Kawan ei tarvi kuristella eikä näinollen miettiä onko ne otettu pois!!
Ei oo kuristusongelmia, jos pyörässä on alun alkaenkin vähän tehoja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No tämähän se tuli mullekin mieleen tätä keskustelua lukiessa.Ostaa 250cc Ninja Kawan ei tarvi kuristella eikä näinollen miettiä onko ne otettu pois!!
Tämä nyt on sitten taas tätä omalla tavallaan kaksinaismoraalia. Miksi täällä pidetään yleensä poliisia pahemman sorttisena vihollisena ja p.skalakkina, joka vaan sakottaa jos kaikki noudattavat lakia ja asetusta?? Ei napsahtele sakkoja omalla kohdalle eli paha kai ottaa kantaa tuohonkaan.Moraalisen kysymyksen ei tässä tilanteessa pitäisi liittyä mitenkään siihen että mitä jos jotain sitten sattuukin ja joku loukkaantuu ja velkavankeus ja häkki heiluu ja ja ja...
Vaan nimenomaan siihen, että minkälaisen kuvan ja esimerkin haluaa antaa jälkipolvelle asennekasvatuksen nimissä. Jos on OK rikkoa lakia tässä kohtaa, miksi ei ole oikein rikkoa lakia sen rikoslain seuraavan pykälän suhteen?
Jos on OK rikkoa joitain lakeja, niin missä on se raja siitä mitä saa rikkoa ja mitä ei?
Onneksi me kaikki emme ole niin kuin sinä18 vuotias "lapsi" ei todellakaan ajattele vielä riittävän kypsästi asioista. Ai mistä tiedän; olen itse ollut kauan sitten 18 vuotias![]()
Luulisi 250 ninjan ja yamahan wr250x / r mallien tapaisten pyörien suosion ja näin ollen myös tarjonnan lisääntyvän ajokorttikäytännön takia. Onhan alunperin noille tehoille suunniteltu kokonaisuus monin tavoin parempi ratkaisu kuin kuristettu: ei tehoon nähden ylimääräistä painoa (vrt. wr250: 128kg / normi 600cc: 180kg), ei tehoon nähden ylimääräistä hintaa, ei tehoon nähden ylimääräistä polttoaineenkulutusta. Olisikohan vakuutuksetkin halvempia? Itse pistäisin juniorin aloittelemaan 25kW enskalla /s-motolla, niin oppisi pyörän käsittelyä ja saisi nauttia muustakin kuin täystehokatupyörien varjoissa kaduilla luikkimisesta. 25kW metsäautoteillä ja poluilla on rankempi kokemus kuin 75kW motarilla.No tämähän se tuli mullekin mieleen tätä keskustelua lukiessa.Ostaa 250cc Ninja Kawan ei tarvi kuristella eikä näinollen miettiä onko ne otettu pois!!
Ei oo kuristusongelmia, jos pyörässä on alun alkaenkin vähän tehoja.
Joopa joo, kyllä tuolla 25kw menopelillä pääsee ihan yhtä hyvin liittymään motarille. Eikös teilläkin päin max. nopeusrajoitukset ole 120 km/h?Itse olen ajanu ilman kureja, ei se ole muuttanut ajotapaa ollenkaan, paitsi että moottoritien liittymissä pääsee vähän nopeammin ja hauskemmin muoden vauhtiin mukaan ja tiedostan myös mahdolliset riskit.
