• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Polliisi oli ystäväni...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja elkku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
Minusta tuntuu, että kaikki jotka ovat tunteneet poliisin toimesta tulleensa kaltoin kohdelleeksi, kertovat näistä kokemuksistaan erittäin kärkkäästi ja pyrkivät tuomaan omaa kantaansa siitä, että yleistäen kaikki poliisin toiminta on hanurista.

Vähän tuntuu siltä että ne jotka kokevat suurta vääryyttä usein ovat huomion jotenkin virkavallassa puoleensa vetäneet? Mulla tulee kohtalainen määrä kilometrejä kesässä prätkällä ja ajokausi on kevätlumista syksylumiin eikä kertaakaan ole pysäytetty mistään syystä 2 -pyöräisen kanssa. Ajelen paljon eteläsuomessa missä miliisejä luulisi tien päällä olevan keskimääräistä enemmän liikennetiheyden vuoksi. Monen ratsian läpi on ajettu lievää ylinopeutta (+10%) , ohitettu maantiellä partioautoja moneen otteeseen jne. Ei voi väittää että motoristeja vainottaisiin, päin vastoin. Monesti kun on kuullut että esim. puhallusratsioissa katsotaan mopomiehiä läpi sormien!

Kannattaa joskus ( ei aina! ) miettiä miltä se oma eteneminen siellä liikenteessä ehkä muiden silmissä näyttää. Jos etenet prätkällä kaupungissa kiemurrellen kuin kyy rantavedessä teddykarvoin päälystetyllä fighterillä niin ei ole niinkään uutinen että pyörä pysäytetään standardisyyniin
tounge.gif

En ole koskaan ollut poliisiautón takapenkillä muutenkuin sakkoa saamassa tai vähän puhuttelussa-ja joka kerta oman hölmöilyn takia. Joka kerta on kohtelu ollut kohteliasta ja asiallista,tyyliin:ajoitte... rajoitusalueella...-kiistättekö? No en tietenkään! Jos on hölmöillyt, eihän sitä voi muutakun myöntää! Jos joku on saanut negatiivisempia kokemuksia virkavallasta, toivon ettei yleistettäisi.Kyllä ne poliisit on tien päällä meidän kaikkien turvallisuuden takia!
biggrin.gif

Kumminkin täytyy muistaa, että miliiseissäkin on idiootteja kuten kaikissa muissakin ammateissa. Eli ei sokeasti niellä kaikkea mitä virkavalta esittää.
Tästä kai tässä jutussa oli kaikenkaikkiaan kyse.. kukaan ei väitä etteikö poliisikin voisi olla asiallinen, mutta ei kukaan voi myöskään väittää, että poliisi on aina oikeassa..

Kumminkin täytyy muistaa, että miliiseissäkin on idiootteja kuten kaikissa muissakin ammateissa. Eli ei sokeasti niellä kaikkea mitä virkavalta esittää.
Tästä kai tässä jutussa oli kaikenkaikkiaan kyse.. kukaan ei väitä etteikö poliisikin voisi olla asiallinen, mutta ei kukaan voi myöskään väittää, että poliisi on aina oikeassa..
Nimenomaan noin. Tuota itsekin kommenteissani hain takaa, eli ihan joka ammatissa, kuten myös työttömissä, on sekä aivan loistavia tyyppejä ja sitten niitä huonoja yksilöitä.

Se miksi koen kritisoinnin tärkeäksi, aivan kuten kehumisenkin oikeissa asioissa, on sitä kautta mahdollisuuden kiinnittää huomiota toimintatapoihin ja painopistealueisiin. En nimittäin tosiaankaan usko, että on olemassa yhtään työtä tai työpaikkaa missä ei voitaisi tehdä asioita paremmin.

