Pyörä rekalla Eurooppaan

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaato
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos jollakulla on kiinnostusta pyörän kuljetuksesta eurooppaan kesäkuun alkupuolella niin olemme vaimon kanssa ajelemassa Italiaan siten että olemme perillä 6. päivä kesäkuuta. Lähtö tapahtuu varmaankin 4. päivä.

Menemme sinne sen verran pidemmäksi aikaa että peräkärry lähtee mukaan ja oman pyörän vieressä on toisellekkin pyörälle tilaa. Meidän majapaikasta on Bergamon kentälle vain 75km ja pyörän voisin tuoda kentälle samaan aikaan kun konekin saapuu. Ryanair lentää Tampereelta suoraan tuonne, hintaa alkaen 40e / sivu.

Laita privaviestiä jos asia kiinnostaa ja voidaan suunnitella tarkemmin..

Tuukka
 
Vähennettiin viime kesän reissusta tulomatkan pakkokilometrejä laittamalla pyörät junaan Veronassa ja kyydistä noustiin Hampurissa. 2 pyörää ja 4 henkeä maksoi hiukan reilut 500€.

Juna ja hytti nyt ei niin erikoisen viihtyisät mutta sillä sai muutaman lisäpäivän Välimerellä vietettäväksi joten ratkaisu oli ihan toimiva.

Pelkkä ajaa posottaminen ei lomaa tee, ja jos kaikki siirtymätkin meinaa tehdä pikkukylien kautta niin aikaa saa kyllä kulumaan. Joskus vapaata voi käyttää muuhunkin.


sport05.gif

Iku
 
Mitäs pyörien vuokrat maksaa saksassa tai mahdollisesti etelämpänä? Saako niillä ajella vuokrausmaan ulkopuolelle? Luulisi tulevan halvemmaksi mitä oman pyörän roudaus. Tai viimeistään siinä tilanteessa tuleekin jos ei omista pyörää suomessa lainkaan vaan vuokraa sen vain lomareissulla
http://www.motorradvermietung.net/html/index.html Tosta kun klikkaat Miet-center/händler ja lyöt sitten postinumero lokeroon 80 niin saat esim Munchenin vuokraamohinnat. Itsellä on aikaa olla vain viikko reissussa heinäkuun alussa, joten meinaan vuokrata jammun isomman Fasun Landshutista viikoksi hintaan 449€ ja vapaita kilsoja 1500. Ylimenevät kilsat 45€/100 kilsaa. Noista kilometreistä pystyy kyllä mahd. neuvottelemaan. Finnairin edestakainen lento mun päivinä maksaa 257€, jos sen tilaa ajoissa, koska noita halpispaikkoja on rajoitettu määrä ja yleensä viikonloppuisin ei ollenkaan. Itsellä kuitenkin finskin vaparit käytössä, joten ei tuu mieleenkään lähteä viikoksi omalla pyörällä. Jos menis laivalla Traaveen, olis edestakainen miespaikka ruokineen smoton alennuksilla 454€+1700km ajoa+pari yöpymistä ja reissun kesto 11-12vrk. Noista vuokraamoista ei ole mitään maakohtaisia rajoituksia. Esim. Italissa hinnat ovat n. puoltoista kertaiset.
 
Heittäkääs vinkkejä mistä muualta voisi kysellä rekalla kuljetusta Italiaan? Voisin piruttaini kysellä hintoja!
thumbs-up.gif
 
"Easy Rider -kuljetus

Kuljetamme moottoripyöräsi laukkuineen ja ajovarusteineen Suomesta matkakohteen lentokentälle. Huoleksesi jää ainoastaan lentolipun varaaminen ja siirtymätaipale ilmojen halki Euroopan parhaille mutkateille. Kuljetukset hoidamme vankalla ammattitaidolla ja turvallisesti umpikuorma-autolla.  Sopimuksen mukaan noudamme moottoripyörän myös kotoasi."

www.easy-rider.fi
 
Kai se mopo vähän bensaakin vie... viis litraa satasella tekee 1500 kilometrillä (kai ainakin sen verran tulee Saksa eestaas ajettaessa) 75 euroa, jos litra maksaa euron. No joo... eipä tuo vieläkään hinnassa tasoihin mene, mut sit pitää vielä laskea se ajamisen "vaiva" ja kuluva aika.
Eihän kustannuksia noin yksinkertaistettuna voi laskea..
Verottajakin hyväksyy (jos hyväksyy) oman auton käytöstä työmatkoihin kilometrikorvaukseksi 45 senttiä/km. Kyllä se henkilöauton hintaisella pyörällä on samaa luokkaa, jos riittääkään.
Jos ei todellinen, niin kuitenkin todellisempi kustannus olisi 1500 km x 0,45 €/km, eli 675 €
 
