• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

PrätkäMimmit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täällä kanssa riekkuu yksi naismotoristi, ikää 30+. A-kortti hommattu viime kesänä kun miehen kettuilu jarrukiveilystä ja kieltäytyminen kyyditsemisestä alkoi olla liikaa. Pienestä pitäen istunut kaksipyöräisten kyydissä (ensin isin ja sedän, sitten oman miehen), mopo(skootteri)kin ollut 15-17 ikäisenä ja nyt sitten alla oma Monsteri. Tiellä voi tunnistaa pitkästä mustasta letistä, joka liehuu kypärän alta.

muoks. ja numerointi vähän hankalaa, kun ei osaa sanoa, onko edellisillä kirjoittajilla jo jotain numeroa aiemmin ketjussa vai ei, mutta otetaan nyt numero 170, kun kerran edellinen numeroa ilmoittanut on ollut 169

Viimeksi muokattu:
Eikös tämän topiikin vois kiinnittää sivun yläreunaan. On todella mukava lueskella prätkämimmien kokemuksia.:jippikaijee:

Täällä ajokausi avattu aika myöhään, sunnuntaina sain pyörän vihdoin alle ja kävin heittämässä pikaisesti ekat 20 km. Ei jostain syystä jännittänyt yhtään, senkun hyppäsin satulaan ja lähdin ajamaan. Toki pidin mielessä sen että varmasti on jarruttaminen, väistäminen yms. ruosteessa talven jäljiltä. Josko juhannuksen aikaan saisi käytyä taas tien päällä :thumbup:

Moro! :orgmp:

Taidan olla 171. joukkoon liittyvä. Oon 25v toukokuussa kortin saanut helsinkiläinen. Ajokortti oli työn ja tuskan alla, sillä minkäänlaista aiempaa kokemusta kakspyöräsistä ei ollut mutta pääsin kuin pääsinkin inssistä läpi. Kipinä korttiin tuli viime kesänä, kun ekaa kertaa istahdin poikakaverin kyytiin ja tuli fiilis, että haluaisin kokeilla itsekin ajaa, aiemmin ei ollut tullut kyllä mieleenkään. Pyöräksi ostin poikakaverin vanhan Honda Hornet CB 600:sen ja oon käynyt ajamassa jo kolme kertaa Alastarollakin! Vähän vain uutta harrastusta jarruttanee yllättävä raskaus, että saapa nähdä kauanko mahdun vielä ajohousuihini. Ajoseurana ja hyvänä opena mulla on poikakaveri, joka jaksaa kärsivällisesti ajaa vähä hiljempaan kun kerään varmuutta :)

166

Kuusi vuotta sitten kauramoottori vaihtui pakottavista syista bensamoottoriin... ja taytyy sanoa etta takaisin en enaa vaihtaisi vaikka hepat kivoja onkin :p Talvipyorana on pikku-Zephyr ja kesapaivien kurvailuun kuusisatanen gikseri :rakastunut: Gikserin kanssa on tarkoitus tehda ensi kesana pikku pyoraretki Skotlannista Suomeen ja Baltian kautta takaisin... :WAZAAP:

Suomessa ollaan, matkakokemuksia voi lukea tuolta matkailupuolelta :) Reitti tulikin tehtyä vastapäivään :D

Maanantaina Norjan kautta takaisin kohti Skotlantia...

Hei kaikki,

Mä olen varmaan sitten 172. - spekseinä 29v ja Helsinki. Inssi on ens torstaina ja eilen hankin takin, housun ja kengät ja huomenna sitten pääkaupunkiseudun kaupat läpi ja sopiva kypärä mukaan. Paha prätkäkuume on ja nettimotoa selaillaan kovasti. Ensi viikon lopulla suunnitelman mukaan ostan oman pyörän ja siitä se lähtee. Tällä hetkellä mietiskelen vakavasti Suzuki GSF 600 Banditia, olis varmaan sopiva näin alkuun ja miksei sillä ajelis kauankin. Sitä olis myös siisti oppia huoltamaan jotenkin - inspiraationa kirja Zen and the art of motorcycle maintenance.. :D

Mulla on tukena ja turvana poikaystävä, jonka kanssa ollaan yhdessä istuttu autokoulun penkillä. Hänellä on inssi päivää ennen mua ja sitten aletaankin ajeleen yhdessä, ensiksi varmasti kolutaan Suomea, mutta jospa tässä kesälomalla ehtis ulkomaillekin.

