• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

PrätkäMimmit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olin Tukholman mp-messuilla ja löysin sopivat Kevlar- ajofarkut 124 eurolla. Just sellaiset kuluneen siniset perusfarkkujen näköiset kuin halusin. Löysin myös Agusta F4 mutta sen hankinta on siirrettävä parin vuoden päähän (en tykkää nyxästäni yhtään, se ei anna sellaista ajonautintoa kuin haluan - ajoin viime kesän 1000 cc gixxerillä ja pääsin sportin makuun).

Moikka arvon leidit!

Omalle armaalle yritän hajeskella sopivaa mopoklubia johon kannattaisi liittyä. Tärkeimpänä kriteerinä näin alkuun SMOTOn jäsenyys kesän rientoja ajatellen (Finnlinesin ale). Toki yksi voisi olla tämä motorg, mutta löytyisikö jotain klubia muuta poppoota, jossa jäsenistö naisvaltainen? Saisi myös mahdollisuuden osallistua naismotoristien kanssa omaan toimintaan. Mopona rouvalla hd ja asumme Raumalla, jos noitakin vielä saa mahdutettua tuohon klubin toiminta-ajatukseen on aina plussaa. Muutoin asian katsoisin SMOTOn omilta sivuilta, mutta nuo sivut ovat olleet alhaalla jo reilun viikon.

-jaa-

Moikka arvon leidit!

Omalle armaalle yritän hajeskella sopivaa mopoklubia johon kannattaisi liittyä. Tärkeimpänä kriteerinä näin alkuun SMOTOn jäsenyys kesän rientoja ajatellen (Finnlinesin ale). Toki yksi voisi olla tämä motorg, mutta löytyisikö jotain klubia muuta poppoota, jossa jäsenistö naisvaltainen? Saisi myös mahdollisuuden osallistua naismotoristien kanssa omaan toimintaan. Mopona rouvalla hd ja asumme Raumalla, jos noitakin vielä saa mahdutettua tuohon klubin toiminta-ajatukseen on aina plussaa. Muutoin asian katsoisin SMOTOn omilta sivuilta, mutta nuo sivut ovat olleet alhaalla jo reilun viikon.

-jaa-

Käys tuolla! http://www.wima.fi/index.php/fi/

Löytyy myös Facebookista :thumbup:

143

Moro täältä Pirkanmaan suunnalta! Aloitteleva motoristi tässä kirjottelee, aiempaa kokemusta ainoastaan skootterista. Viime syksynä tuli kortti sitten ajettua päähän pistona. Tuuri kävikin kun en ollut tietonen näistä uusista lakisäädöistä. Pyöräkuume nousi viime kesänä ja on se aiemminkin kuumeillut, yleensä sitten laskenut syksyn mittaan. Inssit ja kokeet meni ekalla läpi vaikka inssissä tulikin vesisateessa kaaduttua ennen itse koetta... Se jäi kyllä harmittaan kun kevarista etukate täysin palasiks. Myös liikenteessä kun ajettiin niin kivasti sieltä kolmion takaa kiilasin eteen:kääk: Kortti kuitenkin taskussa ja pyörän etsintä alkoi siltä seisomalta. Olin merkin ja mallin päättänyt jo aikoja sitten enkä muuta sitten etsinytkään kun Honda CBR:ää. Vanhempaa halusin muttei mieleistä löytynyt tarpeeksi läheltä. En kiellä että ulkonäkö olisi rajoittanut vaihtoehtoja:)- Jäi sitten veljen ja huomaan nuo tekniset tiedot kun en niistä kauhesti ymmärtänyt, vielä tänäkin päivänä joutuu googlaamaan kaikenlaista tietoa mutta kaippa tuo on normaalia:right: Pyörään vaihdettu öljyt ja vahattu, mahtaako ne lämpimät kelit olla tullakseen?

Ja mua saa pyytää ajoseuraksi, Ylöjärveltä olen itse kotoisin! :cruising:

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa vaan foorumille ja tän harrastuksen pariin! :thumbup: Jonkun verran tulee siellä Tampereen suunnilla pyörittyä, täytyypä pitää mielessä jos ajoseuraa haikailen. Siellähän pyörii kyllä hyvät letkatkin, eikun mukaan vaan :;):

144

Täälläkin Pirkanmaan alueella yksi uusi nainen pyörän selässä :) Viime syksynä siis kortin ajoin ja nyt jänskättää miten oman Hondan kanssa pärjäilen.