Tällä hetkellä rahdinkuljettajilla on sen verran tiukat ajat, että kannattaa kysellä ihan huolintaliikkeistä paljonko mp:n roudaaminen esim. Italiaan maksaa. Paljon menee nimittäin siihenkin suuntaan kappaletavarakärryjä joissa on helposti tilaa yhdelle/kahdelle mp:lle. Reilun lavametrin vie tilaa kokonaisuudessaan, ja jos vielä saa oman moponsa raahattua terminaaliin niin ettei sitä kotoa tarvitse noutaa niin hinta senkun halpenee. Suurilla huolintaliikkeillä on omia/sopimusterminaaleja vähänkin suuremmissa kaupungeissa missä on helppo ottaa mp pois vaikka lastauslaiturin avulla. Tietysti sidontajutut on toista kuin noissa telineissä kuljettavilla liikkeillä, mutta osaava senkin pystyy tekemään hyvin, ja kuljetushan on rahdinkuljettajan vastuulla jos vaurioita tulee
smile_org.gif
 
Kyllä se niin on, että pyörä on tehty ajettavksi jos ei viitti tai ei oo aikaa ajella eurooppaan asti niin minusta sinne ei sitten kannata mennä olenkaan.
033102bebe_1_prv.gif
 
kuljetushan on rahdinkuljettajan vastuulla jos vaurioita tulee
smile_org.gif
periaatteessa näin, mutta kuljetusvaurioista tiedetään kyllä keitetyn ah niin monenmoista soppaa, ettei suinkaan kannata pitää tuota mitenkään itsestään selvyytenä. Sisältyi se rahdin hintaan tai ei, kuljetusvakuutus on syytä olla.
 
kuljetushan on rahdinkuljettajan vastuulla jos vaurioita tulee  
smile_org.gif
periaatteessa näin, mutta kuljetusvaurioista tiedetään kyllä keitetyn ah niin monenmoista soppaa, ettei suinkaan kannata pitää tuota mitenkään itsestään selvyytenä. Sisältyi se rahdin hintaan tai ei, kuljetusvakuutus on syytä olla.
tämä on yleisimmin kansainväliseen tieliikennesopimukseen perustuvacmr vakuutus joka korvaavahingon ihan euroja /kilo.Jos tämä ei riitä tavaran omistajalle kuuluu lisävakuutusen ottaminen tavaran omistajalle.
-klik-

kansainvälisessä liikenteesä nuo kuljetus/vastuuehdot poikkeavathieman kotimaisesta.

tuo Cmr-vakuutuksen korvausmäärä on ollut 20 eur/kilo.
tämänpäivän määrää en osaa sanoa varmaksi, mutta noin se suunilleen menee.
 
kuljetushan on rahdinkuljettajan vastuulla jos vaurioita tulee  
smile_org.gif
periaatteessa näin, mutta kuljetusvaurioista tiedetään kyllä keitetyn ah niin monenmoista soppaa, ettei suinkaan kannata pitää tuota mitenkään itsestään selvyytenä. Sisältyi se rahdin hintaan tai ei, kuljetusvakuutus on syytä olla.
tämä on yleisimmin kansainväliseen tieliikennesopimukseen perustuvacmr vakuutus joka korvaavahingon ihan euroja /kilo.Jos tämä ei riitä tavaran omistajalle kuuluu lisävakuutusen ottaminen tavaran omistajalle.
-klik-

kansainvälisessä liikenteesä nuo kuljetus/vastuuehdot poikkeavathieman kotimaisesta.

tuo Cmr-vakuutuksen korvausmäärä on ollut 20 eur/kilo.
tämänpäivän määrää en osaa sanoa varmaksi, mutta noin se suunilleen menee.
En usko, että yksikään huolintaliike ottaa alihankkijakseen kuljetusyrittäjää jolla ei kuljetusvakuutusta ole. Eikä siihen riitä pelkkä suullinen ilmoitus vakuutuksen olemassaolosta. Eikä esmes irtoperävaunuun mp:n sitominen kovin kummallinen toimenpide ole jos sen vaan osaa.
 
