Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
12tkm on suositus ollu ja aina oon vaihtanu 6tkm kohalla.
Öljyn vaihto on pala kakkua. Astia alle, pohjaruuvi auki, se ruuvi auki josta kaadat öljyä sinne koneeseen ja öljynsuodatin pois. Kun on vanhat öljyt pois, uusi öljynsuodatin tilalle (sipaise öljyä siihen suodattimen tiivisterenkaaseen, käsikireyteen), pohjaruuvi paikoilleen ( älä väännä tajuttomaan momenttiin, menee kierteet!!), uudet öljyt koneeseen ja starttaat.Tähän väliin tyhmä kysymys. Hondan manuskassa neuvotaan vaihtamaan öljyt, jos pyörä on ajamatta yli 4 kk. Itse en kuitenkaan vaihtanut, koska koneessa oli suht uudet öljyt.
Miten vaikea öljyt on vaihtaa itse? Tosin 18 000 km huolto ois 1000 km päästä... (Ei kyllä kehtaisi kerrostalon pihalla pyörää ihan osiin laittaa)
Itse vaihdan mieluummin syksyllä, ennen talvisäilytystä. Talven aikana vanhan öljyn epäpuhtaudet voivat kosteuden kanssa muodostaa happoja, jotka syövyttävät sitten moottoria.aina keväisin tulee vaihdettua riippimatta ajetuista kilsoista.
Ite ruukaan vaihtaa AINA öljynvaihdon yhteydessä.. vMitenkäs tuota öljynsuodatinta kannattaa vaihtaa? Ohjekirjan mukaan öljyn vaihto 6000km ja suodin 18000 km välein. Autossa vaihdan aina suotimen joka öljyn vaihdon yhteydessä, mutta siinä vaihtoväli onkin 15000.