R 1200 gs

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janick
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Terveiset Saariselän ruskasta!

Onko tietoa, onko noita hiiliä jostakin tilattavissa? Otan mopon talviteloilla sitten huoltoon, mutta olisihan se niin somaa, jos hiilet olisivat valmiina hyllyssä.

Kyllä näitä varmaan löytyy kaikista alan liikkeistä. Ilmeisesti putsaus on kyllä näihin useimmiten riittänyt.
 
Terveiset Saariselän ruskasta!

Onko tietoa, onko noita hiiliä jostakin tilattavissa? Otan mopon talviteloilla sitten huoltoon, mutta olisihan se niin somaa, jos hiilet olisivat valmiina hyllyssä.

Abs yksikön korjaus helppo homma,jos vain hiili jumissa.bmwmoottorip sivulla bmw-lt nimimerkki kirjoittaa aiheesta. Netistäkin löytyy tarkat ohjeet ja yotuuppi esityksiä.
 
Pyörän vaihtoa mietiskelen, -07 mallin DL1000 V-Strom nyt alla.

Ilmoituksen https://www.nettimoto.com/bmw/r/2492259 mukaista GS:a katselin.

Kilometrien suhteen ei varmaan mitään suurempaa, mutta onko tuttu pyörä kenellekään Orggilaiselle?
En vielä ole käynyt katsomassa, tarkoitus on kyllä istahtaa kotiloon ja kurvata paikan päälle.

Bensamittariviasta olen yrittänyt lueskella jonkin verran ja niitä näyttää olevan, myös erilaisia ratkaisuja. Voiko todella bensamittarin toimimattomuus pistää koko pyörän "polvilleen" niin, että ajo loppuu samantien? Eikö siinä tapauksessa kyse ole ennemmin ongelmasta polttoainepumpussa?

Ja millaisista kustannusarvioista noissa korjauksissa puhutaan? 300 - 500 euroa?:kääk:

Anteeksipyyntö vielä perään, linkkiä en saanut taipumaan tähän vaikka ankara yritys oli päällä :tyhmäminä:
(edit: onnistuihan se näköjään, ei vaan esikatselussa näkynyt :grin: )
 
Pyörän vaihtoa mietiskelen, -07 mallin DL1000 V-Strom nyt alla.

Ilmoituksen https://www.nettimoto.com/bmw/r/2492259 mukaista GS:a katselin.

Kilometrien suhteen ei varmaan mitään suurempaa, mutta onko tuttu pyörä kenellekään Orggilaiselle?
En vielä ole käynyt katsomassa, tarkoitus on kyllä istahtaa kotiloon ja kurvata paikan päälle.

Bensamittariviasta olen yrittänyt lueskella jonkin verran ja niitä näyttää olevan, myös erilaisia ratkaisuja. Voiko todella bensamittarin toimimattomuus pistää koko pyörän "polvilleen" niin, että ajo loppuu samantien? Eikö siinä tapauksessa kyse ole ennemmin ongelmasta polttoainepumpussa?

Ja millaisista kustannusarvioista noissa korjauksissa puhutaan? 300 - 500 euroa?:kääk:

Anteeksipyyntö vielä perään, linkkiä en saanut taipumaan tähän vaikka ankara yritys oli päällä :tyhmäminä:
(edit: onnistuihan se näköjään, ei vaan esikatselussa näkynyt :grin: )

No eihän se bensamittarin anturiliuska mitää ajoa lopeta. Nää on niitä "rikkiviisaiden äijänsaatanoiden" urbaani legendoja. Itse hoidin sen liuskan vaihdon Danskissa normaalin huollon yhteydessä. Tarkkaa hintaa en muista, se oli muutamaa killinkiä vaille 100 € huoltotilauksessa, mutta pyörää noudettaessa ja laskua maksettaessa itse herra huoltopäällikkö antoi A4 kokoisen englanninkielisen monisteen, jossa kerrottiin toimenpiteen olevan veloitukseton ja menevän valmistajan piikkiin. Sitä en tiedä, onko tuo erikoistarjous enää voimassa, alkaahan noilla pyörämalleillakin jo olla rippikoulu kohta edessä.
 
