Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Laita vaikka johonkin yleiseen jakoon niin me muutkin nähdään. Tuo tunneli kuulostaa todella kivalta ja vahvistaa entisestään mun käsitystäni siitä mihin kesälomareissun tulisi suuntautua.Voin laittaa sulle kuvia reissusta jos kiinnostaa...
No musta se tunneli ei ainakaan ollut mikään kiva. Ensin mennään melkein neljä kilometriä ales aika jyrkastikin ja sitten sama matka ylös. Pimeetä ja kylmää, ulkona oli jotain +20 astetta ja siellä tunnelin pohjalla ei varmaan paljoa päälle 5 astetta. Käy syvimmillään 212 metriä merenpinnan alla.Laita vaikka johonkin yleiseen jakoon niin me muutkin nähdään. Tuo tunneli kuulostaa todella kivalta ja vahvistaa entisestään mun käsitystäni siitä mihin kesälomareissun tulisi suuntautua.Voin laittaa sulle kuvia reissusta jos kiinnostaa...
Kyllä siellä kannatta ainakin kerran elämäsään käydä ja toivottavasti silloin on hyvä ilma. Viime kesänä olin Suomen aikaan illalla puoli yhdeksän aikoihin perillä siellä ja ilma oli todella hyvä. Joskus sanobat että voi olla niin vahva merisumu ettei siellä näe mitään. Mielellään siellä jotain näkisi kun sinne menee ja siitä vielä tosiaan joutuu pulittamaan aika ison rahan.
Jos tunneleita rakastat niin suuntaa matkasi esimerkiksi Bergenin suuntaan. Norjan länsiosassa riittää useita tunneleita joiden pituus on yli 10 km ja siellä on kyllä ihan oikeasti enemmän katseltavaa kuin pohjoisen karuissa maisemissa.
Sen takia viime talvi tulikin vietettyä alpeilla...Avotunturissa on sitä jotain, kaikki ei vain sitä kauneutta ymmärrä tai huomaa, sääli...![]()
Juu, näin on ja tunneliin mennessä on syytä riisua aurinkolasit... Voi tietysti ajaa ne päässäkin mutta ensimmäinen kilometri täytyy ajaa tyyliin "USE YOUR FORCE", niin hyvin menee.Tunneleiden suille rekennetaan usein tarkoituksella pieni mutka ettei ulkoa kajastava valo häikäise tunnelissa ajavia.
Pitkän ja pimeän tunnelin loppussa kannattaa vähän hiljennellä että saapi reaktioaikaa kun silmät ei ole vielä tottunut kirkkaaseen.
Itse suosin elokuun alkua. Silloin on suomalaiset poissa ja suurin osa eteläeurooppalaisista vielä matkalla. Tosin kyllä italiaanoja riittää heti elokuun alkuunkin ja saksalaisbusseja. Kuitenkin tuo majoitus onnistuu ilman ennakkovarausta siihen aikaan, ainakin mulla on käynyt niin.Jos on lähdössä tuonnepäin reissuun niin mihin aikaan kesästä se kannattaisi tehdä?
Lähinnä huolettaa majoituksen järjestyminen ilman ennakkovarauksia. Pahimpaan sesonkiaikaan kun voi olla hotelleissa täyttä ja telttaahan ei mukaan oteta.