• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

nyt napsahti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kloppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse olen kerran ylinopeussakot saanut motolla, korttikin lähti kuukaudeksi.
Miksi sinä vastuuntuntoisena motoristina kaahasit ylinopeutta vaarantaen muut tielläliikkujat? Ajatteletko että maksamalla sakkosi voit hyvittää tuon muille aiheuttamasi vaaran ja saada näin puhtaan omantunnon?
Enhän mä ole kritisoinut "kaahaamista" vaan sitä ettei vastata teoistaan, mies tekee, mies vastaa! Edelleen painotan sitä että omaa harkintaa käyttäen, itsellä 76@60 km/h, keskellä yötä, ei autoja tai muita tienkäyttäjiä näkyvissä..Mutta niin kuin sanoit, itsekin tähän syyllistyin, tietoinen riski, enkä siitä ole täällä erikseen itkenyt.Oma moka ja siitä sakotettiin, olen yhteiskunnan kanssa tasoissa. Mulle on ainakin kotona opetettu ihan itse kantamaan vastuuni asioista.
Säännöt on sääntöjä, niitä tulee noudattaa. EIKÄ itkeskellä foorumilla kurjaa kohtaloaan ja ilkeää instanssia joka on nämä nopeusrajoitukset suunnitellut ja pikkupoikamaista uhoa kuinka seuraavalla kerralla ajetaan karkuun.
Miksi kantaa vastuu jostain mitä ei ole tapahtunut ? Mut hyvä et vappupelleilläkin on munat ja jollain jeesustelijalla jo kolmas nimimerkki.

T: yli kolmekymppinen poika

p.s onko muuten teevee luvat maksettu, laitettu rahaa parkkimittariin, veroilmoitus oikein täytetty ja laskut maksettu ajallaan.
TÄH? Onhan tossa vastuun kantamista asiasta joka on tapahtunut, nimittäin ylinopeuden ajaminen! ei helv..

Ja joo on edellä mainitut asiat tehty, laskujen kanssa ollut välillä vaikeeta, mutta hoidettu on. Eikös nämä ole ihan perusjuttuja?

Ja ketä se 16km/h:n ylinopeus keskellä yötä vaaransi tai kenelle se aiheutti sakkojen arvoisesti tuhoa ?

Itse olen kerran ylinopeussakot saanut motolla, korttikin lähti kuukaudeksi.
Miksi sinä vastuuntuntoisena motoristina kaahasit ylinopeutta vaarantaen muut tielläliikkujat? Ajatteletko että maksamalla sakkosi voit hyvittää tuon muille aiheuttamasi vaaran ja saada näin puhtaan omantunnon?
Enhän mä ole kritisoinut "kaahaamista" vaan sitä ettei vastata teoistaan, mies tekee, mies vastaa! Edelleen painotan sitä että omaa harkintaa käyttäen, itsellä 76@60 km/h, keskellä yötä, ei autoja tai muita tienkäyttäjiä näkyvissä..Mutta niin kuin sanoit, itsekin tähän syyllistyin, tietoinen riski, enkä siitä ole täällä erikseen itkenyt.Oma moka ja siitä sakotettiin, olen yhteiskunnan kanssa tasoissa. Mulle on ainakin kotona opetettu ihan itse kantamaan vastuuni asioista.
Säännöt on sääntöjä, niitä tulee noudattaa. EIKÄ itkeskellä foorumilla kurjaa kohtaloaan ja ilkeää instanssia joka on nämä nopeusrajoitukset suunnitellut ja pikkupoikamaista uhoa kuinka seuraavalla kerralla ajetaan karkuun.
Miksi kantaa vastuu jostain mitä ei ole tapahtunut ? Mut hyvä et vappupelleilläkin on munat ja jollain jeesustelijalla jo kolmas nimimerkki.

T: yli kolmekymppinen poika

p.s onko muuten teevee luvat maksettu, laitettu rahaa parkkimittariin, veroilmoitus oikein täytetty ja laskut maksettu ajallaan.
TÄH? Onhan tossa vastuun kantamista asiasta joka on tapahtunut, nimittäin ylinopeuden ajaminen! ei helv..

Ja joo on edellä mainitut asiat tehty, laskujen kanssa ollut välillä vaikeeta, mutta hoidettu on. Eikös nämä ole ihan perusjuttuja?
On se sit hianoo et on olemassa noinkin suoraselkäisiä ihmisiä...
bowdown.gif

Eihän tuo oikeasti ketään ole vaarantanut, eikä varsinkaan tuhoa aiheuttanut, mutta enemmän tässä kyse on siitä että mulla ei ole sitä päätäntävaltaa milloin ylinopeuden ajaminen on ihan ok ja milloin ei.