Jos joku muuten on näppärä ja tekemässä keväthuoltoja omaan pyöräänsä, esim öljyn vaihtoja ym niin tulisin todella mielelläni oppimaan ihan kädestä pitäen! Tavoitteena olisi että osais omaa pyörää jossain vaiheessa edes perushuoltaa, hankalaa yksin ruveta opettelemaan kun ei oikein tiedä mistä pitäisi edes aloittaa :D

Viimeksi muokattu:
Harmillista kun mimmit eivät viitsi(?) lukea toisten postauksia edes samalla sivulla sillä mimmilaskenta näytti pysähtyneen 2.9.2012 nroon 133.
Olisi ollut kiva tietää montako mimmiä on löytänyt tiensä tännekin mutta en jaksa alkaa laskemaan sieltä asti enää.
No, se siitä sitten.

Harmillista kun mimmit eivät viitsi(?) lukea toisten postauksia edes samalla sivulla sillä mimmilaskenta näytti pysähtyneen 2.9.2012 nroon 133.
Olisi ollut kiva tietää montako mimmiä on löytänyt tiensä tännekin mutta en jaksa alkaa laskemaan sieltä asti enää.
No, se siitä sitten.

^Jos se on se "Minä ja minun"-asenne, ettei tosiaan viitsi lukea... Tai sit vaan liian vaikeeta monelle!!:right::grin:

Ja uusille tiedoks ja vanhoille, ketä ei vielä löydy sieltä, niin FB:ssä on Prätkämimmien oma ryhmä!!!!:thumbup:

Tässä ketjussa on kuitenkin yli 600 viestiä, siinä on uudelle lukemista pitkäksi aikaa.
Ehkä tuon numerointipyynnön voisi huomata helpostikin, jos se lisättäisiin ketjun ensimmäiseen viestiin. (Siinä tapauksessa ainakin, että uusi lukija löytää tiensä ketjuun semmoisesta kohtaa missä ensimmäinen viesti aukeaa)
Toivottavasti joku nämä tuoreet prätkämimmit fiksaavat numeroinnin viestihinsä jälkikäteen - onhan se kivaa triviaa.

Viimeisin laskenta on jäänyt 143, eli seuraava 144.

Saatoin laskea väärin mutta uskon että aiemminkin laskut menneet sekaisin. Pyöritään siis "noin"-luvussa. Korjasin oman ilmoittautumiseni.

Kävin muuten tampereen bike worldissä aikani kulutuksi ja huomasin kuinka PIENIÄ ovat uudet hondan 600RR:t! Oma -05 600f hervottoman paljon rötkömpi vehje noihi verrattuna.

Heips.
Nyt on minullakin pyörä hankittu ja kausi avattu :D..
Pitkän harkinnan ja pohdiskelun sekä kartoituksen jäkeen, päädyin ostamaan piikin :p Honda CBR125R:n enkä kadu päätöstäni lainkaan. Tähän päädyin, sillä ne tiet joita todennäköisesti tulen ajelemaan ovat max 100km/h nopeusrajoituksellisia ns. vanhoja teitä (esim. vanha hämeenlinnantie), joihin kyseisen pyörän nopeus riittää vallan mainiosti. Oma kokemattomuus pyörällä ajamisesta ja myöskin se, ettei käytettyjä 25kw pyöriä ollut juurikaan myynnissä. Ainakaan sellaisia mitkä olisivat omaa silmää miellyttäneet. Näinpä päätin, että kerrytämpä kokemustani pari vuotta tuolla piikillä ja sen jälkeen hommailen sen isomman pyörän alleni, jolloin minulla ei enään ole 25kw rajoittamassa hankintaa :;): .

4.4 ajoin siis pyörän Kirkkonummelta tänne Vantaalle kotiin ja 5.4 kävimme mies ystäväni kanssa ajelemassa Tikkurilassa, Vuosaaressa ja Maunulassa josta takaisin kotiin. Upeaa oli ajaa ja oikeastaan viimeistään siinä huomasin tuon piikin olevan minulle täysin riitävä peli :rakastunut: .
Heh mitähän nuoret jannut tuumaa kun hultoasemalla piikin selästä löytyykin tälläinen hieman reilu 30v. täti-ihminen :grin: .

