• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MotoMorini

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suitsa03
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tervehdys. Tässä mietteitä ja vastauksia täällä oleviin keskusteluihin.
Viime kesänä Corsaro vaihtui Veloce malliseen, kun noi kyytiläisen jakkaran alla olet johdot ottivat ja menivät sulamaan. Tietysti tämä tapahtui elokuussa, jolloin italian tehdas kiinni ja varaosaliikenne nollissa. Maahantuojan kanssa saatiin hinta hyväksi ja pyörä vaihtui Veloceen. Tämän kanssa riemua kesti tasan kaksi viikkoa, kunnes joku hamppi varasti sen. Pyörä löyti pari päivää myöhemmin itäkeskuksen nurkilta kaaduttuna. Pyörästä vaurioitui: runko, perä, oik. puolen jalkatapin, magneeton kansi, jarrun pääsylinteri, äänenvaimennin, tankki, syyläri virtalukko.. Pyörää ei Turva Oy:n toimesta lunastettu vaikka asiasta koko talvi tapeltiin. Nyt on korjatulla laitteella ( sama runkonumero) ajettu mukavasti tämä kesä.
Pientä närää on kuitenkin aiheuttanut moottorinohjaus. Ilman db-killereitä ja race-eculla pyörä käy niin rikkaalla, että tankilla menee rauhallisesti ajeltuna max. 140 km. Tunnin ajon jälkeen rek.kilpi oli aivan musta ja ajovehkeet haisi todella pahasti bensalle. Kävin vaihtamassa normi ecun takaisin ja laitoin iridium tulpat, niin nyt menee taas tankilla sen 200 km.
Kuitenkin pienillä vaihteilla ajaessa tuntuu sellainen rasittava nykiminen.
Muuten pyörä on ollut vallan mainio ajella. Motoparkissa ehtii alle 1.40
062802jumpie_prv.gif

Onko muuten kukaan miettiny ohjausiskarin laittamista Corsaroon?
 
Tänään tuli Turvasta tarjous,JA TARTUIN SYÖTTIIN..oli halvin lähtöhinta 1054e/v,ja mahdollista saada pienemmäksi kun esim. seisottaa väh.30pv lokakuussa (1.4-31.10 välisenä aikana),bonukset nousee liikenteessä 10%vuosi jos pyörä on tuona aikana väh.140pv yhtämittaisessa ajossa..kaikki muutkin sain halvemmaksi ku muissa vakuutusyhtiöissä,säästöä tuli tällä kierroksella n.300e/v (mp,auto,koti,tapaturma)
 
Tere.
kCo:lle terveisiä että kannattaa pistää powercommanderi ja säädöt kohdalleen niin putoaa tuo polttoaineenkulutuskin siedettäviin lukemiin. Ite kävin eilen 250km lenkin ja normaali matka-ajossa 6,3L sataselle.
 
sähköhäikkä selvisi ja ajovalot sain takaisin,kiitos siitä Riihiselle msa-centteriin,oli mittariston lasi halki ja vettä sieltä sisään ja sähköt sekaisin..takuuhommia,tilaukseen uusi mittaristo
 
Tere.
kCo:lle terveisiä että kannattaa pistää powercommanderi ja säädöt kohdalleen niin putoaa tuo polttoaineenkulutuskin siedettäviin lukemiin. Ite kävin eilen 250km lenkin ja normaali matka-ajossa 6,3L sataselle.
Onko tuosta commanderista oikeasti hyötyä? se kuitenkin on melkoisen arvokas laatikko. Kattelin itekkin noit QD:n putkia. Eli ne änkät + se väliputki mikä korvaa katin oli 600€ toimitettuna?
 
Säädin etupään jousien esijännityksen minimiin ja peräpään iskarista jousen esijännitystä pari kierrosta kireämmälle. Eli tällä sain tuota keulakulmaa hieman jyrkemmäksi.
Johan alkoi kapistus kääntymään entistä paremmin.
 
Kyllä mulla on polttoaineenkulutus pienentynyt ja nykiminen pienillä vaihteilla melkein kokonaan hävinny. Kyllä sen commanderin joutuu laittamaan jos käyttää muita kun termignonin putkia tai poistaa katin. Voi sitten säädättää mieleisekseen. Pelkät putket 600€. Katti poistettiin vanhan putken sisältä ja putki paikalleen. Eli ulkoa päin ei huomaa onko katti vai ei. JOS tulee katsastuspakko päästöarvot voi säätää PC niin että menee läpi.
 
Noniin. Tuli kierrettyä pohjanlahti, kilsojakin kertyi reilut pari tuhatta. Näköjään kulutus on pienimmillään matkanopeuden ollessa tasainen noin 120 mittarin mukaan kutonen silmässä. Pääsin noin 6,4 litraan satasella muutamalla tankillisella. Harmi vaan, et matkakumppanilla oli 650 drag star, jonka kulutus pomppas noin 105 vauhdin jälkeen, vei tosin silti litran vähemmän ku mulla. Eli ku ajettiin rauhallisemmin, mun kulutus ei tippunu, ennemminkin vähän nousi...

