• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

R 1100 rs/rt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja glenlivet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

glenlivet

New member
Yhteen koottua keskustelua R 1100 RT/RS malleista.

olisiko kenelläkään em. pyörän venttiili ja tulppien välykset. ja mitenkä tapahtuu polttoainesuodattimen vaihto ?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Imu on 0.15 ja pako 0.30. Eikös siinäkin ole 2-kärkitulpat? Pa-suodatin on tanki sisällä ja taitaa vaatia sekin tankin irrroituksen ja käännön ympäri ja sitten löytyy luukku, joka irroitetaan ja siellähän se. Tarpeettoman hankalaa kun vertaa vanhoihin K-sarjalaisiiin, josta suodattimen sai pois tankkausluukusta irrottamalla vain korkin kehyksineen, 4 ruuvia.

Kiitoksia r 1150 r . joo kyllä se tulppa on kakskärkinen. eipähän huoli säädellä.
smile_org.gif

Tietääkö kukaan mistä vois hankkia alkuperäismalliset sarvet -94 mallin R1100RS:ään? Käytetytkin kelpaavat.

Nykyiset on semmoset MRA:n (tai jonkin muun) valmistamat säätövatkaimet, joilla säätäminen onnistuu joka suuntaan. Mutta kuivaharjoiteltuaniparilla alkuperäissarvet omaavalla yksilöllä, tekisi mieli kovasti kokeeksi hankkia omaan samanlaiset. Ja näin katsoa miten matka sitten maistuu.

Eli ne alkuperäiset on siis tällaiset kuin tässä kuvassa: Sarvet

Tarvetta oli siis noille vasemman ja oikean puoleisille "J:n" muotoisille palikoille, jotka on ruuvattu kiinni siihen kolmioon kiinnitettyyn keskiosaan.

Toivottavasti tajuatte mitä yritin selittää :-)

Näistä Siebenrockista ja Spängleristä voisi löytyä. Ohjaustanko lienee saksaksi Lenker. En ole näistä ostanut, mutta valikoimaa näyttäisi olevan. Uutta ja käytettyä osaa. Sitten on se Mäntsälän lähellä oleva Boxer , joka myy uutta ja vanhaa osaa, purkuosaa jne.

Onko sopivan kokoinen pyörä lyhyelle? Itse 173cm pitkä, noita näyttäis saavan edukkaasti saksanmaalta ja ulkonäkin miellyttäis. Tähä mennessä ajellu isän lainaamalla honda ST1100 pannarilla toistakymmentätuhatta kilsaa ainaki. Pannari muuten hyvä, mut liian korkea mulle ja olen päätelly että RT olisi vähän kevyempiki. Kertokaa mielipiteitänne
wink.gif

Mistä löytyisi kaaviota ainakin kahvanlämmittimien kytkennän osalta kun polttaa sulaketta ja pitäisi päästä testailemaan komponentteja purkamatta pyörää tarpeettomasti.

Sovellan omista nurkista löytynyttä K 1100 -kaaviota. Vika ei ollut kuitenkaan kytkennöissä vaan siinä, että kun pyörä on kaadettu oikealle puolelle niin kahva on kuin onkin vaurioitunut ja piuhat ja muoviputki läjässä. Olivat piilossa lepuuttajan alla eikä omistajakaan arvannut tuolta etsiä.

Mikä lie kun pyörä käy tyhjäkäynnillä n.1000rpm. ja välillä kone "tupsahtelee" ja jopa sammuu? Onko hyviä neuvoja,vai vienkö suosiolla pajalle. Toivottavasti harmiton pikkuvika....
blush.gif
nixweiss.gif

Ihan ensimmäiseksi voisit putsata ne tyhjäkäyntiruuvit ja säätää synkronoinnin.
Ne on ne isot messinkiruuvit siellä läppärungoissa.

Tarkista ensin missä säädöissä ( montako kierrosta auki) ne ruuvit on. Kierrä sitten ruuvit irti ja puhdista vaikka jarrujen puhdistusaineella.
Jos sulla ei ole synkronointimittaria niin kierrä ne takaisin siihen säätöön missä ne oli homman alussa.
Jos avaat molempia hieman tuosta säädöstä saat tyhjäkäyntikierrosluvun nousemaan.

Viimeksi muokattu:
Ihan ensimmäiseksi voisit putsata ne tyhjäkäyntiruuvit ja säätää synkronoinnin.
Ne on ne isot messinkiruuvit siellä läppärungoissa.

Tarkista ensin missä säädöissä ( montako kierrosta auki) ne ruuvit on. Kierrä sitten ruuvit irti ja puhdista vaikka jarrujen puhdistusaineella.
Jos sulla ei ole synkronointimittaria niin kierrä ne takaisin siihen säätöön missä ne oli homman alussa.
Jos avaat molempia hieman tuosta säädöstä saat tyhjäkäyntikierrosluvun nousemaan.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
Kiitos taas,Pekkavee...sulta löytyy apu joka kysymykseen. Kerrotko vielä paljonko se tyhjäkäynnin "ihanne" kierrosluku on?
bowdown.gif

No sehän laitetaan korvakuulolta sopivaksi.
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

Mulla on jotain 1100 rpm.

Pekka

Viimeksi muokattu:
http://global.ebay.com/BMW_R1150RT_Verkleidungsschrauben_Edelstahl_R-1150-RT/230449797011/item

Hei, olen uusi tällä foorumilla ja olen jo pitkään haaveillut bemarin bokseri koneella moottoripyörää. Nyt jos alkaa tämmöistä hankkimaan niin mihin asioihin pitää kiinnittää erityistä huomiota? Perät kuulemma paukkuu ja jotain vaihteisto-ongelmia? Pitääkö näistä oikeasti olla huolissaan? Seinäjoella olisi yksi 93 r1100rs ajettu 119tkm. Hyvät vinkit olisi nyt tärkeitä ettei osta sikaa säkissä. Kiitos jo etukäteen.

Back