• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rata-ajon varusteista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabio T.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tällä kertaa nyt päädyin istuvuuden (ja rahan) vuoksi dainesen d-axialiin. supertech oli tosiaan melko epämukavan oloinen eikä mun jalka jotenkin sovi tapille se jalassa. hyvä tarjous dainesesta ratkaisi asian.
 
Pääseekö tonne radalle siis ajelemaan ihan normaaleissa kledjuissa? Eli huppari, lenkkarit yms. Hanskat on ainoot noista mitä löytyy ja potta
biggrin.gif


Ei oo varaa mihinkään nahkapukuihin ja jos ei täysii vedä ni lippaamisen mahikset on aika minimaaliset
biggrin.gif


kerran on lipattukin autoa kylkee ym. varustuksella
biggrin.gif
Ei käynnyt mitään, kyynärpäät vähän tohjona yms. pientä. En usko ennenku sattuu kunnolla! Eli vähintään 2 uloketta poikki ym.
biggrin.gif
 
Auttaisitteko sitten aiheeseen että kun ei noita valmiina löydy mistään niin isoja että sen päälle saisin niin on pakko ajaa coreilla kuka tekee mittatilaustyönä noita 1osasia nahkoja
nixweiss.gif
 
Pääseekö tonne radalle siis ajelemaan ihan normaaleissa kledjuissa? Eli huppari, lenkkarit yms. Hanskat on ainoot noista mitä löytyy ja potta
biggrin.gif
Eipä taida minkään, vähänkään virallisemman järjestäjän setteihin päästä noissa varusteissa.. Eikä kannata mennäkään.

Kyllä ne oikeat ajokamat kannattaa ostaa ennenkuin ne ekat kunnon lipat tulee.. ellei sitten tyydy vaan taluttamaan mopoa..
 
Auttaisitteko sitten aiheeseen että kun ei noita valmiina löydy mistään niin isoja että sen päälle saisin niin on pakko ajaa coreilla kuka tekee mittatilaustyönä noita 1osasia nahkoja  
nixweiss.gif
Dainesen koko mallisto taitaa olla tilattavissa mittoihin tehtynä, tästä voit kysellä esim. Storm:lta eli http://www.storm-motor.fi
Hinta taisi olla n*10 % kyseisen mallin ovh:n päälle.

MP-Kauppa.com myy PSI:n pukuja joita saa mittaan tehtynä.
http://www.mp-kauppa.com

Eurobikerilta saa Sweepin nahkoja mittatilauksena http://www.eurobiker.fi

Noilla nyt ainakin päässee alkuun. Kuinka iso muuten olet, ainakin Alpinestarsin vakiomalliston koko 60 mahtuu kevyesti reilu 190 cm pitkälle ja 100 kg ihmiselle. Tuota ei tahdo suomesta saada mutta tilaamalla löytyy maailmalta hyvinkin edullisesti.
 
Auttaisitteko sitten aiheeseen että kun ei noita valmiina löydy mistään niin isoja että sen päälle saisin niin on pakko ajaa coreilla kuka tekee mittatilaustyönä noita 1osasia nahkoja  
nixweiss.gif
Dainesen koko mallisto taitaa olla tilattavissa mittoihin tehtynä, tästä voit kysellä esim. Storm:lta eli http://www.storm-motor.fi
Hinta taisi olla n*10 % kyseisen mallin ovh:n päälle.

MP-Kauppa.com myy PSI:n pukuja joita saa mittaan tehtynä.
http://www.mp-kauppa.com

Eurobikerilta saa Sweepin nahkoja mittatilauksena http://www.eurobiker.fi

Noilla nyt ainakin päässee alkuun. Kuinka iso muuten olet, ainakin Alpinestarsin vakiomalliston koko 60 mahtuu kevyesti reilu 190 cm pitkälle ja 100 kg ihmiselle. Tuota ei tahdo suomesta saada mutta tilaamalla löytyy maailmalta hyvinkin edullisesti.
115kg\175cm
crazy.gif
 
joo, goretexit on lähinnä vitsi kaaduttaessa. metrin liu-ussa puhki. Useampi tapaus todistettu.

touring saappaat on hyvät, mutta ei tue nilkkaa ja kärki jos osuu rataan toistuvasti, niin kohta on saapas pilalla.

"Katuajon tarpeisiin on parempi opetella ajamaan mutkat jalat tiukasti tankin ympärillä kuin polvi maassa."

on muuten turvallisempaa roikkua, ei ota tappi/jalka maahan, renkaat pitää paremmin kun pyörä on pystymmässä. Ja putoaa matalammalta.

Aina kunnon lämmityskierrokset, että renkaat on lämpimät ja ajaa koko ajan pidossa, eli jos pyörä on epävakaa, niin olet kohtaamassa, renkaittesi, alustan säätöjen, pyörän ominaisuuksien, tai oman tasaisen suorituksen rajan. Jousitus voi ylikuumentua tai renkaat sulaa. höllää... älä aja epävakaudessa.