kuljetushan on rahdinkuljettajan vastuulla jos vaurioita tulee  
smile_org.gif
periaatteessa näin, mutta kuljetusvaurioista tiedetään kyllä keitetyn ah niin monenmoista soppaa, ettei suinkaan kannata pitää tuota mitenkään itsestään selvyytenä. Sisältyi se rahdin hintaan tai ei, kuljetusvakuutus on syytä olla.
tämä on yleisimmin kansainväliseen tieliikennesopimukseen perustuvacmr vakuutus joka korvaavahingon ihan euroja /kilo.Jos tämä ei riitä tavaran omistajalle kuuluu lisävakuutusen ottaminen tavaran omistajalle.
-klik-

kansainvälisessä liikenteesä nuo kuljetus/vastuuehdot poikkeavathieman kotimaisesta.

tuo Cmr-vakuutuksen korvausmäärä on ollut 20 eur/kilo.
tämänpäivän määrää en osaa sanoa varmaksi, mutta noin se suunilleen menee.
En usko, että yksikään huolintaliike ottaa alihankkijakseen kuljetusyrittäjää jolla ei kuljetusvakuutusta ole. Eikä siihen riitä pelkkä suullinen ilmoitus vakuutuksen olemassaolosta. Eikä esmes irtoperävaunuun mp:n sitominen kovin kummallinen toimenpide ole jos sen vaan osaa.
kyse olikin tuosta paljonko tuo CMR-vakuutus käytännössä korvaa.

jos halua saada täyden korvauksen sattuneesta vahingosta tarvitsee tavaran omistajan ottaa lisävakuutus.

ei ole kummoinen toimipide tuo sitominen.osaaminen tuntuukin olevan.valitettavasti.

tuossa kansainvälisessä tiekuljetussopimuksessa on monia ehtoja "varaumia" jotka vapauttavat rahdinkuljettajaa omasta vastuusta.

esim.puutteellisesti pakattu tavara saattaa jäädä korvauksen ulkopuolelle.
 
kuljetushan on rahdinkuljettajan vastuulla jos vaurioita tulee  
smile_org.gif
periaatteessa näin, mutta kuljetusvaurioista tiedetään kyllä keitetyn ah niin monenmoista soppaa, ettei suinkaan kannata pitää tuota mitenkään itsestään selvyytenä. Sisältyi se rahdin hintaan tai ei, kuljetusvakuutus on syytä olla.
tämä on yleisimmin kansainväliseen tieliikennesopimukseen perustuvacmr vakuutus joka korvaavahingon ihan euroja /kilo.Jos tämä ei riitä tavaran omistajalle kuuluu lisävakuutusen ottaminen tavaran omistajalle.
-klik-

kansainvälisessä liikenteesä nuo kuljetus/vastuuehdot poikkeavathieman kotimaisesta.

tuo Cmr-vakuutuksen korvausmäärä on ollut 20 eur/kilo.
tämänpäivän määrää en osaa sanoa varmaksi, mutta noin se suunilleen menee.
En usko, että yksikään huolintaliike ottaa alihankkijakseen kuljetusyrittäjää jolla ei kuljetusvakuutusta ole. Eikä siihen riitä pelkkä suullinen ilmoitus vakuutuksen olemassaolosta. Eikä esmes irtoperävaunuun mp:n sitominen kovin kummallinen toimenpide ole jos sen vaan osaa.
kyse olikin tuosta paljonko tuo CMR-vakuutus käytännössä korvaa.

jos halua saada täyden korvauksen sattuneesta vahingosta tarvitsee tavaran omistajan ottaa lisävakuutus.

ei ole kummoinen toimipide tuo sitominen.osaaminen tuntuukin olevan.valitettavasti.

tuossa kansainvälisessä tiekuljetussopimuksessa on monia ehtoja "varaumia" jotka vapauttavat rahdinkuljettajaa omasta vastuusta.

esim.puutteellisesti pakattu tavara saattaa jäädä korvauksen ulkopuolelle.
Älkää lähettäkö mitään mihinkään,vaan ajakaa tai pysykää kotona
omg.gif
 
kyse olikin tuosta paljonko tuo CMR-vakuutus käytännössä korvaa.

jos halua saada täyden korvauksen sattuneesta vahingosta tarvitsee tavaran omistajan ottaa lisävakuutus.