Inssi jännittää, varsinkin se käsittelykoe, mutta pitää vaan luottaa itseensä eikä hermoilla :)

Itselläkin inssi ensi torstaina, jännittää jo nyt. Johan sitä korttia on odoteltu, toivotaanpa vain että mennään kerralla läpi:)

Inssi meni läpi, oma pyörä ostettu 4h päästä inssistä ja nyt kierretään Itä-Suomea pyöräillen teltan kans. Hieno fiilis!

Pitää minunkin nyt sitten tänne tulla huutelemaan. Kaksipyöränen ollu nyt kolmatta kesää.
Ensin seiskapätkä gixeri parivuotta ja tänä kesänä sain pitkäaikaisen rakkauteni omaksi; KTM rc8r.
Aina meinaa vähä ilostua kun näkee muitakin mimmejä tien päällä :thumbup:

Moi,

En löytänyt Ladies Biken sivuilta osoitetta johon laittaa kiitosta mutta toivottavasti tätä kautta kiitos etenee oikealle henkilölle. Menimmen tänään grillailemaan pienellä porukalla Emäsaloon ja kun olimme parkkeeraamassa pyöriä niin yksi Ladies Biken jäsenistä oli laittelemassa tavaroita autoonsa ja samantein lupasi meille tarjota kahvit ja pullat sekä auttaa grillin tulen ylläpidossa...SUURET KIITOKSET!!!.

Kiva että tälläisiä henkilöitä on olemassa ja toivon hartaasti että nämä kiitokset löytävät oikean osoitteen..:)

T. Iku, Kirsi, Matti ja Olli...

Nro 173 ilmeisesti ilmottautuu. Täällä tuore alotteleva motoristi, mutta valitettavasti en pystynytkään heti ajaan isoa A:ta, kun ajokelit loppuu kesken ja riittävää taitoa ison pyörän hallintaan ei ollut ja siitä syystä vaan A1 taskussa. Ikää on 28 vuotta Loimaalta ja eilen sain kortin. Aikaisempaa ajokokemusta kaksipyöräisistä ei ollut ennen autokouluun ilmottautumista, tarkoitus oli ajaa A, mutta se vaihtuikin A1. Tarkoitus olisi ensi kesänä saada se A, kun ensin harjottelen kevarilla. Omalla kohdallani oli melkoinen järkytys kun ensimmäisellä ajotunnilla mulle annettiin ajettavaksi heti iso pyörä.Muut ajot teinkin pienellä pyörällä (lukuunottamatta paria tunti kun kokeiltiin uudestaan isoa, se vaan ei sujunut). Katotaan sit ensi kesänä uudestaan. :)

Kiinnostus moottoripyöriin on ollut kauan, en muista mistä asti, mutta korttia ei aikaisemmin ole tullut hankittua. Ex-miehelläni oli moottoripyörä ja hänen kyydisä tuli oltua välissä, se oli upeaa!! Nykyinen mieheni onkin vastakohta ja seurustelun alkuaikoina hän ei tykännyt yhtään moottoripyöräilijöistä ja löysi aina jotain negatiivista sanottavaa niistä, varsinkin sen jälkeen kun ilmoitin että ajan jossain vaiheessa mp-kortin. Pikku hiljaa hänkin on alkanut ymmärtämään ja huomioimaan 2-pyöräisiä liikenteessä paremmin kun tässä 3-4vuotta olen marmattanut hänelle ajovalinnoistaan kohdatessa pyöriä. :D

Harmittavaa on se, että ei ole tosiaan ajokaveria ystävä piirissä lähialueella ja täytyisi itse opetella huoltamaan pyörä ja opittava niistä paljon enemmän. Auton kohdalla olenkin kaikki siihen liittyvät jättänyt miehen hoidettavaksi, mutta pyörän kanssa hänestä ei ole apua. Ensimmäinen pyörä tulee kait ensi viikolla, se on Honda cbr 125R. Innolla odottelen että pääsen ajaleen ja kerryttään ajokokemusta saadakseni sen A- kortin ensikesänä. Ajokelejä ei vaan ole enään tälle syksylle paljoa, se on harmillista.