Hyvillä renkailla, oikeilla säädöillä ja varusteilla ja pehmeillä linjoilla radan voi ajaa erittäin lujaa ja turvallisesti, ja pitää pyörä yhä täysin pidossa ja vakaana.

Kaksi kertaa turvallisempaa saa vielä jättämällä kaasun uhmakkaan syöttämisen mutkissa vähemmälle ja jättää egon kotiin, eli jos joku ajaa lujempaa, niin sitten se ajaa. Sillä voi olla parempi pyörä, paremmat renkaat, parempi säätö alustassa, se voi tuntea radan 100x paremmin kuin sinä.

monesti näkee kun joku roikkuu uhmakkaasti huonoalustaisella pyörällä vanhoilla katurenkailla, jonkun Öhlins alustaisen, rennsport rengastetun pyörän perässä. Vauhti on sama, mutta öhlins/rennsport ajaa täydessä pidossa pehmeillä linjoilla, kun vakia vaappuaa kaatumisen rajalla ja pysyy perässä vain yliyrittämisellä.

Jake
 
joo, goretexit on lähinnä vitsi kaaduttaessa. metrin liu-ussa puhki. Useampi tapaus todistettu.

touring saappaat on hyvät, mutta ei tue nilkkaa ja kärki jos osuu rataan toistuvasti, niin kohta on saapas pilalla.

"Katuajon tarpeisiin on parempi opetella ajamaan mutkat jalat tiukasti tankin ympärillä kuin polvi maassa."

on muuten turvallisempaa roikkua, ei ota tappi/jalka maahan, renkaat pitää paremmin kun pyörä on pystymmässä. Ja putoaa matalammalta.

Aina kunnon lämmityskierrokset, että renkaat on lämpimät ja ajaa koko ajan pidossa, eli jos pyörä on epävakaa, niin olet kohtaamassa, renkaittesi, alustan säätöjen, pyörän ominaisuuksien, tai oman tasaisen suorituksen rajan. Jousitus voi ylikuumentua tai renkaat sulaa. höllää... älä aja epävakaudessa.

Hyvillä renkailla, oikeilla säädöillä ja varusteilla ja pehmeillä linjoilla radan voi ajaa erittäin lujaa ja turvallisesti, ja pitää pyörä yhä täysin pidossa ja vakaana.

Kaksi kertaa turvallisempaa saa vielä jättämällä kaasun uhmakkaan syöttämisen mutkissa vähemmälle ja jättää egon kotiin, eli jos joku ajaa lujempaa, niin sitten se ajaa. Sillä voi olla parempi pyörä, paremmat renkaat, parempi säätö alustassa, se voi tuntea radan 100x paremmin kuin sinä.

monesti näkee kun joku roikkuu uhmakkaasti huonoalustaisella pyörällä vanhoilla katurenkailla, jonkun Öhlins alustaisen, rennsport rengastetun pyörän perässä. Vauhti on sama, mutta öhlins/rennsport ajaa täydessä pidossa pehmeillä linjoilla, kun vakia vaappuaa kaatumisen rajalla ja pysyy perässä vain yliyrittämisellä.

Jake
Nuo kun pitää mielessä niin pärjää pitkälle
 
joo, goretexit on lähinnä vitsi kaaduttaessa. metrin liu-ussa puhki. Useampi tapaus todistettu.

touring saappaat on hyvät, mutta ei tue nilkkaa ja kärki jos osuu rataan toistuvasti, niin kohta on saapas pilalla.

"Katuajon tarpeisiin on parempi opetella ajamaan mutkat jalat tiukasti tankin ympärillä kuin polvi maassa."

on muuten turvallisempaa roikkua, ei ota tappi/jalka maahan, renkaat pitää paremmin kun pyörä on pystymmässä. Ja putoaa matalammalta.

Aina kunnon lämmityskierrokset, että renkaat on lämpimät ja ajaa koko ajan pidossa, eli jos pyörä on epävakaa, niin olet kohtaamassa, renkaittesi, alustan säätöjen, pyörän ominaisuuksien, tai oman tasaisen suorituksen rajan. Jousitus voi ylikuumentua tai renkaat sulaa. höllää... älä aja epävakaudessa.

Hyvillä renkailla, oikeilla säädöillä ja varusteilla ja pehmeillä linjoilla radan voi ajaa erittäin lujaa ja turvallisesti, ja pitää pyörä yhä täysin pidossa ja vakaana.

