Muakin on katottu vinoon autoikaupoissa noin 12 vuotta sitten kun olin 18... enää en mene niihin kauppoihin!
Itseasiassa nythän ne juoksee myymään autoja ja mopoja noissa kaupoissa kun ovesta astuu sisään. Ikä hoitanut tuon asian?
No tuo, että ei kukaan tule myymään on monelle huono homma, mutta toisaalta se ei ole aina hyvä tapa. Tärkee on, että myyjä havainnoi asiakkaan ja on näkyvillä. Sitten kun on asiaa voi käydä kysymässä. Tuosta on eriäviä mielipiteitä eri kaupallisissa opuksissa. On hyvä antaa asiakkana katsoa rauhassa jos niikseen tuntuu, väkisin myyminen on vielä ärsyttävämpää. (Esim, kun menin katsomaan halpaa LCD:tä ruvetiin väkisin myymään putiikin kalleinta telkkaria eikä tilanteesta päässyt irti kuin vaihtamalla kauppaa.)
Perus sääntö noissa myyjä hommissa on se, että jos joku katsoo jokaista pyörää / autoa, on hän yleensä katselemassa. Jos jää pörräämään jonkun kyseisen ympärille kannattaa silloin mennä siihen myymään koska on todnäk tullut sen pyörän takia kauppaan.
Itse olen erinäisissä kaupoissa käynyt kysymässä ihan tyyliin "haluaisiko joku tulla myymään minulle tuota xx" mitä lieneekään.
Tämä ei nyt suoraan koska jonkun saamaa kohtelua motokeitaassa, itselläni ei ole siitä kokemusta joten en kommentoi.
Me suomalaiset olemme huonoja valittajia, valitamme väärässä paikassa jne. (itse valitan liian vähän) Jos ei uskalla naamatusten kaupassa valittaa, kannattaa lähettää vaikka sähköpostia (asiallista ja omalla nimellä). Ei nurista esson baareissa tai foorumeilla, foorumeilla voi kertoilla miten on käynyt mutta palautetta kannattaa antaa aina suoraan liikkeeseen.