Uusi bensamittarin anturi maksaa n.200e. Eipä noita Suomessa kaiketi ole takuuajan jälkeen ilmaiseksi vaihdeltu, ainakaan ilman taistelua?
 
pitihän tuo maksaa itte. ei jaksanut enää tapella sen kans. tosin laitoin saksaan tehtaalle mailia, että miksei euroopassa ole sama kohtelu ku jenkeissä, että 10 vuotta taannehtivasti sillä osalla takuu. paikallinen diileri soitti sitten että se on jenkkien juttuja.. eivät vaivaantuneet itse vastaamaan saksasta. katsotaan milloin menee seuraavan kerran ja mitä sanotaan kun on ihan suomessa asennettu osa paikoillaan. :doh:
 
-07 iso Strommi vaihtui -09 Gessuun missä on polttoaineliuska viallinen, eli polttoainemittari ei siis toimi.
Eipä tuo sinänsä haittaa, aina olen trippimittarin nollannut muutenkin tankatessa, siitä on helppo laskea kulutusta kun alkaa saada kilometrejä kerättyä.
Keskikulutusmittari joka tapauksessa toimii ja antaa suuntaa kulutukselle.

Muuten gessuli näyttää olevan hyvin varusteltu ja huollettu. Vielä pitää navi saada tyrkättyä paikoilleen, sitten se alkaa olla ajoa vaille :right:
 
tuota en ole ajatellut, että toimiiko jos liuska rikki.. aika samaa on aina näyttänyt, olisiko jotain 5,7 litraa. trippi aina nollille kun tankilla käy. siellä 400km kohdilla tankille yleensä.

Koeajolle lähtiessä nollasin keskikulutusmittarin ja seurailin tilannetta. Keskikulutus eli koko ajan, kun pysähdyin kuuntelemaan ja tutkimaan pyörää tarkemmin - annoin siis olla käynnissä - keskikulutus nousi pikkuhiljaa.
Liikkeellelähdön jälkeen keskikulutus taas tasoittui pikkuhiljaa.
Kaupanteon jälkeen tankkaamaan ja trippimittarin sekä keskikulutusmittarin nollaus - kyllä vahvasti vaikuttaa että keskikulutus ei ole riippuvainen bensamittarin simahtaneesta liuskasta. Eiköhän siihen sähköaivo tutki jotain muuta kohtaa, ehkä polttoaineen syöttöön liittyen...?
 
Kaupanteon jälkeen tankkaamaan ja trippimittarin sekä keskikulutusmittarin nollaus - kyllä vahvasti vaikuttaa että keskikulutus ei ole riippuvainen bensamittarin simahtaneesta liuskasta. Eiköhän siihen sähköaivo tutki jotain muuta kohtaa, ehkä polttoaineen syöttöön liittyen...?

Moottorinohjaus hoitelee ruiskusuuttimien aukioloaikaa jokaisella moottorin kierroksella.
Se siis avaa ja sulkee ruiskusuuttimia huimaan tahtiin riippuen kaasun asennosta, kierrosluvusta ja vaikka mistä.

Siitä on kai aika helppo selvittää aika tarkka bensan hetkellinenkin kulutus ja siitä seuraava keskikulutus.
Ei siihen bensamittarin tarkkuus riitä.
 
Jostakin olen kuullut että polttoaine liuska ei tykkää jos tankki on tyhjä.

8.10.2018 vaihdatin polttoaineliuskan Belmoto Murciassa 145.76 euroa

Pyörää säilytin tallissa tankki lähes tyhjänä 10.10 - 2.12.2018 välisen ajan.

14.12.2018 meni mykäksi


Espanjassa kahden vuoden takuu tuolla liuskalla!

