• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Penkit testissä...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TaikaEtana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toki nuo 10hv:n lisäykset on normaalia jos siihen lasketaan esim. kokoputkiston+säädön vaikutus yhteensä. Pelkällä säätämisellä saadut +10hv kuulostaa hurjalle. En väitä että se olisi mahdotonta, mutta en myöskään usko ennen kuin itse nään että sellainen tulos saadaan ihan "rehellisellä" toiminnalla aikaiseksi. Itse en ole sellaista tulosta nähnyt, en vaikka kilogikseriin on vaihdettu kokoputki.

Joko tylyttäjä katsoit sen power/air-fuel kartan? Siinä on sitä faktaa......mutta edelleen....
033102beer_1_prv.gif
Hayabusa '01 Viper vaimentimet, säädetty --> 148hp

Hayabusa '01, Yoshimura full system, modattu ilmansuodatinkotelo, K&N, EMS, säädetty --> 168hp

Eli putkivirityksellä + säädöllä +20hp.
Ennen 155hp ja Micron putkisto, K&N, airboxi modi +säätö Hevosia
Viime kesänä vanhusta kiusattiin liikuteltavasa penkissä hevosia_2
Tulokset ei ole vertailukelpoisia kun on eri penkki, mutta kyllä putkivirillä tuo 20hp parannus on täysin mahdollista..
 
Toki nuo 10hv:n lisäykset on normaalia jos siihen lasketaan esim. kokoputkiston+säädön vaikutus yhteensä. Pelkällä säätämisellä saadut +10hv kuulostaa hurjalle. En väitä että se olisi mahdotonta, mutta en myöskään usko ennen kuin itse nään että sellainen tulos saadaan ihan "rehellisellä" toiminnalla aikaiseksi. Itse en ole sellaista tulosta nähnyt, en vaikka kilogikseriin on vaihdettu kokoputki.

Joko tylyttäjä katsoit sen power/air-fuel kartan? Siinä on sitä faktaa......mutta edelleen....
033102beer_1_prv.gif
Hayabusa '01 Viper vaimentimet, säädetty --> 148hp

Hayabusa '01, Yoshimura full system, modattu ilmansuodatinkotelo, K&N, EMS, säädetty --> 168hp

Eli putkivirityksellä + säädöllä +20hp.
Ennen 155hp ja Micron putkisto, K&N, airboxi modi +säätö Hevosia
Viime kesänä vanhusta kiusattiin liikuteltavasa penkissä hevosia_2
Tulokset ei ole vertailukelpoisia kun on eri penkki, mutta kyllä putkivirillä tuo 20hp parannus on täysin mahdollista..
Ei ole, kysy vaikka Pahkikselta, se on nähnyt netissä käyriä
tounge.gif
 
Toki nuo 10hv:n lisäykset on normaalia jos siihen lasketaan esim. kokoputkiston+säädön vaikutus yhteensä. Pelkällä säätämisellä saadut +10hv kuulostaa hurjalle. En väitä että se olisi mahdotonta, mutta en myöskään usko ennen kuin itse nään että sellainen tulos saadaan ihan "rehellisellä" toiminnalla aikaiseksi. Itse en ole sellaista tulosta nähnyt, en vaikka kilogikseriin on vaihdettu kokoputki.

Joko tylyttäjä katsoit sen power/air-fuel kartan? Siinä on sitä faktaa......mutta edelleen....
033102beer_1_prv.gif
Hayabusa '01 Viper vaimentimet, säädetty --> 148hp

Hayabusa '01, Yoshimura full system, modattu ilmansuodatinkotelo, K&N, EMS, säädetty --> 168hp

Eli putkivirityksellä + säädöllä +20hp.
Ennen 155hp ja Micron putkisto, K&N, airboxi modi +säätö Hevosia
Viime kesänä vanhusta kiusattiin liikuteltavasa penkissä hevosia_2
Tulokset ei ole vertailukelpoisia kun on eri penkki, mutta kyllä putkivirillä tuo 20hp parannus on täysin mahdollista..
Ei ole, kysy vaikka Pahkikselta, se on nähnyt netissä käyriä  
tounge.gif
Enkös tuolla aikasemmin jo kirjoittanut että yksittäisiä tapauksia varmasti löytyy missä näin on käynyt, esim. 1200 banditit varmasti lähes kaikki jossa on koko putki.
Nyt oli kyse kuitenkin mielestäni nyky tonnisista ja siitä säätämällä tulevasta +10hv:sta. Busahan on vanha matkalehmä josta ei kuutioihin nähden erikoisen paljoa tehoa ole otettu, kuten itse asian aina ilmaiset.
Epäilen näissä bussien tapauksissakin että suurin muutos on tullut vaihdetuilla osilla eikä säätämällä niin kuin eräille tuntuu tulevan.

