• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pirelli-topic

Tuli piruuttaan hankittua pari Superbike slicksiä 200/60 kun sai niin edullisesti, mutta mikähän on noille sopiva lämminpaine?

edit. Tuollahan se lukee Pirellin sivuilla 1.8-2.0
On käytetty Juha paljon alempiakin paineita viime kesänä Pirellillä kisaa ajaneiden toimesta. 1.6 on alin mitä itse kuulin menestyksellä käytetyn, itsellä oli useimmiten 1.7 nurkilla ja hyvin toimi. Hieman matalampi paine kuin valmistajan suosittelema tuntuisi lisäävän joissain tapauksissa pitoa keston kärsimättä.

Teemu
Ok, kiitos tiedosta.
Muistelen, että olisin itse ajanut tuolla 200-leveällä kumilla 1,7-1,75 paineella ja rengas toimi oikein mukavan oloisesti ja kului nätisti. Ratana kemora 14- ja 15-alkuisia ajellen. Kokemusta Pirellistä tosin vain vajaan päivän verran, mutta ei sitä haukkua voi kun oma enkka parani melkein sekunnilla.
smile_org.gif
 
Kuinka paljon olisi syytä jättää väliä renkaan ja takahaarukan väliin Pirellin 200/60 nakilla? Tarkoituksena on mitoittaa ketju mahdollisimman lyhyeksi, jos joskus innostuu vaihtamaan touring rattaan taakse...

Riittäisköhän tää (2.6bar)?
2011-12-27-223.jpg
 
Näyttää aika ns. tiukalta. Hyvä jossain ajohommissa joista mullakin vain kaukainen muisto mutta radalla en uskaltaisi ajaa tuolla rengastuksella ainakaan kovin tosissani. Yleensä se valmistajan orkkisrengaskoko toimii parhaiten muutenkin kuin vain mahtumisen kannalta...
 
Harvemmin on tarjolla käytettyjä 180/55 slicksejä - hence tollainen Pirelli. Pitäiskö siinä olla vähintään pari senttiä varaa?
 
Kuinka paljon olisi syytä jättää väliä renkaan ja takahaarukan väliin Pirellin 200/60 nakilla? Tarkoituksena on mitoittaa ketju mahdollisimman lyhyeksi, jos joskus innostuu vaihtamaan touring rattaan taakse...

Riittäisköhän tää (2.6bar)?
Pistä rengaslämppäriin tunniks.
Sit kelaat kutosella täysii siin pukilla.
Jos savuaa, ei riitä.
Jos ei savua, riittää.
biggrin.gif
 
Pistä rengaslämppäriin tunniks.
Sit kelaat kutosella täysii siin pukilla.
Jos savuaa, ei riitä.
Jos ei savua, riittää.
biggrin.gif
Ei hullumpi idea
monkeyface.gif

Mutta en ole vielä niitannut ketjuja
tounge.gif
Sellainen tuli viime kesänä huomatta että Ducatin 1x98:ssa alkoi homma toimimaan vasta kun swingin ja renkaan välissä oli reilut 2 senttiä tyhjää tilaa. Ts. Peukalon piti sopia sinne väliin. Ja kokeiltiin renkaina Dunloppia, sekä Pirelliä.

Tuo 200:nen Pirelli taitaa vaan laajeta kehältään vielä enemmän kuin nuo yllä mainitut, joten voi mennä kokeiluksi. 2 senttiä olisi ihan minini, millä itse lähtisin kokeilemaan.

Ja eipä siitäkään haittaa ole, että rengaslämppäri menee paikoilleen vaivatta ja myös pois sieltä välistä. Jos rengaslämppäri ahdistaa, niin melkoisen varmasti alkaa rengaskin ahdistamaan.
 
Tuo 200:nen Pirelli taitaa vaan laajeta kehältään vielä enemmän kuin nuo yllä mainitut, joten voi mennä kokeiluksi. 2 senttiä olisi ihan minini, millä itse lähtisin kokeilemaan.

Ja eipä siitäkään haittaa ole, että rengaslämppäri menee paikoilleen vaivatta ja myös pois sieltä välistä. Jos rengaslämppäri ahdistaa, niin melkoisen varmasti alkaa rengaskin ahdistamaan.
Jees, pitää jättää vähintään tuo 2cm tilaa, kiitos.
 
Jees, pitää jättää vähintään tuo 2cm tilaa, kiitos.

Itselläni ollut R1:ssä tilaa sen verran, että lämppäri meni helposti (n. 2cm) ja silti otti kiinni swingiin vauhdin ollessa hieman kovempi ja keskelle tuli n. 3-4 mm syvä ura. Tuo siis koolla 190/55-17. Ainakaan isompaa takaratasta ei voinut edes harkita sen jälkeen.

