R 1200 gs

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janick
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mitähän uudet mahtaa maksaa. omat toimii vielä.
Alkaen 15€ kpl.
Mulla on nyt pari joka maksoi 100€.
Kiinan tuotteita, että saattaa olla paljonkin eroa yksittäisissä kappaleissa. Adv foorumilta sain linkin, jossa kehuivat.
82cac737755dd27847576ebce7ad435e.jpg
 
R1200GS LC MY13 se lakkasi lataamasta. Akku on kunnossa, tänä vuonna vaihdettu.
Syttyi kotimatkalla varoitusvalo ja kotona mittasin akusta 12.4V virrat pois.
Kun pisti koneen käyntiin, niin tipahti 12.1V tyhjäkäynnillä. :rant:

Uudemmisssa malleissa? lienee 50A sulake (netistä löytyi moisia), mutta mun pyörän käsikirja ei tunnista moista.
Enkä noiden uudempien kuvien mukaista sulaketta löytänyt ihan äkkiseltään pyörästäkään.

Laturihan on miellyttävässä paikassa....että siitä tulee aika operaatio, jos se menee vaihtoon.

Kokemuksia aiheesta?

Samat oireet oli toissakesänä omassa AdvGessussa. Vm -14 ja kilometrejä oli silloin 70000. Staattorin käämi oli rikki ja remontti oli melkoinen. Kustannus oli noin kolme tonnia, josta tehdas korvasi puolet.
 
Samat oireet oli toissakesänä omassa AdvGessussa. Vm -14 ja kilometrejä oli silloin 70000. Staattorin käämi oli rikki ja remontti oli melkoinen. Kustannus oli noin kolme tonnia, josta tehdas korvasi puolet.

hirveä hinta kyllä. :kääk: mitähän se joskus vastaantuleva kytkinremontti mahtaa omassa tehdä... :thumbsup:
 
Samat oireet oli toissakesänä omassa AdvGessussa. Vm -14 ja kilometrejä oli silloin 70000. Staattorin käämi oli rikki ja remontti oli melkoinen. Kustannus oli noin kolme tonnia, josta tehdas korvasi puolet.

Hieno design...ei liene kauhean yleinen vika, mutta sitten kun iskee, niin iskee aika lujaa. Tähän aikaan vuodesta kustannusten lisäksi vielä aikapula huollossa...
 
mitä ihmettä, kolme tonnia laturista, eikös tää pitänyt olla adventure pyörä. johon löytyy korjaus yleisimpiin vikoihin maailmalta. kuten laturi, joka tietysti on se perinteinen ongelma. viimeisen ilmäjäähdyn laturi on kyllä hieno kun se on kuin autosta. viileässä ja erotettu koneesta ja öljystä.

Pysytelkää ilmäjäähdyissä.
 
viimeisen ilmäjäähdyn laturi on kyllä hieno kun se on kuin autosta. viileässä ja erotettu koneesta ja öljystä.

Pysytelkää ilmäjäähdyissä.

Näinhä toi oli -93 Gixxerissäkin, vaikka vesijäähy olikin. Ja samanlainen tais olla jo tuossa 1100F-lehmässäkin.
Ei kait noissa mee ku hiiliä, jos ei kaapeleilla käynnistele.
 
mitä ihmettä, kolme tonnia laturista, eikös tää pitänyt olla adventure pyörä. johon löytyy korjaus yleisimpiin vikoihin maailmalta. kuten laturi, joka tietysti on se perinteinen ongelma.

Laturi aika tarkkaan tonnin ja pari täyttä työpäivää päälle. Voisi olla aika haastava homma maastossa...:kääk:
 
Vastaanotin on siellä penkin alla. Kannattaisi virhekoodit lukaista niin voisi saada lisää vinkkejä.
 
Mulla on -06 jarrutehostin gessu ja siihen pitääis vaihtaa kaikki jarrunesteet.

Jos kaveri jolla on kokemusta autojen korjaamisesta vaihtais ne nesteet, nii onnistuuko millä konsteilla - mm. mikä jarruneste ja onko jotain mitä pitäs erityisesti tietää? - vai pitääkö soittaa aika 100km.n päähän marmoritiskille ja ottaa töistä lomapäivä?
 
Mulla on -06 jarrutehostin gessu ja siihen pitääis vaihtaa kaikki jarrunesteet.

Jos kaveri jolla on kokemusta autojen korjaamisesta vaihtais ne nesteet, nii onnistuuko millä konsteilla - mm. mikä jarruneste ja onko jotain mitä pitäs erityisesti tietää? - vai pitääkö soittaa aika 100km.n päähän marmoritiskille ja ottaa töistä lomapäivä?

Siitä ohjeet https://www.southbayriders.com/forums/attachments/166035/ eiköhän se noilla onnistu.

Niin ja vahva suositus sille, että käyttää imuria. Pumppaamalla ei onnistu.
 
Vastaanotin on siellä penkin alla. Kannattaisi virhekoodit lukaista niin voisi saada lisää vinkkejä.

Nyt on koodit lukastu
-481F84
-481F8A
-481F8B
-481F9A
-481F9B
Tuollaisia koodeja tarjosi eri kilometreillä ?
Osaatko avata koodeja :)
keltaista kolmiota kun on tarjolla, niin rengaspaine 5,1 bar pois "alueelta".
Poistuu itsestään ja toistuu epämääräisin väliajoin !
 
Niin ja vahva suositus sille, että käyttää imuria. Pumppaamalla ei onnistu.

Jos siinä on ohjeen mukainen jarrujärjestelmä.
Siinä on "neljä" piiriä kahvalta ja polkimelta servolle, ja servolta etu- ja takatyösylintereille.
Vaihdoin juuri 1150 servopeliin jarruletkut ja onnistui hienosti samaisen (kaltaisen?) ohjeen mukaan.
pumppaamalla pääsylintereiltä servoille normisti ja servohan pumppaa uudet nesteet työsylintreihin.
 
Jos siinä on ohjeen mukainen jarrujärjestelmä.
Siinä on "neljä" piiriä kahvalta ja polkimelta servolle, ja servolta etu- ja takatyösylintereille.
Vaihdoin juuri 1150 servopeliin jarruletkut ja onnistui hienosti samaisen (kaltaisen?) ohjeen mukaan.
pumppaamalla pääsylintereiltä servoille normisti ja servohan pumppaa uudet nesteet työsylintreihin.

Kontrollipiirit jää tuolla metodilla vaihtamatta ;)
 
Nyt on koodit lukastu
-481F84
-481F8A
-481F8B
-481F9A
-481F9B
Tuollaisia koodeja tarjosi eri kilometreillä ?
Osaatko avata koodeja :)
keltaista kolmiota kun on tarjolla, niin rengaspaine 5,1 bar pois "alueelta".
Poistuu itsestään ja toistuu epämääräisin väliajoin !

Eikö GS-911 kertonut näistä koodeja enempää?

Joku siellä on selkeästi sekoittanut viestinvaihtoa...

Tuo 481F84 on tuntematon.
481F8A: Tyre pressure sensor, front
481F8B : Tyre pressure sensor, rear
481F9A: Front tyre pressure sensor reception interference
481F9B : Rear tyre pressure sensor reception interference
 
Back
Ylös