Ratapyörän osto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mekanik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos tuon ohi mennään suorilla niin oma vika, onko sitten viive niin paha että pitää avata jo ennen kun ollaan mutkasta ulos?
Ei tartte odottaa ees suoralle. Tosta tulee about kaikki keskinopean tyypitki ohi heti suoran alussa. (ei ole trolli)

Ja kyllä, tiedän että replyän trollille jota quotes trolli, mutta minkäs teet ku on talvi :grin:
 
Ei tartte odottaa ees suoralle. Tosta tulee about kaikki keskinopean tyypitki ohi heti suoran alussa. (ei ole trolli)

Ja kyllä, tiedän että replyän trollille jota quotes trolli, mutta minkäs teet ku on talvi :grin:

Ymmärsit väärin tuo kuvan busa ei ole se josta puhun. Siinä aiemmassa viestissä on linkki nettimotoon. Jos ajat vakio busalla kovemmin kun keskiverto, niin oletko sitä mieltä ettei 700hp auta jos ne tehot tulee ulos järkevästi. Voihan ahtoja pudottaa jos tuntuu että liikaa, vaikka voiko olla liikaa tehoa? Tosissaan turboa busaa tai vastaavaa mistä löytyy jerkkua tässä etsitään, isolle miehelle isot tehot. 8xxhaitu2x9c.png
 
Olen, koska ne ei tuu ulos järkevästi.

Näinpä. 300hv saattaa saada Busasta ulos suht järkevästi pienellä ahtimella, mutta nuo 1,3L 700hv suola-aavikkokilpurit vaativat matalan puristussuhteen, ison ahtimen, isot suuttimet ja ison ahtopaineen. Kone lähinnä prötää alhaalla ja sitten ylhäällä kiskoo niin ettei selässä pysy. Litrateho on sama kuin 80-luvun formula ykkösissä.
 
Tsiisus oon luullut et 300hp vois olla busassa, toi on sairasta. Ostaisin jos ois fyrkkaa, täällä jo ehdittiinki sanomaan et ei oo laillinen kisoihin koska kuutiot ja modit. taakse täytyy ola ainaki 300 nakki muuten pelkästää SUTII. oikeesti... lähdössä jo hirvee kaula, kymiringin kilsan suoralla 330-370 pysäyttimet kannattaa laittaa keraamiset sitte vaa siihe aloitus sarjaan jokkikseen. Suunnillen kun veis tikkarin 3 vuotiaalta, siis IHAN nöyryyttäjä jos vähä osaa ajaa. Jossain oli video missä maailmanluokan dudet ajoi harrikoilla tms hupikisaa, jarrusladissa siististi löytyisköhä?

King of Baggers kisa oli ihan pari viikkoa sitten Laguna Secan radalla. Tästä inspiraatiota harrikkakuskeille ensi kesän ratapäiville.

 
Hauska lanka :)

Busasta saa ahtamalla järkevästi ulos sen 350-400hv niin, että tehontulo on järkevää ja melko lineaarista. Toki vääntöä alkaa olla niin rajusti jo keskialueella (~170nm @5000rpm), että kaasun avauksien kanssa pitää olla oikeasti malttia tai sitten todella harvat välitykset.

Veikkaanpa, ettei tuo 700hv Busa pärjäisi superbikelle ratakahinoissa vaikka kumpaakin ajaisi osaava kuski.
 
Kaverila on madallettu ex-mailikilpuri busanreuhka ja se ei ainakaan taivu mihinkään mutkaan. Suoraan menee ihan vakaasti kyllä.
 
Kaverila on madallettu ex-mailikilpuri busanreuhka ja se ei ainakaan taivu mihinkään mutkaan. Suoraan menee ihan vakaasti kyllä.
madallettu tekee jo muutenkin ylimatalasta busasta täysin mahdottoman kääntää. Ite oon korottamassa busaa ens kesäksi jotta saa sen kääntymään paremmin.
 
madallettu tekee jo muutenkin ylimatalasta busasta täysin mahdottoman kääntää. Ite oon korottamassa busaa ens kesäksi jotta saa sen kääntymään paremmin.

Tiettysti eihän vakio kyykkykään kelpaa kiskakuskille. Katsoitko tuon harrikkakisan? Nehän menee lujaa ja kääntyykin hyvin, 1.38 aikoja taisi sanoa. Totta ettei nämä turbotetut sellaisenaan mene radalla hyvin koska ne yleensä on rakennettu ajettavaksi suoraan. Tämä ei kuitenkaan estä rakentamasta sitä radalle, yhdessä hd:ssäkin oli turbo ja busahan on ihan Moto-GP harrikkaan verrattuna. Suosittelen turbottamaan omasi. Pakoputkiviritykset on aika turhia mieto 250-300hp ahto ja alkaa liikkua. All in leikkimään ei kannata ryhtyä.
 
Hauska lanka :)

Busasta saa ahtamalla järkevästi ulos sen 350-400hv niin, että tehontulo on järkevää ja melko lineaarista. Toki vääntöä alkaa olla niin rajusti jo keskialueella (~170nm @5000rpm), että kaasun avauksien kanssa pitää olla oikeasti malttia tai sitten todella harvat välitykset.

Veikkaanpa, ettei tuo 700hv Busa pärjäisi superbikelle ratakahinoissa vaikka kumpaakin ajaisi osaava kuski.

Tommosella 165hp takarenkaalta tuuttaavassa laitteessa kaasu on kokonaan auki esim. Alastarossa arviolta alta 10 sekkaa kierroksen aikana. Tuosta saanee vähän kuvaa siitä kuinka paljon tehon lisäys auttaa kierrosaikaan.
 
