B12
New member
Joku tuossa sivuja ja vuosia taaksepäin teki eroa kulttivehkeiden ja klassikoiden välillä. Kulttivehkeitä autoissa ovat kalliit ja harvinaiset exoticit/erikoismallit ja nykypäivän klassikoita ihan tusinalaitteet. Kupla, 100A, 127 ja muut pikkufiatit, Takapotku- Escortit -Ladat jne ihan oman aikansa halvat arkiset käyttöautot. Esim 90-luvun autot ovat omaan silmään tällä hetkellä lähinnä rumia ruosteisia paskoja, eikä oikein klassikkoa löydy. Ei niitä vielä kukaan entisöi, vaan paaliin menevät tai amispojat romuttavat.
Jos tällä periaatteella etsii nykypyöristä tulevaisuuden klassikkoja, niin vaikeaksi menee minusta. Vanhasta ärräsuikkasta tuli ehdoton klassikko, sillä se avasi kokonaan uuden aikakauden = (tusina)kyykkypyörän ja Honda Tuutti teki vastaavan vallankumouksen ensimmäisellä tehokkaalla tusinajapsinelarillaan. Leskentekijä-Kawat oma lukunsa myös. Minusta klassikon pitäisi olla jotenkin käänteentekevä omalta aikakaudellaan. Tosin eipä noissa autoissakaan ollut mitään käänteentekevää.
Jos tällä periaatteella etsii nykypyöristä tulevaisuuden klassikkoja, niin vaikeaksi menee minusta. Vanhasta ärräsuikkasta tuli ehdoton klassikko, sillä se avasi kokonaan uuden aikakauden = (tusina)kyykkypyörän ja Honda Tuutti teki vastaavan vallankumouksen ensimmäisellä tehokkaalla tusinajapsinelarillaan. Leskentekijä-Kawat oma lukunsa myös. Minusta klassikon pitäisi olla jotenkin käänteentekevä omalta aikakaudellaan. Tosin eipä noissa autoissakaan ollut mitään käänteentekevää.
Viimeksi muokattu: