• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rata-ajon varusteista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabio T.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hei Ctero,

Mites ne Dainesen saapikkaat on toimineet sulla? Olis meinaan mlollissa pelottavan edukkaat ja sopinee mun jalkaan... siis se D-Axial-malli...
pakko sanoa että mukavat buutsit ovat olleet. käytössä ovat nyt olleet kaksi kautta. sisäkenkä mahdollistaa myös kävelyn ja rakenne on tukeva. toisen kengän vaihdettava "varvassuoja" pala lensi ruuveineen mäkeen kaatuessa ja toisen kengän nilkan ympäri tuleva tarranauha on revennyt irti sisäkengän rungosta. siinä ainoat puutteet. plussina on hyvä istuvuus ja se että puku mahtuu kengän ulko/sisävuoren väliin hyvin. mlollista tulivat minunkin kengät joten osta pois. ei tarvitse katua sillä hinnalla.
ensi kaudeksi meinasin supertech a-staria katsella. 06 tullut malli on todella hyvä, eikä enää niin laskettelumonon näköinen.
Juu, täytyy hakee sellaset. On vaan niin edukkaat, että sopivat jopa köyhän Ducati-kuskin kukkarolle.
biggrin.gif
 
Tulipa sitten testattua kamppeiden kesto tuollaisessa kevyessä noin 30 metrin pyörimisessä / liukumisessa. AGV GP pro ajoi asiansa hyvin ja sitoi iskuvoiman melko pitkälti kuoreen. Hyvät hanskat pelastivat kädet, olivatten sitten mallia Arlenn Ness 747. Dainesen Wave selkäpanssasi meni melko pahaan happeen varsinkin oikeasta reunastaan ja sen taitto jäykkyyskin on nykyisin kyseenalainen. Kenkinä Sidi Vertigo Corsat pelastivat ettei nilkka päässyt taittumaan vaan tuli pelkkä kaunis murtuma ulko kehräkseen. Nahkapukuna Richa Force, vasen polvi sai pahiten selkäänsä... Kolme kerrosta nahkaa kului pois pieneltä alueelta (suojan kohdalta) ja selässä on pikkurillin pään kokoinen reikä panssarin kohdalla. Puvun suojat toimivat hyvin eikä muualla ole paljoa damagea esim käsivarret / kyynärät on täysin ehjät kuten myös polvet. Tuntuupa myös että se selkäpahka pelasti melko paljon tuota niskaa koska takaraivolleen on laskeuduttu ja siitä sitten selän kautta pöyrimään. Pientä kommenttia tuosta Dainesen Wavesta... Hunajakenno rakenne on hyvä, mutta se vyö osio on onneton... Muilla valmistajilla se on sentään leveä kyljistä jolloin se suojaa myös kylkiä (erilliset suoja läpyskät) ja se vatta remmi on muilla leveämpi jolloin se myös pysyy paremmin kiinni ja paikallaan...
Nyt sitten jokainen joka haluaa säästää ajovarusteissa saapi tulla tutustumaan noihin mun kappeisiin... Kypärähän on jo Spare Wheelillä nähtävänä
 
hejsan pojkar! tietääkös joku mistä saisi suomesta ja mielellään rikkaalta turun talousalueelta tankbra tyyppisen ratkaisun wanhaan gsxr:ään.. pyörään tulossa kallis maalipinta ja on tarkoitus käydä sillä radalla niin olisi kiva suojata tankin lakkapinta nahkapuvun vetoketjulta.. ainakin löysin haluamani näköisiä tuotteita sivustolta lockhart phillips mutta mistäs saisin semmoisen täälläpäin kouraan?? Kiitos ja kumarrus
bowdown.gif
 
hejsan pojkar! tietääkös joku mistä saisi suomesta ja mielellään rikkaalta turun talousalueelta tankbra tyyppisen ratkaisun wanhaan gsxr:ään.. pyörään tulossa kallis maalipinta ja on tarkoitus käydä sillä radalla niin olisi kiva suojata tankin lakkapinta nahkapuvun vetoketjulta.. ainakin löysin haluamani näköisiä tuotteita sivustolta lockhart phillips mutta mistäs saisin semmoisen täälläpäin kouraan?? Kiitos ja kumarrus  
bowdown.gif
Tankslapper suomesta

Tankslapper- tai vastaava adheesiolla ilman liimaa kiinnitettävä kalvo on oikein pätevää. Tuo Tankslapper on tietääkseni 3M:n standardikalvoa. Kalvon tyyppiä en muista. Tankslapper myydään valmiiksi leikattuina paloina, jolloin oma leikkaustyö ei tee reunoista huonon näköisiä. Hinta on tietysti metritavaraa kovempi.

Tuollainen kokonainen tankbra on nyt vähän niin sun näin... Jos tulee kippaus rataolosuhteissa niin siinä helposti menee koko tankki! Sitä ei enää paikata varmistuslangalla
tounge.gif
 
hejsan pojkar! tietääkös joku mistä saisi suomesta ja mielellään rikkaalta turun talousalueelta tankbra tyyppisen ratkaisun wanhaan gsxr:ään.. pyörään tulossa kallis maalipinta ja on tarkoitus käydä sillä radalla niin olisi kiva suojata tankin lakkapinta nahkapuvun vetoketjulta.. ainakin löysin haluamani näköisiä tuotteita sivustolta lockhart phillips mutta mistäs saisin semmoisen täälläpäin kouraan?? Kiitos ja kumarrus
bowdown.gif
Tankslapper suomesta

Tankslapper- tai vastaava adheesiolla ilman liimaa kiinnitettävä kalvo on oikein pätevää. Tuo Tankslapper on tietääkseni 3M:n standardikalvoa. Kalvon tyyppiä en muista. Tankslapper myydään valmiiksi leikattuina paloina, jolloin oma leikkaustyö ei tee reunoista huonon näköisiä. Hinta on tietysti metritavaraa kovempi.

Tuollainen kokonainen tankbra on nyt vähän niin sun näin... Jos tulee kippaus rataolosuhteissa niin siinä helposti menee koko tankki! Sitä ei enää paikata varmistuslangalla
tounge.gif
Tankslapper ei ole 3M:n kalvoa, joka on noin 2 kertaa paksumpaa kuin Tankslapperin kalvo, jonka valmistaja on DuPont. Ohuempana ja joustavampana Tankslapper-kalvo asettuu paremmin pyöreämmällekin pinnalle ja on lähes huomaamaton. Asfalttikosketusta se ei kestä, mutta pienempiä kiven iskuja yms. se suojaa jonkinverran.

Meiltä saa tuota Tankslapper-kalvoa ihan metritavaranakin, jos haluaa itse muotoilla. Tosin suosittelen ihan oikeaa kalvoleikkuria leikkauspuuhiin, jos on tarvetta tehdä siitä näkymätöntä...
 
kiitoksia vastauksista.. eipä tuo 26erkkiä ainakaan ihan kamalta kuulosta.. Ei vaan noin vanhaan suoraan sopivaa mallia mutta joku tl-r:n oma voisi olla aika lähellä ton sradin tankinmuotoa.
Insinöörihän tekee varmistuslangasta vaikka männäntapin jos tarve vaatii
idea3.gif
 
Ikävä kyllä en tiedä yhtään paikkaa kotimaassa, josta ko. lehteä löytäisi. Omanikin on roudattu Lontoosta asti.

Tässä koko tuloslista:

1. Sidi Vertebra Race Carbon 67/87 pistettä
2. Hein Gericke PSX T1 60/87
3. A-stars Supertech 59/87
3. A-stars SMX-3 59/87
4. Oxtar TCS Sport 56/87
5. Dainese D-Axial light out 55/87
5. Stylmartin 211 Veloce 55/87
6. Daytona Evo Sports 54/87
7. Journeyman Motorcycle Boots 51/87
8. Oxtar Evo 50/87
9. Held Via Boots 49/87
10. Stylmartin Matrix 2 55/87
10. A-stars SMX-Plus 48/87
10. Akito Octane 48/87
11. Sidi Escape 46/87
12. BMW Rider Boots 45/87
13. Frank Thomas Talon Vent 44/87
14. Swift Tourismo 43/87
15. JTS 212 42/87
16. JTS 717 39/87
17. JTS 1811 38/87
18. Akito Monza Plus 37/87
19. Akito Miami Max 36/87
19. Sidi Champion Air 36/87
20. Akito Viper Max 33/87
21. Frank Thomas Pro Vent Replica 31/87

Alla muutaman mielestäni mielenkiintoisimman mallin pisteet eri osa-alueilta, maksimipisteet sulkeissa:

                                     Vert  SuperT   SMX-3  TCS
1 Abrasion (10)                     7        4        4        7
2 Impact (10)                       10       7        8        5
3 Impact cut (10)                  1        10       2        4
4 Progressive sole crush (10)   4         4        8       6
5 Impact sole crush (10)         10        4       7        2
6 Specialist's verdict (16)        14       9        9       14
7 Roadtesting (21)                 21       21      21      18

Vapaat suomennokset yo. kategorioista:
1 = hankauskestävyys
2 = nilkan ja säären suojaus
3 = läpäisynesto tjsp., ts. kuinka hyvin saapas estää jalkatappia menemästä läpi materiaalista
4 = saappaan pohjan kesto, kun pyörä kaatuu päälle
5 = saappaan pohjan kesto low-sidessa
6 = asiantuntijan arvio seuraavista: istuvuus, tukevuus, mahd. jalkaa ärsyttävät ominaisuudet, säären ja nilkan suojaus, mahd. vaaratekijät kaaduttaessa, saappaan korkeus, pituus ja leveys.
Onkohan uudempaa testiä?

Sisäkengällinen varmaan jo sisältää nilkkatuen yms kivaa
 
Tuli tänään käytyä vähän testailemassa Lindstrandin 1-osasta nahkapukua ja samalla sit kunnon ajosaappaita. Lisäks sitten kunnon hanskat ja selkäpanssari on ajatuksissa. Puku taisi sopia kuin hanska, eka meinasin et ei se koko 50 mene millään mut kyl se sit asettu ku vaan änki sisälle ja sai vetoketjut kiinni. Selkäpanssarin kanssa en tosin huomannut kokeilla mutta eiköhän sekin sinne vielä mahdu.

