• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörän lämmitys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja opa82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pyörän lämmitys -

• Lähden heti liikkeelle

Ääniä: 0 0,0%
  • Annan lämmetä 30 sek.

• Annan lämmetä 1 min.

• Annan lämmetä ihan lämpimäksi saakka.

• Jotain muuta?

• Ääniä yhteensä
    0
Tallissa ei paljon minuuttia kauemmin jaksa käyttää ku saattanee muitten hälyttimet alkaa huutamaan..alkukilometrit rauhallisesti.
thumbs-up.gif

Heti liikkeelle rauhallisesti niin se on se sama onko paikallaan vai ei. Itse asiassa saattaa olla parempi kun vaihteistokin lämmittää öljyn nopeammin.

lämpimästä tallista pihalle ja käyntiin tupakki huuleen ja kun pika körssi veetty niin kypärä ja hanskat ja menoks aika noin 1:min joskus jopa 4:min
062802moto_prv.gif

Riippuu pitkälti päivästä... Joskus kone lämpiää pidempään ja joskus heti ajoon... ehkä keskiarvona 30sek-1min... Joka tapauksessa ekat kilsat rauhallisesti.

Miksi sitä pyörää pitäisi lämmittää ? Eihän autojakaan sen enempi lämmitellä ja sama nelitahti tekniikka se on sielläkin.
Onko se vaan semmonen vanhan ajan rituaali enempi? isoisäkin lämmitti jaavaa niin mä myös mun kawaani.

Mopo pihalle, käyntiin, potta päähän, takki kiinni, hanskat käteen, hetken istun paikallani ja nautiskelen olemassaolosta ja sittern liikkeelle. Kaipa se kone siinä on lämmennyt tarpeeksi, kun ei revittele ainakaan ekan kilometrin aikana.
sport05.gif

Miksi sitä pyörää pitäisi lämmittää ? Eihän autojakaan sen enempi lämmitellä ja sama nelitahti tekniikka se on sielläkin.
Onko se vaan semmonen vanhan ajan rituaali enempi? isoisäkin lämmitti jaavaa niin mä myös mun kawaani.
Ainakin toimii tuo oma 87 paremmin ku lämmittelee tovin ennen
liikkeelle lähtöä.On muuten sellasta rykimistä jos ei lämmitä.
Juu eli tupakan siinä lämmitellessä ehtii ihan
huoletta poltella niin ei ryi enää ku kuski
biggrin.gif

Enpä juuri lämmittele, jos en ulkoota pakkasesta pyörää ota,parhaiten lämpenee normaalilämpötilaan rauhallisesti ajelemalla.

About aina sama rituaali pyörälle saapuessa.
ekaks pyörä käyntiin ja sitten loppujen releiden päälle laitto.
Eli pyörä saapi lämmetä sen aika amitä menee hupun, kypärän ja hanskojen laittamiseen. Veikkaisin että 1-3min menee aikaa.

lämpimäksi tai suurinpiirtein, ei ole mitään mittaria. Mutta oikean lämpötilan tunnistaa kun tyhjäkäynti kierokset rauhoittuvat alle 2000 rpm. Ja siihen kuluva aika riippuu onko kesä(melko nopeaa) vai talvi (>minuutti)
sport05.gif

Mopo pihalle, käyntiin, potta päähän, takki kiinni, hanskat käteen, hetken istun paikallani ja nautiskelen olemassaolosta ja sittern liikkeelle. Kaipa se kone siinä on lämmennyt tarpeeksi, kun ei revittele ainakaan ekan kilometrin aikana.
sport05.gif
samoin täällä
ennenkaikkea se naatiskelu et taas pääsee tienpäälle
062802moto_prv.gif

Heti liikkeelle. Aamustartti töihin on aikaisimmillaan klo 4:30, kyllä rivarin pihasta saa termarimonsterilla lähteä heti käynnistyttyä liikkeelle jos meinaa naapurisovun säilyttää. Alkuun tietysti ajellaan ihan rauhallisesti. Eipä siinä mitään ihme revitystä tule missään vaiheessa työmatkaa.

Yleensä tuonne 35 asteeseen kun sillon voi laittaa huoletta ryypyn pois päältä ja kiekat jää tuonne 1100 pintaan.

Pyörä tulille paljain käsin, sitten hanskojen virittely, vilkkujen toiminnan tsekkaus ja matkaan...

No niissä autoissa ei ole se punainen siellä 15000. Onhan se ihan kiva että on öljyt kerinny leviämään kaikkialle ja on semmoisissa voitelu lämmöissä ennenkuin päräyttää kokolailla kaiken auki.

sen verran käy tyhjäkäyntii et kypärä päähän ja viime hetken tarkistus et taskut ovat kiinni,sit menoks,eli silloin saa ottaa ryypyn pois.
062802moto_prv.gif

No niissä autoissa ei ole se punainen siellä 15000. Onhan se ihan kiva että on öljyt kerinny leviämään kaikkialle ja on semmoisissa voitelu lämmöissä ennenkuin päräyttää kokolailla kaiken auki.
Kyllä ne öljyt lähtee heti kiertämään. Se mikä kylmän koneen rikkoo on lämpölaajeneminen. Mäntä on alumiinia ja sylinteri jotain terästä joten mäntä laajenee sylinteriä nopeammin jolloin suurin kuluminen tapahtuu. Itse pistän nortin palamaan ja käynnistän pyörän ja nortin jälkeen lähden ajamaan.
Jos en polta norttia ennen ajoa, lähden heti kypärän saatuani päähän. Ei se kone siitä hajoa jos sillä lähtee heti liikkeelle, mutta ei sitä kylmää konetta kannata pahemmin kierrätellä. Mutta normaalisti jonon mukana pyörällä ajellessa ei pahemmin tarvi kierroksia yli 2,5 tuhannen nostaa...
thumbs-up.gif

Automaattiryyppi eli kokolailla heti liikkeelle kun on saanut hanskat käteen. Nyt on kyllä jäänyt viikko ja ajamatta, mutta näkyy ne lupailevan lämpimämpää, että josko sitä vielä?

Back