Ja 174 ilmottautuu porukkaan...
Kortista ja pyörästä tullut haaveiltua skootteri iästä saakka, mutta aina on raha asiat tullut eteen ja kaikki muut tekosyyt miksi sen voi aina jättää seuraavaan vuoteen.
Tänä syksynä sitten iski ikäkriisi ja seuraavana päivän tuli ilmottauduttua kurssille. Isoa A-korttia lähdettiin hakemaan ja sellainen sitten jäikin taskuun kymmenellä ajotunnilla ja yhdellä inssillä (ihmeitä tapahtuu tässäkin maailmassa :jippikaijee: )
Ilman pyörää ehdin olemaan alle viikon ja pienen miettimisen jälkeen alle tuli Suzuki GSX-R 600 vuodelta 1999 (vanhetaan sitten yhdessä :) ).
Helsingissä vaikutan enimmäkseen, mutta työ ja kaverit siirtelee tätä ruhoa uudellamaalla suht tiiviiseen. Ikää löytyy se pelottavat 29 :sad:
Ajokelit nyt alkaa jo hieman loppumaan, mutta vielä uhmataan säätä hetken aikaa ennen kuin laitetaan pyörä talliin odottamaan kevättä.... tai ehkä jotain pientä pitää talven aikana sille tehdä ettei huku parkkipaikalla tai oikeastaan jätä sinne :p

Tässä kevättä odotellessa nro 175 liittyy joukon jatkoksi :jippikaijee:

Kortti on ollut vasta viime elokuusta saakka vaikka monta vuotta sitä ehdin haaveilla, sitten oli pakko ottaa härkää sarvista. Ja kiitos lämpimän syksyn kilometrejä ehti tulla yli 8000.
Nyt jo polttelisi kovasti päästä ajelemaan jos sitä vielä muistaa miten tuolla mopolla ajetaan!
:orgmp:

Lady number 176 hyppää mukaan myös, nikistä huolimatta siis nainen kyseessä. :D
Bongasin teidän ketjun ja oli ensin pakko kahlata koko keskusteluketju läpi ennen kuin rupesin rustaamaan omaa viestiä tänne. Vanhahan tämä näkyy olevan ja viimeisinkin viesti tullut jo pitkän aikaa sitten, mutta ehkäpä tätä joku vielä lukee....

Täällä siis kans tuore pärräkuski. Tasan vuosi sitten ajelin kortin, kun jostain mielenhäiriöstä sain päähäni että olisihan se hyvä osata tuota miehen pyörää ajaa, jos joskus tulee tilanne ettei se sitä voikaan ajaa. :grin: Muutaman kerran siellä ehdin kyydissä vain olla ennen näitä mietteitä. Ilmoitin sitten itseni autokouluun hetken asiaa tuumailtuani ja aloitin pari ekaa tuntia kevarilla, kun mopoilusta ei ollut kokemusta ennestään yhtään miltään tasolta. Ratsastanut olen minäkin useamman vuoden, joten sieltä ehkä sitten jotain apuja tuohon pyörän hallintaan. Pujottelutehtävä osoittautui jostain syystä kuitenkin äärimmäisen vaikeaksi (kaikki muut osiot sujui kyllä) isolla pyörällä ja mietin jo ajavani ensin A1:n, kun ei onnistunut, mutta sitten päätin kokeilla toista pyörää.

Etsin toisen autokoulun, jossa oli sopiva pyörä ja varmasti pätevä kouluttaja ja PLING lamppusyttyi kuin tyhjästä. Olin tehnyt aivan väärin (vaikka edellisen opettajan ohjeiden mukaan tein, hänkin ihan aktiivinen motoristi :O ) ja siitä syystä olin aivan turhaan kaatanut pyörän pariin otteeseen siellä toisessa koulussa. Nyt kaikki meni kuin vettä vain ja pyörä oli niin oma kuin vain voi olla. :rakastunut:
Vaihdoin siis autokoulua, kävin vain pari ylimääräistä tuntia ja inssiin ja se meni heittämällä läpi. :O
Ja pujottelu tuntui noista tehtävistä tuolloin kaikista helpoimmalta. Samanlaisen pärrän ostin jo ennen kuin kortin sain eli kuten nikistä jo arvaa niin mulle Kawasakin Er6 on just se oikea pyörä. Helppo käsitellä ja sopivan matala. Tosin tähän omaan voisi vielä harkita matalampaa satulaa, niin varmuutta tulisi ennemmän tuohon paikallaan käsittelyyn (nyt yltää päkiät kyllä hyvin) ja muutoinkin pitäisi varmaan omallakin pyörällä uskaltautua veivaamaan jonnekin noita käsittelytehtäviä, sillä ei liene suju nuo käsittelyt enää yhtä malliikkaasti kuin vuosi sitten. :right:

