• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Multistrada 1200

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Asseri.K
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olihan se uusi Multi Lahden messuilla. Livenä näytti oikein hyvältä ja sopusuhtaiselta. Moderni ja ketterän oloinen laite. Erityisesti paino/teho suhde on jotain uutta tuon tyylisuunan pyörässä.
Ehdotomasti pitää päästä ajamaan keväällä. Jos kilpailijana pitää Bemarin gs mallia on painossa eroa käsittämättömät 50 kg ja hevosvoimaero on myös merkittävä.
smile_org.gif
 
Livenä kyllä huomattavasti hienompi kuin kuvissa... todella siro ja sopusuhtainen. Hyvä ajoasento, hyvät paikat matkustajalle... Nyt kaikki riippuu ja roikkuu koeajokokemuksista. Lähinnä ovatko saaneet konetta tuolla pyörälle sopivammaksi... jossa olisi enemmän alavääntöä ja vähän rajoitetumpaa piikkiä korkeimmilla kierroksilla. Harmi kun perusmallia ei saa mustana, näytti tosi hyvältä. Voihan se punainenkin tietty nätti olla.
 
Samaa mieltä, luonnossa vielä paremman oloinen kuin kuvissa, keväällä pakko päästä testaamaan. Olisi mukava koettaa myös radalla?
 
Näin tuon itse tehdasreissulla joululomalla Bolognassa.

Tarttee sanoa vaikka Hyperiin monsterin vaihdoinkin niin tuo uusi Multi oli kyllä makea peli kun sitä siinä museon aulassa ihmettelin!

Italiassa näki niitä vanhojakin ja jos jonkun mielestä tämä uusi on susiruma niin se vanha oli aivan käsittämätön veto, näytti joltain yleiskoneelta keittiöstä. Ainoa mitä itse karsisin olisi nuo etupään ilmasieraimet, ainakin lyhemmäksi niitä tarttis laittaa.
 
Keväällä/kesällä pitää käydä koeajamassa
thumbs-up.gif
. Hienon näköisen MS:n ovat tehneet (ainakin kun edelliseen malliin vertaa
lookaround_orig.gif
). Konseptina mielenkiintoinen - yksi pyörä, monta käyttötarkoitusta
smile_org.gif
. Varmasti tulee olemaan myyntimenestys!
 
Mielenkiintoinen pyörä, mutta niin on myös sen hinnoittelu Suomessa...

www.ducati.fi:

Ducati 1200 Touring
Veroton hinta: 21 510,00 €
Vero: 6 479,55 €
Yhteensä: 27 989,55 €

www.ducati.de

MTS 1200 S Touring
Listenpreis inkl. Mwst
ohne LNK 17.990,00 €

Eli autoverottomissa hinnoissakin on jo yli 3 k€ ero. Toki Saksan alv on vain 19 %, mutta eipä tuo selitä kuin 1/6:n erosta. Mihinkähän hintaan noista oikeasti kauppaa tehdään?
 
Sillon kun olin monsteria ostamassa niin hinta oli kiinteä, ei mitään "tarjousta". No käy se näinkin, pakottaa vaan minun mielestäni ihmiset hakemaan muualta, ylihinnoiteltu muutenkin.
Aina tarjottu lisävarusteita edullisemmin, mutta kun nuokin ikävä kyllä saa halvemmalla esim juuri saksasta.
062802moto_prv.gif
 
Käsittääkseni tuo Saksan hinta on verottomana? Mikä on sitten autoveron osuus?

Hailacilla on kuulemma ihan turha saada neuvoteltua tuosta hinnasta oikeastaan yhtään mitään pois ja sanoivat, että samat hinnat on joka puolella maailmaa, yeah right  
eek.gif


Osaako joku kertoa, että minkälainen prosessi tulee eteen jos hakee pyörän esimerksiksi briteistä tai saksasta ja entäpä ruotsista? Eli käytännössä mitä arvioisitte tuon säästön olevan loppupeleissä? Miten tuo ostaminen merkkiliikkeestä sitten käytännössä hoituu eli joutuuko itse matkustamaan paikanpäälle vai voiko tuontifirma hoitaa kaikki asiakirjat ja kuljetukset ehkä noin 1000-1500e summalla? Minkälainen homma on sitten tuo rekisteröintikatsastus?
 
