• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MP-verokysely.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Morso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli tässäkin pitäis käydä ,"käytettävät termi keskustelu" enne varsinaiseen asiaan syventymistä. Olen kyllä pannut merkille että enemmistöllä on jonkinlaista koulusivistystä johon luulisi kuuluvan jonkinlainen asian ymmärtämisen taito.
Ei tähän työttömyyteen ole tiedossa vähennystä tietysti jos tarkasteltava aikajan on tarpeeksi lyhyt ja valikoivasti otetaan kohta mitä tarkastellaan.

Hiukan tuossa toki mentiin kieli poskessa, mutta kyllä tuolla pitää olla aika tarkkana ettei
syyllisty "löysään kuunteluun" ja ajaudu kuin varkain "kyytiin".

Ei liioin haittaa huomioida, mitä hyvinkin relevanttia eri yhteyksissä jätetään mainitsematta.... tai mistä ei
tahdota useaan kertaan kysyttäessäkään puhua.

Ei tartte olla edes niin "tarkkaan viilattua" liturgiaa kuin nyt tapetilla oleva pääministeri/Terrafame case.

Se on totta, että alamäki suomessa on alkanut jo aikoja sitten! Mutta kun ei ne korjaukset onnistu purkkapatenteilla ja on muutenkin vääriä! No tuosta tulikin mieleen:
Eli halutaan kansa saada entistä epäterveellisemmäksi? Mun mielestä tuota todellista haittaa vasten olisi voinut, vaikka veron tuplata!

SDP oli kyseistä veroa vastaan,koska se olisi kohdistunut pienituloisiin..!siis makeisveroa vastaan...

Täsmennän...,jos ei mennyt jakeluun......,halvat karkit demareilla jees.....,moottoripyörien kokonaisverorasituksen korottaminen sen varjolla ihan ok....

Ei näköjään osalle valkene, vaikka se tuikku on työnnetty kurkkua myöten persiisiin.

Täsmennän...,jos ei mennyt jakeluun......,halvat karkit demareilla jees.....,moottoripyörien kokonaisverorasituksen korottaminen sen varjolla ihan ok....

Jäihän sinne vielä 6milj veroja, 10 milj laski , nää luvut muistista,mutta suuruusluokka tuo. Ei korjaa mitään asiaa.

Täähän on mielenkiintonen keskustelu.
Kyseinen vero on moottoripyöräilijöiden mielestä ymmärrettävästi ikävä. Olen ymmärtänyt myös, ettei kyseinen vero myöskään loppujen lopuksi tee sitä, mitä sillä haetaan eli tuo valtiolle lisää rahaa, vaan päin vastoin.

Jos ei tykkää jostain päättäjien päätöksistä, on keinoja yrittää vaikuttaa: isojen järjestöjen (mm. SMOTO) kautta, pistää viestiä erilaisille vaikuttajille jne. En ymmärrä sitä, että aletaan boikotoimaan Suomen taloutta koittamalla ehdoin tahdoin välttelemään asioita, joista kilahtaisi lisää verorahoja valtion kirstuun, koska ei pidetä tästä moottoripyöräverosta.

1) Ei ole sellaista erillistä organisaatiota kuin ´Suomen valtio´, jolle me vain maksetaan rahaa, muttemme ole osa sitä. Niillä rahoilla mahdollistetaan kaikennäköistä hyödyllistä meille. Kun koitat tehdä hallaa valtiontaloudelle omilla toimillasi, teet hallaa meille, naapurin perheelle, jolla on vakavasti sairas lapsi, köyhille eläkeläisille, perheen jäsenille, meille kaikille.

2) Yrittämällä tehdä näin hallaa valtion taloudelle et pääse siihen tavoitteeseen, johon oletettavasti pyrit eli että kyseinen vero poistuisi. Verotulot vain vähenevät ja sedät ja tädit valtiolla töissä joutuvat keksimään nyt lisää veroja saada paikattua valtiontaloutta...

Jos täytyy säästöjä tehdä, jotta voi esim. moottoripyöräillä, niin sitten on tehtävä. Kritisoin tässä nimenomaan sitä, että boikotoidaan valtion taloutta ihan vain, koska pystyy.