En oikeen taas tajua, tosin olen poliisi/kyttä. Kuinka helvetissä täällä voi olla näin paljon väärin ymmärrettyjä ja kaltoin kohdeltuja ihmisiä. Tosin asummehan poliisivaltiossa jossa kyttäämme teidän, eli meidän tekemisiämme joka hetki. Menkää vittu johonkin todelliseen poliisivaltioon, jossa ammutaan kuula takaraivoon kadulle sylkäisystä tai vääristä sukulais-suhteista.Suomen poliisi on varmasti maailman parhaiten koulutettu ja valikoitu porukka. Tämä näkyy valintakriteereissä, kokeissa ja koulutusajassa. Missään muualla maailmassa ei olla niin täreillään ja tarkkoina ihmisoikeuksista ja eduskunnan säätämämien lakien noudattamisesta kuin Suomessa. Suomen poliisi ei ole korruptoitunut. Sakkoja ei kerätä kädestä taskuun periaatteella. Kirjoitettujen sakkojen määrä ei vaikuta mitenkään palkkaamme. Sakotus kynnys on yleensä todella korkealla. Sakko ei ole mikään periaate, ainakaan itselläni tai työkavereillani. Ammattikunnassani on mulkkuja kuten myös meissä motoristeissä tai vaikkapa kotiäideissä. Työporukkani käsittää noin 30 henkeä, joista yli puolella on moottoripyörä. Ajelemme porukassa ja yksitellen ja moikkaamme jokaista vastaan tulevaa motoristia kuten toisiammekin. Olemme aivan samallaisia motoharrastajia kuten muutkin. Turha luulla, että jotenkin vainoaisimme motoristejä ja mittailisimme jotain saatanan vilkkujen etäisyyksiä. Meillä kytillä, kuten myös muillakin, on toivottavasti jokaisella omat työmme ja yhteiskunnan asettamat tavoitteet joita koitamme hoitaa niin hyvin kuin mahdollista. Vain pieni osa työstämme on liikenteen valvontaa. Sitäkin varmasti tarvitaan, jos me kaikki haluamme elää. Liikenne on Suomen tappavin tauti. Kuinka moni teistä valittajista on nähnyt 6 kuollutta nuorta yhdessä murskaantuneessa autossa. Se joka on, sanokoon ettei liikennettä tarvitse valvoa! Vastaan kyllä asiallisiin kysymyksiin jos niitä on.
No niin, sitähän minä olen todennut jo monesti, että poliisit seuraavat tätä foorumia, ja tässä siitä taas esimerkki. Ei kannata antaa viesteissä informaatiota ajonopeuksiin, vetopaikkoihin yms. liittyvistä asioista, sillä viestimme luetaan poliisin toimesta ja sen jälkeen isketään saatujen tietojen avulla motoristien kimppuun.
kaboom.gif

Liekö tämä kaveri halunnut viestittää jotakin ottamalla nickin dick (=mulkku)?
tounge.gif

Menkää vittu johonkin todelliseen poliisivaltioon, jossa ammutaan kuula takaraivoon kadulle sylkäisystä tai vääristä sukulais-suhteista.
Naulan kantaan ja totta joka sana. Oikein säälittäviä nämä tyypit jotka viljelevät "poliisivaltio"-sanaa tietämättä yhtään, mitä se sellainen tarkoittaa. Suorastaan naurettava klisee, jonka vielä ymmärtäisi jossain Suomi24:lla, mutta eipä toisinaan ole tämäkään paikka yhtään sen parempi; tuntuu että samat 14-vuotiaan järjellä varustetut "motoristit" valittavat jokaisesta asiasta. Kyllähän täällä tosin joissakin keskusteluissa ne vastuuntuntoisetkin kuskit tulevat esille, mutta ilmeisesti he useasti ovat hiljaa - mikä sinänsä on järkevää ihan omankin mielen kannalta.

Nyt tää sakko homma rupes saamaa huvittavia piirteitä  
tounge.gif

Tuli postista lappu, et oikeusministeriö haluu palauttaa mulle 114,30e maksetusta sakosta, joka on peruttu oikeudessa...
Ainut vaan, että tää peruttu sakko oli tää kännykkä juttu, josta tuli 50e ja jota en koskaan edes maksanu.
Tämä 114,30e sakko tuli 5.12.2002 rikesakkona ylinopeudesta. Alunperin se oli 100e, joten ei ole valtion korko kovaa, vajaa kolme vuotta ja 14,30e.
Pitää mielenkiinnolla odotella, palauttaako ne kaikki maksetut sakot pois yhden oikeudessa peruutetun sakon varjolla  
biggrin.gif

biggrin.gif

Kait ne ajattelee, et kun on synnittömäksi kerran oikeudessa todettu, ei voi olla aikaisemmissakaan sakoissa todenperäisyyttä, joten palautetaan ne pois  
062802jumpie_prv.gif

Löysikö SpeedyG mitään mielenkiintoista sen diaarinron perusteella? Täs olis sulle taas uutta ja ihmeellistä tutkittavaa..