Neljäs liuska menossa.
Alkuperäinen 2008 - 25.6.2013 63 175 km
Seuraava 2013 - 8.10.2018 205 200 km
seuraava 8.10 - 14.12.2018 208 100 km
nyt paikoillaan


tankki on nyt aina säilytyksessä lähes täynnä.
 
Jostakin olen kuullut että polttoaine liuska ei tykkää jos tankki on tyhjä.

tankki on nyt aina säilytyksessä lähes täynnä.

Jotenkin olen antanut itseni ymmärtää,että 98 bensa ei ehkä tuhoaisi liuskoja. Itellä meni liuska vaihtoon ekana kesänä oston jälkeen v. 2014 (2010 rt jonka ostin 26tkm ajettuna) muistaakseni n 40tkm kohdalla ja sen jälkeen ollut sama liuska ja nyt 126tkm mittarissa ja 95 olen tankannut vain silloin jos muuta ei ole ollut tarjolla ja seuraavalle asemalle ei enää olisi päässyt...

Tiedä onko mitään faktaa,mutta muutenkaan en 95e käytä mielelläni missään polttomoottorissa.
 
Jotenkin olen antanut itseni ymmärtää,että 98 bensa ei ehkä tuhoaisi liuskoja. Itellä meni liuska vaihtoon ekana kesänä oston jälkeen v. 2014 (2010 rt jonka ostin 26tkm ajettuna) muistaakseni n 40tkm kohdalla ja sen jälkeen ollut sama liuska ja nyt 126tkm mittarissa ja 95 olen tankannut vain silloin jos muuta ei ole ollut tarjolla ja seuraavalle asemalle ei enää olisi päässyt...

Tiedä onko mitään faktaa,mutta muutenkaan en 95e käytä mielelläni missään polttomoottorissa.

Kaikki nämä on ihan Esson baarin puheita, mitään yksiselitteistä syytä tämän liuskan hajoamiseen ei ole löytynyt tai ainakaan BMW ei tällaista ole kertonut.

Itse hajotin liuskan aikanaan omasta kun asentelin Xenon valoja :grin: Ja aika monessa muussakin pyörässä jossa tämä on hajonnut on näitä omia sähköjä viritelty (ja harvemmassa taas ei ole tai ei vaan myönnetä että jotain on tehty).
 
Itse hajotin liuskan aikanaan omasta kun asentelin Xenon valoja :grin: Ja aika monessa muussakin pyörässä jossa tämä on hajonnut on näitä omia sähköjä viritelty (ja harvemmassa taas ei ole tai ei vaan myönnetä että jotain on tehty).

En myönnä minäkään[emoji4]Ainoat muutokset sähköihin tehty uutena intercom plus navi pyörän sähköihin ja kaikki muu vakiota . Sitä en tiedä ajoiko ed.omistaja 95 e[emoji6]
 
R1200GS LC MY13 se lakkasi lataamasta. Akku on kunnossa, tänä vuonna vaihdettu.
Syttyi kotimatkalla varoitusvalo ja kotona mittasin akusta 12.4V virrat pois.
Kun pisti koneen käyntiin, niin tipahti 12.1V tyhjäkäynnillä. :rant:

Uudemmisssa malleissa? lienee 50A sulake (netistä löytyi moisia), mutta mun pyörän käsikirja ei tunnista moista.
Enkä noiden uudempien kuvien mukaista sulaketta löytänyt ihan äkkiseltään pyörästäkään.

Laturihan on miellyttävässä paikassa....että siitä tulee aika operaatio, jos se menee vaihtoon.

Kokemuksia aiheesta?
 
Miten gessuissa on alkanut rengaspainevalvonta kiukkutelemaan. Etupää pelaa mutta takamainen pimeä.
vm -16 50 tkm.
Olisiko patteri loppu anturista ? vai sekoittiko helvetillinen vesisade ;)
 
Back
Ylös