Polliisi oli ystäväni...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja elkku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

elkku

New member
Voi vittu, sain tänää rikesakon kännykkään puhumisesta kotilolla ajon aikana ja parasta asiassa oli se, etten edes pitänyt koko paskaa kädessä
veryangry.gif

Pyysin poliisia tarkastaa puhelimen soitetuista ja vastatuista olinko soittanut, hän vain sanoi, ettei ole oikeutta tehdä sitä.. Sitten ehdotin, et hän katsoisi sen minun kädestä, mutta sitten oli vastaus, että kerkesin pyyhkiä ne jo pois..
Otin lapun ja soitin operaattorille, et saisin tiedot puhelimen käytöstä ja vastaus oli et saan, mut ainoastaan soitetuista. Poliisilla on vain oikeus saada molemmansuuntaiset tiedot. Yhteys poliisin, jolle ilmoitin haluavani heidän ottavan ne selville. Tämä kiltti polliisimies totesi, ettei he saa, koska tietojen saamiseen pitäisi tehdä rikos, josta voi tuomita vankeuteen!!!
Eli, en voi millään todistaa, etten soittanut. Valituksen teen joka tapauksessa käräjäoikeudelle ja pyydän sieltä lupaa poliiseille, että saavat minun teletiedot.
Jo on vittu, ettei tässä oikeusvaltiossa edes pysty todistaa syyttömyyttään.
Ps.1 kaivoin korvaa just siinä siviiliauton kohdalla
tounge.gif
ja näyttää siltä et se tulee maksaa mulle 50e.....
ps.2 ja liittyy moottoripyöräilyyn, kävin kattoo yhtä mopoo
cool.gif

Tuohon voi jo melkeen sanoa että p*skan lykkäs...
biggrin.gif

No ei vaineskaan... Kyllä itteä kanssa v***ttais aika mukavasti vastaavassa tilanteessa...
sad_orig.gif

miksei puhelimen loki kelpaa? Ensinnäkin yksittäistä puhelun soitto / vastaamistietoa ei voi pyyhkiä pois (tietääkseni?). Jos sulla on puhelimessa lokit tallessa niin dokumentoi ne vaikka ruutupaperille, siis vastatut ja soitetut puhelut tuolta ajalta. Ns. älypuhelimissa tietoliikenneloki on kattavampi ja siitäkään ei yksittäisiä tapahtumia voi tuhota "välistä". Mä en ainakaan maksaisi olemattomasta syystä tullutta sakkoa, kampoihin vaan ja dokumentit kehiin!

Tais olla se parista joka osas vain kirjoittaa!!
crazy.gif

Eikä kehdannut tunnustaa ettei osaa lukea
idea3.gif

Mutta noin muuten tapaus on aika
033102ass_1_prv.gif

Kuulostaa kyllä älyttömältä, mutta voisin kuvitella että mulle kävis juuri noin jos olisin enemmän liikenteessä...

Tuli mieleen että jos se olikin joku poliisikokelas kenttäjaksolla. Niillähän on se kiintiö minkä verran täytyy sakkoja kirjoittaa jakson aikana ja jos ei löydy ihan aiheellisia niin sitten niitä tehdään.

Toivottavasti korvia ei enää kutita! Ja toivottavasti katsottava mopo oli kaiken tämän arvoinen!

Kyllähän tuosta olisi pitänyt antaa vähintään 2000€ sakkoa ja kortti pois kuukaudeksi. Sen verran vaarallista peleilyä, että vähällä pääsit.

Eli kun ajaa autolla ei saa enää kaivaa korvaa/korvia  
eek.gif
. Saakohan sit edelleen kaivaa nenää ?  
nixweiss.gif

Hmm...mut noihan on kotilokuskin ongelmia , eipä kovin usein tuu kaivettua korvaa kun on mopottimella liikenteessä
wink.gif
.

Jossakin oli ennakkotapaus(ei suomessa).Jätkä oli kaivanut kännykällä korvaa ja voitti sen käräjillä.
033102bebe_1_prv.gif

Voihan *erse, jälleen kerran suomen poliisivoimat osoittavat pätevyytensä
mad.gif

Älä tosiaan jätä asiaa tähän !

miksei puhelimen loki kelpaa? Ensinnäkin yksittäistä puhelun soitto / vastaamistietoa ei voi pyyhkiä pois (tietääkseni?). Jos sulla on puhelimessa lokit tallessa niin dokumentoi ne vaikka ruutupaperille, siis vastatut ja soitetut puhelut tuolta ajalta. Ns. älypuhelimissa tietoliikenneloki on kattavampi ja siitäkään ei yksittäisiä tapahtumia voi tuhota "välistä". Mä en ainakaan maksaisi olemattomasta syystä tullutta sakkoa, kampoihin vaan ja dokumentit kehiin!
Ainakin omasta S700i Sony Ericssonista pystyy poistamaan minkä tahansa yksittäisen soitto/vastaamistiedon.

Kuulostaa kyllä älyttömältä, mutta voisin kuvitella että mulle kävis juuri noin jos olisin enemmän liikenteessä...

Tuli mieleen että jos se olikin joku poliisikokelas kenttäjaksolla. Niillähän on se kiintiö minkä verran täytyy sakkoja kirjoittaa jakson aikana ja jos ei löydy ihan aiheellisia niin sitten niitä tehdään.

Toivottavasti korvia ei enää kutita! Ja toivottavasti katsottava mopo oli kaiken tämän arvoinen!
Ja mistähän tällainen sakkokiintiö tieto on peräisin?

Ja mistähän tällainen sakkokiintiö tieto on peräisin?
ei sellaista ole. Paras ystäväni juuri tolla kenttä jaksolla, siitä tulee tinanappi
crazy.gif

Mitä tästä opimme? Pitää pestä korvat kunnolla etteivät kutise!
idea3.gif

Off topic-kommenttina vaan että kun sitä nappia on tottunut korvassa pitämään ni oikeesti se on kätevämpää kuin esim. pitää kapulaa korvalla ja samalla kurvissa ohjata ja vaihtaa pienemmälle yhdellä kädellä..
wink.gif

Poliisikoululaisten kiintiöistä en tiedä mitään, mutta muutenhan nuo sakkokiintiöt on myönnetty poliisin toimesta jo lukuisia kertoja...

Back