Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nesteen vaihto = vaijerin rasvus,säätö
molemat tarvitsee huoltoa
Kyykkypyörissä tuntuu pääosin olevan vaijerikytkin, olisiko niin että sitä on helpompi moduloida startissa tjsp.
Motogp:ssä en ole kiinnittänyt huomiota kumpaa niissä käytetään.
Itsellä ei kyllä ole ollut yhdessäkään Ducatissa, ei edes tuossa R;rässä, vairerikytkintä, eivät vissiin ole mitään kyykkyjä.
Ei vaijeri katkea.
Eipä ole minunkaan Suzukeissa vaijerikytkintä, ei edes Gixerissä.
Mitä jos katkeaa letku.
Kytkin lakkaa toimimasta. Posin laitteista tuppaa hajoamaan kaikki, mitä se ei itse hajota aikaa myöten.
Tässä triidissä on jo aika lailla kaikki.
Vaijerikytkin:
Kevyempi (grammoissa, ei kiloissa)
Helpompi huoltaa
Helpompi muutella vaijerin löysillä ja vivustolla tuntumaa sekä purukohtaa.
(Halvempi valmistajalle)
Kaikki tämä on tehtävissä myös nestekytkimellä. Vaatii eri sylintereitä ja kahvoja vain. Hydrauliikan etu on, että se on varmatoimisempaa. Ratamopossa voi tässä kohtaa tinkiä, kun huolletaan muutenkin tiheään, eikä kytkin jumpaa tule niin paljoa, eikä jumppa vaadi suunnattomia voimia.
Jos ajaa sillä kytkimellä, mitä kaupan mukana tulee, niin on sitten tuurissaan, mitä saa. Oli sitten vaijeri tai neste. Joskin mielestäni kytkimen toimintatyyppi on kehno valintaperuste mopolle. Ajaa ja huoltaa sitä, mitä sattuu olemaan.
Seuraavaksi sitten märkä- ja kuivalevykytkin joskin mielenkiintoisempi olisi märkä- ja kuivalevyjarrut.
Ilmeisesti ajat nestekytkimellä.