Kaksi kertaa turvallisempaa saa vielä jättämällä kaasun uhmakkaan syöttämisen mutkissa vähemmälle ja jättää egon kotiin, eli jos joku ajaa lujempaa, niin sitten se ajaa. Sillä voi olla parempi pyörä, paremmat renkaat, parempi säätö alustassa, se voi tuntea radan 100x paremmin kuin sinä.

monesti näkee kun joku roikkuu uhmakkaasti huonoalustaisella pyörällä vanhoilla katurenkailla, jonkun Öhlins alustaisen, rennsport rengastetun pyörän perässä. Vauhti on sama, mutta öhlins/rennsport ajaa täydessä pidossa pehmeillä linjoilla, kun vakia vaappuaa kaatumisen rajalla ja pysyy perässä vain yliyrittämisellä.

Jake
olipa erittäin hyvin sanottu
 
Mutta käsittääkseni todella pahoja onnettomuuksia ei kuitenkaan Ahvenistolla ole ollut, vaikka taitaa lähes joka päivä joku porukka moottoripyörällä rataa tahkota?
Kyllä minusta kuolemaan johtanut onnettomuus on "todella paha". Olin itse paikalla elokuussa 1998, kun suuren valtakunnallisen mp-kerhon puheenjohtaja kaatui kohtalokkain seurauksin.

Ahvenisto on mukava rata ajaa, kunhan ajaa maltillisella nopeudella samaan tapaan kuin mitä tahansa yksisuuntaista "mutkatietä".

-Veijo-
 
No juu... tässä useammat lipat heittäneenä voin sanoa että kertaakaan en ole esim. alpinestarin romuihin pettynyt. smx-plussat on kestäneet jo parit kurinmenot - ilman mitään vammoja - oikein kunnialla. 1-osaiset nahat on jopa kuluneet puhki - ilman vammoja -, mutta suutari korjaa... luulempa että kaikki laatu romujen valmistajat tekevät vehkeitä ainoastaan suojaus mielessä. Joten ilman ennakkoluuloja ostoksille. se mikä tuntuu hyvältä ja suojaavalta, "melko varmasti" on myös sitä. mutta järki kädessä. eurolla saa euron suojan ja sadalla sadan euron suojan.
 
En lukenut pilkun tarkkaan kaikkea läpi, mutta en huomannut että kukaan olisi sen suuremmin noista gore-vaatteiden turvallisuudesta kommentoinut.
Eli ne ei ole varmaankaan kovin suositeltavat, koska asvalttiin hinkkautuessaan goretex sulaa ja sitä saattaa sitten hyvin helposti rikkoutuneen ihon alle päästä. Käytännössä siis muilta ominaisuuksiltaa hyvä materiaali on kaaduttaessa erittäin huono.
nixweiss.gif

(Työkaveri ajanut kuutisen vuotta sitten pahan kolarin gore-asussa, ja sanoi että vielä vuosi sitten puski sinistä muovia polvista ulos)
 
Onko kellään kokemusta suojahousuista,elikkäs nahkojen alle laitettavista erillisistä vekkohousuista jossa häntäluun,reisien ja lanteen suojat.Knoxilla ilmeisesti sellaiset löytyy, mut millaiset on käytössä?
omg.gif
 
Onko kellään kokemusta suojahousuista,elikkäs nahkojen alle laitettavista erillisistä vekkohousuista jossa häntäluun,reisien ja lanteen suojat.Knoxilla ilmeisesti sellaiset löytyy, mut millaiset on käytössä?
omg.gif
Hyvissä nahoissa on jo vakiona kunnon pehmusteet lonkan ja häntäluun kohdalla. Jos vaan mahtuu alle niin kyllähän noi erillisetkin varmasti asiansa ajaa. Niiden etu on se että niitä voi käyttää muidenkin varusteiden kanssa.
 
Ainakin Dainesen suojapuku toimii hyvin. Suojat pysyvät hyvin paikallaan. Nahkapuku on vaan vaikeampi pukea päälle, kun suojat kanttaavat vastaan.
 
Voiko Lidl:stä ostetuissa superhyvissä varusteissa tulla ajaan???Ku ne on yhtä hyviä kuin kalliimmatkin!!!!Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa...Hyviä selkäsuojia yms.....Moto GP:ssäkin äijät ajaa kohta näillä kamoilla.(Sori ku oon niin Lidl vastainen,herättää tää foorumis närää.)Luulis et noi onet kommunistit sitä kauppaa vastaan,eix se riko työehtosopimusta
 
Voiko Lidl:stä ostetuissa superhyvissä varusteissa tulla ajaan???Ku ne on yhtä hyviä kuin kalliimmatkin!!!!Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa...Hyviä selkäsuojia yms.....Moto GP:ssäkin äijät ajaa kohta näillä kamoilla.(Sori ku oon niin Lidl vastainen,herättää tää foorumis närää.)Luulis et noi onet kommunistit sitä kauppaa vastaan,eix se riko työehtosopimusta
Que?
omg.gif
 
Onkos muuten käytännön kokemusta 1osaisen selkäkyttyrä vs. selkäpanssari?

Itsella on Spyken puvussa tuo selkäkyttyrä ja ei oikein sitten enään alle istu tuollainen erillinen selkäpanssari...
 
Back
Ylös