Maksan kyseisen veron ja jatkan uutta moottoripyöräharrastustani jatkossakin, mutta jokainen tietysti tekee niin kuin parhaaksi näkee. :)

Tottakai jokainen tekee niin kuin hyväksi näkee, hallituskin. Se vain on unohtanut Olaus Petrin tuomarinohjeen ja tätä eivät läheskään kaikki tule hyväksymään. Ehkä sinä hyväksyt, minä en.

Kyseinen vero on moottoripyöräilijöiden mielestä ymmärrettävästi ikävä. Olen ymmärtänyt myös, ettei kyseinen vero myöskään loppujen lopuksi tee sitä, mitä sillä haetaan eli tuo valtiolle lisää rahaa, vaan päin vastoin.

Jos ei tykkää jostain päättäjien päätöksistä, on keinoja yrittää vaikuttaa: isojen järjestöjen (mm. SMOTO) kautta, pistää viestiä erilaisille vaikuttajille jne. En ymmärrä sitä, että aletaan boikotoimaan Suomen taloutta koittamalla ehdoin tahdoin välttelemään asioita, joista kilahtaisi lisää verorahoja valtion kirstuun, koska ei pidetä tästä moottoripyöräverosta.

1) Ei ole sellaista erillistä organisaatiota kuin ´Suomen valtio´, jolle me vain maksetaan rahaa, muttemme ole osa sitä. Niillä rahoilla mahdollistetaan kaikennäköistä hyödyllistä meille. Kun koitat tehdä hallaa valtiontaloudelle omilla toimillasi, teet hallaa meille, naapurin perheelle, jolla on vakavasti sairas lapsi, köyhille eläkeläisille, perheen jäsenille, meille kaikille.

2) Yrittämällä tehdä näin hallaa valtion taloudelle et pääse siihen tavoitteeseen, johon oletettavasti pyrit eli että kyseinen vero poistuisi. Verotulot vain vähenevät ja sedät ja tädit valtiolla töissä joutuvat keksimään nyt lisää veroja saada paikattua valtiontaloutta...

Maksan kyseisen veron ja jatkan uutta moottoripyöräharrastustani jatkossakin, mutta jokainen tietysti tekee niin kuin parhaaksi näkee. :)

Se on totta, että talouspakotteet on huono vaihtoehto, mutta kun ei oikein muukaan auta ja ei sunkan tässä kukaan rupee sormi suussa tappamistansa (verottamista) vartoomaan...

Jokainen tekee omalla tavalla ja jos päättäjien korviin saakka tieto menisi, että kansa ei tykkää ja vastustaa, niin ehkä jotain tapahtuu.

Sitä paitsi ei se vaan toimi niin, että menojen kasvaessa lisätään automaattisesti tuloja, joskus pitäs kurkata sinne menopuolelle...

Minä olen vakuuttunut siitä, että vene- ja moottoripyöräverot ovat vahingollisia kansantaloudelle. Yritän saada niiden säätämisen pysäytettyä. Ei missään tapauksessa kannata lyödä hanskoja tiskiin ja mennä lammaslauman mukana.

1 Kyllä sellainen organisatio on sitä sanotaan eduskunnaksi. Se on se paikka missä toistaiseksi pitäis panna asiat kuntoon ja ensimmäiseksi leikata ylisuuria verorahoista maksettuja palkkoja sillä yksin saatais budjetin aukko paikattua...............monista muista ei pakollisista menoista puhumattakaan.
Kyllä moralisointi menee väärään osoitteeseen jos se kohdistuu veronmaksajiin.Kyllä se pitää kohdistua niihin jotka päätöksiä tekee ja siellä ei tunnuta olevan huolissaan vaikka pitäisi.

2 Näin todennäköisesti käy ei huoleta päättäjiä vaikka kokonaisveroaste huitelee 70% kuinka paljon siinä on mielestäsi varaa nostaa?

Meillä on kaikki puolueet nyt ollut hallituksessa ja mitään korjausta ei ole tullut eikä ole edes näköpiirissä ja tilanne vain jatkuu ja jatkuu niin kauan kun IMF panee siihen topin.Parempi mitä pikemmin se tehtäis ja velkoja tulis ja sanois mistä leikataan sitten ei tarvis arpoa ollakko vai eikö olla.

