• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Penkit testissä...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TaikaEtana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toki nuo 10hv:n lisäykset on normaalia jos siihen lasketaan esim. kokoputkiston+säädön vaikutus yhteensä. Pelkällä säätämisellä saadut +10hv kuulostaa hurjalle. En väitä että se olisi mahdotonta, mutta en myöskään usko ennen kuin itse nään että sellainen tulos saadaan ihan "rehellisellä" toiminnalla aikaiseksi. Itse en ole sellaista tulosta nähnyt, en vaikka kilogikseriin on vaihdettu kokoputki.

Joko tylyttäjä katsoit sen power/air-fuel kartan? Siinä on sitä faktaa......mutta edelleen....
033102beer_1_prv.gif
Hayabusa '01 Viper vaimentimet, säädetty --> 148hp

Hayabusa '01, Yoshimura full system, modattu ilmansuodatinkotelo, K&N, EMS, säädetty --> 168hp

Eli putkivirityksellä + säädöllä +20hp.
 
Toki nuo 10hv:n lisäykset on normaalia jos siihen lasketaan esim. kokoputkiston+säädön vaikutus yhteensä. Pelkällä säätämisellä saadut +10hv kuulostaa hurjalle. En väitä että se olisi mahdotonta, mutta en myöskään usko ennen kuin itse nään että sellainen tulos saadaan ihan "rehellisellä" toiminnalla aikaiseksi. Itse en ole sellaista tulosta nähnyt, en vaikka kilogikseriin on vaihdettu kokoputki.

Joko tylyttäjä katsoit sen power/air-fuel kartan? Siinä on sitä faktaa......mutta edelleen....
033102beer_1_prv.gif
Olenhan mä sen toki katsonut ja tännekin postannut, mutta ilmeisesti sekään ei sulle riittänyt tai vakuuttanut.

Tuo lisäys tuli kyllä ihan rehellisellä säädöllä, itse vieressä katsottiin kun säädeltiin. Vai yritätkö tosiaan väittää, etteivät olleet rehellisiä?
En väitä yhtään ketään huijariksi....mutta oletko itse niin pro noissa penkitys asioissa että jos siinä jotain "vilppiä" tehtäisiin niin sinä varmasti sen vierestä seuraamalla huomaisit??
Eli edelleen väität, että siinä tehtiin vilppiä? Kysynpä ko. penkittäjän kommentit, kun täällä kerran moista väität.

Sen verran olen penkityshommia seurannut, että osaan kyllä katsoa mitä siellä tehdään. Ainoastaan kerrointa säätämällä tai standardia muuttamalla olisi voinut "huijata", ja tietenkään sellaista ei rehellinen säätöpaja tee.

Laitan sen PC:n kartan tänne uudestaan, kunhan pääsen myöhemmin oikean koneen ääreen.
 
Mielenkiintoinen kommentti oli Kiiralta myös se, että nykypäivänä ei voi enää "tylyttää" omia tuloksiaan, vaan pitää olla faktaa ja käppyrät laitettavaksi kaikkien nähtäville ennenkuin uskotaan..
033102beer_1_prv.gif
withstupid.gif
Itse nauroin ihan samaa, kumma yhteensattuma.....
tounge.gif
Taitaa äijä käydä lueskelemassa täällä juttuja, joten ei ole välttämättä NIIN sattumaa...  
tounge.gif
Onhan Kiira tänne välillä kommentoinutkin vuosin varrella. Välillä olen häntä itsekin pyytänyt tänne vähän juttuja oikaisemaan, jos jutut ovat olleet ihan tuulesta temmattuja  
smile_org.gif
Hänen kanssaan käytiin yhtä ilokaasuajuttuakin penkissä tekemässä, jota ei tosin vissiin tullutkaan lehdessä ulos.
 
Toki nuo 10hv:n lisäykset on normaalia jos siihen lasketaan esim. kokoputkiston+säädön vaikutus yhteensä. Pelkällä säätämisellä saadut +10hv kuulostaa hurjalle. En väitä että se olisi mahdotonta, mutta en myöskään usko ennen kuin itse nään että sellainen tulos saadaan ihan "rehellisellä" toiminnalla aikaiseksi. Itse en ole sellaista tulosta nähnyt, en vaikka kilogikseriin on vaihdettu kokoputki.

