Veikkaisin ett sun suurin ongelma on se perinteinen, eli sä luulet ja uskot ett ihan eniten häsläämällä ja vääntämällä, kaasua ja jarrua, ja ohjaamo koko ajan täynä käsiä, on sama asia kuin nopea ajaminen, koska se TUNTUU siltä. Tuntuuhan se ihan saatanan nopeelta ajamiselta, koska maisema vilistää, ja paniikki iskee, ja homma on selviytymistaistelua, ja mitään muuta ei ehdi havannoimaan kun aistit on koko ajan täynä palautetta.
Niin kauan kun priorisoit kaasua ja jarrua, vs ajolinja, ei ole mitään toivoa nopeasta kehityksestä.
Eli peruutus lähtöruutuun, ja tilanteen resetointi, ja "uuden" ajatusmallin istuttaminen takaraivoon; Ajolinja = kierrosaika/ oikea ajolinja = parempi kierrosaika.
Jolloin jää toi ihan helvetinmoinen amatöörimäinen kaasulla räpellys pois; se pilaa ton ajon lopullisesti/ mitä siitä on enää jäljellä ajolinjavirheiden takia.
Ja tossakin on lisäksi se todella perinteinen virheellinen ajattelumalli; eli:"Mä korjaan virheet kaasulla!", joka tosiaankin viimeistelee sen kauheuden, ja tarpeeks kun "fixaa" kaasulla, niin se on 100-varma low- tai hi-sider (paitsi että bemarin <3 tapauksessa DTC estää sen).
Perinteinen tunne vs järki, ei poikkea mitenkään kymmenien/ satojen muiden kuskien toiminnasta.
Mutta mutta, sitten kun alat priorisoimaan ajolinjaa, niin tossa kierrosaikavauhdissa, ensimmäinen asia mikä pisti silmään, on radan käyttö ennen mutkaan taittoa. Se on todella epämääräistä/ mopo on ihan randomina missä päin rataa nyt sitten sattuu olemaankaan.
Eli ensimmäisenä, vakioi ajolinja ennen taittoa. Ja sinne pääset helposti sen jälkeen kun lopetat sen kaasun priorisoimisen.
Noin muutoin videolta on nähtävissä että ajolinjan perusidea on suurin piirtein hallussa. Eli kunhan lopetat vaan sen ihan helvetimoisen kaasulle ja kaasulla sähläämisen, niin kaikki voipi olla sen jälkeen ihan ok.
Ajolinjan perusideaa et pääse nyt toteuttamaan kokonaisuudessaan, koska tuhoat ajamisen yksinkertaisesti sillä että priorisoit kaasua.
Toinen asia on ehkä se , että älä nyt helvetissä käytä pintakaasua yhtään missään. Älä edes yritä käyttää pintakaasua. Siitä ei seuraa mitään hyvää (noissa vauhdeissa).
Katsele, ja ennen kaikkea kuuntele, millaiselta esim mun kaasun käyttö kuulostaa (koska "sama" mopo kyseessä). Eli hitaalta, myöhäiseltä ja laiskalta, ja silti kierrosaika on puolet nopeampi kuin sulla, ja videolla ei tapahdu yhtään mitään ja perä ei lipsu vaikka takana on joku loppuunkulunu kumi.
Ajolinja tuossa videossa on ihan helvetin random, eli joissakin kohdin osuu abaut tontille, suurimmaksi osaksi ei siellä päinkään. Eli tuota videoa kannattaa ajolinjan osalta katsoa sillä silmällä, että siinä on myös ihan kaikki maholliset virheet, mitä Alastarossa vaan voi tehdä.
Mutta iso ero on siinä, että en viimeistele kauheutta kaasun yli-innokkaalla käytöllä. Vaan käytän kaasua vasta kun mopo on kääntynyt, ja kun menen kaasulle, en ruoski kaasua, vaan väännän sitä pehmeästi ja lineaarisesti.
https://www.youtube.com/watch?v=CWsUUSXnjDM