• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mp-hälytin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja adrenaliini
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hitto kun en arvannut sen kummemmin dokumentoida omaani vuosia sitten.
Nyt koko kötöstys on sen verran työläs avattavaksi että en sitä mielellään tee.
Kytkennässäni ei ole edes relettä vaan jokin yleinen trankku kytkimenä, 555 piiri ja muutama vastus.
Välissä on siis kytkentä joka saadessaan virtaa odottaa heken ennen kuin se pääsee läpi.
Oma häly antaa lauetessaan 12v ja sireeni toimisi ilman hälyäkin suoraan akusta.
NÄIN EI AINA VÄLTTÄMÄTTÄ OLE.

Joissakin kiinan hälyissä äänipiiri on hälyn sisällä ja sireeni onkin pelkkä kajari ja se varmasti sanoo poks jos sen kytkee suoraan akkuun. Tällöin tarvittaisiin ajastimelle oma sähkönsyöttö ja kaijutin tasoisesta signaalista liipaisu timerille. Sen lisäksi rele erottamaan itse linja säädetyksi ajaksi.

Pitäisi siis ensin hieman mittailla että miten tuo metelöinti on siinä hälyssä toteutettu.
Eli mittaa tuleeko sireenille sen huutaessa 12v vai jotain muuta?

Tuolla poijjaat kyllä tietää millä osilla saat sitten sen viiveen tehtyä. :;):
http://www.elektroniikkafoorumi.com/phpBB3/

Viimeksi muokattu:
Mulla hälytin gemel e587. Kellään sattus olee asennusohjeet vaikka meilissä. En löydä googlettamalla!! Ja pitäis saada ohjeet siis suomeks koska asentaja on yksikielinen!!

Itse heitin tänään scorpio sr-i900 hälyn paikalleen, vielä kun oppii ymmärtämään sen toimintalogiikkaa.
Nytkin häly käsittääkseni päällä mutta kaukosäädin näyttää että lukko auki. Oli asennuksen lopuvaiheessa kaukosäätimen akku niin vähissä että kakessa luki rfid only.

Itse heitin tänään scorpio sr-i900 hälyn paikalleen, vielä kun oppii ymmärtämään sen toimintalogiikkaa.
Nytkin häly käsittääkseni päällä mutta kaukosäädin näyttää että lukko auki. Oli asennuksen lopuvaiheessa kaukosäätimen akku niin vähissä että kakessa luki rfid only.

En muista enää varmaksi eikös lukon pitäis olla kiinni silloin kun se on päällä ja RFID vaan estää laukeamisen?

Hyvä häly mutta minua alkoi aktivointi piippailut ärsyttämään ja niitä ei modata pois pukamatta vehjettä.

En muista enää varmaksi eikös lukon pitäis olla kiinni silloin kun se on päällä ja RFID vaan estää laukeamisen?

Hyvä häly mutta minua alkoi aktivointi piippailut ärsyttämään ja niitä ei modata pois pukamatta vehjettä.

Eikös tuon ohjeen mukaan saa noi piippailut pois? : Sivu 12: http://www.scorpioalarms.com/media/SR-i900 instructions_v9.1.pdf

TUosta ohjeesta kun luin niin jos hälyn ottanut manuaalisesti pois päältä niin se pitää laittaa manuaalisesti päälle takas että rfid toimii taas. Tänään ei kyllä rfid toiminut kun tulin huoltsikalta niin hälyt rävähti päälle ja hetken meni kun tajusin kumpaa nappia piti painaa.
Muutama hälytys on tullut tuosta perimeter sensorista ja aiheuttajasta en ole varma onko ollut lintu vai joku pihan utelias lapsi kun ei tästä ole suoraa näköyhteyttä parkkipaikalle. No pitää vielä siirtää tuo rfid sensorin paikkaa lähemmäksi pyörän keskiosaa ja perimeter senrori kauemmaksi keskusyksiköstä kun ohjeessa niin sanotaan, kaikki nyt vierekkäin asennetuna.

RFID-antennille menevät kaksi johtoa, musta ja valkoinen, onko näiden järjestyksellä merkitystä?
Jouduin käyttämään johdot liittimestä irti kun johtojen kuoret hankautuivat rikki, enkä tietenkään silloin
merkinnyt järjestystä ylös. Kyseessä siis Scorpio SR-i900.

RFID-antennille menevät kaksi johtoa, musta ja valkoinen, onko näiden järjestyksellä merkitystä?
Jouduin käyttämään johdot liittimestä irti kun johtojen kuoret hankautuivat rikki, enkä tietenkään silloin
merkinnyt järjestystä ylös. Kyseessä siis Scorpio SR-i900.

En ole varma onko väliä, mutta sama kai se on laittaa ne näin päin. Kliks

Oliko kellään kokemusta tästä edukkaasta hälyttimestä? Oli pakko hakea eilen tuollainen, kun ei ole hinnalla pilattu.

https://www.storm-motor.fi/mp-tarvi...et/ajoneuvohalytin-moto-alarm-mob-mb712014-2/

Näyttäisi olevan ulkoisesti samannäköinen kuin mun Cyclone C-11.
Kaukokäynnistystä mulla ei ole, mutta kylläkin ärsyttävä puheääni pyörää sammuttaessa: Remember to alarm the alarm!
Jos asennat itse, niin tyhjää parempi. Levyjarrulukon kanssa ihan hyvä yhdistelmä.

Pajalla asennettaessa työ maksaa moninkertaisesti hälyn, joten ainakin itse tällöin ostaisin kunnon hälyn, esim. Scorpion. Perimeter-sensorilla varustettuna estää pikkupoikien kylmätyypit.
Noissa kaksisuuntaisissa hälyissä saa tosin olla lataamassa taskussapidettävää lähetin/vastaanotinyksikköä aina silloin tällöin.

On kyllä niin saman näkönen setti kun aikoinaan kiinanhäly mistä maksoin sen reilu 15 egeä. Ei toiminut enää 2013, parivuotta pelas, liiankin herkästi. Luultavasti ei vaadi muuta asennusta kun sähkön akusta ja muut releet voi unohtaa (auki) jos haluaa.

On kyllä niin saman näkönen setti kun aikoinaan kiinanhäly mistä maksoin sen reilu 15 egeä. Ei toiminut enää 2013, parivuotta pelas, liiankin herkästi. Luultavasti ei vaadi muuta asennusta kun sähkön akusta ja muut releet voi unohtaa (auki) jos haluaa.

Eiköhän tuo samasta maasta ole tullut. Ajattelin juuri tehdä noin, eli sähköt akusta ja muut ominaisuudet saa jäädä. Toivottavasti pelaa edes tuon pari vuotta...

Ite laitoin just ko hälyn tänä kesänä, ajonestoa ei saanut sitten millään yhdistettyä Hondan On-Off kytkimen piuhoihin ilman että pyörän (muistaakseni) ruiskupiirin sulake paloi, jätin sitten kytkemättä kun Hondassa on tuo H.I.S.S, ohje kyllä näyttää kaksi variaatiota tuon eston kytkemiseen Hondassa.
Pelannut ihan ok, liikutus tunnistin ei ole liian herkkä mutta reagoi kyllä.

Back