Lainapyörä - check, keli tällä hetkellä - not so much
Mut joo, heti kun on plussan puolella ja toi lumisade loppuu ni mä lähen taas. Lupaan varoa jääpaakkuja. + että lainapyörän omavastuu on jotain muuta kuin mun 160 euroo... Poltteleeeee........
Vakuutusmaksuista vielä. Pengoin paprujani ja Turvasta on helmikuussa tullut kirje jossa ilmotettiin että mopon vakuutusmaksuja nostetaan keskimäärin 10-18% koska vakuutustapahtumia ollut männä kaudella niin v*tusti (no ei nyt ihan näillä sanoilla...) Ja noihin nostoihin MÄ en ole ollut syyllinen koska minulla ei ole vahinkohistoriaa ennenkuin nyt 94 tkm:n jälkeen. No, ens kevään vastaavaan kirjeeseen olen syyllinen sitte kylläkin, kaskon osalta
Että ku joku mulle aiemmin ketjussa nillitti että sitte täällä joku ihmettelee et vakuutusmaksut nousee, tai että ymmärtäs lipat jos noi lipat tapahtus ajokaudella niin
teille... Jos olen hengissä vielä parin vuoden päästä, mä ajan seuraavat 94 tkm parissa kaudessa ja mällään taas. Ja käydään tää sama keskustelu uudestaan
Ja mitä korjauskustannuksiin JGo otti kantaa, en tiedä oliko henk.koht kuitti mulle vai toteamus.... Mä en tiedä miten SÄ korjaisit mopos jos/kun lippaisit, mut voin kertoo että esim FZ1:n tankki maksaa vajaa 1400 euroo. Ja koska mä oon maksanu vakuutusmaksuja noin 1500 viime vuonna (bonareiden jälkeen, siis mopon osalta), mä en ota mitään tunnontuskia että korjauskustannus/kertakorvaus on mitä on. En muista mikä mopo sulla oli (honikka, jossa ihan v*tusti muovii?), mutta ex-F1zu on sen verran uus ja vähän ajettu ja arvoltaan vielä kova niin se korjataan, täyteen rahaan, viimestä ruuvia myöten... Siihen kuntoon mitä se oli ennen lippoja, ts. naarmuton. Kaivan vielä lisää taskusta että saan erikoismaalauksen.
Ja Mikuniko ihmetteli bonussysteemii kotivakuutuksen osalta. Totta, kotivakuutuksessa ei oo bonarisysteemii mutta niittenkin hinnat nousee.... Ja edelleen, vak.yhtiöillä on se henk.koht vahinkohistoria tallella ainakin kahdelta vuodelta ja se vaikuttaa henk.koht alennnuksiin, tähän saakka olen saanut hillittömät alet koti, henkilö ja matkavakuutuksista koska mitään vakuutustapahtumia ei ole ollut. Nyt se aleprossa tippuu. Ja vahinkohistoriahan on tallella myös edellisillä vak.yhtiöillä jos olet vaihtanut.