Dynokäyriä olen nähnyt muuallakin kuin netissä. Jos tuntuu olevan tarvetta henkilökohtaiseen avautumiseen voit suorittaa sen ihan kasvotusten.
 
Toki nuo 10hv:n lisäykset on normaalia jos siihen lasketaan esim. kokoputkiston+säädön vaikutus yhteensä. Pelkällä säätämisellä saadut +10hv kuulostaa hurjalle. En väitä että se olisi mahdotonta, mutta en myöskään usko ennen kuin itse nään että sellainen tulos saadaan ihan "rehellisellä" toiminnalla aikaiseksi. Itse en ole sellaista tulosta nähnyt, en vaikka kilogikseriin on vaihdettu kokoputki.

Joko tylyttäjä katsoit sen power/air-fuel kartan? Siinä on sitä faktaa......mutta edelleen....
033102beer_1_prv.gif
Hayabusa '01 Viper vaimentimet, säädetty --> 148hp

Hayabusa '01, Yoshimura full system, modattu ilmansuodatinkotelo, K&N, EMS, säädetty --> 168hp

Eli putkivirityksellä + säädöllä +20hp.
Ennen 155hp ja Micron putkisto, K&N, airboxi modi +säätö Hevosia
Viime kesänä vanhusta kiusattiin liikuteltavasa penkissä hevosia_2
Tulokset ei ole vertailukelpoisia kun on eri penkki, mutta kyllä putkivirillä tuo 20hp parannus on täysin mahdollista..
Ei ole, kysy vaikka Pahkikselta, se on nähnyt netissä käyriä  
tounge.gif
Enkös tuolla aikasemmin jo kirjoittanut että yksittäisiä tapauksia varmasti löytyy missä näin on käynyt, esim. 1200 banditit varmasti lähes kaikki jossa on koko putki.
Nyt oli kyse kuitenkin mielestäni nyky tonnisista ja siitä säätämällä tulevasta +10hv:sta. Busahan on vanha matkalehmä josta ei kuutioihin nähden erikoisen paljoa tehoa ole otettu, kuten itse asian aina ilmaiset.
Epäilen näissä bussien tapauksissakin että suurin muutos on tullut vaihdetuilla osilla eikä säätämällä niin kuin eräille tuntuu tulevan.

Dynokäyriä olen nähnyt muuallakin kuin netissä. Jos tuntuu olevan tarvetta henkilökohtaiseen avautumiseen voit suorittaa sen ihan kasvotusten.
Noh noh, ihan rauhassa taas
tounge.gif


Sulle on nyt tuo säätämällä saatu +10hp jäänyt hampaankoloon. Älä turhaan ressaa siitä, kun ei se siitä muuksi muutu. Ei se ole kuin 5hp keskimääräistä enemmän. Ko. pyörässä ja ko. putkella vaadittiin reippaahkosti säätelyä, jotta saatiin tehot ulos. Se ei tarkoita sitä, että se olisi kaikilla kilokyykyillä ja/tai kaikilla putkilla sama homma.
 
Tossa on pikkasen myös mustaa valkoisella nuista tehojen nousuista . Linkki Toi alle 4000 RPM:n nousu tulee nuiden 2 kaasuläppien poiston ansiosta!
Aika lailla juurikin sen verran kuten esim. akra lupaa.

http://www.akrapovic.com/product-catalog/motor-exhaust/?puid=374

Vertailun vuoksi k5-k6 1000 gsx-r.

http://www.akrapovic.com/product-catalog/motor-exhaust/?puid=349
Akra näyttää antavan paremmin tehoa säätämättömänä kuin Yoshi Japan. Sitä en tiedä, paljonko tuo putki haluaa lisää syöttöä, eli saadaanko sieltä vielä säätämällä enemmän kuin melko tavallinen +5hp. Vaikka tulisi vaan sen verran, niin silti Akrallakin saa sen 12-13hp lisää vakioon nähden.

Tietty ei kannata lukea noita kippuroita kuin piru raamattua. Itse testaamalla selviää parhaiten.. Ainakin Yoshi Japanista on hyvä kokemuksia, +15hp säädettynä.
Mutta ovatko esimerkiksi nuo Akran sivuillaan jakamat käppyrät peräisin säätämättömistä pyöristä? Ainakin oman fillarini tapauksessa akran tarjoamassa käppyrässä on "direktiivikuopat" tasoittuneet kummasti pelkällä sliparin vaihdolla, joten vähän haiskahtaa säädetyltä. Myös oman pyöräni kurvi (slipari+pc3+säätö) on kuin kopio akran vastaavasta. Eikä se nyt markkinamielessäkään kovin järkevältä tuntuisi, jos akra sivuillaan säätämättömiä käppyröitä ylpeänä esittelisi(?)
 
