Ei taida enää tälle syksylle tulla ajoja, joten otetaas tähän jonkinlainen tilannekatsaus.
Nyt on tripissä 63000km. Reginat vaihdoin 39800 km kohdalla eli niillä on nyt ajettu 23000km. Näitähän olen rasvannut suorastaan uutterasti, 5 tai 6 kertaa. Takis on vaihdettu kahdesti, siinä yhteydessä säätö on saattanut muuttua vaikka pyrinkin sitä välttämään. Tällä hetkellä shifter on sitä mieltä että aavistuksen löysällä ovat (kytkimen kanssa vaihtaessa ei huomaa mitään). Ketju pyörii kyllä sujuvasti eikä tiukkoja lenkkejä ole, tai siis ollut silloin kun sitä viimeksi voitelin. Näillä eväin aloitetaan seuraava kausi. Sen verran hyvältä vaikuttaa että taidan tilalta eturattaan ja uudet hyllyyn niin voi vaihtaa kun tarve kuitenkin tulee.
Noin muuten laite toimi hyvin. Viimeisimmässä softapäivityksessä range-näyttö muuttui hieman epämääräiseksi, vaikka laittaa tankin täyteen niin alkuun se lupaa hieman pessimistisesti noin 280km, aiemmin luku oli aina 360km, joka taas oli kyllä optimistinen. Tankin vajetessa tuo rangekin asettuu paremmin kohdalleen, ja merkkivalo syttyy kun jäljellä on 60km. Ei ole tullut ajettua kuivaksi asti, aina tankissa on ollut pari litraa pohjalla. Parempi tietysti niin päin. Palkkinäyttö toimii loogisemmin.
BT-yhteyksiä en ole kokeillut, joten eos että onko niissä muutoksia. Mutta yhteys puhelimesta naviin ja kypärään riittää.
Mulla oli jonkin aikaa Givin lisätakaloksu, vastaava kuin edellisessä, gessuissahan noita on myös. Sille kävi ohraisesti kun Rovaniemellä jouduin laittamaan alle 150/70 Karoon alle, vakiohan on 170/60. Hyvin se vanteelle istui, mutta soratiepätkällä alkoi yllättäen kuulua takaa valtava pärinä. Ilmeisesti väliin oli mennyt kivi ja loksu vääntyi hiukan, ja yksi pultti otti kuvioon kiinni. Se piirsi syvän ylimääräisen pitkittäisuran palojen poikki. Poistin loksun, pitää vielä katsoa että saisiko sen putket väännettyä muotoonsa. Hieman loksun muoviosa on hieman tyhmästi kiinnitetty sen muovirunkoon, mutteri ja pultinpää jäävät koholleen rengasta kohti. Mutta kyllä loksusta jotain hyötyä oli, nyt tulee soralla enemmän hiekkaa satulalle.
Muuta hommaa tässä nyt ei ole kuin että ölpät voisi vaihtaa ja suorittaa viimeistelypesun. Niin ja rasvata ne ketjut talvisäilytystä varten.
Juhannuksen paikkeilla tulee 4 vuotta täyteen ja takuuaika päättyy. Kevyempihän tuo saisi olla jos pienempiä teitä tai peräti polkuja aikoisi ajella, painosta ei kyllä matka-ajossa ole haittaa, oli alla sitten juntti- tai tavallista assua.
Jos uutta laitetta ajattelis niin kaipaisin kyllä peesaavaa vakkaria ja kuolleen kulman varoittimia, ne ovat olleet ahkerassa käytössä. Harmi kun keskikoon malleihin niitä ei yleensä ole saatavana. Sellainen malli jossa olis vaikka 50kg ja 50hv vähemmän, voisi olla hyvä em. varustein.