Tommosella 165hp takarenkaalta tuuttaavassa laitteessa kaasu on kokonaan auki esim. Alastarossa arviolta alta 10 sekkaa kierroksen aikana. Tuosta saanee vähän kuvaa siitä kuinka paljon tehon lisäys auttaa kierrosaikaan.

Tätä juuri tarkoitin. Ei kannata vertailla tuota Busaa ratapyörään, koska Busa on rakennettu suoraan ajamista varten. Se häviäisi rataa kierrettäessä mutta voittaisi kevyesti suoraan kiihdytettäessä vaikka vastassa olisi MotoGP-pyörä.
 
Tiettysti eihän vakio kyykkykään kelpaa kiskakuskille. Katsoitko tuon harrikkakisan? Nehän menee lujaa ja kääntyykin hyvin, 1.38 aikoja taisi sanoa. Totta ettei nämä turbotetut sellaisenaan mene radalla hyvin koska ne yleensä on rakennettu ajettavaksi suoraan. Tämä ei kuitenkaan estä rakentamasta sitä radalle, yhdessä hd:ssäkin oli turbo ja busahan on ihan Moto-GP harrikkaan verrattuna. Suosittelen turbottamaan omasi. Pakoputkiviritykset on aika turhia mieto 250-300hp ahto ja alkaa liikkua. All in leikkimään ei kannata ryhtyä.


Katoitko yhtään mitä muuta niissä harrikoissa/indioissa oli?
Olis ollu aika eri näköistä jos olisivat vakio peleillä vetäneet.
 
Jos jollain on kiinnostusta ratapyörä projektiin niin Oulussa majailisi yksi vaihtoehto.
Kippasin tämän kemoralla -19 kesällä ja sen jälkeen kurapyörät vienyt kaiken ajan.

Speksit:
-Yamaha R1 v.2008
-kilpipeli
-2kpl takavanteita (toinen juuri oikaistu Wheel doctorilla)
-Öhlins TTX
-Öhlins ohjausiskari
-Powercommander
-Quickshifteri translogic
-Bitubo mäntäsarja keulassa
-Säädettävät kliparit
-Litium akku

-Yms.

Pyörälle ei ole lippojen jälkeen tehty juuri muuta kuin purettu sieltä täältä.

Osia hankkimatta
-Katteet
-Etujarrusylinteri
-Syyläri
-mahdollisesti uuden takahäkin tarvitsee
-putkiston osia menee uusintaan

Voidaan myydä myös osina jos tarpeeksi kiinnostusta herää.

MYYTY!:cruising:
 
Viimeksi muokattu:
Jos jollain on kiinnostusta ratapyörä projektiin niin Oulussa majailisi yksi vaihtoehto.
Kippasin tämän kemoralla -19 kesällä ja sen jälkeen kurapyörät vienyt kaiken ajan.

Speksit:
-Yamaha R1 v.2008
-kilpipeli
-2kpl takavanteita (toinen juuri oikaistu Wheel doctorilla)
-Öhlins TTX
-Öhlins ohjausiskari
-Powercommander
-Quickshifteri translogic
-Bitubo mäntäsarja keulassa
-Säädettävät kliparit
-Litium akku

-Yms.

Pyörälle ei ole lippojen jälkeen tehty juuri muuta kuin purettu sieltä täältä.

Osia hankkimatta
-Katteet
-Etujarrusylinteri
-Syyläri
-mahdollisesti uuden takahäkin tarvitsee
-putkiston osia menee uusintaan

Voidaan myydä myös osina jos tarpeeksi kiinnostusta herää.

Oliko tää se vernerin ex? Mitä sä huudat tosta?
 
Minkäslaista prätkää porukka suosittelee pelkästään ratakäyttöön?:orgmp:

Taustaa sen verran että olen ajellut GSXR K8 1000cc pyörällä noin 5 vuotta. Radalla tuolla laitteella kävin kahtena viimeisenä kesänä 5 kertaa. Eli vähän on vielä ratakokemusta, mutta kipinä tästä hommasta jäi kytemään.
Ajelin tuon pyörän myynnin jälkeen vielä yhden kesän superdukella, mutta myin tuon laitoksen pois.
Jotenkin ei innostanut enää radalla ajamisen jälkeen tuo suomen teillä kurvailu. Ehkä tähän hommaan sitten oman pyörän joskus jos tähän innostus palaa.

Nyt ajattelin siis hommata pyörän pelkästään ratakäyttöön. Ajatus on kuljettaa pyötää kuomukärrillä, joten kilvissä tämän ei tarvitse olla. Itse olen 189 cm pitkä ja painoa +100 kg.

600 kuutioinen pyörä lienee hyvä ratapyöräksi? Tai max. 750 kuutioinen..
Lähinnä olen ajatellut jotain japanilaista kyykkypyörää. Yamaha R6 tai sitten Suzukin GSX-R. Onko esim 600 kuutioinen GSX-R fyysisesti pienempi kuin tonninen? Itsellä sen verran pituutta, joten vähän tuo mietityttää.
Vuosimalli saisi olla 2010 luvulta.

Olisi kiva kuulla ehdotuksia mitä porukka suosittelee, varsinkin jos olisi lähellä omia mittoja:grin:
 
Miksi et hommaisi Kilogixeriä uudestaan, kun on jo entuudestaan tuttu pyörä?
 
Back
Ylös