Tossa on pikkasen myös mustaa valkoisella nuista tehojen nousuista . Linkki Toi alle 4000 RPM:n nousu tulee nuiden 2 kaasuläppien poiston ansiosta!
Aika lailla juurikin sen verran kuten esim. akra lupaa.

http://www.akrapovic.com/product-catalog/motor-exhaust/?puid=374

Vertailun vuoksi k5-k6 1000 gsx-r.

http://www.akrapovic.com/product-catalog/motor-exhaust/?puid=349
Akra näyttää antavan paremmin tehoa säätämättömänä kuin Yoshi Japan. Sitä en tiedä, paljonko tuo putki haluaa lisää syöttöä, eli saadaanko sieltä vielä säätämällä enemmän kuin melko tavallinen +5hp. Vaikka tulisi vaan sen verran, niin silti Akrallakin saa sen 12-13hp lisää vakioon nähden.

Tietty ei kannata lukea noita kippuroita kuin piru raamattua. Itse testaamalla selviää parhaiten.. Ainakin Yoshi Japanista on hyvä kokemuksia, +15hp säädettynä.
Mutta ovatko esimerkiksi nuo Akran sivuillaan jakamat käppyrät peräisin säätämättömistä pyöristä? Ainakin oman fillarini tapauksessa akran tarjoamassa käppyrässä on "direktiivikuopat" tasoittuneet kummasti pelkällä sliparin vaihdolla, joten vähän haiskahtaa säädetyltä. Myös oman pyöräni kurvi (slipari+pc3+säätö) on kuin kopio akran vastaavasta. Eikä se nyt markkinamielessäkään kovin järkevältä tuntuisi, jos akra sivuillaan säätämättömiä käppyröitä ylpeänä esittelisi(?)
Kyllä ne ovat säätämättömiä, sivuillakin se sanotaan:

sanoi:
Also, all of the performance specifications which we measure and list for each exhaust system model are based on stock settings. We assume full responsibility for the accuracy of these specifications. However, we also believe that it is possible to improve the original settings when our exhaust systems are used.

Sen verran omiakin käppyröitä verrattu, että ei niitä Akran käyriä ole kyllä säädön jälkeen vedetty. Esim täysputkistoilla on niin kammottavia kuoppia, joita ei säädön jälkeen enää ole tai ovat ainakin tasoittuneet huomattavasti.

Sliparilla ei usein mitään ihan hirveitä eroja saadakaan säädöllä vääntökäyrään. Toki tämäkin on pyörä- ja vaimennin-kohtaista. Joissain ei tule välttämättä heppaakaan lisää säädöllä, ja joissan taas esim +5hp. Osakaasukäytöshän paranee usein huomattavasti, mutta sehän ei täyskaasulla vedetyssä käyrässä näy.
 
Mulle oli myös uutta maininta tuossa jutussa tuosta rikkaan seoksen ongelmasta eli kun yleisesti porukka sanoo, ettei haittaa jos vähän rikkaalla käy. Tuossa jutussa mainittiin, että jos liian rikkaalla käy, niin huono homma. Huono öljyn kannalta sylinteriputkissa.

Pieni lainaus: "Rikas seos on jopa laihaa vaarallisempaa, koska liian rikas huuhtelee männän tarvitseman öljykalvon pois sylinterien seinämiltä".

- P
rikas seos myös tappaa tehon.
yleisesti säädän itse afr 13-13,5 alhaalta nousevaksi. viimeiselle 500 teholliselle kierrokselle ohuen laihennuksen, eli esim paras teho 11100rpm -> afr nosto 0,5 alkaen 10800rpm. tuloksena yleensä pieni tehon nosto ja teho pysyy korkeammalla muutaman sata kierrosta.
sinäänsä tuota tehon määrää ja määriä voin kommentoida siten että käyttämäni fuchs dynamometri din vakiokorjauksella antaa putkiviritteisille 1000 kuutioisille pyörille teholukemaksi takarenkaalla maksimissaan 160-165hv. ko. penkillä tehokkain mittaamani on bomberweekend 2006sessa ollut turbo hayabusa 0,6 kilolla. tulos 249hv ja vapareiden kovin 199hv. Yksikään putkiviritteinen pyörä ei ole tuossa penkissä puhkonut 180 hevosvoimaa.
pyöräkohtaisia eroja saatavaan heppalukuun on vaikka kuinka paljon, mutta nyrkkinä täysputki + commari tuo 6-8hv renkaalle. vaikka luku vaikuttaa "pieneltä" on ajettavuus ja kaasuun vastaavuus säätämättömään verrattuna täysin toiselta pallolta. tämä selittyy vertaamalla kahta karttaa päällekkäin, jolloin yleisesti säädetty tuottaa kaikilla kierroksilla enemmän tehoa kuin säätämätön -> johtaen parempaan kiihtyvyyteen kaikilla käytetyillä kierroksilla.
Onko sulla erilainen Fuchs kuin Bike Worldissa, tai eri kerroin/standardi käytössä?