Joko tylyttäjä katsoit sen power/air-fuel kartan? Siinä on sitä faktaa......mutta edelleen....
033102beer_1_prv.gif
Hayabusa '01 Viper vaimentimet, säädetty --> 148hp

Hayabusa '01, Yoshimura full system, modattu ilmansuodatinkotelo, K&N, EMS, säädetty --> 168hp

Eli putkivirityksellä + säädöllä +20hp.
Paljonko sulla oli tuossa säädön osuus? Eli täysin säätämätön kombinaatio vs säädetty, vai kokeilitko?

Mulla se säädön hyöty oli tosissaan vastaavalla täysputki-kombolla +10hp.
 
Ei kai aikuisilla ole merkitystä sillä, onko jollakin 5 heppaa enemmän kuin toisella?
Jotkut pikkupojat kattelee tai pienenä katteltiin nopeusmittareita, kunka kovaa ko. auto kulkee.
Penkkien täkein anti on mielestäni seosten pysyminen kunnossa ajosuoritteen tapaisessa tilanteessa.
-Sergei-
 
Ei kai aikuisilla ole merkitystä sillä, onko jollakin 5 heppaa enemmän kuin toisella?
Jotkut pikkupojat kattelee tai pienenä katteltiin nopeusmittareita, kunka kovaa ko. auto kulkee.
Penkkien täkein anti on mielestäni seosten pysyminen kunnossa ajosuoritteen tapaisessa tilanteessa.
-Sergei-
Tuskinpa sillä nyt on kenellekään merkitystä. Tässähän nyt puhutaan ihan yleisesti säätämisestä ja sen vaikutuksesta pyörän toimintaan, sekä siitä, että miten vertailukelpoisia tulokset ovat keskenään.

Penkki on ainoastaan työkalu, ei muuta. Hyödyllinen väline säätäjälle. Vähintään yhtä tärkeä on kunnollinen laajakaista-anturi.
 
Toki nuo 10hv:n lisäykset on normaalia jos siihen lasketaan esim. kokoputkiston+säädön vaikutus yhteensä. Pelkällä säätämisellä saadut +10hv kuulostaa hurjalle. En väitä että se olisi mahdotonta, mutta en myöskään usko ennen kuin itse nään että sellainen tulos saadaan ihan "rehellisellä" toiminnalla aikaiseksi. Itse en ole sellaista tulosta nähnyt, en vaikka kilogikseriin on vaihdettu kokoputki.

Joko tylyttäjä katsoit sen power/air-fuel kartan? Siinä on sitä faktaa......mutta edelleen....
033102beer_1_prv.gif
Olenhan mä sen toki katsonut ja tännekin postannut, mutta ilmeisesti sekään ei sulle riittänyt tai vakuuttanut.

Tuo lisäys tuli kyllä ihan rehellisellä säädöllä, itse vieressä katsottiin kun säädeltiin. Vai yritätkö tosiaan väittää, etteivät olleet rehellisiä?
En väitä yhtään ketään huijariksi....mutta oletko itse niin pro noissa penkitys asioissa että jos siinä jotain "vilppiä" tehtäisiin niin sinä varmasti sen vierestä seuraamalla huomaisit??
Eli edelleen väität, että siinä tehtiin vilppiä? Kysynpä ko. penkittäjän kommentit, kun täällä kerran moista väität.

Sen verran olen penkityshommia seurannut, että osaan kyllä katsoa mitä siellä tehdään. Ainoastaan kerrointa säätämällä tai standardia muuttamalla olisi voinut "huijata", ja tietenkään sellaista ei rehellinen säätöpaja tee.

Laitan sen PC:n kartan tänne uudestaan, kunhan pääsen myöhemmin oikean koneen ääreen.
En ole täällä kenenkään väittänyt vilppiä tekevän!! Kysyin vaan että huomaisitko JOS siinä jotain ns. vilunkia tehtäisiin?
En myöskään ole väittänyt moisen tehonlisäyksen olevan mahdotonta, itse en vain usko sitä ennen kuin itse nään.
Mikä siinä niin koville ottaa jos mielestäni moinen tehonlisäys pelkästään säätämällä tuntuu kovalle?? Sehän on vain minun mielipide. Pointtini tässä koko hommassa on se ettei kaikki kuvittele että pelkällä säädöllä saadaan aina moisia tehonlisäyksiä. Jos sinun tapauksessa näin on käynyt niin hyvä niin.

Power/air-fuel kartalla en nyt tarkoita mitään pc:n seoskäyriä.
Oletko mahdollisesti koskaan ko. karttaa nähnyt missä näkyy seoksen vaikutus tehoon?
 