Tokihan Saksassakin maahantuojalla on kalliimpaa kuin yksityisillä myyjillä. Yli tonni lähtee vielä hinnasta pois, kun ostaa paikalliselta yksityis-dealerilta.
 
Sillon kun olin monsteria ostamassa niin hinta oli kiinteä, ei mitään "tarjousta". No käy se näinkin, pakottaa vaan minun mielestäni ihmiset hakemaan muualta, ylihinnoiteltu muutenkin.
Aina tarjottu lisävarusteita edullisemmin, mutta kun nuokin ikävä kyllä saa halvemmalla esim juuri saksasta.  
062802moto_prv.gif
Erotuksella voi ostaa vaikka hienon espressokeittimen, niin on se kuuluisa kahvipuolikin kunnossa
biggrin.gif
 
Sport ja touring samanhintasia, perusmalli muistaakseni pari tonnia edullisempi. Hinnat maahantuojan edustajalta.
ei koskaan Ducatilla halvempaa mallia,
kaikki tulee maksaa lopulta saman.

Halvemmissa on aina ne osat joissa säästetty
ja ne on pakko vaihtaa kun ne ei toimi,
hajoaa,....

Ovat jopa keksineet jakopäähihnojen
koppia joiden matsku likaantuu niin että
pakko aikanaan vaihtaa, MTS-620 on
kertakäyttöiset iskarin sisuskalut kun
kaliimmissa voi sisuskalut huoltaa ja
vaihtaa kuluvat kuten halvoissa japsi
pyörissä,...

Multistradat on hauskoja, tosin myynnin
kannalta täysejä floppeja ja laatuongelmia
vähän joka puolella. Tuskin nuo uudet poikkeaa
näissä asioissa?

ps. kannattaa ostaa kone avattuna ja katsoa että
ei valuviikoja ja säröjä kannessa, moottorin valuissa,..,
ns. ne on ominaisuuksia joita takuu ei kata!
 
Käsittääkseni tuo Saksan hinta on verottomana? Mikä on sitten autoveron osuus?

Hailacilla on kuulemma ihan turha saada neuvoteltua tuosta hinnasta oikeastaan yhtään mitään pois ja sanoivat, että samat hinnat on joka puolella maailmaa, yeah right  
eek.gif


Osaako joku kertoa, että minkälainen prosessi tulee eteen jos hakee pyörän esimerksiksi briteistä tai saksasta ja entäpä ruotsista? Eli käytännössä mitä arvioisitte tuon säästön olevan loppupeleissä? Miten tuo ostaminen merkkiliikkeestä sitten käytännössä hoituu eli joutuuko itse matkustamaan paikanpäälle vai voiko tuontifirma hoitaa kaikki asiakirjat ja kuljetukset ehkä noin 1000-1500e summalla? Minkälainen homma on sitten tuo rekisteröintikatsastus?
No, takuu pelaa bRITEISSÄ, jos käyt useammin briteissä niin
saat 3 vuodeksi huollot JOKA KERTA ja ajoleirin jollekin
kunnon radalalle ( maksavat lentoliput,....+++ ) siis
kaupan päälisinä,.... niin ja ajovarusteet,...

Uskoisin että vähemmän ongelmia ja tulee
edullisemmaksi kuin Suomesta ostettuna!

Oma kokemus on että Hailacilla on perävalotakuu,
rekisterikilven pitimen joudut tekemään itse, +++
LISTA LOPUTON,... ja jos toimiin 1,5vuotta on lyhyt
toimitus aika,...

Diucateilla ja niiden myyjillä on luonetta !

