Helpointa jos sattuu olemaan ruotsalainen henkilötunnus.
Ostaa mopon ruotsista omiin nimii. Kilvet ruotsin konttoriin ja siirtokilvet tilalle.
Ruotsin trafi antaa tarvittavat tiedot moposta mukaan samoin myös muista kulkupeleistä.
Vaan kun ei ole sitä ruottalaista hetua, siihen se juuri kaatuu.
Päivitystä tilanteeseen, kahdeksaan myyjään olen ottanut yhteyttä, tässä viime aikoina.Puolessa en heti älynnyt kysyä että myytkö Suomeen (kaksi MP liikettä ja kaksi yksityistä), sitten kun asia selvisi että Suomeenhan se tulee, luotto katosi ja ei myy.
Toisessa puolessa (kaikki yksityisiä) kysyin että myytkö Suomeen, toki kohteliaasti ja asiallisesti. Puolet sanoi että kyllä ja toinen puoli että ei. Noh, kiinnostus heräsi että sehän myykin "pikkuveljelle" itäiseen naapuriin. Oltiin jopa jatkoyhteyksissä, mutta sitten myyjät oli ilmeisesti keskustelleet paikallisella moottoripyöräsivustolla ja myynti innostus lopahti ja yhteyspyyntöihin ei vastattu. Vesiperä.
Ilmoitin aidon kiinnostuksen ja sanoin että voidaan poistaa Ruotsin rekisteristä ja poistaa Ruotsin kilvet heti kaupanteon jälkeen, minä en niitä tarvitse. Sanoin että voin toimittaa Trafin ja verottajan paperit että on Suomen rekisterissä, ei auttanut. Ei luottoa.
Siispä soitin verottajalle jaTrafiin, normaalia jaarittelua, sama mikä löytyy nettisivuilta. Soitin puolitutulle katsastusmiehelle, joka tekee paljon tuonntikatsastuksia ja rekisteröintejä konttorilla. Hän sanoi että vaikeeta on Ruotsista tuonti, byrokratia on kulemma vielä parempaa kuin koto-Suomessa, ei auta.
No, ainakin on yritetty ihan tosissaan, kun ei myy niin ei myy.
Näin helppoa ja auvoista on moottoripyörän tuonti Ruotsista