Siellä meinaan putkiviritteinen kilonen antoi 174hp. Ja itse ajoin silloin ko. penkissä, eli se on se mitä ko. penkki todellisuudessa antoi, ilman kikkailuja.

Sama pyörä samoilla modeilla antoi KX-Centerissä 170hp renkaalle.
Täysin sama Fuchs. Omassa on vaihdettu aina viimeisin ohjelmaversio, tällähetkellä loppuvuoden 2007 ohjelma sisällä.
Eli summa summarum... penkeissä on yksilöeroja. Näinhän tämä asia on lukemattomia kertoja todettu.
Eikä siinäkään ole ihan koko totuus. DIN korjauskerroin on pelkkään veikkaukseen perustuva korjain. Penkin itsetarkoitushan on näyttää aina samaa (korjattua) teholukemaa ilmanpaineesta/lämpötilasta/kuun asennosta huolimatta samalle pyörälle. Käytännössä tämä ei täysin toteudu. Olen mitannut samalle pyörälle eri päivänä täysin ilman muutoksia +-5hv eroa. Siksi viritykset aina samassa penkissä ja vertailu vain edelliseen karttaan.
Penkkikohtaista on siis teho.
 
Kyllä ne ovat säätämättömiä, sivuillakin se sanotaan:

sanoi:
Also, all of the performance specifications which we measure and list for each exhaust system model are based on stock settings. We assume full responsibility for the accuracy of these specifications. However, we also believe that it is possible to improve the original settings when our exhaust systems are used.

Sen verran omiakin käppyröitä verrattu, että ei niitä Akran käyriä ole kyllä säädön jälkeen vedetty. Esim täysputkistoilla on niin kammottavia kuoppia, joita ei säädön jälkeen enää ole tai ovat ainakin tasoittuneet huomattavasti.
Ok, kiitoksia informaatiosta. Jotenkin vaan maalaisjärki sotii sitä vastaan, että jos vakiovaimentimella fillari käy käyntialueen puolessa välissä älyttömän laihalla seoksella noin 1000rpm:n ajan (terävä monttu), niin vaimenninta vaihtamalla seos olisikin tuolla alueella yhtäkkiä varsin kohdallaan. Luulis että direktiivien pelossa tahallaan selvästi pieleen säädetty systeemi olisi pielessä vaimentimen vaihdon jälkeenkin, mutta kerrankos sitä ummikko erehtyy, esimerkiksi taas
smile_org.gif
 
Mulle oli myös uutta maininta tuossa jutussa tuosta rikkaan seoksen ongelmasta eli kun yleisesti porukka sanoo, ettei haittaa jos vähän rikkaalla käy. Tuossa jutussa mainittiin, että jos liian rikkaalla käy, niin huono homma. Huono öljyn kannalta sylinteriputkissa.

Pieni lainaus: "Rikas seos on jopa laihaa vaarallisempaa, koska liian rikas huuhtelee männän tarvitseman öljykalvon pois sylinterien seinämiltä".

- P
rikas seos myös tappaa tehon.
yleisesti säädän itse afr 13-13,5 alhaalta nousevaksi. viimeiselle 500 teholliselle kierrokselle ohuen laihennuksen, eli esim paras teho 11100rpm -> afr nosto 0,5 alkaen 10800rpm. tuloksena yleensä pieni tehon nosto ja teho pysyy korkeammalla muutaman sata kierrosta.
sinäänsä tuota tehon määrää ja määriä voin kommentoida siten että käyttämäni fuchs dynamometri din vakiokorjauksella antaa putkiviritteisille 1000 kuutioisille pyörille teholukemaksi takarenkaalla maksimissaan 160-165hv. ko. penkillä tehokkain mittaamani on bomberweekend 2006sessa ollut turbo hayabusa 0,6 kilolla. tulos 249hv ja vapareiden kovin 199hv. Yksikään putkiviritteinen pyörä ei ole tuossa penkissä puhkonut 180 hevosvoimaa.
pyöräkohtaisia eroja saatavaan heppalukuun on vaikka kuinka paljon, mutta nyrkkinä täysputki + commari tuo 6-8hv renkaalle. vaikka luku vaikuttaa "pieneltä" on ajettavuus ja kaasuun vastaavuus säätämättömään verrattuna täysin toiselta pallolta. tämä selittyy vertaamalla kahta karttaa päällekkäin, jolloin yleisesti säädetty tuottaa kaikilla kierroksilla enemmän tehoa kuin säätämätön -> johtaen parempaan kiihtyvyyteen kaikilla käytetyillä kierroksilla.
Onko sulla erilainen Fuchs kuin Bike Worldissa, tai eri kerroin/standardi käytössä?

Siellä meinaan putkiviritteinen kilonen antoi 174hp. Ja itse ajoin silloin ko. penkissä, eli se on se mitä ko. penkki todellisuudessa antoi, ilman kikkailuja.

