JMH
Orgin Keulahahmo
Mites toi tankin profiili ylhäältä päin katsottuna? Onko siinä pyöreät kulmat jotka painaa ikävästi sisäreiteen jos roikkuu sivulla eksessivisesti? Eli ns välimallin ratkaisu tuon tankin osalta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mites toi tankin profiili ylhäältä päin katsottuna? Onko siinä pyöreät kulmat jotka painaa ikävästi sisäreiteen jos roikkuu sivulla eksessivisesti? Eli ns välimallin ratkaisu tuon tankin osalta?
Juurikin sen liimautumisen ja heikon liikkumisen takia valitsin liukkaan penkin ja gripit tankkipatissa. Huono puoli on tuo avaus, mut tuki takaosassa muutaman sen sentin taaempana oli kompromissi.Omalta kohdalta huomasin että jos sekä satulassa että tankkipatissa on se 5 mm solukumi, niin perseen siirto on äärimmäisen tarkkaa touhua, koska se jämähtää laakista ihan paikoilleen. Joten poistin tankkipatista tuon solukumin jolloin sisäreisi pääsee liukumaan sivusuunnassa esteettömästi, ja perseen sivuttainen siirto helpottui huomattavasti/ takaisin normaalille tasolle.
Kokeilin huvikseni myöskin satulaa ilman pehmustetta, ja mukavuuden osalta en huomannut juurikaan mitään eroa, mutta kiihdytyksissä liukuminen johti siihen että alkoi roikkua klipareista mikä on pahasta.
Sama mitta 42,5 on nyt CBR:ssä.Minkälaisia senttimittoja muuten porukoilla on jalkatapin juuresta vaikka satulan keskelle (sivusta katsottuna)? Mulla jalkatapin tyvestä penkin keskelle on noin 42,5 cm ja tolla pituudella saan liikuteltua jalkojani jotakuinkin mukavasti, esim. kun vaihtaa pienempää pykälää ja pitää kallistaa vasemmalle heti perään.
Sama mitta 42,5 on nyt CBR:ssä.
Mutta tosiaan 187 pituudella toi alkaa tuntumaan toimivalta.Yksi juttu mikä unohtui aikaisemmasta; eli jo se että tekee tankin takaosan profiilista pystymmän, eli lähtee liikkeelle tuosta tankin alareunasta, siirtää kuskia hieman taakseppäin koska reiden kohdalle tulee väkisinkin täytettä tankin pinnalle.Pituutta on 186 cm.
Tankin muotoa (patti) pitää kans hahmotella, Sebimoton kuitusarjan malli on 1:1 orggiksen kanssa.
![]()
Tuli ilmoittauduttua KVR-kurssille lauantaille Kymillä. Mielenkiintoista nähdä, miten ajot tuolla sujuu, kun viimeksi on mopolla käyty vuosi sitten kesäkuussa. Silloinkin eri kalustolla ja katurenkailla.
Mitä vinkkejä palstalta Kymille irtoaa? 3 poimintaa?
Tosin korkeampi istuin vähentää tankista saatavaa tukea.
Turhaa tankkipattia ei promokuvassa ainakaan näy, että en tiiä miten ihmeessä tuollaisella jarrutetaan, kun reisillä ei pyörää saa jarrussa puristaa 
Mitä vinkkejä palstalta Kymille irtoaa? 3 poimintaa?
grin: Turhaa tankkipattia ei promokuvassa ainakaan näy, että en tiiä miten ihmeessä tuollaisella jarrutetaan, kun reisillä ei pyörää saa jarrussa puristaa![]()
Eipä noissakaan linjoissa paljoa vikaa ole, apekseista pakenee niin perkeleesti.Tässä muutama kierros meidän Juniorin kurvailuja tolla esihistoriallisella Suzukin raadolla. Mukava kanssaratailija tallensi parin kierroksen verran menoa.
Enkkariksi jäi 1:25,03. Hiukan on linjat kolmesatasen linjoja mutta eipä meillä nyt oo järkeä alkaa ison pyörän nopeimpia linjoja hakemaan. Ihan mukavaa humppaa näyttää menevän noinkin.
https://www.youtube.com/watch?v=kODOy_KxAVk&t=209s
Eipä noissakaan linjoissa paljoa vikaa ole, apekseista pakenee niin perkeleesti.
Mulla pisti silmään jarruttamisen hentous, joka ollee peruja siitä että kolmesatasella ei tarvinne pahemmin jarrutella. Ts normi ison pyörän jarruustyylillä kierrosajasta tippuis joku 5 sekunttia, ilman että muuttaa linjoja tai muuta ajamista.
Poikkeuksellisen nätin ja puhtaan näköstä ajamista vaikka ei aina ihan osukkaan, joka sit taas johtuu siitä että ajamisen ryhtmi ihan erilainen kuin kolmesatasella, eli joutuu hyppäämään paketista ihan toiseen.
Onko tarkoituksena ajaa palmas ja lemminkäinen suoraviivaisella V-tyylillä?Mutta onko vielä jotain muuta itsestäänselvää mistä lähtisi helppoja kymmenyksiä pois?
Onko tarkoituksena ajaa palmas ja lemminkäinen suoraviivaisella V-tyylillä?
No siinä on sit muutama kymmenys, riippuen ihan siitä kuinka suoraviivaisesti (hidas) tai kaarevasti (nopea) ne sisääntulot (jarrumerkin ja apeksin välinen pätkä) noihin mutkiin ajaa. Jos ihan äärilaitoja vertailee ajolinjan osalta, niin yhteensä luokkaa sekuntti tjsp, ja se on suht koht runsaasti vielä tommosessa 1:25 vauhdissa.Palmas joo, lemminkäinen ei niinkään. Palmas yleensä osuu ihan hyvin, mutta nyt levis ulostulossa.
Kait sitä uskaltaa omankin rävellyksen nyt laittaa esille, kun kauden oma tavoite meni vahingossa rikki tiistaina (25-alkuinen). Äkkiseltään itelle tulee mieleen, että vauhtimutkiin pitäisi mennä rohkeammalla kyydillä ja sitten tietty palmas leviää aika pahasti eikä kahvilan taitto osu lähellekään. Mutta onko vielä jotain muuta itsestäänselvää mistä lähtisi helppoja kymmenyksiä pois?