Jukka
 
Kehä kasvaa kyllä aika reippaasti, mutta onneks tää ei kulje niin lujaa kun kilonen :p
Eiköhän se ole parempi jättää lähemmäs 30mm tilaa tai miten lenkit sitten osuukaan kohdalleen. Kiitos vinkeistä :thumbup:
 
Mynetmoto 355,40e + 25e pk, joten ei taida saada. Mistä saa 370e hintaan?
smile_org.gif

Tuli kyseltyä tulevalle kaudelle taas supercorsaa, kertoivat hinnoittelun muutteen ns. "päivä-hinnoitteluksi". No päivän hinta oli tällä kertaa 420€ kierros, joten 50€ on noussut hinta viime kesästä. :rant:
 
Moro,

ensi kesän rengastusta mietin ja ajattelin joko Metzelerin racetec slicksiä tai Pirellin diablo superbike kummeja. Oliskos vinkkejä kummat on paremmat tai muita ehdotuksia mitkä olis hyvät renkaat? Seoksina olen käyttänyt softia edessä ja mediumia takana. Eikös tämä yleisesti ajateltuna hyvä yhdistelmä vai miten?

Viime kesänä oli alla Michelinin power onet ja metzelerin racetec interactit.

Pyöränä kilvetön K8 GSXR1000 ja ajona muutama jokkis kisa tarkoitus kesällä ajaa ratapäivien lisäksi. (Ajat ei päätä huimaa, nyt Alastarolla sellaisia 1,29.xx suuntaisia)

Kiitokset.

-Kaitsu
 
^Noissa vauhdeissa molemmat riittää ihan mainioista, itse ottaisin kumpaa vaan saa halvemnalla noista. Ymmärtääkseni nuo tehtaat ovat kytköksissa ja Metzlerit ovat periaatteessa Pirellin pykälää tai paria vanhempaa mallia, ja siksi yleensä halvempia.
 
^Noissa vauhdeissa molemmat riittää ihan mainioista, itse ottaisin kumpaa vaan saa halvemnalla noista. Ymmärtääkseni nuo tehtaat ovat kytköksissa ja Metzlerit ovat periaatteessa Pirellin pykälää tai paria vanhempaa mallia, ja siksi yleensä halvempia.

Näin vähän ajattelinkin. Vauhdin olis tietysti tarkoitus parantua kesän aikana (niinkuin aina), mutta tuskin se niin paljon paranee että noiden renkaiden ominaisuudet ei riittäisi.

http://www.mynetmoto.com/ tuolta kun hintaa katsoin niin noilla Metzelereillä ja Pirellilleillä ei eroa ollut kuin 6 Euroa. Siksi tätä asiaa juuri mietiskelen, että kummat ottaisi. (vai pitäiskö ottaa jokin muu)

-Kaitsu
 
Tuolla hintaerolla ottaisin varmaankin Pirelliä itse. Yksi juttu noita hintoja funtsiessa on se, että jos renkaan ottaa kuviollisena, saa siitä muutaman kympin vielä takaisin katukuskille myydessä, vaikka reunat on kulutettu kaljuksi. Edit. Samaan hintaluokkaan taitaa mennä myös tuo Dunlopin GP Racer.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli kyseltyä tulevalle kaudelle taas supercorsaa, kertoivat hinnoittelun muutteen ns. "päivä-hinnoitteluksi". No päivän hinta oli tällä kertaa 420€ kierros, joten 50€ on noussut hinta viime kesästä. :rant:

Suomesta saa muun muassa uutta Metukan sliksiä (190/55-17 + 120/70-17) hintaan 566,- ja siitä pois -30 % yhdistykseksemme jäseniltä = 396,-

Espanjasta saa varmasti ylivuotisia halvemmalla ja toimitusajatkin kilpailukykyisiä (2-6 vko versus 24h). Suomalaisissa alvia on 23 % ja eurot jää tänne kulttuurinrikastuttajien elättämiseen ja loput vaikkapa lainaksi Kreikalle. En tiedä mihin espanjalaiset alvinsa käyttävät.

Bensa kannattaa tilata Egyptistä. Viimeksi kun siellä kävin, niin oli vain 0,1 euroa/litra, Suomessa melkein 2.

Jukka
 
Saisko taas rautalankaa noista Pirellin ratakumeista? Oma kiinnostus kohdistuu ennenkaikkea kuussatkun kuviorenkaisiin rookie-kuskille.

Mitä kokoa "pitäisi" sportissa käyttää? 180/55 vai 180/60? Ilmeisesti jälkimmäinen on enempi kisakumi, mutta jossain internetissä "joku" valitti että se on hankala saada lämpimäksi ja repii jos ei ole lämmin. Onko vain internetjuorua?

Miten seokset nykyään menee? Onko vanha SC1 etu / SC2 taka peukkusääntö vielä voimassa, vai pitäisikö takanakin käyttää SC1:tä? Onko seoksissa eroja ratojen suhteen (esim. Kemora)?

Onko Pirellillä vielä sporttien sadekelirengasta? Kaikkialla näkyy vain 190/60 - kokoa, mikä lienee pikkaisen muhkea kuussatkun alle. Vai onko?
 
Osta rengaslämppärit.

180/60 löytyy myös katuversiona. En ole sillä ajanut, mutta seoskumilla kylläkin ja tykkäsin kovasti.
 
Back
Ylös