Toki nuo 10hv:n lisäykset on normaalia jos siihen lasketaan esim. kokoputkiston+säädön vaikutus yhteensä. Pelkällä säätämisellä saadut +10hv kuulostaa hurjalle. En väitä että se olisi mahdotonta, mutta en myöskään usko ennen kuin itse nään että sellainen tulos saadaan ihan "rehellisellä" toiminnalla aikaiseksi. Itse en ole sellaista tulosta nähnyt, en vaikka kilogikseriin on vaihdettu kokoputki.

Joko tylyttäjä katsoit sen power/air-fuel kartan? Siinä on sitä faktaa......mutta edelleen....
033102beer_1_prv.gif
Hayabusa '01 Viper vaimentimet, säädetty --> 148hp

Hayabusa '01, Yoshimura full system, modattu ilmansuodatinkotelo, K&N, EMS, säädetty --> 168hp

Eli putkivirityksellä + säädöllä +20hp.
On tos vähän muutakin ku putki viritys.vanhas busas vaikuttaa ilmakotelo modi paljon, kotelon kansi auki penkis potkasee melkei 10 pollea lisää.
 
Toki nuo 10hv:n lisäykset on normaalia jos siihen lasketaan esim. kokoputkiston+säädön vaikutus yhteensä. Pelkällä säätämisellä saadut +10hv kuulostaa hurjalle. En väitä että se olisi mahdotonta, mutta en myöskään usko ennen kuin itse nään että sellainen tulos saadaan ihan "rehellisellä" toiminnalla aikaiseksi. Itse en ole sellaista tulosta nähnyt, en vaikka kilogikseriin on vaihdettu kokoputki.

Joko tylyttäjä katsoit sen power/air-fuel kartan? Siinä on sitä faktaa......mutta edelleen....
033102beer_1_prv.gif
Olenhan mä sen toki katsonut ja tännekin postannut, mutta ilmeisesti sekään ei sulle riittänyt tai vakuuttanut.

Tuo lisäys tuli kyllä ihan rehellisellä säädöllä, itse vieressä katsottiin kun säädeltiin. Vai yritätkö tosiaan väittää, etteivät olleet rehellisiä?
En väitä yhtään ketään huijariksi....mutta oletko itse niin pro noissa penkitys asioissa että jos siinä jotain "vilppiä" tehtäisiin niin sinä varmasti sen vierestä seuraamalla huomaisit??
Eli edelleen väität, että siinä tehtiin vilppiä? Kysynpä ko. penkittäjän kommentit, kun täällä kerran moista väität.

Sen verran olen penkityshommia seurannut, että osaan kyllä katsoa mitä siellä tehdään. Ainoastaan kerrointa säätämällä tai standardia muuttamalla olisi voinut "huijata", ja tietenkään sellaista ei rehellinen säätöpaja tee.

Laitan sen PC:n kartan tänne uudestaan, kunhan pääsen myöhemmin oikean koneen ääreen.
En ole täällä kenenkään väittänyt vilppiä tekevän!! Kysyin vaan että huomaisitko JOS siinä jotain ns. vilunkia tehtäisiin?
En myöskään ole väittänyt moisen tehonlisäyksen olevan mahdotonta, itse en vain usko sitä ennen kuin itse nään.
Mikä siinä niin koville ottaa jos mielestäni moinen tehonlisäys pelkästään säätämällä tuntuu kovalle?? Sehän on vain minun mielipide. Pointtini tässä koko hommassa on se ettei kaikki kuvittele että pelkällä säädöllä saadaan aina moisia tehonlisäyksiä. Jos sinun tapauksessa näin on käynyt niin hyvä niin.
Ehkä se tuntuu kovalle sun mielestä, mutta se ei muuta sitä, että se on fakta.

Kyllä huomaisin, jos operaattori lähtisi standardia tai kerrointa manuaalisesti muuttamaan kesken säädön. En usko, että kukaan lähtee sellaista nykyään tekemään, koska valheella on lyhyet jäljet.

Tuskinpa kukaan kuvittelee, että kaikkiin pyöriin saataisiin ko. lukemia lisää säädöllä. Usein se liikkuu kokemuksieni mukaan siinä +5hp kieppeillä, siis pelkän säädön osuus täysputkella. Joissain pyörissä enemmän.. Joissain tulee jopa sliparilla säädöllä se +5hp.

Joissain toki vähemmänkin, jos seos on täyskaasulla korkeilla kierroksilla jo valmiiksi kohdallaan.