Hyvin pelas ja kivaa oli, ja joutu ruåtsiakin vähän harjoittelemaan ku ihmettelijöitä taas riitti joka pysähdyksellä.
 
Onko porukat hommanneet mistä y-käyrästöä ja mihin hintaan löysitte?..millaisia vaikutuksia sen vaihdolla oli pyörään vai oliko pelkästään kosmeettisia
biggrin.gif
,itsellä tulossa pyörään Leovince evo2 oval vaimentimet,pienellä modifikaatiolla Yamaha r1:stä -07-> sopivaksi
 
noniin..nyt vihdoin sain uudet vaimentajat paikoilleen,laitoin pyörään Leovince (alum.) evo2 oval vaimentajat,jotka on tarkoitettu Yamaha r1:seen vm.07-08,pienellä sovittamisella ja väliputken pätkillä tuli toimiva kokonaisuus,yläkinnitys osui vanhoihin paikkoihin,sopivan lyhyet ja tosi hienot äänet ilman killereitä,ja mielestäni pieni tukkoisuus katosi täysin,vastaa nykyisin huomattavasti terhakkaammin kaasuun,jolloin koneen mahtava vääntö pääsee oikeuksiin,ja paino tippui aika roimasti peräpäästä,on muuten painavat ne alkuperäiset savustuspöntöt..samalla laitoin pyörään mv agustan f4:sen kilpitelineen(new label,storm motor)
 
onhan siitä
biggrin.gif
..katsokaa www.bikepics.com,sieltä-> motomorini ->500 strada..oli pakko laittaa sinne kun eivät corsaroa tunteneet
nixweiss.gif

Jos joku osaa tehä linkin suoraan niin kiitoksia etukäteen...

ps.onko joku löytänyt tarvikeosana öljyn/ilmansuodatinta??..tai vapaavirtausilmanputsaria
 
Kovassa menossa eka jarrutus on aika täristävä, sen jälkeen tasoittuu melko lailla. Levyissä ei silmämääräisesti tarkasteltuna näy mitään poikkeavaa.
Käy levyjen niitit läpi, rouvan Trumpassa sama juttu. Levyt eivät kellu. Puhdistus ja tarpeen vaatiessa vaikka 6mm pultti läpi niitistä ja akkukoneella pyörimään. Kaikkien niittien kuuluu pyöriä helposti, kokeile käsin ekaksi. Itse levyissä ei välttämättä ole mitään vikaa, eli turha vaihto kun vika on muualla.

-t
 
Tarkastakaa muuten ihan huviksenne kytkinneste. Itse tein kuukausi sitten ihan satunnaisen tarkistuksen. Nestettä ei ollut, vaan se oli harmaata hyytelöä. Huuhtelin DOT5.1:llä ja uusi neste sisään. Parin viikon päästä siitä katsoin nesteen ja taas oli harmaata, muttei niin "hyytylömäistä. Samat toimenpiteet taas ja viimeviikolla kurkkasin, niin taas hyytelö väheni. Kytkimen toiminta muuttui aivan mielettömästi kun on kunnon lillingit sisässä.
Tiistaina 10tkm huoltoon. Jalkatapeista, kaikista muista paitsi oik. taka on maalit kadonnu. Vas etuvilkun lasi kadonnut ja mittariston ainoa nappi jumissa. Muuten jytää Velocy hyvin.
Rock!
 
mistäpäin morinia löytyisi dynoluuppi?veisin ihan mielenkiinosta mopon penkkiin kun on 15000km linssissä.jos ehkä talven aikana sais putket ja commanderin laitettua olisi tuloksia mukava vertailla keskenään.
033102beer_1_prv.gif
 
Ai stana!!! Kävin ajamassa lenkin raskaan työviikon päätteeks, ku oli kuivaa ja tyyntä ja aurinkokin vielä metsäntakaa vilahteli. Oli järjettömän hauskaa!!! Tottunu kelaamaan työmatkoja jo jonkun aikaa litrasella bensanpihistelyautolla, oli mahtavaa vaihteeks tuntea että tapahtuu ku vääntää kaasua!! Räyh!! Täydellinen pyörä
smile_org.gif
!!!

Onneks pian on taas kesä.
 
Moi!

Nyt tarviis perusteluja miksi kannattaa, tai ei kannata, ostaa Corsaroa. Kaupat ois enemmän kuin lähellä. :-D

Mihin kannattaa eritoten kiinnittää huomio käytettyä Corsaroa ostettaessa?

Miten normi huoltoon tarvittavien osien saanti (suodattimet lähinnä). Saako muualta kuin maahantuojalta? Saako korjauskäsikirjaa mistään (olen tottunut itse huoltamaan moponi)?

Huoltoväli ilmeisesti 10tkm?

Ne jotka ajelleet enemmän (yli 20tkm) Corsarolla, heittäkäähän tuntojanne tänne luettavaksi!

Kaikki tieto Corsaroa koskien tervetullutta,

-Janne
 
Back
Ylös