• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

PrätkäMimmit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Läpi meni kokeet
062802jumpie_prv.gif

Vettä tuli melkeen kaatamalla inssissä, että ei mikään nautinto
biggrin.gif

Ja kawan seisonta päättyi elikkä
062802moto_prv.gif

Radalle ajamaan ei sinänsä ole hinku, mutta koulutus mielessä se olisi varmasti hyvä juttu
smile_org.gif
...Pitänee katella jos sattuisi hyvään rakoon et kerkeis !

Onnea kaikille uusille kortin saaneille ja tulevillekin sekä turvallisia kilometrejä.
Jos sinulta vielä puuttuu pyörä niin minulla olisi myynnissä hyvä sellainen, niin ensipyöräksi kuin muutenkin. Minulla harrastus vaihtunut ja päätin luopua pyörästäni. Kivaa touhuahan se on ,mutta minkäs teet kun elämä pyörittää välillä niin kovaa ettei aikaa vaan jää kaikkeen kivaan vaikka tahtoiskin. Onneksi perheeseen jää kuitenkin vielä miehen pyörä..
Jos kiinnostaa niin laittakaa viestiä tai tuolla myyntiosastolla on linkki nettimotoon mistä näkee millaisesta on kyse.

Välillä ajamisen lomassa eksyy foorumillekin
smile_org.gif
. Pari vuotta taaksepäin tuli ajettua A-kortti, kun kyllästyin katselemaan mieheni niskaa kaiken kesää. Enhän minä persjalaka mitään tuon körilään takaa näe. Pienellä sievällä erkkakuutosella päristelen sunnuntaisin kivassa säässä eli kilometrejä kertyy kun kertyy. Vähän tuo polttelisi uutta pyörääkin, mutta vaihtoehdot 153 cm hukkapätkälle ovat hivenen vähissä. Enimmäkseen tulee ajettua miehen kanssa samaa matkaa ja nyt kun saimme toimivan kypäräpuhelinyhteyden, niin voi höpöttää koko ajan jotain turhaa.

Näkyillään tien päällä  
cool.gif

Eilen oli käsittelyt ja inssi, molemmat nätisti läpi.
062802jumpie_prv.gif

Hitto että mä olen ylpeä itsestäni. Tänään huolto omalle pyörälle ja illalla opettelemaan sillä ajoa.
sport05.gif

Ihan käsittämätön fiilis vielä tänäänkin. Reilut 20 vuotta mä ehdin kortista ja pyörästä haaveilla ennen kuin toteutui.

Kiitokset, morjestellaan kun kohdataan.
033102beer_1_prv.gif

Täytyy mun myös liittyä tähän ketjuun
smile_org.gif
A kortti tuli hankittua kolme vuotta sitten ja pyörä pari kesää sitten, kun ei enää malttanut aina olla kyydissä, vaan piti itse päästä kurvailee.
062802moto_prv.gif
Pyörän vaihdoin just, nyt alla erkkakutonen. Tuli samalla mukava reilun 600km viikonloppureissu ajeltua. Työmatkat taittuu pyörällä ja välillä ne tuppaa vähän venymäänkin, jos sää suosii.

Minkäslaisia varusteita muilla mimmeillä on käytössä?

Itse olen ehtinyt hankkia vasta kypärän ja hanskat... Takki ja housut pitäisi ostella myös, kun vaan rahaa saa kerättyä kasaan. Ei ole kovin fiksua mun ajella tuolla farkut ja ohut nahkarotsi päällä kun tuota konttaamista tulee todistetusti harrastettua.
lookaround_orig.gif

Rukan Gore-texit ja nahkatakki lisänä. Kypärä on Schuberth C3 ja hanskoja niin monet että voisi vaikka perustaa myymälän
biggrin.gif
Monet lojuu käyttämättöminä kaapissa. Sitten on erinäinen määrä erilaisia buffeja, kypärämyssyjä ja kaulasuojia...Kaikkea sitä kerääntyy kun muka tarvii
sad_orig.gif

Itse olen ehtinyt hankkia vasta kypärän ja hanskat... Takki ja housut pitäisi ostella myös, kun vaan rahaa saa kerättyä kasaan. Ei ole kovin fiksua mun ajella tuolla farkut ja ohut nahkarotsi päällä kun tuota konttaamista tulee todistetusti harrastettua.
lookaround_orig.gif
Minkäkokoinen oot? Mulla olisi joutilaana, ja poistuu kaapista aika edukkaasti, viime keväänä ostettu, ~4000km ajettu naisten musta gore-tex-asu, takki alpinestar ja housut MP-asu. Kokoa 38.

Minkäkokoinen oot? Mulla olisi joutilaana, ja poistuu kaapista aika edukkaasti, viime keväänä ostettu, ~4000km ajettu naisten musta gore-tex-asu, takki alpinestar ja housut MP-asu. Kokoa 38.
Melkein 159-senttinen, yleensä XS / 34 -kokoa käyttävä pygmi.
cool.gif

Richan Libertyjä olen harkinnut pöksyiksi, pitäisi vaan etsiä paikka missä niitä pääsee sovittelemaan.