Kuten ole aiemmin sanonut. KX-Centeristä ei valitettavasti ainakaan silloin saanut AF-karttaa käyränä ulos. Eipä siinä juuri katsottavaa ole, kun se säädettiin hyvin lähelle sitä A/F 13 kaikilla kierrosalueilla ja kaasunasennoilla.
 
Toki nuo 10hv:n lisäykset on normaalia jos siihen lasketaan esim. kokoputkiston+säädön vaikutus yhteensä. Pelkällä säätämisellä saadut +10hv kuulostaa hurjalle. En väitä että se olisi mahdotonta, mutta en myöskään usko ennen kuin itse nään että sellainen tulos saadaan ihan "rehellisellä" toiminnalla aikaiseksi. Itse en ole sellaista tulosta nähnyt, en vaikka kilogikseriin on vaihdettu kokoputki.

Joko tylyttäjä katsoit sen power/air-fuel kartan? Siinä on sitä faktaa......mutta edelleen....
033102beer_1_prv.gif
Hayabusa '01 Viper vaimentimet, säädetty --> 148hp

Hayabusa '01, Yoshimura full system, modattu ilmansuodatinkotelo, K&N, EMS, säädetty --> 168hp

Eli putkivirityksellä + säädöllä +20hp.
On tos vähän muutakin ku putki viritys.vanhas busas vaikuttaa ilmakotelo modi paljon, kotelon kansi auki penkis potkasee melkei 10 pollea lisää.
Mutta sitä ei voi verrata modattuun ilmaboxiin, se ei anna läheskään samanlaista lisäystä. Lähes kaikissa pyörissä saa kannen poistamalla huimia lisäyksiä, vaan sitä ei voi niin kuitenkaan käytännössä käyttää.
 
Toki nuo 10hv:n lisäykset on normaalia jos siihen lasketaan esim. kokoputkiston+säädön vaikutus yhteensä. Pelkällä säätämisellä saadut +10hv kuulostaa hurjalle. En väitä että se olisi mahdotonta, mutta en myöskään usko ennen kuin itse nään että sellainen tulos saadaan ihan "rehellisellä" toiminnalla aikaiseksi. Itse en ole sellaista tulosta nähnyt, en vaikka kilogikseriin on vaihdettu kokoputki.

Joko tylyttäjä katsoit sen power/air-fuel kartan? Siinä on sitä faktaa......mutta edelleen....
033102beer_1_prv.gif
Hayabusa '01 Viper vaimentimet, säädetty --> 148hp

Hayabusa '01, Yoshimura full system, modattu ilmansuodatinkotelo, K&N, EMS, säädetty --> 168hp

Eli putkivirityksellä + säädöllä +20hp.
Onko mittausten välillä penkkiin tehty mitään muutoksia tai mitattu eri standardin mukaan?
Jos tulokset ovat ihan vertailukelpoisia niin todella hurjasti on voimaa tullut.

Tätä juuri tarkoitin että jos jossain tapauksessa tulee poikkeuksellisen kovia tehonlisäyksiä niin se ei tarkoita sitä että kaikkiin tulisi. Esim. busaan tollasia lisäyksiä pelkällä ilmaboksi modilla ja kokoputkella on normaalisti turha odottaa.
 
On tos vähän muutakin ku putki viritys.vanhas busas vaikuttaa ilmakotelo modi paljon, kotelon kansi auki penkis potkasee melkei 10 pollea lisää.
Ei nyt ihan 10 heppaa mutta 5 kuitenkin: http://www.hiekkalaatikko.org/gallery....nne_169

Onko mittausten välillä penkkiin tehty mitään muutoksia tai mitattu eri standardin mukaan?
Jos tulokset ovat ihan vertailukelpoisia niin todella hurjasti on voimaa tullut.

Tätä juuri tarkoitin että jos jossain tapauksessa tulee poikkeuksellisen kovia tehonlisäyksiä niin se ei tarkoita sitä että kaikkiin tulisi. Esim. busaan tollasia lisäyksiä pelkällä ilmaboksi modilla ja kokoputkella on normaalisti turha odottaa.

Penkkiin ei ole tehty mitään muutoksia vuosikausiin. Kyllä ne ihan vertailukelposia tuloksia on.
 
Kuten ole aiemmin sanonut. KX-Centeristä ei valitettavasti ainakaan silloin saanut AF-karttaa käyränä ulos. Eipä siinä juuri katsottavaa ole, kun se säädettiin hyvin lähelle sitä A/F 13 kaikilla kierrosalueilla ja kaasunasennoilla.

