• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Puskurissa abs-jarruista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mjtee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jep. Kyllä noin hyvin pelittävistä ABSeista voi jo maksaakin hieman, sen kolmisen tonnia, enemmän. Olisivat verranneet jonkun perus-ABSin suorituskykyyn samalla niin olisi näkynyt tekniikan kehittyminen paremmin tavallisellekin katsojalle.

Abs moottoripyörässä = Paskaa!!

Mitä hyötyä oikeesti? Omasta mielestä ei mitään, endoja ei pysty tekemään ja abs hyöty, joka autoissa on, eli jarruttaessa pystyy ohjaamaan, ei mp;n abs jarruissa ole.

En ikinä maksaisi +1k€ 10kg lisäpainosta ja paskemmista jarruista

Äkkiä bemaristeilta kommenttia että kuka oli ensin ja miksi kehuttiin huipuiksi vaikka on vaan paskat japsi kopiot.
biggrin.gif

Myös abs-vastustajilta takinkääntöä kehiin kun ei Uskalikaan haukkunu vaan melkein kehu.
033102beer_1_prv.gif

Haha

No jos katsoo tuosta neljän mopon testiä, niin tuo absiton on kyllä kaikista paskin jarruiltaan:
Linkki

Taitaa vaan valta-osa .ORG:laisiatakin pienen paniikki jarrutuksen kohalle osuessa olla nenällään kyntämäs asfalttia...
Harvassa on oikeasti ne kaverit jotka tilanteessa kun tilanteessa tekasee hallitun jarrutuksen...

Paljo löytyy kyl niitä jotka luulee pystyvänsä
wink.gif

Kyl ne abs:it on ihan tavallisille ihmisille tarkotettu mut tiettyhän se on jokaisen oma asia jotta tahtooko abs:it vaiko ei
062802moto_prv.gif

Niinkuin puskuris näytettiin ni meinaapa pyörä viel pysähtyy vikkelämmin abs:ien kanssa ku ilman  
inlove.gif

Toi oli nyt paha jakso kaikille abs:in vastaisille...
-pete-
pftroest.gif

No noinhan se just menee kun Eka esittää.

Täytyy sanoa, että kun ajaa kahta fillaria niin Bemarilla voi jarruttaa tilanteessa kun tilanteessa säälimättömän tehokkaasti.

En hauku Hondan ABS:iä muutoin kun, että ne on hinnoiteltu valitettavan kalliiksi. Niin, Bemarin ABS-jarrut ei välttämättä ole parhaat, mutta ne on ILMAISET!

Piti vielä sanoman, että on varsin todennäköistä, että ne ABS:t on aina parhaat. Se todennäköisyys kasvaa mitä vähemmän "ammattilainen" kuljettaja on. Lisäksi huonoissa olosuhteissa tietokone on aina parempi kuin joku nahkapc.

Haha

No jos katsoo tuosta neljän mopon testiä, niin tuo absiton on kyllä kaikista paskin jarruiltaan:
Linkki
Paskin noissa oloissa ja noilla kuskeilla. Kyllä sen parhaiten toimivan kokonaisuuden yleensä tuolta kilparadoilta löytää jos abs-jarrut olisivat oikeasti paremmat niin eiköhän ne löytyisi ratapeleistä luistoneston lailla. Itselle riittää että kadulla pysähtyy yhtä ripeästi kuin se takana tuleva auto mutta radalla ja pelleillessä pitää jarrujen olla just eikä melkein.

Vuohi on kyllä pelleilystä oikeessa. Pirun vaikea polttaa kumia Bemarilla noin jarruavusteisesti...

Haha

Linkki
Paskin noissa oloissa ja noilla kuskeilla. Kyllä sen parhaiten toimivan kokonaisuuden yleensä tuolta kilparadoilta löytää jos abs-jarrut olisivat oikeasti paremmat niin eiköhän ne löytyisi ratapeleistä luistoneston lailla. Itselle riittää että kadulla pysähtyy yhtä ripeästi kuin se takana tuleva auto mutta radalla ja pelleillessä pitää jarrujen olla just eikä melkein.
BMW:n RR-mallin absit kelpaisi mulle kyllä heti. Toimii kadulla ja radalla, tai ainakin pitäisi toimia...
biggrin.gif

Hivenen huvittaa, että tätä keskustelua käytiin autojen osalta yli kymmenen vuotta sitten. Silloinkin oli monta parempaa inhimillistä jarruttajaa. Nykyään ei taida edes Kankkuset ja Ruusperit jarruttaa paremmin kuin ABS:t.

Kyllä näitä Kankkusia, Roosperejä, Valentio Rosseja ja Maik Duuhaneja löytyy joka snagarin kulmilta. Jep, jep, näitä lisää...
thumbs-up.gif

Kyl mä absit otan pyörään jos saatavilla, eikä törky lisäkustannuksia.
Oon mä niilla radallakin ajellu, just Alastarolla viimeks, tais olla vuohiki samassa ryhmässä(jos lähti siit teltan nurkalta speed triplellä). Ei kertaakaan abs ottanut jarruja haltuun koko päivänä, vaan ei kyl haitannetkaan jarrutuksia/ohituksia. Ei kyl tollassessa matkalehmässä paljoo haittaa painossa, liekö 4-5kg. Kuskista 10kg veks, ni teho/paino paranee halvalla ja on terveellistäkin
smile_org.gif

Kyl mä absit otan pyörään jos saatavilla, eikä törky lisäkustannuksia.
Oon mä niilla radallakin ajellu, just Alastarolla viimeks, tais olla vuohiki samassa ryhmässä(jos lähti siit teltan nurkalta speed triplellä). Ei kertaakaan abs ottanut jarruja haltuun koko päivänä, vaan ei kyl haitannetkaan  jarrutuksia/ohituksia. Ei kyl tollassessa matkalehmässä paljoo haittaa painossa, liekö 4-5kg. Kuskista 10kg veks, ni teho/paino paranee halvalla ja on terveellistäkin
smile_org.gif
Joo sielähän sitä tuli alastarolla kurvailtua. Omassa rataköröttelyssä tuskin absit haittaisivat kun ei tule niin limiitillä vedettyä mutta tuo kikkailu ei niillä ainakaan vielä taida luonnistua. Summasummaarum ihan jees kunhan eivät niitä oletus arvona kaikkiin pyöriin ymppää vaan pitävät ainakin noissa kikkailupeleissä valinnaisina. Niin ja se on pyörä speed four
wink.gif

Juu, mä körröttelin sil sinisellä puimurilla, yritin olla abs-jarruttelematta nopeampia siin keskinopeassa
wink.gif

Speksien mukaan tuossa tulevassa BMW R1000SS:ssä on ABS-mallissa lisää painoa ainoastaan 2,5kg. Aika sälli on, jos tuon huomaa. Ihmeen painava tuo Hondan systeemi.

Back