Emme ole eri mieltä siitä, onko tämä vero hyvä valtiolle tai motoristeille. Viisaammilta olen ymmärtänyt, että ei ole.

On tapoja koittaa vaikuttaa eduskunnan päätöksiin. En vain koe, että tahallinen valtiontaloudelle hallaa tekeminen olisi fiksu tapa tehdä sitä, koska sillä ei saa haluttua lopputulosta ja valtiontaloudelle harmin tekeminen lopulta iskee omaan nilkkaan.

cdi1: En sano, että lisää veroja pitäisi keksiä. Se oli vain esimerkki siitä, että valtion tulojen pieneneminen voisi aiheuttaa joitain toimia, joilla koitetaan saada paikattua valtion tulomenetyksiä.

Olen cdi1 silti sitä mieltä, että sinä ja minä kuulutaan siihen organisaatioon, johon myös eduskunta kuuluu ja josta sekin ottaa rahoituksensa :). Eduskunnan eri toimista voi olla montaa mieltä, mutta se kyllä ottaa oman osansa valtion kassasta. Sillä jäljelle jääneellä rahalla tehdään kaikellaisia juttuja meidänkin hyväksi. Se jäljelle jäänyt rahamäärä pienenee, jos alkaisimme isosti tekemään hallaa valtiontaloudelle.

Tulot on joo laskussa.

verotulot_1990_2015.jpg

https://www.veronmaksajat.fi/luvut/tilastot/verotuotot/

Jos täytyy säästöjä tehdä, jotta voi esim. moottoripyöräillä, niin sitten on tehtävä. Kritisoin tässä nimenomaan sitä, että boikotoidaan valtion taloutta ihan vain, koska pystyy.

Siis, täh? Nyt ei jaksa alkaan kirjottelemaan pitkästi. Pakko ottaa sydänlääkettä, eli konjamiinia. Kun on tullut maksettua nuita kaikenmaaliman veroja jo melekeen 40 vuotta. Aaaapuva, aaaapuva!

Valtion menot 2010: 49,9
Valtion menot 2016: 55,0

Nousu 10,2 %

Inflaatio euroalueella samalla välillä: ~10%
Suomessa samalla välillä kanssa noin 10%, mitä arvioin nopealla tilastokeskuksen tutkimisella.

Toisin sanoen mitään leikkauksia ei ole vielä saatu aikaiseksi menopuolella, kun suurta kuvaa katsotaan.

Jos tuota trendiä tuijotettaisiin 2000-luvun alusta, niin nähtäisiin, kuinka valtion menoja kasvatettiin hyvällä sykkeellä 2000-luvulla.

Positiivista on sentään se, että menojen suhteellinen kasvu inflaation verrattuna on saatu pysäytettyä.

Ei kehtaa suht tuoretta harrastusta heti alkuunsa lopettaa, mutta jostain se raha on revittävä. Muuta en keksi kuin tinkiä vakuutusmaksuista, eli ajoaika lyhenee ainakin kuukaudella. Täytyy muistaa aina seisottaa pyörä mm. perheen lomareissun ajaksi

Emme ole eri mieltä siitä, onko tämä vero hyvä valtiolle tai motoristeille. Viisaammilta olen ymmärtänyt, että ei ole.

On tapoja koittaa vaikuttaa eduskunnan päätöksiin. En vain koe, että tahallinen valtiontaloudelle hallaa tekeminen olisi fiksu tapa tehdä sitä, koska sillä ei saa haluttua lopputulosta ja valtiontaloudelle harmin tekeminen lopulta iskee omaan nilkkaan.

cdi1: En sano, että lisää veroja pitäisi keksiä. Se oli vain esimerkki siitä, että valtion tulojen pieneneminen voisi aiheuttaa joitain toimia, joilla koitetaan saada paikattua valtion tulomenetyksiä.

Olen cdi1 silti sitä mieltä, että sinä ja minä kuulutaan siihen organisaatioon, johon myös eduskunta kuuluu ja josta sekin ottaa rahoituksensa :). Eduskunnan eri toimista voi olla montaa mieltä, mutta se kyllä ottaa oman osansa valtion kassasta. Sillä jäljelle jääneellä rahalla tehdään kaikellaisia juttuja meidänkin hyväksi. Se jäljelle jäänyt rahamäärä pienenee, jos alkaisimme isosti tekemään hallaa valtiontaloudelle.

