• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MP-Team Salonen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja karmiva600
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen kolme kertaa asioinut mahdollisena asiakkaana Salosella vuosien varrella:

Ensimmäisen kerran -91 menin hakemaan jarrupaloja silloiseen kevariini, Suzuki GT125. Rouva toi tiskille jarrukengät jonka seurauksena alkoi 10 minuutin kinastelu siitä onko Suizassa edessä rummut vai levyt. Loppujen lopuksi rouva löysi mopottimen korjauskäsikirjan jonka kansikuvassa näkyi selvästi levyjarru; Uudet palat löytyivät alle minuutissa.

Toisen kerran -92 menimme isäni kanssa kysymään samaiseen mopottimeen alakerran laakereita ym tarvikkeita moottoriremonttia varten: Ei kuulemma ole saatavilla laakereita erikseen vaan pitää ostaa koko kampiakseli kiertokankineen päivineen, hinta silloin 3500mk; Päädyimme ostamaan toisen Suizan jolloin entinen jäi varaosiksi.
Tähän uuteen Suizaan kun kävin myöhemmin hakemassa toisesta liikkeestä ketjut ja rattaat kysyin piruuttani laakereita; Kyllä niitä tuossa hyllyssä on, Hinta noin 100mk/sarja!

Kolmannella kerralla olin katsomassa uutta kypärää 2011. Rouva taas esittelemässä. Kypäriä sai toki testata mutta mitään ei päässyt koeajamaan. Lisäksi kehui Schubertin tiiviyttä kertomalla että jos pitää lisäleukapalaa paikallaan niin täytyy muistaa pitää ilmanvaihtoluukut auki koska muuten kypärän sisälle voi kertyä liikaa hiilidioksidia. Kun mainitsin katsomastamme mallista puuttuvasta integroidusta aurinkovisiiristä haukkui rouva nämä aurinkovisiirit hengenvaarallisiksi varusteiksi jotka pitäisi lailla kieltää!

Päädyin ostamaan (Italiasta) Nolan N103:sen jonka olin myyjän kehoituksesta käynyt koeajamassa Stromilla.
 
Edullisen Arai Chaser-V kypärän kävin pari viikkoa takaperin ostelemassa. Mopon aikoinaan ostin täältä myös vuosia takaperin ja jäi silloinkin hyvä maku :) :jippikaijee:
 
Rupee pikkuhiljaa ottamaan ohimoon näiden toiminta :doh: Pyöräkaupoista kulunut puolitoista viikkoa ja hakusessa edelleen toinen avain, omistajan käyttöohjekirja...huoltokirja kuulemma sentään löytynyt...nää kolme asiaa oli ainoot mitä luvattiin pyörän mukaan ja tyydyin siihen...mutta, eipä näytä löytyvän ei :rant: Miten noi voi hukata, en tajuu!
 
Se on sitten tämän tarinan loppu koittanut...
 

Liitetiedostot

  • received_232341778505792.jpg
    received_232341778505792.jpg
    66,7 KB · Katselut: 282
Toivottavasti selvisivät kohtuu kuivin jaloin. Eikös aika pitkäikäinen liike. Muistaakseni isäukko hakenut ekan moponsa tuolta 70-luvun alussa.
 
Näin ne pikkuhiljaa loppuu kaikki MP liikkeet Suomesta. Niinkuin moni meistä on kirjoittanut täällä, Suomen MP liikkeet eivät koskaan päässeet tähän IT huumaan mukaan. Ei panostettu silloin kun oli toiminnan aika eli 20 vuotta sitten. Kansalaiset pääsääntöisesti äänestää rahapussillaan. Sama ilmiö on tietysti kaikessa kaupanteossa. Ulkomailta tilataan kun saa halvemmalla ja nettisivut on pääsääntöisesti toimivat. Eli suomalainen kauppias kilpailee ulkomaisten netti kauppojen kanssa. Olen kokenut tämän itsekin. Suomeen siis riittää pari-kolme MP liikettä, näihin Suomen tarpeisiin ne riittää.

Tietysti on aina muutamia, joille palvelukin on tärkeää ja siitä ollaan valmiita maksamaan, edes vähän. Mutta tämä kansanosa tähän suureen massaan verrattuna on liian pieni.
 
Viimeksi muokattu:
Tietysti on aina muutamia, joille palvelukin on tärkeää ja siitä ollaan valmiita maksamaan, edes vähän. Mutta tämä kansanosa tähän suureen massaan verrattuna on liian pieni.

Liittyykö tämä yleisesti pikkuliikkeisiin vai otsikon firmaan? Tuossa vaan yllä olevissa viesteissä sitä palvelua kuvailtu ja tuntuu olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että näiden vastaavien liikkeiden palvelutaso on 1X2 -tasoa.
 
Palvelu asenne oli liikkeen puolella, miten sen nyt nätisti sanois.... mutta huollon puolen kaverilla oli asiakasmyönteinen.
Kyllä nää kotimaiset liikkeet pärjää hyvällä palvelulla ennemmin kuin hinnoilla, ulkoimailtahan saa edukkaasti kaikkeea
 
Hyvällä mielellä minä olen Salosella asioinut.

Huollon kaveri tosiaankin on asiakasystävällinen ja mielestäni osaava. Mutta kun liike menetti syömähampaansa eli Yamahamyynnin uudelle perustetulle Yamaha Centerille, alkoivat kuolonkellot kumahdella.

Yamaha Centerissä prätkät ovat jossain takahuoneessa pois veneostajien silmistä.
 
Liittyykö tämä yleisesti pikkuliikkeisiin vai otsikon firmaan? Tuossa vaan yllä olevissa viesteissä sitä palvelua kuvailtu ja tuntuu olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että näiden vastaavien liikkeiden palvelutaso on 1X2 -tasoa.
Yleisellä tasolla huastelen.
" Tietysti on aina muutamia (asiakkaita), joille palvelukin on tärkeää ja siitä ollaan valmiita maksamaan, edes vähän. Mutta tämä kansanosa (asiakkaat) tähän suureen massaan ( siis niille, joille hinta on tärkeämpi) verrattuna on liian pieni". ....tuolla tarkoitin siis asiakkaita, joillekin asiakkaille on palvelu tärkeää.

Tämähän meni selittelyksi.
 
Viimeksi muokattu:
Neklaparts Oy on hankkinut haltuunsa Salosen jäljellejääneet varaosat, sieltä voi kysellä.
 
Back
Ylös