Sama pyörä samoilla modeilla antoi KX-Centerissä 170hp renkaalle.
Täysin sama Fuchs. Omassa on vaihdettu aina viimeisin ohjelmaversio, tällähetkellä loppuvuoden 2007 ohjelma sisällä.
Eli summa summarum... penkeissä on yksilöeroja. Näinhän tämä asia on lukemattomia kertoja todettu.
Eikä siinäkään ole ihan koko totuus. DIN korjauskerroin on pelkkään veikkaukseen perustuva korjain. Penkin itsetarkoitushan on näyttää aina samaa (korjattua) teholukemaa ilmanpaineesta/lämpötilasta/kuun asennosta huolimatta samalle pyörälle. Käytännössä tämä ei täysin toteudu. Olen mitannut samalle pyörälle eri päivänä täysin ilman muutoksia +-5hv eroa. Siksi viritykset aina samassa penkissä ja vertailu vain edelliseen karttaan.
Penkkikohtaista on siis teho.
Joo tuo on jännä juttu, olen saman kuullut kaikissa penkeissä missä olen käynyt. Periaatteessa penkin _pitäisi_ automaattisesti säätää kerrointa olosuhteiden mukaan, jottei ilmasta johtuvia päiväkohtaisia eroja tulisi. Vaan ei se käytännössä tarpeeksi kompensoi. Sama +/- 5hp näyttää olevan monessa penkissä.

Yleensä ilmeisesti viileällä ilmalla, hangen ollessa vielä maassa, saadaan hyvät tehot? Kuumana kesäpäivänä taas ei..? Tämä viittaisi siihen, että sääasema ei kompensoi tarpeeksi ilman lämpötilaa ja painetta.
 
Kyllä ne ovat säätämättömiä, sivuillakin se sanotaan:

sanoi:
Also, all of the performance specifications which we measure and list for each exhaust system model are based on stock settings. We assume full responsibility for the accuracy of these specifications. However, we also believe that it is possible to improve the original settings when our exhaust systems are used.

Sen verran omiakin käppyröitä verrattu, että ei niitä Akran käyriä ole kyllä säädön jälkeen vedetty. Esim täysputkistoilla on niin kammottavia kuoppia, joita ei säädön jälkeen enää ole tai ovat ainakin tasoittuneet huomattavasti.
Ok, kiitoksia informaatiosta. Jotenkin vaan maalaisjärki sotii sitä vastaan, että jos vakiovaimentimella fillari käy käyntialueen puolessa välissä älyttömän laihalla seoksella noin 1000rpm:n ajan (terävä monttu), niin vaimenninta vaihtamalla seos olisikin tuolla alueella yhtäkkiä varsin kohdallaan. Luulis että direktiivien pelossa tahallaan selvästi pieleen säädetty osakaasu olisi pielessä vaimentimen vaihdon jälkeenkin, mutta kerrankos sitä ummikko erehtyy, esimerkiksi taas
smile_org.gif
Yleensä nuo pienet montut, jotka oikenevat pelkästään sliparin vaihtamalla (ilman säätöä), johtuvat nimenomaan siitä, että vakiokannujen suunnitelussa melu- ja saastenormit näyttelevät niin suurta osaa. Joillekin kierrosalueille jää helposti pieniä kuoppia, joissa kammiovaimentimen taajuudet eivät oikein osu kohdalleen kyseisillä kierroksilla.

Kun vaihtaa siihen suoralla röörillä varustetun huutoputken (absorbiovaimennin), niin näistä pienistä montuista voidaan päästä eroon. Lisäksi se usein virtaa hiukan paremmin, kammiovaimennin ei luonnollisesti virtaa niin hyvin kuin suoralla sisäputkella varustettu vaimennin.
 
Yleensä ilmeisesti viileällä ilmalla, hangen ollessa vielä maassa, saadaan hyvät tehot? Kuumana kesäpäivänä taas ei..?

Käsittääkseni kertoimiin vaikuttaa juurikin lämpötila, ilmanpaine ja ilmankosteus.
Mitä suurempi ilmankosteus sitä vähemmän periaatteessa niitä "paperihevosvoimia" saadaan. Korkeapaine muuttaa kertoimia alaspäin ja päinvastoin, jne.
Korjatkoon joku jos olen väärässä.

Oikeastaan kaikenlaiset kertoimet ovat aika hanurista....todellinen teho onkin sitten jotain muuta.

http://www.factorypro.com/
Tuolta true hp scale
 
Yleensä nuo pienet montut, jotka oikenevat pelkästään sliparin vaihtamalla (ilman säätöä), johtuvat nimenomaan siitä, että vakiokannujen suunnitelussa melu- ja saastenormit näyttelevät niin suurta osaa. Joillekin kierrosalueille jää helposti pieniä kuoppia, joissa kammiovaimentimen taajuudet eivät oikein osu kohdalleen kyseisillä kierroksilla.

