• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Polttelee.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tisha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tänään näin,kun vähän kauempaa kaks jannua veti huomioliivit päällä peräkanaa jollain isommilla vehkeillä näytti ihan autokoulu meiningiltä mahtaako ne ihan vielä olla liikkeellä?voi olla et ne oli jotain taviksia huomio liivitpäällä
withstupid.gif

Pirun hieno ilmakin vielä!!Ryntäsin samantein talliin ja kairasin n.30cm leveän ja 10m pitkän ajouran valmiiksi,jotta ei ole siitäkään enää kiinni nyt käy vähiin  
062802moto_prv.gif
Joo näin samaiset mopoilijat kaupungissa. Taisivat olla puolustusvoimain miehiä. Ainakin maastopuvut pojilla oli yllään.
smile_org.gif
Jep, valtion kottaraisia.

Noita kyllä näkee ihan ympäri vuoden, ei ole muuttolintu.

Vuoden ensimmäinen liikenteessä näkemäni moottoripyörä (kevareita ei lasketa, sori) oli ZZR1400, musta ja kiiltävä.
Toissapäivänä tuli vastaan.

Tästä ei VOI tulla huono kausi.

Joku mättää, ei ole oikeastaan koko talvena kiinnostanut mokoma rakkine. Ei ole vieläkään oikein innostusta, huoltoa on vähän väkisin yrittänyt tehdä. Saa seisoa mopedi vielä huhtikuun...
nixweiss.gif

Parin viikon päästä ajattelin itse aloittaa
cool.gif

Nythän ne hirmu oireet alko kun vaihtu cbr 600>zx12r:ään
033102bebe_1_prv.gif

Tiet olis ollu jo ajokunnossa, mutta tuulta on ollut niin perkuleesti kolmatta päivää, ettei tuone viitti lähtiä.

Ei enää vaan "polttele".... WITTU !!!

HIHAT ON METRIN LIEKEISSÄ !
crazy.gif

Kehä I;n sisällä näkyvyys max. 100m lumipyryn takia
crazy.gif
.

HAPPI LOPPUU.... PIERETTÄÄ !!!!!
crazy.gif

Onneksi laiskotti ja jäi kumit vaihtamatta, eli on piikit vieläkin alla.
Hieno oli vedellä pimeitä metsäteitä pyryssä...
tounge.gif

Nyt ei polttele kuin kädet.

Eilen ei kyllä poltellu kun Helsingistä Turkuun motaria pääsi ajelemaan, viime kesänä tuuliset kelit oli niitä vittumaisimpia prätkällä ajella ja eilen sitä kyllä riitti. Siitä harvinainen keli oli kyllä että kun motarilla nopeus oli laskettu 60 km/h tuulen takia niin kaikki jopa noudatti rajoitusta, ei kukaan ajellu yli 70 km/h ennen ku tie parani
smile_org.gif

Lainapyörä - check, keli tällä hetkellä - not so much
tounge.gif
Mut joo, heti kun on plussan puolella ja toi lumisade loppuu ni mä lähen taas. Lupaan varoa jääpaakkuja. + että lainapyörän omavastuu on jotain muuta kuin mun 160 euroo... Poltteleeeee........

Vakuutusmaksuista vielä. Pengoin paprujani ja Turvasta on helmikuussa tullut kirje jossa ilmotettiin että mopon vakuutusmaksuja nostetaan keskimäärin 10-18% koska vakuutustapahtumia ollut männä kaudella niin v*tusti (no ei nyt ihan näillä sanoilla...) Ja noihin nostoihin MÄ en ole ollut syyllinen koska minulla ei ole vahinkohistoriaa ennenkuin nyt 94 tkm:n jälkeen. No, ens kevään vastaavaan kirjeeseen olen syyllinen sitte kylläkin, kaskon osalta
thumbs-up.gif
Että ku joku mulle aiemmin ketjussa nillitti että sitte täällä joku ihmettelee et vakuutusmaksut nousee, tai että ymmärtäs lipat jos noi lipat tapahtus ajokaudella niin  
033102bebe_1_prv.gif
teille... Jos olen hengissä vielä parin vuoden päästä,  mä ajan seuraavat 94 tkm parissa kaudessa ja mällään taas. Ja käydään tää sama keskustelu uudestaan
inlove.gif