En tarkoita tota A/F karttaa vaan sellaista missä näkyy seoksen vaikutus tehoon. Siitä voi suoraan katsoa paljon vaikuttaa tehoon jos A/F on esim. vaikka 11 13 sijasta. Eihän se tietenkään mikään raamattu ole kuten aiemmin jo kirjoitin mutta aika hyvin siitä suuntaa saa.
Siitä näkee hyvin miten paljon seos saa olla metsässä ennen kuin se vaikuttaa tehoon hirveästi. Tollasessa 200hv:n laitteessakin saa aikamoinen heitto olla ennen kuin se 10hv vaikuttaa.
Netin syövereistä se saattaisi löytyä, se olisi hyvä laittaa tänne kaikkien nähtäville.
 
Kerrottakoon nyt vielä sen verran että en väitä tänne mitään ehdottomia totuuksia kirjoittavan, kerron vaan oman näkemykseni asiasta.

Sinänsä meidän onkin ihan turha näistä asioista hirveästi väitellä koska kukaan meistä ei ole mikään ammattilainen näissä asioissa ja loppujen lopuksi ei säätämisestä vielä tiedetä juuri mitään.
 
Kerrottakoon nyt vielä sen verran että en väitä tänne mitään ehdottomia totuuksia kirjoittavan, kerron vaan oman näkemykseni asiasta.

Sinänsä meidän onkin ihan turha näistä asioista hirveästi väitellä koska kukaan meistä ei ole mikään ammattilainen näissä asioissa ja loppujen lopuksi ei säätämisestä vielä tiedetä juuri mitään.
Eipä se säätäminen mitään rakettitiedettä kuitenkaan ole. Vaikka ei työkseen säätäisikään, niin moni asiaan kunnolla perehtynyt harrastaja tietää ihan tarpeeksi säätämisestä.

Mutta hyvähän näitä asioita on spekuloida. Itse olen ainakin eri forumeista saanut paljon hyvää tietoa, joita on sitten voinut käytännössä kokeilla. Luulen, että monella muullakin on näin!

Tietoa kannattaa aina jakaa. Jos kukaan ei sitä tekisi, niin eipä täältä kukaan mitään hyödyllistä tietoakaan saisi. Mun mielestä turha tiedon panttaaminen ei hyödytä ketään. Vaikka sinä lienet asiasta ihan samaa mieltä, eli tämä näin ihan yleisenä kommenttina vaan
033102beer_1_prv.gif
 
Mulle oli myös uutta maininta tuossa jutussa tuosta rikkaan seoksen ongelmasta eli kun yleisesti porukka sanoo, ettei haittaa jos vähän rikkaalla käy. Tuossa jutussa mainittiin, että jos liian rikkaalla käy, niin huono homma. Huono öljyn kannalta sylinteriputkissa.

Pieni lainaus: "Rikas seos on jopa laihaa vaarallisempaa, koska liian rikas huuhtelee männän tarvitseman öljykalvon pois sylinterien seinämiltä".

- P
rikas seos myös tappaa tehon.
yleisesti säädän itse afr 13-13,5 alhaalta nousevaksi. viimeiselle 500 teholliselle kierrokselle ohuen laihennuksen, eli esim paras teho 11100rpm -> afr nosto 0,5 alkaen 10800rpm. tuloksena yleensä pieni tehon nosto ja teho pysyy korkeammalla muutaman sata kierrosta.
sinäänsä tuota tehon määrää ja määriä voin kommentoida siten että käyttämäni fuchs dynamometri din vakiokorjauksella antaa putkiviritteisille 1000 kuutioisille pyörille teholukemaksi takarenkaalla maksimissaan 160-165hv. ko. penkillä tehokkain mittaamani on bomberweekend 2006sessa ollut turbo hayabusa 0,6 kilolla. tulos 249hv ja vapareiden kovin 199hv. Yksikään putkiviritteinen pyörä ei ole tuossa penkissä puhkonut 180 hevosvoimaa.
pyöräkohtaisia eroja saatavaan heppalukuun on vaikka kuinka paljon, mutta nyrkkinä täysputki + commari tuo 6-8hv renkaalle. vaikka luku vaikuttaa "pieneltä" on ajettavuus ja kaasuun vastaavuus säätämättömään verrattuna täysin toiselta pallolta. tämä selittyy vertaamalla kahta karttaa päällekkäin, jolloin yleisesti säädetty tuottaa kaikilla kierroksilla enemmän tehoa kuin säätämätön -> johtaen parempaan kiihtyvyyteen kaikilla käytetyillä kierroksilla.
 
pyöräkohtaisia eroja saatavaan heppalukuun on vaikka kuinka paljon, mutta nyrkkinä täysputki + commari tuo 6-8hv renkaalle. vaikka luku vaikuttaa "pieneltä" on ajettavuus ja kaasuun vastaavuus säätämättömään verrattuna täysin toiselta pallolta.