Kun vaihtaa siihen suoralla röörillä varustetun huutoputken (absorbiovaimennin), niin näistä pienistä montuista voidaan päästä eroon. Lisäksi se usein virtaa hiukan paremmin, kammiovaimennin ei luonnollisesti virtaa niin hyvin kuin suoralla sisäputkella varustettu vaimennin.
Ahaa. No ilmankos, minä kun olen ollut aina vain siinä uskossa, että nuo tahalliset kuopat tehdään vain ruiskua käpistelemällä. Taas maalaisjärki kuiskii päässä, että "direktiivialuella" huonosti toimiva vakiovaimennin pikemminkin lisäisi niitä direktiivialueen päästöjä kuin vähentäisi, mutta pitää olla kuuntelematta tuota
smile_org.gif


Tässäpä vielä käppyrä, josta olen horissut. Tuo vakiokäyrän kuoppa on sen verran ronski, että jopa vähemmän aiheeseen herkistynyt persdynoni huomaa sen selvästi. Tällä instrumenttimittarilla mitattuna kuoppa ei kadonnut pelkän sliparin (leovince) asentamisen jälkeen minnekään. Selvää helpotusta toi pc3 ja dynojetin sivuilta ladattu "sliparikartta". Nyt fillarissa olisi vain ja ainoastaan hänelle hierottu kartta, eiköhän nuo lumet tuosta tämän kesän aikana sula, että pääsisi testaamaan, prkele.
 
Yleensä nuo pienet montut, jotka oikenevat pelkästään sliparin vaihtamalla (ilman säätöä), johtuvat nimenomaan siitä, että vakiokannujen suunnitelussa melu- ja saastenormit näyttelevät niin suurta osaa. Joillekin kierrosalueille jää helposti pieniä kuoppia, joissa kammiovaimentimen taajuudet eivät oikein osu kohdalleen kyseisillä kierroksilla.

Kun vaihtaa siihen suoralla röörillä varustetun huutoputken (absorbiovaimennin), niin näistä pienistä montuista voidaan päästä eroon. Lisäksi se usein virtaa hiukan paremmin, kammiovaimennin ei luonnollisesti virtaa niin hyvin kuin suoralla sisäputkella varustettu vaimennin.
Ahaa. No ilmankos, minä kun olen ollut aina vain siinä uskossa, että nuo tahalliset kuopat tehdään vain ruiskua käpistelemällä. Taas maalaisjärki kuiskii päässä, että "direktiivialuella" huonosti toimiva vakiovaimennin pikemminkin lisäisi niitä direktiivialueen päästöjä kuin vähentäisi, mutta pitää olla kuuntelematta tuota
smile_org.gif


Tässäpä vielä käppyrä, josta olen horissut. Tuo vakiokäyrän kuoppa on sen verran ronski, että jopa vähemmän aiheeseen herkistynyt persdynoni huomaa sen selvästi. Tällä instrumenttimittarilla mitattuna kuoppa ei kadonnut pelkän sliparin (leovince) asentamisen jälkeen minnekään. Selvää helpotusta toi pc3 ja dynojetin sivuilta ladattu "sliparikartta". Nyt fillarissa olisi vain ja ainoastaan hänelle hierottu kartta, eiköhän nuo lumet tuosta tämän kesän aikana sula, että pääsisi testaamaan, prkele.
Oma osansa on toki myös sillä, että ruisku on varsinkin osakaasulla tehtaalta useissa pyörissä todella laihalla. Eikä ihan sattumalta tietyillä kierroksilla. Päästönormit ovat tiukkoja.

Täydellä kaasulla, millä käyrätkin ajetaan, niin eivät ole yleensä kovinkaan laihalla tehtaalta. Jopa rikkaalla ennemmin. Mutta se ei ole sattumaa, että tietyillä kierroksilla on yllättävän usein täydelläkin kaasulla monttu; sillä kierrosalueella on pitänyt saada melu kuriin, ja siihen on erilaisia keinoja. Vaimentimen rakenne, servolla säätyviä läppiä putkistossa jne..
 
tietääkseni tuo kemin moottorikerhon penkki on yksi suomen pessimistisimpiä ellei kaikkein vähiten tehoa takikselle antava suomessa, niinkuin suhteessa muihin penkkeihin. ainakin näin puhuttiin roissa joku vuosi takaperin kun ne turbohullut kävivät kemin penkissä ja sanoivat kuka mitenkin, että 200 heppaa tuli turbosuzukista, mutta se onkin kemin penkin 200 heppaa, kun ensin ihmettelin tehomäärää suhteessa ahtoihin, jossain muussa nk. etelän penkissä olisi voinut olla 230 - 250 heppaa, arvelisin näin.