36v. on tullut jo mittariin ja Nurmijärven suunnilla vaikutellaan, joten ajeluseura on enemmän kuin tervetullutta (vaikka kyllähän tuo mieskin usein mukaan lähtee, kun pyytää). :orgmp:

Mites muuten tuonne salasanalla suojattuun Lady Bikers osioon pääsee?
Keneltä sinne voisi pyytää salasanaa?

Moikataan kun tavataan. :thumbsup:

177 tervehtii, 28-vuotias Keravalainen :) Ensimmäinen kausi takana nyt, kipinä iski muutama kesä sitten kun ensimmäistä kertaa tarakkaharakaksi pääsi. Toukokuun alusta lähtien on valkoisella ratsulla kurvailtu.

Ihanaa ja sanoinkuvaamatonta on ollut, ei ole vielä löytynyt parempaa tunnetta maanpäältä kuin sinä ja moottorin jylinä haarojen välissä tienpäällä. Haikein mielin sitä jätti pyörän ensimmäistä kertaa talviteloille, mutta tietänee että se tulee olemaan edessä joka syksy.

Ensimmäinen kausi tuotti noin 11000 kilometriä taakse ja vaikka ensimmäinen pieni "mokakin" sattui matkan varrelle, oli silti tämä kesä varmaan yksi upeimmistani.

Ei muuta kuin kaikille ajokautta jatkaville turvallisia kilometrejä, ensi keväänä tavataan taas :D (ainakin prätkällä liikkuessa :p)

178 ilmoittelee täällä itsestään, spekseinä 35v (kääk!) ja tällä hetkellä vielä pyörätön.

Kipinä syttyi jo 13-kesäisenä, kun iskän kyydissä pääsi usein istumaan. Ekat vermeet mulle hankittiin muutamien vuosien kuluttua. Kortti tuli hankittua vasta viime vuonna, kun pärräilevä mies potkas vuosien kyydittelyjen jälkeen persuksille. Kaksi lasta tuli kortin hankintaa pohtiessa pyöräytettyä, mutta näköjään pienen vauvan äitikin saa yövalvomisista huolimatta kortin taskuunsa kun tarpeeks haluaa. :grin:

Tarkotus olis ostaa oma pyörä täksi kesäksi, muuten jää ajelut ihan liian vähälle. Mulle kun tota vartta on siunaantunut huimat 159,5cm, niin miehen KTM 990 Super Duke on pikkasen liian korkee näin ens alkuun (oon mä sitä parkkiksella kuitenkin "ajanu"). Isän nykyseen pyörään (Suzuki GSX-F 1100) taas ei kädet riitä. :rant:

Hirveesti polttelis jo päästä ajamaan, ehkä sit parin kuukauden päästä... Ja myös ratailemaan. Enää ei tartte jäädä pelkästään varikkotytöks miehen pyörää laittelemaan.

Meikä paahtaa mustissa kamoissa tukka hulmuten mustalla Kawalla pitkin pääkaupunkiseutua :)
Sain alleni nykyisen Night Furyn keväällä ja oon aivan rakastunut mun täydelliseen pyörään.
Viime vuonna kesän alussa kortti ja pärrä.
Mille numerosijalle mää nyt sitte päädyinkään...? :right:

45. kesä lähtee käyntiin kaksipyöräisellä ajoa. Noista tosi 4 kesää alle 50 cm ja 2 kesää 125 cm.
Hankinnassa on uusi Fireblade. Ensimmäisen Bladeni ostin 1992 uutena. Tämä olisi sitten 6. Fireblade.

Back