Hanki aito Ducati elämys.
 
Käsittääkseni tuo Saksan hinta on verottomana? Mikä on sitten autoveron osuus?

Hailacilla on kuulemma ihan turha saada neuvoteltua tuosta hinnasta oikeastaan yhtään mitään pois ja sanoivat, että samat hinnat on joka puolella maailmaa, yeah right  
eek.gif


Osaako joku kertoa, että minkälainen prosessi tulee eteen jos hakee pyörän esimerksiksi briteistä tai saksasta ja entäpä ruotsista? Eli käytännössä mitä arvioisitte tuon säästön olevan loppupeleissä? Miten tuo ostaminen merkkiliikkeestä sitten käytännössä hoituu eli joutuuko itse matkustamaan paikanpäälle vai voiko tuontifirma hoitaa kaikki asiakirjat ja kuljetukset ehkä noin 1000-1500e summalla? Minkälainen homma on sitten tuo rekisteröintikatsastus?
No tossa ylempänähän tuota laskelmaa on tehty. Kyllä se halvemmaksi tulee ostaa uk:sta. Siellä saa kaikenlisäksi vielä palvelua.  
wink.gif

Jos ostat uuden, saat VAT:in(uk) takaisin kun todistat, että olet maksanut suomeen alv:n. Sama homma saksassa.
Rek.katsastus on helppo, tarvitset vain coc-todistuksen, alkuperäisen rekisteriotteen. Yleensä myyjäliike hoitaa kaikki paperit.

e:niin veroton hinta suomessa ~16k€, uk 11£-vat. Eli eipä ole samat hinnat ympäri maailmaa
biggrin.gif
 
Saksassahan ei ole autoveroa ja tuo 17 990 sisälsi ALV:n, mutta ei toimituskuluja. Eli mopon saa kaupasta lähes tuohon hintaan. Suomen 21 510 on autoveroton hinta ja sisältää ALV:n. Eli nuo ovat suoraan vertailukelpoisia. Autoverollehan ei nyt mahda mitään, mutta nuo autoverottoman hinnan erot kummastuttavat.

Ja jos vielä väännetään veistä haavassa, briteissä näyttää 1200 S Touring maksavan £14,295, joka on nykyisellä n. 0,87 kurssilla 16 431 €. 1200 perusmalli maksaa £10,995 = 12 638 €. Noissa hinnoissa on sikäläinen ALV, mutta ei autoveroa, koska sitä vitsausta ei ole kaikille luotu. Brittien Touring-mallin saisi autoverollisena Suomen perusmallin hinnalla...
 
Jos kilpailijana pitää Bemarin gs mallia on painossa eroa käsittämättömät 50 kg ja hevosvoimaero on myös merkittävä.
smile_org.gif
Ducati MS 1200 kuivapaino 189 kg.
BMW R1200GS kuivapaino 203 kg.
Painoero siis 14 kg.

Tehoero on jo merkittävämpi, 150 vs. 110 hv.

Faktat faktoina.
sport05.gif


Hauskaa muuten miten on pari yksityiskohtaa poimittu aikalailla suoraan Bemarista: tuo etupään korpinnokka ja takaroiskesuoja. Varsinkin roiskesuoja on melko yks yhteen Gessun vastaavan kanssa.

Kävin joskus koeajamassa edellisen 1100 Mulstistradan, se ei innostanut yhtään. Mutta tämä on kyllä hyvin kiinnostava, pitänee poiketa Klaukkalassa kun kelit paranee!
cool.gif
 
Konetta ei kuitenkaan käännetty samaan
suuntaan BMW:n kanssa. Jotain omaperäistä !!  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Omaperäistä? Kyllä mun käsittääkseni lähes kaikissa muissa on kone samoin päin kuin Ducatissa. Bemussa se on vähän omaperäisemmin kampura pitkittäin.

No kyllähän Ducatissa riittää sitten muita omaperäisyyksiä ja luonnetta!
wink.gif
 
Back
Ylös