Ja mitä korjauskustannuksiin JGo otti kantaa, en tiedä oliko henk.koht kuitti mulle vai toteamus.... Mä en tiedä miten SÄ korjaisit mopos jos/kun lippaisit, mut voin kertoo että esim FZ1:n tankki maksaa vajaa 1400 euroo. Ja koska mä oon maksanu vakuutusmaksuja noin 1500 viime vuonna (bonareiden jälkeen, siis mopon osalta), mä en ota mitään tunnontuskia että korjauskustannus/kertakorvaus on mitä on. En muista mikä mopo sulla oli (honikka, jossa ihan v*tusti muovii?), mutta ex-F1zu on sen verran uus ja vähän ajettu ja arvoltaan vielä kova niin se korjataan, täyteen rahaan, viimestä ruuvia myöten... Siihen kuntoon mitä se oli ennen lippoja, ts. naarmuton. Kaivan vielä lisää taskusta että saan erikoismaalauksen.

Ja Mikuniko ihmetteli bonussysteemii kotivakuutuksen osalta. Totta, kotivakuutuksessa ei oo bonarisysteemii mutta niittenkin hinnat nousee.... Ja edelleen, vak.yhtiöillä on se henk.koht vahinkohistoria tallella ainakin kahdelta vuodelta ja se vaikuttaa henk.koht alennnuksiin, tähän saakka olen saanut hillittömät alet koti, henkilö ja matkavakuutuksista koska mitään vakuutustapahtumia ei ole ollut. Nyt se aleprossa tippuu. Ja vahinkohistoriahan on tallella myös edellisillä vak.yhtiöillä jos olet vaihtanut.

Ja mitä korjauskustannuksiin JGo otti kantaa, en tiedä oliko henk.koht kuitti mulle vai toteamus....
Ihan relax Anu, se oli kuitti noille korjaamoille. Ei sulle. Ihan esimerkkinä, kun kesällä tuli yhteen autoon naarmu ja pieni lommo, niin korjausarvion hinta oli jotain reilut 2000 euroa. Korjaaja selitti tyytyväisenä, että vakuutusyhtiöhän sen maksaa. No ei muuten maksa, asiakas sen maksaa kun vakuutukset nousee ihan varmasti samaa tahtia kun korjaamot vetää välistä. En mä nyt silti tarkoita että toi sun kyseinen korjaamo mitään vetää välistä, mutta kyllä näinkin tapahtuu tässä epätäydellisessä maailmassa.

Että anna mennä vaan ja aja ku viimeistä päivää ilman mitään syyllisyyksiä
smile_org.gif
Ja vastauksena ketjun aiheeseen, ei enää polttele, nyt mä alan olla jo pelkästään turhautunut kun kevät ei ala ikinä.

Olikohan se 2007, kun ajoin tokan FJR:ni maaliskuun 10. päivä ulos tallista? Tiet olivat lumettomat, mutta toki hiekkaa oli siellätäällä. 2008 mulla oli eka BMW ja silläkin taisin ajella jo maaliskuulla? Tänä vuonna menee kyl huhtikuulle. Lunta on niin peijakkaasti ja ne bussipysäkeillä väijyvät pikku kivet hyökkäisivät kummiskii mun kimppuun, jos mä "liian aikaisin" lähtisin liikenteeseen?
tounge.gif

Kauhee polte! Traktori kävi tyhjentämässä tallin edustan lumesta ja tänään piti startata... Nooh ulkona sataa lunta ja -4, joten taitaa jäädä ens viikolle
sad_orig.gif
033102ass_1_prv.gif

Seuraavat 5 päivää tulee lunta ainakin Porvoon seuduilla
sad_orig.gif

Mutta seuraava viikonloppu näyttää hyvältä, silloin mennään! Pitää käydä vähän puroja tekemässä pihaan, että saa sen prkleen pihatien ylämäen sulamaan, siinä on semmoinen viiden sentin jääkerros. Petkeleostoksille, Juho-jääntuhoa, hiekkaa yms...

"Ja mitä korjauskustannuksiin JGo otti kantaa, en tiedä oliko henk.koht kuitti mulle vai toteamus.... Mä en tiedä miten SÄ korjaisit mopos jos/kun lippaisit, mut voin kertoo että esim FZ1:n tankki maksaa vajaa 1400 euroo"

Pikaisesti etsimällä netistä fz1 2006-2008 tankki mustana 270$.

Back