ei ole kummoinen toimipide tuo sitominen.osaaminen tuntuukin olevan.valitettavasti.

tuossa kansainvälisessä tiekuljetussopimuksessa on monia ehtoja "varaumia" jotka vapauttavat rahdinkuljettajaa omasta vastuusta.

esim.puutteellisesti pakattu tavara saattaa jäädä korvauksen ulkopuolelle.
juuri tätä piti minunkin sanomani.. eli siis defaulttina maksimikorvaus voi olla vähän kuin perunakuormasta ts. semmoista luokkaa, ettei paljon naurata, jos kallis pyörä aivan paskana, tai ei esim. löydy enää ikinä. Pieni todennäköisyys, kyllä, mutta puraisee ikävästi, jos kohdalle osuu.

Siispä kuljetusvakuutus, ja nimenomaan semmoinen, missä laite on vakuutettu käyvästä arvostaan.
 
Muutamia tarjouksia sain. Täytyy sanoa, että kallista on mielestäni jos vertaa pyörän vuokrahintoihin.
 
kuljetushan on rahdinkuljettajan vastuulla jos vaurioita tulee  
smile_org.gif
periaatteessa näin, mutta kuljetusvaurioista tiedetään kyllä keitetyn ah niin monenmoista soppaa, ettei suinkaan kannata pitää tuota mitenkään itsestään selvyytenä. Sisältyi se rahdin hintaan tai ei, kuljetusvakuutus on syytä olla.
tämä on yleisimmin kansainväliseen tieliikennesopimukseen perustuvacmr vakuutus joka korvaavahingon ihan euroja /kilo.Jos tämä ei riitä tavaran omistajalle kuuluu lisävakuutusen ottaminen tavaran omistajalle.
-klik-

kansainvälisessä liikenteesä nuo kuljetus/vastuuehdot poikkeavathieman kotimaisesta.

tuo Cmr-vakuutuksen korvausmäärä on ollut 20 eur/kilo.
tämänpäivän määrää en osaa sanoa varmaksi, mutta noin se suunilleen menee.
En usko, että yksikään huolintaliike ottaa alihankkijakseen kuljetusyrittäjää jolla ei kuljetusvakuutusta ole. Eikä siihen riitä pelkkä suullinen ilmoitus vakuutuksen olemassaolosta. Eikä esmes irtoperävaunuun mp:n sitominen kovin kummallinen toimenpide ole jos sen vaan osaa.
kyse olikin tuosta paljonko tuo CMR-vakuutus käytännössä korvaa.

jos halua saada täyden korvauksen sattuneesta vahingosta tarvitsee tavaran omistajan ottaa lisävakuutus.

ei ole kummoinen toimipide tuo sitominen.osaaminen tuntuukin olevan.valitettavasti.

tuossa kansainvälisessä tiekuljetussopimuksessa on monia ehtoja "varaumia" jotka vapauttavat rahdinkuljettajaa omasta vastuusta.

esim.puutteellisesti pakattu tavara saattaa jäädä korvauksen ulkopuolelle.
Käsittääkseni rahdinkuljettajalla on korvausvelvollisuus korvata tuo ylimääräinen osa mitä cmr-vakuutus ei korvaa, mutta kuten tuossa artikkelissa mainittiin (pikaisesti silmäilin) pitää rahdinkuljettajan merkitä varauma rahtikirjaan jos on sitä mieltä, että kuljetettava tavara ei ole pakattu asianmukaisesti. Tuossa se on minullakin liikennelupa pöytälaatikossa, mutta kun kurssien käymisestä on jo sen verran aikaa, etten muista yksityiskohtia tarkasti. Oletan kuitenkin, että jos vaikka huolintaliikkeen terminaalissa mp:tä lastatessa perävaunuun on itse mukana varmistamassa, että sidonta menee oikein ja kunnolla niin ei pitäisi olla mitään ongelmia. Tietenkinhän on riski, että esimerkiksi muu tavara perävaunussa esmes korkeat kappaletavaraa sisältävät lavat siirtyvät ja kaatuvat mp:n päälle, mutta silloinhan vastuukysymykset ovat aivan selvät. En näe ollenkaan huonona vaihtoehtona mp:n rahtina lähettämistä jos lomailuaika on rajallinen ja haluaa nähdä muutakin kuin saksan baanat. Voi sitten koko viikon ajaa alppimaisemissa ilman huolen häviää ja puutunutta persusta.
 
Back
Ylös