Onhan se kivempaa kiindyttää lujempaa. Autokolun opettajakin sanoi että se on helvetin kiva ajaa lujaa, vai eikö muka ole?Joopa joo, kyllä tuolla 25kw menopelillä pääsee ihan yhtä hyvin liittymään motarille. Eikös teilläkin päin max. nopeusrajoitukset ole 120 km/h?Itse olen ajanu ilman kureja, ei se ole muuttanut ajotapaa ollenkaan, paitsi että moottoritien liittymissä pääsee vähän nopeammin ja hauskemmin muoden vauhtiin mukaan ja tiedostan myös mahdolliset riskit.![]()
Itselläni on kuristettu pyörä ja vaikka välillä emäntäkin on kyydissä niin vauhti riittää hyvin Suomen maassa![]()
Joopa joo, näinhän se homma menee kun noita sun viestejä lukkee.Onhan se kivempaa kiindyttää lujempaa. Autokolun opettajakin sanoi että se on helvetin kiva ajaa lujaa, vai eikö muka ole?Joopa joo, kyllä tuolla 25kw menopelillä pääsee ihan yhtä hyvin liittymään motarille. Eikös teilläkin päin max. nopeusrajoitukset ole 120 km/h?Itse olen ajanu ilman kureja, ei se ole muuttanut ajotapaa ollenkaan, paitsi että moottoritien liittymissä pääsee vähän nopeammin ja hauskemmin muoden vauhtiin mukaan ja tiedostan myös mahdolliset riskit.![]()
Itselläni on kuristettu pyörä ja vaikka välillä emäntäkin on kyydissä niin vauhti riittää hyvin Suomen maassa![]()
Itse tykkään ajaa moottoripyörällä lujaa, en sitä tee kuitenkaan kuin moottoriteillä![]()
Itelle riitti kun ajoin 2 kautta 11kw piikillä, nyt se teho on tervetullutta![]()
Itse tykkään ennemmin ajaa mutka teitä, kun mennä suoraa motarin pätkää.Onhan se kivempaa kiindyttää lujempaa. Autokolun opettajakin sanoi että se on helvetin kiva ajaa lujaa, vai eikö muka ole?Joopa joo, kyllä tuolla 25kw menopelillä pääsee ihan yhtä hyvin liittymään motarille. Eikös teilläkin päin max. nopeusrajoitukset ole 120 km/h?Itse olen ajanu ilman kureja, ei se ole muuttanut ajotapaa ollenkaan, paitsi että moottoritien liittymissä pääsee vähän nopeammin ja hauskemmin muoden vauhtiin mukaan ja tiedostan myös mahdolliset riskit.![]()
Itse tykkään ajaa moottoripyörällä lujaa, en sitä tee kuitenkaan kuin moottoriteillä![]()
Itelle riitti kun ajoin 2 kautta 11kw piikillä, nyt se teho on tervetullutta![]()
Ihmisenä tykkään liikkua lujaa ja varmaan moni muukin tykkää. Voisin myös sanoa että sitä kanttaamista kannattaa ennemmin mennä sinne radalle harjoittelemaan, kuin millekkään mutkapätkälleKai sitä lujaa ajamista voi mennä tuonne radalle harjoittelmaan. Kuka tahansa ajaa pitkällä suoralla tiellä niin paljon, kun pyörästä irti lähtee, mutta onko tuossa mitään järkeä? Taitaa yleensä mennä juuri näillä "suora kaahareilla" papanat pöksyyn kun pitäisi reippaammin mutkassa kantata ja, kun ei taidot riitä vauhtiin nähden niin pusikko raikaa. Valitettavan usein tämmöisiä tapauksia saa lehdestä/uutisista kuulla tai lukea.
Jos, vaan tehoa haluatte nii ostakaa traktori, niissä riittää hevosvoimia![]()
PS. Tämä ei sitten ollut provo.
Niin, sitä "OK"-rajaa voit varmaan kysyä vaikka itseltäsi, kun olet kuitenkin elämäsi aikana useampaa lakipykälää rikkonut...?Moraalisen kysymyksen ei tässä tilanteessa pitäisi liittyä mitenkään siihen että mitä jos jotain sitten sattuukin ja joku loukkaantuu ja velkavankeus ja häkki heiluu ja ja ja...
Vaan nimenomaan siihen, että minkälaisen kuvan ja esimerkin haluaa antaa jälkipolvelle asennekasvatuksen nimissä. Jos on OK rikkoa lakia tässä kohtaa, miksi ei ole oikein rikkoa lakia sen rikoslain seuraavan pykälän suhteen?
Jos on OK rikkoa joitain lakeja, niin missä on se raja siitä mitä saa rikkoa ja mitä ei?
Kyllä, oikeassa olet, että tuota kanttaamistakin kannattaa mennä radalle treenaamaan.Ihmisenä tykkään liikkua lujaa ja varmaan moni muukin tykkää. Voisin myös sanoa että sitä kanttaamista kannattaa ennemmin mennä sinne radalle harjoittelemaan, kuin millekkään mutkapätkälleKai sitä lujaa ajamista voi mennä tuonne radalle harjoittelmaan. Kuka tahansa ajaa pitkällä suoralla tiellä niin paljon, kun pyörästä irti lähtee, mutta onko tuossa mitään järkeä? Taitaa yleensä mennä juuri näillä "suora kaahareilla" papanat pöksyyn kun pitäisi reippaammin mutkassa kantata ja, kun ei taidot riitä vauhtiin nähden niin pusikko raikaa. Valitettavan usein tämmöisiä tapauksia saa lehdestä/uutisista kuulla tai lukea.