Hauskaa kevättä kaikille ja toivottavasti nämä ajokelit tästä pian paranee entisestään :thumbup:

Mä lienen nro 145? Joku sanoi, että seuraava olis 144, mutta joku siinä edellä sen jo ehti "ottaa". Mä olen pari vuotta hyvin harvakseltaan pyörinyt täällä moto-orgissa ja nyt vasta päädyin tänne prätkämimmien ketjuun. No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan! :D

Moottoripyöräillyt olen vasta viisi vuotta, vaikka ikää onkin jo monta vuosikymmentä enemmän! Mutta tässäkin kohtaa parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Niin hauskaa se on, että onneksi ei jäänyt kokonaan kokematta!

:jippikaijee:

Ajoseura kelpaa aina. Etelä-Suomessa asustelen, joten yhteydenottoja vaan tänne jos joku muukin on ajoseuraa vailla!

Mä lienen nro 145? Joku sanoi, että seuraava olis 144, mutta joku siinä edellä sen jo ehti "ottaa".

Minulla jo on numero "otettuna" siksi en tuota siis maininnut, olen sen viime syksynä jo merkinnyt enkä muista mikäs se oikein oli.. :;): Taidat siis ollakin se numero 144 :thumbup:

Liian pitkiä nää tämmöset ketjut.. meinasin jo alkaa väittään, että ei mulla ole numeroa mutta olinkin näköjään numero 14 :)

Heips.
Nyt on minullakin pyörä hankittu ja kausi avattu :D..
Pitkän harkinnan ja pohdiskelun sekä kartoituksen jäkeen, päädyin ostamaan piikin :p Honda CBR125R:n enkä kadu päätöstäni lainkaan. Tähän päädyin, sillä ne tiet joita todennäköisesti tulen ajelemaan ovat max 100km/h nopeusrajoituksellisia ns. vanhoja teitä (esim. vanha hämeenlinnantie), joihin kyseisen pyörän nopeus riittää vallan mainiosti. Oma kokemattomuus pyörällä ajamisesta ja myöskin se, ettei käytettyjä 25kw pyöriä ollut juurikaan myynnissä. Ainakaan sellaisia mitkä olisivat omaa silmää miellyttäneet. Näinpä päätin, että kerrytämpä kokemustani pari vuotta tuolla piikillä ja sen jälkeen hommailen sen isomman pyörän alleni, jolloin minulla ei enään ole 25kw rajoittamassa hankintaa :;): .

4.4 ajoin siis pyörän Kirkkonummelta tänne Vantaalle kotiin ja 5.4 kävimme mies ystäväni kanssa ajelemassa Tikkurilassa, Vuosaaressa ja Maunulassa josta takaisin kotiin. Upeaa oli ajaa ja oikeastaan viimeistään siinä huomasin tuon piikin olevan minulle täysin riitävä peli :rakastunut: .
Heh mitähän nuoret jannut tuumaa kun hultoasemalla piikin selästä löytyykin tälläinen hieman reilu 30v. täti-ihminen :grin: .

Hauskaa kevättä kaikille ja toivottavasti nämä ajokelit tästä pian paranee entisestään :thumbup:

Heh,
miten voisitkaan katua? Eihän se ainakaan auttaisi mitään :)-

Se päivä kyllä tulee kun piikkisi on sinulle auttamatta "liian pieni", joko fyysisesti tai henkisesti kun olet kyllästynyt olemaan ohittamatta autoja matkallasi jonnekkin, jossa satanen "ei vain riitä", tai tulee se kuuluisa mäki eteen jolloin vauhti hiipuu ja saat jonollisen tappavia katseita perääsi. ÄLÄ huoli, hymyilet ja vilkutat jokaiselle takaata ohi tulevalle ja moikkaat vielä uudestaan seuraavassa taajamassa kun satutte samoihin valoihin.
Siihen asti - hyviä kilometrejä - äläkä aina vaan aja miesystäväsi takana :p
Ja muista, kun se piikki tuntuu pieneltä, älä epäröi vaihtaa, sitä hetkeä ei tiedä kukaan sinun puolestasi paremmin.

Miten on muuten, onko motoristeilla tapana moikkailla myös kevaristeille? Ajatuksena kaunis, tervehtiminen jotenki lämmittää vaikken ole vielä ainuttakaan saanut. :rakastunut: Iihhanaa kun tulee semmonen yhteisöllisyyden tunne:)-

Kaikki me ollaan samanlaisia mopoilijoita, piikki tai rocketti.
Ethän sä edes erota vastaantulevasta moposta onko se piikki va vaikkapa kusiainen.
lLapa pystyyn vaan ja reilu moikkaus!:WAZAAP:

Back