no tämmöstä.
Se oli muutama vuosi sitten, vaan eipä ole enää. Nyt muutama muu penkki näyttää vähemmän. Trendi näyttää olevan siihen, että "kertoimia kiristetään"..
Luulen ettei sulla ole kuitenkaan kokemuksia tuosta penkista vaikka uskallat väittää mitä se tänäpäivänä näyttää?
Tai en ole kyllä nähynyt koskaan sun pyörää siinä penkissä.
 
tietääkseni tuo kemin moottorikerhon penkki on yksi suomen pessimistisimpiä ellei kaikkein vähiten tehoa takikselle antava suomessa, niinkuin suhteessa muihin penkkeihin. ainakin näin puhuttiin roissa joku vuosi takaperin kun ne turbohullut kävivät kemin penkissä ja sanoivat kuka mitenkin, että 200 heppaa tuli turbosuzukista, mutta se onkin kemin penkin 200 heppaa, kun ensin ihmettelin tehomäärää suhteessa ahtoihin, jossain muussa nk. etelän penkissä olisi voinut olla 230 - 250 heppaa, arvelisin näin.

no tämmöstä.
Se oli muutama vuosi sitten, vaan eipä ole enää. Nyt muutama muu penkki näyttää vähemmän. Trendi näyttää olevan siihen, että "kertoimia kiristetään"..
Luulen ettei sulla ole kuitenkaan kokemuksia tuosta penkista vaikka uskallat väittää mitä se tänäpäivänä näyttää?
Tai en ole kyllä nähynyt koskaan sun pyörää siinä penkissä.
mulla kokemusta kahdesta penkistä viime kesältä...kemin mc:n penkistä tuli takarengastehoja 135.5hv kun taas vittaniemen samin (espoossa) penkistä takarengastehoja tuli 121,4hv. tästä ainakin voisi päätellä samin penkin olevan "ikävämpi" vaihtoehto meitä tehoja rakastavia kohtaan...
biggrin.gif
ja foorumeita seuraavana tiedän monen muunkin tietävän "lahja/lisähevosien" katoamisen samin penkissä!!! mut kyllähän ne oikeat tehot tulee siitä kuskin ajotaidosta esiin enemmänkin kuin siitä tehopenkistä....
idea3.gif
 
tietääkseni tuo kemin moottorikerhon penkki on yksi suomen pessimistisimpiä ellei kaikkein vähiten tehoa takikselle antava suomessa, niinkuin suhteessa muihin penkkeihin. ainakin näin puhuttiin roissa joku vuosi takaperin kun ne turbohullut kävivät kemin penkissä ja sanoivat kuka mitenkin, että 200 heppaa tuli turbosuzukista, mutta se onkin kemin penkin 200 heppaa, kun ensin ihmettelin tehomäärää suhteessa ahtoihin, jossain muussa nk. etelän penkissä olisi voinut olla 230 - 250 heppaa, arvelisin näin.

no tämmöstä.
Se oli muutama vuosi sitten, vaan eipä ole enää. Nyt muutama muu penkki näyttää vähemmän. Trendi näyttää olevan siihen, että "kertoimia kiristetään"..
Luulen ettei sulla ole kuitenkaan kokemuksia tuosta penkista vaikka uskallat väittää mitä se tänäpäivänä näyttää?
Tai en ole kyllä nähynyt koskaan sun pyörää siinä penkissä.
No ihan sen perusteella, minkälaisia numeroita porukka on siellä saanut, seuraan kyllä asiaa. Jos on muutettu lähiaikoina, niin sitten en osaa sanoa.

Vertailu nyt ei ole mitään avaruustiedettä. Jos näkee tulokset kahdessa eri penkissä kahdesta kohtuu identtisestä pyörästä about samoilla muutoksilla, niin siitä pystyy päättelemään jo aika paljon.

Otitko jostain syystä herneen nenään? Eikö penkkejä saa vertailla tuloksien valossa keskenään?
 
tietääkseni tuo kemin moottorikerhon penkki on yksi suomen pessimistisimpiä ellei kaikkein vähiten tehoa takikselle antava suomessa, niinkuin suhteessa muihin penkkeihin. ainakin näin puhuttiin roissa joku vuosi takaperin kun ne turbohullut kävivät kemin penkissä ja sanoivat kuka mitenkin, että 200 heppaa tuli turbosuzukista, mutta se onkin kemin penkin 200 heppaa, kun ensin ihmettelin tehomäärää suhteessa ahtoihin, jossain muussa nk. etelän penkissä olisi voinut olla 230 - 250 heppaa, arvelisin näin.

no tämmöstä.
Se oli muutama vuosi sitten, vaan eipä ole enää. Nyt muutama muu penkki näyttää vähemmän. Trendi näyttää olevan siihen, että "kertoimia kiristetään"..
Luulen ettei sulla ole kuitenkaan kokemuksia tuosta penkista vaikka uskallat väittää mitä se tänäpäivänä näyttää?
Tai en ole kyllä nähynyt koskaan sun pyörää siinä penkissä.
No ihan sen perusteella, minkälaisia numeroita porukka on siellä saanut, seuraan kyllä asiaa. Jos on muutettu lähiaikoina, niin sitten en osaa sanoa.