Jos, vaan tehoa haluatte nii ostakaa traktori, niissä riittää hevosvoimia![]()
PS. Tämä ei sitten ollut provo.niin ei sitten tule niitä puskaan ajamisia, mitä ei omalle kohdalle ole vielä sattunut koska tiedän rajani ja pyörä/renkaat auttavat siinä tilanteessa jossa menee yli tämän rajan, koska pyörässäni on pitoa enemmän kuin mitä uskallan kantata![]()
![]()
Isi ei yhdessä jälkikasvun kanssa päätä ottaa kureja pois, vaan ajattelee oman sielunrauhansa turvatakseen:"Jos poikasi päättää ottaa kuristukset pois itse tiedostaen riskit, niin se on hänen päätös jonka seurakset hän kantaa itse."Jos yhdessä pojan kanssa päätetään ottaa kuristukset pois, niin mielestäni annetaan kuva "motoristia laki ei koske". Aika huolestuttavaa.
18-vuotias on lain silmissä aikuinen, joka vastaa omasta toiminnastaan itse. Jos poikasi päättää ottaa kuristukset pois itse tiedostaen riskit, niin se on hänen päätös jonka seurakset hän kantaa itse. Itse isänä -vaikkakin nuorena- en lähtisi neuvoja antamaan ja työkaluja kantamaan. Vapauden mukana tulee myös vastapainoksi vastuuta. Huoleton vastuuton lapsuus kun on aika kaukana 18-vuotiaalla, vaikkakin tulee isälleen olemaan aina se lapsi.
Ei tuo mielestäni mitenkään "kaksinaista" ole. Eri asia sitten miten jokainen tuon haluaa ymmärtää...Isi ei yhdessä jälkikasvun kanssa päätä ottaa kureja pois, vaan ajattelee oman sielunrauhansa turvatakseen:"Jos poikasi päättää ottaa kuristukset pois itse tiedostaen riskit, niin se on hänen päätös jonka seurakset hän kantaa itse."Jos yhdessä pojan kanssa päätetään ottaa kuristukset pois, niin mielestäni annetaan kuva "motoristia laki ei koske". Aika huolestuttavaa.
18-vuotias on lain silmissä aikuinen, joka vastaa omasta toiminnastaan itse. Jos poikasi päättää ottaa kuristukset pois itse tiedostaen riskit, niin se on hänen päätös jonka seurakset hän kantaa itse. Itse isänä -vaikkakin nuorena- en lähtisi neuvoja antamaan ja työkaluja kantamaan. Vapauden mukana tulee myös vastapainoksi vastuuta. Huoleton vastuuton lapsuus kun on aika kaukana 18-vuotiaalla, vaikkakin tulee isälleen olemaan aina se lapsi.
Kyllä, erittäin huolestuttavaa kaksniaismoraalia...
Ei se todellisuus mihinkään muutu vaikka kuinka ummistaa silmänsä....Ei tuo mielestäni mitenkään "kaksinaista" ole. Eri asia sitten miten jokainen tuon haluaa ymmärtää...Isi ei yhdessä jälkikasvun kanssa päätä ottaa kureja pois, vaan ajattelee oman sielunrauhansa turvatakseen:"Jos poikasi päättää ottaa kuristukset pois itse tiedostaen riskit, niin se on hänen päätös jonka seurakset hän kantaa itse."Jos yhdessä pojan kanssa päätetään ottaa kuristukset pois, niin mielestäni annetaan kuva "motoristia laki ei koske". Aika huolestuttavaa.
Kyllä, erittäin huolestuttavaa kaksniaismoraalia...
Tämä on justiin se, mitä tarkoitin. Kiitos, en siis ollutkaan väärässä, vaikka vuosia onkin vierähtänyt.Onneksi me kaikki emme ole niin kuin sinä18 vuotias "lapsi" ei todellakaan ajattele vielä riittävän kypsästi asioista. Ai mistä tiedän; olen itse ollut kauan sitten 18 vuotias![]()
![]()
Itse olen ajanu ilman kureja, ei se ole muuttanut ajotapaa ollenkaan, paitsi että moottoritien liittymissä pääsee vähän nopeammin ja hauskemmin muoden vauhtiin mukaan ja tiedostan myös mahdolliset riskit.
Voidaan myös miettiä että miksi te ostatte tehokkaita sportteja jos teidän sanojen mukaan 25kw pelilläkin pääsee ihan hyvin? Ette kai vaan tehojen takia vai eikä kyykkyä saakkaan alle 150 heppasena?![]()
Mutta kysymyspä ei ollutkaan siitä että missä tilanteessa minä voisin rikkoa lakia, vaan siinä, mitä opetetaan jälkipolvelle. Siinä on merkittävä ero.Niin, sitä "OK"-rajaa voit varmaan kysyä vaikka itseltäsi, kun olet kuitenkin elämäsi aikana useampaa lakipykälää rikkonut...?