No niin, sitähän minä olen todennut jo monesti, että poliisit seuraavat tätä foorumia, ja tässä siitä taas esimerkki. Ei kannata antaa viesteissä informaatiota ajonopeuksiin, vetopaikkoihin yms. liittyvistä asioista, sillä viestimme luetaan poliisin toimesta ja sen jälkeen isketään saatujen tietojen avulla motoristien kimppuun.
kaboom.gif

tounge.gif
...Ja tuotahan ymmärtääkseni pystytään käyttämään toiseenkin suuntaan: kukkahatut ja kotikatujensa hengenvaaralliseen käyttöön kyllästyneet voivat julkistaa näitä vetopaikkoja sun muita palstoilla, ja hyvällä tsägällä siniset kiinnittävät tätä kautta huomionsa ja alue "puhdistuu"...  
wink.gif
Toisen hyöty, toisen harmi...

kaboom.gif

tounge.gif
...Ja tuotahan ymmärtääkseni pystytään käyttämään toiseenkin suuntaan: kukkahatut ja kotikatujensa hengenvaaralliseen käyttöön kyllästyneet voivat julkistaa näitä vetopaikkoja sun muita palstoilla, ja hyvällä tsägällä siniset kiinnittävät tätä kautta huomionsa ja alue "puhdistuu"...
wink.gif
Meinaako se Bomberi tosiaan, ettei poliisi niitä vetopaikkoja tiedä ilman tätä foorumiakin?

kaboom.gif

tounge.gif
wink.gif
Meinaako se Bomberi tosiaan, ettei poliisi niitä vetopaikkoja tiedä ilman tätä foorumiakin?
Ei tiedä, sillä niitä ei ole koskaan näkynyt niillä paikoilla, joita itse käytän. Kun ei turhaan huutele, voi rauhassa kaahata.
033102beer_1_prv.gif
Pitäisihän se poliisinkin tietää.

Ettei vaan vetopaikkojen kohdalla ole ihmisiä, jotka aika ajoin soittelevat poliisille itkemään, kuinka motoristit taas kaahaavat heidän takapihallaan...

Jahans, kyllähän tuolla ulkomailla liikkuessa on välillä ollut tunne että poliisi voi kohdella täysin mielivaltaisesti. Kertoohan jotain sekin että sakot voit "neuvotella" miliisimiehen kanssa. Yhtä hyvin voi mahdollisessa kolaritapauksessa tämä mafiapomon poika voidella miliisin todistamaan puolelleen ja suomipoika on sillon pikkusen kusessa. Suomessa voi kyllä luottaa että poliisi ei ihan heti moiseen sorru.

Muttamutta... tuntuu että täällä luetaan lakikirjaa kuin piru raamattua ja jos laissa sanotaan jotain niin toimitaan pykälien mukaan. Ongelma tuleekin siinä että laki on puutteellinen. Laki on vain painettuja sanoja ja niitä on mahdoton laittaa sellaiseen järjestykseen että kaikki mahdolliset tilanteet voisi selvittää vain lakipykäliä lukemalla. Tai voidaan toki mutta tulkinta on joskus hieman väärin painottunutta. Jos laissa ei erikseen mainita sanoja tyhjä, pellon keskellä, suora, ei muuta liikennettä -sanoja niin rangaistusmääräys on yhtä suuri kuin ajettaessa mutkaisella kapealla tiellä samaa ylinopeutta. Tuomarilta kysyin; poliisilla on oikeus laskea sakon määrää lieventäviin asianhaaroihin vedoten. Mutta silti en ole kertaakaan saanut alennettua sakkojani.