Kysymys kuuluu että kun nykynen pyörä on naku ja en ole varma onko tuonkaan jälkeen tulossa varsinaista ratapyörää (Hypermotardin kun sais...) niin onko järkeä hommata istuvaa 1-osasta nahkapukua? Tai pitäskö kattella vaan tourinkiin tarkotettuja pukuja? Koeistuskelin tolla puvulla muutamia pyöriä ja ei siinä mitään erityistä huomannut pyörätyypin vaihtuessa, kaikissa ahisti yhtä paljon kun puku oli just jämpti ja saunareissun tarpeessa
smile_org.gif
 Et miten meinaatte, turha toivo yrittää radalla taittua mihinkään smotolla vääränlainen puku niskassa?

Vaikka mikäs siinä sit jos noi kamat hommais ja ei taitukkaan enää vanhan pyörän päälle, sit se ainakin ois ratkastu et ratapyörä se on saatava...
 
Et miten meinaatte, turha toivo yrittää radalla taittua mihinkään smotolla vääränlainen puku niskassa?

Vaikka mikäs siinä sit jos noi kamat hommais ja ei taitukkaan enää vanhan pyörän päälle, sit se ainakin ois ratkastu et ratapyörä se on saatava...

Eihän väräänlaista pukua ole olemassakaan! Vaikkakin itse smoto ajoon suosittelisin 2-osaista pukua, pirun verran kätevämpi.

Mut jos jossain takaraivossa piilee ajatus mahdollisesta rata-ajo halusta ei oo vielä pakko hommailla 1-osasta, pukuja saa myytyä hyvällä hinnalla käytettynä ja ostelet vaikka sitten sen 1 osasen! :)
 
Tuli hankittua nahkapuku, mutta mitäs tuon alla kannattaa käyttää/mitä ite käytette?
 
Pitkähihasta, niin ei tarvi saksia päästäkseen setin jälkeen pois nahoista.

Selkäsuoja, koska kaikki niin sanoo.
Jopa jotain lonkkaa suojaavia housuja oon kuullu käytettävän.
 
Pitkähihasta, niin ei tarvi saksia päästäkseen setin jälkeen pois nahoista.

Selkäsuoja, koska kaikki niin sanoo.
Jopa jotain lonkkaa suojaavia housuja oon kuullu käytettävän.

Jotain liukasta alusasua kannattaa käyttää. Ei ne helteellä mitään mukavia oo mut yritäpä ottaa yksiosaista nahkapukua hikiseltä iholta irti niin tiedät miksi niitä käytetään.

Selkäsuojaa ei oo koskaan kaaduttaessa tullu kaduttua et se on ollut päällä. Lisäksi noita suojahousuja käytän. Biltemasta saa parilla kympillä ja suosittelen jos vaan ne mahtuu puvun alle.
 
Selkäsuoja löytyy ja panssaribokseritki saatan hankkia, pointti olikin juuri tuo että mitä materiaalia sen pitää olla että pääsee puvusta vielä uloskin.
 
Selkäsuoja löytyy ja panssaribokseritki saatan hankkia, pointti olikin juuri tuo että mitä materiaalia sen pitää olla että pääsee puvusta vielä uloskin.

Hätätapauksessa mikä tahansa pitkähihainen/lahkeinen nahkojen alla helpottaa asiaa. Tietysti tekninen, ihonmyötäinen alusasu on paras, ja jos oikein hipostelee, niin kiiltäväpintainen, yksiosainen haalarimalli ei ainakaan ryttyile mihinkään suuntaan. (Naisilla cat suit on vaan niiiiin super-epäkäytännöllinen, joten täytyy pitäytyä kaksiosaisessa teknisessä. :rant: )
 
Selkäsuoja löytyy ja panssaribokseritki saatan hankkia, pointti olikin juuri tuo että mitä materiaalia sen pitää olla että pääsee puvusta vielä uloskin.

Itselläni on puku, joka on melkoisen hankala riisua kuivana ja hikisenä lähes mahdoton. Kätevä tapa oli ommella hihansuuhun pieni silmukka. Sitten vain pitää löytää joku tappi tai koukku, johon silmukan voi pujottaa. Sen jälkeen on helppo vetää käsi hihasta. Minulla tuo tappi on peräkärryssä, jolla kuskaan pyörän radalle.
 
Tuli hankittua nahkapuku, mutta mitäs tuon alla kannattaa käyttää/mitä ite käytette?

Mikä tahansa alusasu taitaa toimia, mulla joku Rukan 2-osanen alusasu mikä löyty alelaarista urheiluliikkeestä, ei ole ollut mitään ongelmia sen kanssa. Mahollisimman ohut ja hengittävä niin ei sitä siellä alla edes huomaa. Niin ja usein pidän kyllä vain tota Rukan setin housuja ja paitana sitten tekninen alusasu, on se vähän paremman näkönen sit ku tauolla/varikolla hengailee nahkapuvun yläosa riisuttuna.
 
Back
Ylös