Luku ei vaikuta pieneltä vaan normaalilta...
thumbs-up.gif

Tälläistä tehonlisäystä itsekkin odottaisin, jos mun pyörään tulisi jossain noilla kikkareilla 15-20hv lisää niin se herättäisi kyllä pientä epäilystä.
Mutta edelleenkin se on vain minun mielepide......
 
Mulle oli myös uutta maininta tuossa jutussa tuosta rikkaan seoksen ongelmasta eli kun yleisesti porukka sanoo, ettei haittaa jos vähän rikkaalla käy. Tuossa jutussa mainittiin, että jos liian rikkaalla käy, niin huono homma. Huono öljyn kannalta sylinteriputkissa.

Pieni lainaus: "Rikas seos on jopa laihaa vaarallisempaa, koska liian rikas huuhtelee männän tarvitseman öljykalvon pois sylinterien seinämiltä".

- P
rikas seos myös tappaa tehon.
yleisesti säädän itse afr 13-13,5 alhaalta nousevaksi. viimeiselle 500 teholliselle kierrokselle ohuen laihennuksen, eli esim paras teho 11100rpm -> afr nosto 0,5 alkaen 10800rpm. tuloksena yleensä pieni tehon nosto ja teho pysyy korkeammalla muutaman sata kierrosta.
sinäänsä tuota tehon määrää ja määriä voin kommentoida siten että käyttämäni fuchs dynamometri din vakiokorjauksella antaa putkiviritteisille 1000 kuutioisille pyörille teholukemaksi takarenkaalla maksimissaan 160-165hv. ko. penkillä tehokkain mittaamani on bomberweekend 2006sessa ollut turbo hayabusa 0,6 kilolla. tulos 249hv ja vapareiden kovin 199hv. Yksikään putkiviritteinen pyörä ei ole tuossa penkissä puhkonut 180 hevosvoimaa.
pyöräkohtaisia eroja saatavaan heppalukuun on vaikka kuinka paljon, mutta nyrkkinä täysputki + commari tuo 6-8hv renkaalle. vaikka luku vaikuttaa "pieneltä" on ajettavuus ja kaasuun vastaavuus säätämättömään verrattuna täysin toiselta pallolta. tämä selittyy vertaamalla kahta karttaa päällekkäin, jolloin yleisesti säädetty tuottaa kaikilla kierroksilla enemmän tehoa kuin säätämätön -> johtaen parempaan kiihtyvyyteen kaikilla käytetyillä kierroksilla.
Onko sulla erilainen Fuchs kuin Bike Worldissa, tai eri kerroin/standardi käytössä?

Siellä meinaan putkiviritteinen kilonen antoi 174hp. Ja itse ajoin silloin ko. penkissä, eli se on se mitä ko. penkki todellisuudessa antoi, ilman kikkailuja.

Sama pyörä samoilla modeilla antoi KX-Centerissä 170hp renkaalle.
 
pyöräkohtaisia eroja saatavaan heppalukuun on vaikka kuinka paljon, mutta nyrkkinä täysputki + commari tuo 6-8hv renkaalle. vaikka luku vaikuttaa "pieneltä" on ajettavuus ja kaasuun vastaavuus säätämättömään verrattuna täysin toiselta pallolta.

Luku ei vaikuta pieneltä vaan normaalilta...
thumbs-up.gif

Tälläistä tehonlisäystä itsekkin odottaisin, jos mun pyörään tulisi jossain noilla kikkareilla 15-20hv lisää niin se herättäisi kyllä pientä epäilystä.
Mutta edelleenkin se on vain minun mielepide......
Eiköhän Jampalta saa luotettavan vastauksen siihen, paljonko tulee Busaan keskimäärin täysputkistolla, airboxmodilla jä säädettynä. Muistaakseni sanoi +15hp. Lienee niitä useamman 10kpl tehnyt ja säätänyt/mitannut useissa eri penkeissä.

Eli jos Busastasi saat em. modeilla 6-8hp lisää ja olet tyytyväinen, niin mikäs siinä sitten
tounge.gif
Slipareillakin kun yleensä saadaan tuo.
 
Back
Ylös