Tuttu pahoinpideltiin niin että näkö meinasi lähteä ja naamaan jäi elinikäinen kosmeettinen haitta mutta korvauksia tuli vain 2500 euroa ja jannu sai ehdollista. Vois jotenkin vähän suhteuttaa noita rikkomuksia toisiinsa. Sanonkin että jos mieli tekee tehdä joku rikos niin vedä vastaantulijaa turpaan mutta älä vahingossakaan aja ylinopeutta. Onhan kuitenkin todennäköistä että nyrkin kohdatessa naamataulun lähes poikkeuksetta tulee vammoja ja todennäköisyys vakavampiinkin vammoihin on suurehko.

Liikennesakkojan summaa perustellaan pelotevaikutuksella mutta miksi silti ihmiset kaahaa? Eikö he pelkääkään? Käytännössä jos huvittaa hieman tuulettaa päätä kantsii lähteä jonnekin pienelle maalaistielle kaahailemaan. Harvemmin poliisit niitä teitä ajaa.

Ootteko huomannu sakkoja saadessa,kun poliisit kysyy\kuuluisi kysyä että kiistätkö,niin ne ei kirjaa jos kiistät?
Vaan joudut itse rustaamaan sen samalla kun kuittaat sakon.
Ja tuntuu muutenkin että täälä poliisivaltiossa liikenne saa liikaa huomiota kaiken muun kustannuksella... Tyyliin viis miestä hoitaa väkivalta/omaisuus rikokset ja loput 15 tievalvontaa/pullakahvitusta?
Ja rangaistukset on jaettu samassa suhteessa.
033102ass_1_prv.gif

tänään soitettiin poliisista, että tuotko korttisi meille
omg.gif
kysyi että mikä takia, niin vastaus oli et kyl sä hyvin tiedä
nixweiss.gif
olen kuulemma syyllistynyt törkeään liikenteevaarantamiseen. todistajan mukaan olen ajanut toisen moottoripöyräiliän kanssa kilpaa, jolloin toinen pyöristä on törmännyt polkupyöräiliään. todistajan mukaan olin ajanut 140km/h viidenkympin alueella(millä ihmeellä se todistaa ton nopeuden??) en ollut kyseisessä kilvanajossa mukana vaan tulin toisesta suuntaa vähän tämän tapahtuman jälkeen kolaripaikan ohi ja nyt minua syytetään kilvanajosta. nyt on kortti poliisilla ja keskiviikona mennään uudestaan juttelemaan et saako sen takas. ne otti sen vaikka tätä kolarin ajanutta henkilöä ei ole vielä edes kuultu. tämä tapahtui turussa kärsämäentiellä viime perjantaina viiden aikaan.

tänään soitettiin poliisista, että tuotko korttisi meille
omg.gif
kysyi että mikä takia, niin vastaus oli et kyl sä hyvin tiedä
nixweiss.gif
olen kuulemma syyllistynyt törkeään liikenteevaarantamiseen. todistajan mukaan olen ajanut toisen moottoripöyräiliän kanssa kilpaa, jolloin toinen pyöristä on törmännyt polkupyöräiliään. todistajan mukaan olin ajanut 140km/h viidenkympin alueella(millä ihmeellä se todistaa ton nopeuden??) en ollut kyseisessä kilvanajossa mukana vaan tulin toisesta suuntaa vähän tämän tapahtuman jälkeen kolaripaikan ohi ja nyt minua syytetään kilvanajosta. nyt on kortti poliisilla ja keskiviikona mennään uudestaan juttelemaan et saako sen takas. ne otti sen vaikka tätä kolarin ajanutta henkilöä ei ole vielä edes kuultu. tämä tapahtui turussa kärsämäentiellä viime perjantaina viiden aikaan.
Poliisit haluaa vaan olla varmoja. Elä huoli, en minäkään huoli tollasesta. Viikonloppuna taas ajelet
062802jumpie_prv.gif
. Nuo poliisit ovat kyllä, melekeinpä voisin väittää, kunnon miehiä ( naisiakin joukossa ).

Back