• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pikakyssärit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juu-zo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuolla dB-ketjussa luvut ja ongelma tulikin jo ilmi, mutta kysytäänpä täältä ratkaisua. Sunnuntaina pitäis päästä Ahvenistolle ja pitäis saada 5dB pois äänistä.

Killeri on paikallaan ja villat vaihdettu alkukesästä eli en niitä välttämättä haluaisi uusia. Joku ehdotti villoja killerin ympärille jossain wanhassa ketkussa. Onko muita ideoita?

Lauantai on ainoa päivä kun on mahdollista värkkäillä, joten sillon vasta tuloksia. Mittari on käytettävissä eli testitulokset saadaan heti väkertelyn jälkeen :jippikaijee:

Tuolla dB-ketjussa luvut ja ongelma tulikin jo ilmi, mutta kysytäänpä täältä ratkaisua. Sunnuntaina pitäis päästä Ahvenistolle ja pitäis saada 5dB pois äänistä.
Tulostat printterillä kierroslukumittariin uuden pohjan tai laitat sopivan vastuksen johdon väliin. Näin saa vaikeastakin tapauksesta laillisen ja hiljaisen.

Eiks se pitäis auttaa jos sitä killerin kaulaa HIUKAN jatkais? Ite kun pelehdin omani kanssa mistään mitään tietämättä huomasi hyvin mitä sen putken muuttaminen tekee ja miten vääränlainen killeri saattaa jopa lisätä ääntä ja vieläpä melkoisesti. Joku sentti pari lisää muutamalla täpillä kiinni siihen killerin päähän että saa tarvittaessa vielä veke.

Ei auttanut killerin lisävillat muuta kuin parin depan verran. Vedin koko putken täysin auki ja nyt 93dB@5000rpm :cruising:

Joulupukille laiteltu toivetta TomTom Riderista...mut näit syssy-ajeluita silmälläpitäen, oliks se nyt niin ettei AndroidÄlykänny-laitteeseen löydy mitään "toimivaa" navigointisovellusta?

Sanokaa että olen taas kerran väärässä, onhan zx9r -98 mallissa virtalukossa kivat mukavat turva pultti mutterit että se on helppo vaihtaa ilman yläkolmion irroitusta ja pylväsporakonetta :rant:
Kohta loppuu ilmansuunnat mihin kääntää avainta että saa virrat päälle.

Talvisäilytyshommista oon jo useampaa ketjua lueskellut, mutta polttoainesäiliöön liittyvissä kysymyksissä puidaan tavallisesti kaasarivehkeiden (ja niiden omistajien) sielunelämää. Oma mopedi on ruisku-CBR ja talvehtii minulla ekaa talvea (lämmin autotalli). Siispä lyhyesti: tankki täyteen talveksi, mutta tarviiko "säilöntäainetta" joukkoon (tai vaihtoehtoisesti pienkonebensaa tankillinen)?

Viimeksi muokattu:
Mielipiteitä talvisäilytyksestä riittää... Itsellä kokemus kuudesta talvesta kolmen eri ruiskupyörän kanssa. Yleensä olen laittanut tankin täyteen ja käyttänyt stabilisaattoria varmuuden vuoksi, koska ei siitä haittaakaan ole. Toki riskitkin ovat lähinnä sitä, että pyörä käy keväällä vähän huonosti ennen kuin pääsee tankkaamaan tuoretta sekaan. Viime talvena kanisterissa pilalle mennyt 95e herätteli sen verran, että laitan stabilisaattoria myös jatkossa.

Mullakin on pyörät lämpimässä tallissa talven yli, stabilisaattorit olen aina tankkeihin laittanut. Kovin kallistahan se litku ei ole ja mitään haittojakaan ei ole ilmennyt.

98 sailyy ominaisuuksiaan menettämättä n. 3kk, 95 n. 3 vko, mm. kondenssivettä alkaa muodostua noiden aikojen jälkeen. Tankin pitää olla myös täynnä ja juuri tuon kondenssiveden takia, itse säilytän tankki täynnä, 98 tankissa ja ilman lisäaineita, no problem.

V-Poweria täys tankki ilman mitään lisälitkui toimi ainaki Yamahas, katotaan tulevana talvena kui Sutsukis.

Yks asiantuntija sanoi bensan säilyvyyteen: "95E säilyy kuin maito, 98E kuin keskikalja"

^Tuo oli hyvin sanottu! Eräällä alan koulutuspäivällä muuten alan tietäjäkouluttaja sanoi V-Powerista että siinä ostetaan mielikuvia (positiivisista mielikuvista tietysti maksetaan enemmän).:;):

98 sailyy ominaisuuksiaan menettämättä n. 3kk, 95 n. 3 vko, mm. kondenssivettä alkaa muodostua noiden aikojen jälkeen. Tankin pitää olla myös täynnä ja juuri tuon kondenssiveden takia, itse säilytän tankki täynnä, 98 tankissa ja ilman lisäaineita, no problem.

Noin menee omakin, lämpimässä tallissa.

Mökillä on 20 vuotta vanha Fantic trial pyörä, ajetaan 2-3 kertaa vuodessa, bensat seisoo 2-tahdit joukossa pahimmillaan 7-8 kuukautta ja aina lähtee käyntiin...

Re: Pikakyssärit

^Tuo oli hyvin sanottu! Eräällä alan koulutuspäivällä muuten alan tietäjäkouluttaja sanoi V-Powerista että siinä ostetaan mielikuvia (positiivisista mielikuvista tietysti maksetaan enemmän).:;):

V Power oli alunperin 0%- etanolia sisältävä bensiini ja siitä syystä se oli monissa laitteissa parempaa. En nyt ota kantaa muihin ominaisuuksiin. St1 kun osti Shellin vuosia sitten, niin tuli myös v poweriin tuo 5% etanolia mukaan ja nykyisin se ei siis säilyvyyden puolesta ole juuri 98 kummempaa.

Re: Pikakyssärit

V-poweristahan ei nykyään luvata muuta kuin 98 oktaania ja max. 5% etanolia. Jotain parempaa se voi olla, mutta tavaraa ei voi tarkastaa. Monissa maissa v-power on oikeasti korkeampioktaanisempaa.

Eikä siitä korkeasta oktaanisuudesta mitään iloa ole ellei konetta ole suunniteltu korkeammalle oktaanisuudelle. (Vai?)

Kiitos jälleen kokeneemmille tiedoista. Lisäilen lisäaineet täyteen tankkiin ja kattellaan sitten keväällä mikä on boogie. Mutta eihän tässä vielä mitään hätää tai hosumisen tarvetta ole, sillä VIELÄ ON KESÄÄ JÄLJELLÄ :D :orgmp:

Back