Jos jotain ymmärrän niin lausunnot on annettu ja taisi olla aika vielä tämänkuun puoleenväliin antaa nähdään vaikuttaako?

Mä oon koittanu vaikuttaa äänestämällä mut ei ole ehdokaas menny läpi eipä tässä muuta voi. No ei iske enää pahemmin ja olen siihenkin varautunut.

Aivan kun et olisi kuullut sellaisesta ilmiöstä kun deflaatiosta.Se ruokkii itse itseään teemmepä mitä hyvänsä, kakat on jo housuissa.
Niin ottaa ja sitä en hyväksy kyllä se kurjistaminen ja supistamin pitää aloittaa sieltä eduskunnasta sitten sen voi jo muutkin hyväksyä kun yksistään sinä. Ei mulle ole merkitystä jääkö enempi vai vähempi tää homma on näkynyt jo lähes kymmenen vuotta niin on tässä ollut aikaa varautua.
Valtio yrittää tuhota minun talouttani mutta toisinpäin ei sun mielestä käy. No näin kuitenkin menettelen.

Mä oon koittanu vaikuttaa äänestämällä mut ei ole ehdokaas menny läpi eipä tässä muuta voi. No ei iske enää pahemmin ja olen siihenkin varautunut.

Ei se ääni hukkaan mennyt, puolue käytti sen, vaikka ehdokas ei tärpännytkään:thumbup:

Taitaa mennä hukkaan tuo ihan hyvä ja selkeä selitys.:sad:

En ymmärrä sitä, että aletaan boikotoimaan Suomen taloutta koittamalla ehdoin tahdoin välttelemään asioita, joista kilahtaisi lisää verorahoja valtion kirstuun, koska ei pidetä tästä moottoripyöräverosta.

Verotulot vain vähenevät ja sedät ja tädit valtiolla töissä joutuvat keksimään nyt lisää veroja saada paikattua valtiontaloutta...

Mutta oletko kuullut sellaista sanontaa, mitä isot edellä, sitä pienet perässä?

Jos esim. eduskunnan kalusteet tulee virosta, niin eikö siinä näytetä hyvää esimerkkiä miten EI osteta kotimaasta? Tavan tallaaja saa aika saatanan kauan vältellä veroja ja ostoksia kotimaassa, jos aikoo samaan summaan päästä mitä noistakin ostoksista olisi ollut hyötyä kotimaassa!
Tuon nyt on vaan yksi esimerkki........
Se juna meni jo jossa sanottiin, suosi suomalaista!
Edit: Linkki uutiseen
Vaikka kotimaan hinta olisi kalliimpi, yritys olisi maksanut ALVit ja työllistänyt myös sitäkautta kotimaassa, joten....................

Viimeksi muokattu:
joo kyllä se juna meni jo missä vois edellyttää veromaksajan olevan rehellinen----
koska ei nekään ole jotka verorahoja käyttävät----

Jälleen uusi esimerkki siitä miten hallitus laskee menot väärin.

Kauppalehti toimeentulotuki

"Joulukuussa tuli ensimmäinen varoitusmerkki. Vastoin hallituksen esitystä Kelan pääjohtaja Elli Aaltonen ennusti, että toimeentulotuen menot automatisoinnin myötä nousee vuoden 2015 toteutuneesta 750 miljoonasta jopa 1,5 miljardiin euroon", Maanselkä kirjoittaa Puheenvuorossa viitaten Aaltosen Ylelle antamaan lausuntoon."

samalla tavalla vääristetty kuin valtion budjeteilla aloitetu rakentamiset... aloitus 10 miljoonaa ja ylitys vain 1oomiljoonaa...ei voi toimia noin............no rahaa ilman omistajan naamaa on helppo jakaa.......
suomen johdosta puutuu rehellisyys....... koska jatkuvia virheitä ei voi olla.....
eka virhe tietämättömyys.... toinen vahinko..... komas tahallinen teko... sit vaan maan tapa

Back