Vertailu nyt ei ole mitään avaruustiedettä. Jos näkee tulokset kahdessa eri penkissä kahdesta kohtuu identtisestä pyörästä about samoilla muutoksilla, niin siitä pystyy päättelemään jo aika paljon.

Otitko jostain syystä herneen nenään? Eikö penkkejä saa vertailla tuloksien valossa keskenään?
En ole vetänyt hernettä nenään mistään. Hyvähän se onkin vertaillakkin eri penkkejä keskenään ni tietää suurinpiirtein millaisia eroja niissä on.
Jos olet ajelemassa Kemissä päin ni voin tarjota tehokäppyrät tuohon sun pyörään ni nähdään miltä ne näyttää verrattuna esim. tuohon mainostamaasi dyno-mightin penkkiin.
 
tietääkseni tuo kemin moottorikerhon penkki on yksi suomen pessimistisimpiä ellei kaikkein vähiten tehoa takikselle antava suomessa, niinkuin suhteessa muihin penkkeihin. ainakin näin puhuttiin roissa joku vuosi takaperin kun ne turbohullut kävivät kemin penkissä ja sanoivat kuka mitenkin, että 200 heppaa tuli turbosuzukista, mutta se onkin kemin penkin 200 heppaa, kun ensin ihmettelin tehomäärää suhteessa ahtoihin, jossain muussa nk. etelän penkissä olisi voinut olla 230 - 250 heppaa, arvelisin näin.

no tämmöstä.
Se oli muutama vuosi sitten, vaan eipä ole enää. Nyt muutama muu penkki näyttää vähemmän. Trendi näyttää olevan siihen, että "kertoimia kiristetään"..
Luulen ettei sulla ole kuitenkaan kokemuksia tuosta penkista vaikka uskallat väittää mitä se tänäpäivänä näyttää?
Tai en ole kyllä nähynyt koskaan sun pyörää siinä penkissä.
No ihan sen perusteella, minkälaisia numeroita porukka on siellä saanut, seuraan kyllä asiaa. Jos on muutettu lähiaikoina, niin sitten en osaa sanoa.

Vertailu nyt ei ole mitään avaruustiedettä. Jos näkee tulokset kahdessa eri penkissä kahdesta kohtuu identtisestä pyörästä about samoilla muutoksilla, niin siitä pystyy päättelemään jo aika paljon.

Otitko jostain syystä herneen nenään? Eikö penkkejä saa vertailla tuloksien valossa keskenään?
En ole vetänyt hernettä nenään mistään. Hyvähän se onkin vertaillakkin eri penkkejä keskenään ni tietää suurinpiirtein millaisia eroja niissä on.
Jos olet ajelemassa Kemissä päin ni voin tarjota tehokäppyrät tuohon sun pyörään ni nähdään miltä ne näyttää verrattuna esim. tuohon mainostamaasi dyno-mightin penkkiin.
Joo, kiitoksia tarjouksestasi! Jos sielläpäin liikuskelen joskus, niin tulen mielelläni testaamaan.

Kaippa sitä voi sitten mainostamiseksi sanoa, jos kehun Dyno-Mightin ammattitaitoa, laitteistoa yms.. Ihan asiakkaana kylläkin, vaikka tunnenkin jätkät.

Tosin, näyttää sitä kehuvan joku muukin:
http://www.busanistit.org/foorumi....l=ksthb
 
sanoi:
Kaippa sitä voi sitten mainostamiseksi sanoa, jos kehun Dyno-Mightin ammattitaitoa, laitteistoa yms.. Ihan asiakkaana kylläkin, vaikka tunnenkin jätkät.

Kauan noilla kavereilla on kokemusta tuosta säädöstä?

Penkki taitaa kumminkin olla uusi.
 
sanoi:
Kaippa sitä voi sitten mainostamiseksi sanoa, jos kehun Dyno-Mightin ammattitaitoa, laitteistoa yms.. Ihan asiakkaana kylläkin, vaikka tunnenkin jätkät.

Kauan noilla kavereilla on kokemusta tuosta säädöstä?

Penkki taitaa kumminkin olla uusi.
Toinen jätkä on pelannut aiemmin esim. KMS:n vehkeiden kanssa ja käynyt koulutuksen. Toinen nyt vaan on muuten vaan säädellyt vehkeitä varmaan 20-30 vuotta.

Mut ainakin jätkien tietämys kyllä vakuuttaa. Vielä kun tietää, miten Dynojet koulutti useiden eri tyyppien toimesta heitä tässä alussa.
 
Back
Ylös