Melkein 159-senttinen, yleensä XS / 34 -kokoa käyttävä pygmi.
cool.gif

Richan Libertyjä olen harkinnut pöksyiksi, pitäisi vaan etsiä paikka missä niitä pääsee sovittelemaan.
Ok. No jos kaipaat vedenpitävää telttaa niin tiedät mistä mut löytää
biggrin.gif

Täältä löytyy yksi goretex-ajopuku, kahdet hanskat (viileälle ja lämpimälle kelille eri), kypärähuppu, vedenpitävät ajokengät. Niin ja kypärä tietty, minkä haluisin vaihtaa parempaan.
Näillä mennään oli sitten +7 tai +27 astetta. Lukenu niin kamalia juttuja mitä on käynyt jos kaatunut, niin ei tulisi mieleenkään lähteä farkuissa liikenteeseen vaikka mieli tekisi, kun esim. terassille olis menossa käymään.
Pienenä lisänä kypäräpuhelin ja korvatulpat nykyään, suosittelen kaikille varsinkin suurilla teillä ajaessa, vaimentaa mukavasti tuulen huminaa kypärän sisällä
smile_org.gif

Itsellä on Sweepin goretexasu. Hyvä kun siinä on irrotettavat vuoret. Ajokauden alussa ei palellu ja keskikesällä ei totaalisesti paistu. Ostin lisäksi nahkatakin jota pidän em. gorehousujen kanssa. Löytyi sopivan kokoinen hyvillä suojilla oleva.
MP-asun prätkäsaappaat, ensin meinasin kyytiläisenä jättää ostamatta, mutta ukko ostatti samalla kertaa kaikki. Ja hyvä niin, oli koko satsi sitten kun oman kortin ja pyörän hankin. Marushinin kypärä, tuntui olevan ainut päähän istuva ja hyvä on ollut.
Rystyssuojalliset prätkähanskat mulla on kylmemmille keleille, ja toiset ohuemmat hanskat helteille. Nuo ohuet ei vaan ole oikein suojaavat ja olen etsinyt parempia. Mistään vaan ei tunnu löytyvän hyviä, tämmöiseen pienikämmeniseen pitkäsormiseen käpälään.

Mä siis vasta-alkaja tällä saralla, mut yks akiton nahkapuku löytyy ja sit heldin takki ja richan housut (jotka muuten sopi nahkatakin kanssa yksiin kiinnityksellä, nahkahousuja en oo vielä käyttänyt kun niit tartteis fiksailla et menee kiinni.. ) osittais nahkaset hanskat joissa rystyssuoja, ja tartteisinkii koko nahkaset ku ei kestä nivelet hujua, ei oo vaan sopivia löytynyt vielä ku niit kaameita tanttaroita en taho, ei taivu sirmet ja hankala olla niiden kans... Ajosaappaat taitaa olla biltsikasta, kypärähuppu tietty suojaamassa hjc:n kypärää (joo joo sisukset voi pestä, mut mua laiskempaa "suur"perheellistä saa hakea =P )

Hakusassa on vielä mustat ajohousut, nyt vaan menikin rahat auton vaihtoon niin tarttee vielä tässä tuumailla..

Mahtava keli ois ajella, hitto ku tarjoutu tilaisuus lähteä ilmasiks kattoo Bon Jovia, mutta keli on ku morsian joten taitaa tuo tähti jäädä näkemättä ja lippu käyttämättä..
062802moto_prv.gif

Mie ostin viime elokuussa ton moposkootterin, pikku hernepyssyn mikä ei kulje mihinkään ja jota voi ajella ilman A:ta. Oli itsestään selvyys, että isompi pyörä tulee joskus alle ja koska mopon käyttötarkoitus oli työmatkat, ja työmatka oli silloin pitkä, niin ostin ennen mopoa ajovarusteet.
Eli kypärä, kypärähuppu, takki, housut, hanskat sekä kengät. Kenkien mallia en muista, vedenpitävät kuitenkin ovat. Housut sekä takki ovat jofaman, core tex:iä toki. Hanskoja on nyt kahdetkin parit käytössä. Kypärä on mp-asun mattamusta umpinainen. Ja kyllä, on tosi mukava ajaa skootterillakin noissa varusteissa, kun pieni vesisade ei tunnu yhtään missään. Kauhulla katselen teinityttöjä pikku shortseissa ja topeissa skoottereidensa selässä. Pahaa jälkeä tulee varmasti jos kaatuu.
Nyt on kiva ajella autokoulussa A:ta korttiin, kun on omat ajovarusteet, joiden kanssa on jo sinut. ja tulipahan jaettua hankintakustannuksia pidemmälle ajalle. Uuden kypärän ostan kyllä heti kun saan isomman pyörän alle, tuo mattamusta värinä ei todellakaan ole hyvä valinta. Olen vähän suunnitellut neonkeltaista Arai:n kypärää seuraavaksi. ;)

Toinen ajotuntini on juhannuksen jälkeen tiistaina. Jännittää vielä enemmän kuin ekalle ajotunnille mennessä. Eka ajotunti kun tuntui menevän täysin päin sitä. Mutta kyllä mie sen kortin saan, kun kaikki muutkin ovat saaneet! Vaikka sitten muutaman lisätunnin kautta.

Back