Ja mun kirjoituksesta nyt taisi jollekin jäädä se kuva että kritisoin ihmisten ajotapoja. Ei. Niin kuin todettu niin itsekin ajelen kuten valtaosa motoristeitä varmasti ajelee, ainut mikä mun kaaliin ei mahdu on se poliisia karkuun lähteminen tai sen suunnittelu.

tai kenelle se aiheutti sakkojen arvoisesti tuhoa ?
jos nyt vähän kelaat asioita, niin ymmärrät varmaan, ettei tämä homma ihan sellaisella periaatteella toimisi, että seuraamuksia jaeltaisiin vasta tuhon aiheuttamisesta.
Sinäkin tykkäät kinata jeesustelun puolelta ja sulle on kiva pistää vastaan. Mutta kun lainaat lauseita lainaa ne kokonaan. Ketä vaaraantuu tyhjällä tiellä ? Pitääkö uskoa kaikkea minkä ihminen on kirjoittanut. En usko raamattuunkaan, ihminen on kuitenkin planeetan tyhmin eläin, joten miksi uskoisin jotain kaltaistani itseni sijasta...

Olenko muuten pettänyt vaimoni ajatellessani muita naisia, ilmeisesti, koska kuuluuhan siitäkin rangaista vaikkei mitään olisikaan fyysisesti tapahtunut ?

...itsellä 76@60 km/h,eli aika perus mutkapätkänopeus, keskellä yötä, ei autoja tai muita tienkäyttäjiä näkyvissä...
Ja kortti lähti kuukaudeksi? Sinuna olisin valittanut tuomiosta enkä seissyt selkä suorana miehisyyttä uhkuen.
niin, taskussani oli ns. lyhytaikainen ajokortti, eli B-ajoluvalle en ollut 2. vaihetta ajanut, joten kortti lähtee aika helposti.Miehisyyttä uhkuen", huh huh, sillä lailla. Mutta tosiaan naurettaviahan noi sakkojen suuruudet on, sehän on selvä.

...itsellä 76@60 km/h,eli aika perus mutkapätkänopeus, keskellä yötä, ei autoja tai muita tienkäyttäjiä näkyvissä...
Ja kortti lähti kuukaudeksi? Sinuna olisin valittanut tuomiosta enkä seissyt selkä suorana miehisyyttä uhkuen.
Aivan järkyttävä tuomio, hieman normaalia mittarivirhettä isompi nopeus keskellä yötä tyhjällä tiellä -> kortti pois + sakot..

Jos sakoissa olisi edes jotain järjeä, karkuunlähtemisen kynnys voisi olla vähän korkeampi. Nykyään taitaapi ennemminkin olla niin että aina kannattaa yrittää... siinä voi säästää tonnin tai puolitoista..

no ihan miten vaan. Mutta mielestäni joku muu (aikaisempi) puuttumisraja täytyy olla kuin vasta se, että aiheutit vahinkoa.

Meillähän on kauan sitten ollut vapaat nopeudet. Mitenkähän mahtaisi homma pelittää nykyisillä liikennemäärillä, veikkaan ettei loppupelissä kuitenkaan kovin kivasti? Ehkä jonnekin moottoritieosuuksille, tai niiden rajoitusta voisi ainakin kesäaikaan nostaa, mutta niitäkään ei meidän maassamme ole kuin joku hassu kilometri. Tavallisilla maanteillä jälki olisikin sitten aika karua.

Olenko muuten pettänyt vaimoni ajatellessani muita naisia, ilmeisesti, koska kuuluuhan siitäkin rangaista vaikkei mitään olisikaan fyysisesti tapahtunut ?
Melkoinen vertaus. Vastaus: et tietenkään pettänyt ajatellessasi muita naisia, tai rikkonut lakia haaveillessasi ajavasi 200 km/h yleisellä tiellä. Sen varmaan osasit päätellä itsekin.

Mutta mitä kohtaa sä et ymmärrä, onhan tuossa rike tapahtunut, YLINOPEUS!

Eli vertauskuvana, 1. sohaiset naapurin akkaa, rike on tapahtunut, vaimosi antaa sanktioita.

2. sohaiset naapurin akkaa ja se pamahtaa paksuksi, vaimosi antaa sanktioita sekä vahinko on tapahtunut, jolloin sanktioiden määrä nousee huomattavasti. Loogista?

Ja tostahan saakin vain rikesakon, joka on n. 10 pienempi, kun keskituloisen päiväsakot  
pftroest.gif
Juu edittiä, kaivettu vanha sakko esille niin 76@50 se oli, aloin jo itsekin epäillä tuota ylitystä.

Ja tostahan saakin vain rikesakon, joka on n. 10 pienempi, kun keskituloisen päiväsakot  
pftroest.gif
Juu edittiä, kaivettu vanha sakko esille niin 76@50 se oli, aloin jo itsekin epäillä tuota ylitystä.
Ihan selkeesti oot bomperi!

On kyllä kuvottavaa seurata näitä härskiintyneitä rasvahäntäkoomalampaita. Mitä helvetin hienoa on maksaa sakkoa tyhjänpäiväisestä pienestä ylinopeudesta. Aivan nuijaa ja naurettavaa idiotismia.

Back