MP 2010 -näyttely uhattuna?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Heksa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
60000 kävijästä suurin osa jättää messuille parin kaljan tai kahvin hinnan ja sekin jää muille kuin näytteilleasettajille.
Ei suoranaisesti vastauksena tähän, mutta yleisesti.. Mitäs se messulippu maksoikaan? Kuitenkin mielestäni melko korkea hinta siitä että pääsee näkemään pari uutuusmopoa ja t-paitakauppiaita.

Ihan tervetullut olisi tapahtuma joka keskittyisi mopoihin/varusteisiin eikä olisi "mp-henkinen yleisötapahtuma" ja olisi hinnaltaan maltillinen niin esillelaittajalle kuin asiakkaalle.
 
Pannaan vaan koko saatanan messukeskus! Pitäkööt latonsa tyhjänä. Ahneus se ahneus...
 
Mitäs se messulippu maksoikaan?
bowdown.gif


Totta on että melkein kaikki messukävijät "ryöstetään" jo ovella. Näistäkään rahoista eivät hyödy näytteilleasettajat.
Neli-/viisinumeroinen summa tulee helposti tunnissa kohtuukokoisella osastolla esittelevälle firmalle ja kun mitään ei myydä niin helposti kunnolla persneton puolelle.
Vaikka porukkaa käy kuinka, mutta se ei tuota mitään ei se kauaa jaksa naurattaa.
062802moto_prv.gif
 
Kustannuspuoli on tietysti oma juttunsa, mutta hiukan tuntuu lyhytnäköiseltä alan kannalta kun messut ovat kuitenkin kasvattaneet suosiotaan vuosi vuodelta ja kävijöitä tuntuisi riittävän.  Vahinkoa korjataan pitkään jos tarjolle laitetaan nyt täyteen hintaan joku tynkäversio messuista.
Kaikkea muuta kuin lyhytnäköistä. Eräs suurista poissaolijoista mm. perusteli poisjääntiään sillä että taantuman aikana haluavat käyttää nuo rahat mieluummin jälleenmyyjien tukemiseen ja taantuman vaikutusten paikkaamiseen yms. Ei minusta kovinkaan lyhytnäköistä.
 
Nimenomaan lyhytnäköistä. Katsotaan korkeintaan tähän hetkeen ja ehkä ensivuoteen.

Mitä tulee messujen tuottavuuteen, niin "persnettoa" ne kaikki messut tuottaa jos tarkastellaan vain messuja yksittäisenä tapahtumana näytteilleasettajan näkökulmasta. (poislukien lakunmyyjät ja muut krääsäkioskit)

Kyllä messujen mahdollinen hyöty ja hedelmät kerätään muualla ja muuna aikana kuin itse messuilla. (vrt. vaikka matkamessut)
 
Eli mielestäsi kannattaa lama-aikana polttaa rahaa mieluummin prameisiin messuihin kuin henkilökunnan palkkoihin?
 
Mulle riittää, että siellä on uudet HD:t, JepJep ja olutta ja Kawatkin on kivoja. Mitään niistä messuista kuitenkaan seuraavana päivänä muista...
033102beer_1_prv.gif
tounge.gif
Ja jos sieltä poisjäävien näytteilleasettajien myötä jää myös messuvieraita pois, niin hyvä vaan! Onpahan enemmän tilaa liikkua ja eikä törmää niin helposti toisiin kännisiin vieraisiin!
062802jumpie_prv.gif
biggrin.gif
 
No voi ...vetti! Sitä olis itekin ekan moottoripyöräilykesän jälkeen katellu messujakin vähän eri silmällä.
nixweiss.gif
No ehdin sentään 2009-näyttelyssä käymään!
blush.gif
 
Mistäs niitä henkilökunnan palkkoja maksetaan pitkällä tähtäykseellä jos säästetään väärästä päästä, tässä tapauksessa markkinoinnista?

Jos viime lama opetti edes jotain, niin suurin virhe jonka yritykset tekivät taloustilanteen kiristyessä oli markkinoinnin raju vähentäminen. Tämä johti lähes poikkeuksetta rajuun markkinaosuuksien ja myynnin laskuun, jonka korjaaminen vei vuosia ja tuli hyvin kalliiksi.

Messut ovat toki vain pisara meressä ja yksi markkinointikeino monien joukossa, mutta monellako alalla yrityksellä on mahdollisuus esitellä tuotteitaan tapahtumassa johon vajaa 80 000 maksaa päästäkseen niitä katsomaan? (tai varaa jättää tällainen tilaisuus käyttämättä)
 
Tarvitaan lähinnä "priimus moottori" jolla on tai joka pystyy luomaan kontaktit tahoihin joidenka kalustolla näyttelystä saadaan moottoripyöränäyttely.
Erä lahtelainen käkkärääpää prätkäkauppias, olisi kuulopuheiden mukaan kuvaukseen osuva moottori, joten yksi mahdollinen messupaikka saattaisi olla mastojen varjossa ...Kyllä ne kerhobussit sinnekkin löytävät.
Ja huhut vellovat ympäri Suomen maata, eräs nopeahko italiainen merkkikin olisi jättäytymässä pois, isojen merkkien vanavedessä.
 
Kun tuohon taulukkolakentaohjelmaan sijoittaa tämän vuoden hinnat, niin me oltaisiin viime messuilla tehty voittoa 13,94 €. Todella häkellyttävä palkka kolmen viikon työstä! Taitaa jäädä messut väliin tällä kerralla - 15. päivän jälkeen ollaan paljon viisaampia.
 
Muistaakseni Ruotsin 2010 messutkin taitaa olla peruttu? Pitäisköhän sitä lähteä käymään marraskuussa Milanossa... sinne kun on suht. halvat lennotkin.
Ja Ruotsin "Smoto" on jo bookannut Silja Serenaden, kun ne on tulossa Hesaan messuille 2010 kun Tukholman messut on peruttu.

SMC

Voihan ottaa vaikka
033102beer_1_prv.gif


Mulle kyy riittäis vaikka joka toinen vuosikin. Eikä menetys ole kovin iso muutenkaan.
 
Eivät messut ole mielestäni enää messut, jos siellä ei ole paikalla kaikkien suurimpien edustus. Lisäksi siellä pitää olla riittävästi kaikkea muutakin aiheeseen liittyvää.

Ei ihme, että tarjoukset ja krääsä on vuosien mittaan vähentynyt, kun siis näytteilleasettajilla ei ole alennuksiin tai muuhun krääsään varaa panostaa.

Tätä se ahneus teettää, joku näkee ansaintamaallin, tässä Suomen Messut, ja sit se pitää puristaa rutikuivaksi, kun ei kohtuus riitä. Niin nykypäivää kaikessa, mutta toivottavasti se sanonta, että ahneella on paskanen loppu vielä pätee. Messut Jäähalliin, ja kohtuullinen pääsymaksu!

Mielestäni MP-messujen pääsymaksukin on karannut ihan käsistä, hävytöntä pyytää noin paljon sisään pääsystä. Väitän, että niiden ruokapaikkojen ja kahvioiden myynti olisi vieläkin suurempi, jos niidenkään hinnat eivät olisi niin järjettömiä, kuin ovat. No, lähiseudun pitseriat ja pubit hyötyvät tästä osansa.
 
Toivottavasti ilmiö ei ole globaali ja sama kävisi Birminghamin messuille. Sinne on jo lennot, hotellit ja liput varattu.
sad_orig.gif
Ehkä ei kuitankaan.
smile_org.gif
 
Mistäs niitä henkilökunnan palkkoja maksetaan pitkällä tähtäykseellä jos säästetään väärästä päästä, tässä tapauksessa markkinoinnista?

Jos viime lama opetti edes jotain, niin suurin virhe jonka yritykset tekivät taloustilanteen kiristyessä oli markkinoinnin raju vähentäminen. Tämä johti lähes poikkeuksetta rajuun markkinaosuuksien ja myynnin laskuun, jonka korjaaminen vei vuosia ja tuli hyvin kalliiksi.

Messut ovat toki vain pisara meressä ja yksi markkinointikeino monien joukossa, mutta monellako alalla yrityksellä on mahdollisuus esitellä tuotteitaan tapahtumassa johon vajaa 80 000 maksaa päästäkseen niitä katsomaan? (tai varaa jättää tällainen tilaisuus käyttämättä)
Ehkä sun sitten kannattaa varata oma osasto tuolta ja markkinoida omia ajatuksia kun on noinkin oikeita ja hyviä... Estät firmoja tekemästä samoja tyhmiä kuin viimeksi...
 
voisivat valmistajatkin keskenään sopia että eivät tee tai julkaise tänä tai jonakin vuonna uusia malleja. kehitellähän voivat silti, mutta olisi kaikilla aikaa rauhassa hioa kunnolla ne mallinsa kiireittä. myisivät olemassa olevia jo sinänsä ihan hyviä mp-malleja.

säästyisi siinä kuluja, jos laman myötä muutenkin myynti on alamäessä. eikä tarvitsisi messuja pidellä. paitsi ne verovaroilla pidettävät.
 
voisivat valmistajatkin keskenään sopia että eivät tee tai julkaise tänä tai jonakin vuonna uusia malleja. kehitellähän voivat silti, mutta olisi kaikilla aikaa rauhassa hioa kunnolla ne mallinsa kiireittä. myisivät olemassa olevia jo sinänsä ihan hyviä mp-malleja.
Minä luulen, että jo olemassa olevien mallien face-liftit vuosittain ovat yritysten kannalta erityisen tuottavia; ei tarvitse ihmeemmin kehitellä, kun malli uudistuu vain värien yms. pikkuasioiden suhteen ja ostajia riittää, kun alla pitää olla se viimeisin kehitysversio.
 
Yamahan teki itselleen vain yhden karhunpalveluksen viime messuilla. Esitin henkilölle tiskin takan joukon kysymyksiä ja tarjousta 650XJ Yammusta, kaveri vain toteaa ettei tiedä. Hetken odottelin että hakisi jonkun joka tietäisi, mutta alkoin kaverinsa kanssa juttelemaan. No siitä sitten Suzukin osastolle ja samat kysymykset pikku Bandusta, kaveri ei tiennyt, mutta heti sanoi hakevansa myyjän joka osaa vastata. Siinä vaiheessa tuli niitti Bandulle, se ja XJ olivat kilpailijoina ja Bandu voitti
 
Back
Ylös