Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä meinaat tuolla siirtämisellä? PCV:ssähän on muisti kahdelle kartalle, toinen on kiinteä ja toinen voi olla tuo Autotunen aktiivisesti säätämä, eli (hieno)säätyy ajon aikana. Ja ulkoisella vaihtokytkimellä voi valkata kumpaa käytetään. Toki erilaisia 'karttaversioita' voi tallentaa tietokoneelleen enemmänkin ja siirrellä halutessaan PCV:n muistiin käyttöä varten. Joko sille kiinteän kartan puolelle, tai säätyvälle puolelle.Joo, mutta hyvän ajolenkin jälkeen kun siirtää tuon kommanderin omaan muistiin niin löytää seuraavaksi sitten nopeammin nuo kohdalleen. Tätä tässä pitää seuraavien viikkojen aikana hioa.
Kyllä siellä aika isoja muutoksia tuohon vakiokarttaan näkyy jo pienenkin lenkin jälkeen.
Ei kai ne autotunen muokkaukset (trim-taulukko) sieltä mihinkään häviä (joskin voivat päivittyä), vaikka ei käykään 'hyväksymässä'? Pohjakarttahan on PCV:n toisessa karttamuistissa ja toiseen se tekee korjauksia (trimmauksia) oppimisen aikana. Ilmeisesti nuo korjaukset voi halutessaan sisällyttää pohjakarttaan, eli päivittää pohjakartan, jolloin trimmitaulukossa on pienempiä arvoja, mutta tuskin siinä muuta eroa on.Sen autotunen muokkaaman *kartan* voi siirtää sinne kommanderiin jo valmiiksi eli autotunen muokkaukset ei ala tyhjästä.
Eli käyt heittämässä lenkin, tsekkaat arvot ja hyväksyt ne uudeksi pohjakartaksi.
Valmistajan mukaan vain hyvin runsaasti muokatut koneet voivat kaivata penkitystä, jotta saadaan trimmit varmemmin hehtaarille. Ei kai siinä varsinaista estettä ole miksei säätäisi isompienkin muutosten jälkeen. Autotunelle voi kertoa kuinka paljon trimmiä se saa tehdä pohjakarttaa verraten, esim +/- 20%.Miten isoihin muutoksiin tuo reakoi.
Jos esim vaihtaa nokat, säätääkö kohdilleen ilman peruskartta muutosta..?
Tuo oli mielenkiintoinen koe. Tuliko seoskäyrästä tosiaan noin hyvä Autotunella? Joitakin 'käsin' penkitettyjä kun näkee, niin niissä on sentään ihan selvää laineilua. Kuitenkin PCV:ssäkin on aika karkea tuo säätötaulu, eli luulisi heittoja tulevan enemmän, koska kaikkia alkuperäisen ruiskukartan virheitä ei pystytä korjaamaan. Tai ehkä tuo tuloste on myös karkealla tasolla.Tuossa muuten numeroita viiden dyno ajon jälkeen.
AutoTune sääti koko ajan, varsinkin alueita joilla tuolla kruisaillessa ei oikein ollut aikaisemmin käytetty...