Joo, tuossa osoitteessa on aika paljon juttua Morineista.
Sieltä kun avaa foorumin, niin alkaa löytymään kaikkea moriniin liittyvää asiaa.
http://www.morini-riders-club.com/
Oletteko vielä vaihtaneet ketjuja ja rattaita Corsaroon tai Veloceen?
Ketjut on helppo saada, mutta rattaat onkin sitten toinen juttu, ainakin Corsaroon ja Veloceen.
Alkuperäiset rattaat maksaa n. 180eur.
JT-Sprocketsilta kyselin , mutta en halua ruveta sorvaamaan Gagiva Raptorin takahammasrattaan sisäkehää milliä suuremmaksi. Koneistamossa kyllä varmaan onnistuu, mutta jokuhan sen Morinillekin ne rattaat on tehnyt, joten pieni netistä kaiveleminen helpotti ajatusta hieman, sillä
http://www.motoracingshop.com/
löytyi juuri oikeat rattaat.
Ja hintakin toimituskuluineen 67 eur.
Hammasrattaiden mitat tuossa alla:
Front sprocket is 17 teeth
- Thickness is 13mm ( thickness is 7mm plus offset 6mm)
- Teeth to teeth inner side is 22mm (opposite teeth) and 25mm(opposite groove)
- 14 teeth in inner side (Z14)
Rear sprocket is 40 teeth
- Inner diameter 121mm
- fixing hole diameter 10,5mm (6pcs fixing holes)
- Distance from fixing hole center to opposite fixing hole center is 140mm
Ketju on Morini Corsarossa alkuperäiseltään Regina 525 137ZRP, 104 lenkkiä (ainakin vm. 2007 Corsaro)
Tuo ketju venyi mulla ja hajoitti sitten etuhammasrattaan kun pyörässä 27tkm mittarissa.
No, suomessa ja vähän ympäri maailmaa suosittelivat käyttämään D.I.D 525 ZVM-X, 104 lenkkistä ketjua. Meinasivat laadun ja kestävyyden olevan kohdallaan. Tämä ZVM-X malli on ilmeisesti aikalailla vasta tullut markkinoille.
Tämä on vahvistetuin nykyversio, mitä DID:ltä löytyy tuosta 525-sarjasta.
Aika useassa paikassa ovat ihmetelleen muutenkin Morinin ketjuvalintaa tällaiseen vääntökoneeseen. 530-sarja olisi kestävempi, tosin onhan se raskaampi, mutta voisi muuten kestää paremmin.