Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen nähnyt tuon taulukon aiemminkin mutta taas herää kysymyksiä:Ymmärsinkö oikein että paikalliseksi paineyksiköksi käännettynä noilla kuviolisilla 6680 seoksella kuviollisena lämminpaine on 190/55 takarenkaalla 1.6 bar?Tuo 6680 on renkaan kovuus, esim. renkaissa 195/65R-17 SLICK ja 190/55ZR-17 DOT RACE on samat merkinnät kovuudessa.
http://www.dunlopracing.com/fitment-2009.html
Tota taulukkoo ku vähä kattoo ni alkaa saamaan selvää![]()
esim.
DOT RACE - D211GP/D209GP/SPORTMAX GPA
Koko: 190/55ZR-17
Malli: D211GP
Kovuudet: 7614 = Soft (Triple Cmpd)
7704 = Med (Triple Cmpd)
6680 = Med+ (Triple Cmpd)
Kokemusta on vain slick puolelta ja niiku visu sanoi, on helvetin tarkkoja paineista.
Hyviä renkaita.
Kyllä sä Tero ihan oikein sen ymmärsit.Olen nähnyt tuon taulukon aiemminkin mutta taas herää kysymyksiä:Ymmärsinkö oikein että paikalliseksi paineyksiköksi käännettynä noilla kuviolisilla 6680 seoksella kuviollisena lämminpaine on 190/55 takarenkaalla 1.6 bar?Tuo 6680 on renkaan kovuus, esim. renkaissa 195/65R-17 SLICK ja 190/55ZR-17 DOT RACE on samat merkinnät kovuudessa.
http://www.dunlopracing.com/fitment-2009.html
Tota taulukkoo ku vähä kattoo ni alkaa saamaan selvää![]()
esim.
DOT RACE - D211GP/D209GP/SPORTMAX GPA
Koko: 190/55ZR-17
Malli: D211GP
Kovuudet: 7614 = Soft (Triple Cmpd)
7704 = Med (Triple Cmpd)
6680 = Med+ (Triple Cmpd)
Kokemusta on vain slick puolelta ja niiku visu sanoi, on helvetin tarkkoja paineista.
Hyviä renkaita.
OK. Paineet nyt ymmärretty. Sotki hieman kun elin luulossa että matalapainerengasta on vain slicksinä.Kyllä sä Tero ihan oikein sen ymmärsit.Olen nähnyt tuon taulukon aiemminkin mutta taas herää kysymyksiä:Ymmärsinkö oikein että paikalliseksi paineyksiköksi käännettynä noilla kuviolisilla 6680 seoksella kuviollisena lämminpaine on 190/55 takarenkaalla 1.6 bar?Tuo 6680 on renkaan kovuus, esim. renkaissa 195/65R-17 SLICK ja 190/55ZR-17 DOT RACE on samat merkinnät kovuudessa.
http://www.dunlopracing.com/fitment-2009.html
Tota taulukkoo ku vähä kattoo ni alkaa saamaan selvää![]()
esim.
DOT RACE - D211GP/D209GP/SPORTMAX GPA
Koko: 190/55ZR-17
Malli: D211GP
Kovuudet: 7614 = Soft (Triple Cmpd)
7704 = Med (Triple Cmpd)
6680 = Med+ (Triple Cmpd)
Kokemusta on vain slick puolelta ja niiku visu sanoi, on helvetin tarkkoja paineista.
Hyviä renkaita.
Käytännössä tuo D211GP on tuo N-Tec tyyppinen rengas, eli matalapainerengas. Ja huom! kyseessä siis takanen. Eturenkaathan käyttää kokolailla normi paineita.
Seoksista vielä sellainen, että nuo selitykset seoksille on hiukan erilaiset kuin aikaisemmin on annettu ymmärtää, ei tosin paljoa.
Eli:
6680 medium
7680 medium
7704 soft/medium
7712 medium/soft
7813 medium/soft
7714 soft
Noita kun on niin pirullisen monta niin niissä menee hyvin helposti sekaisin. Ja noista kaikista lötyy, pääosin, vielä 6 sekä 7 numeroisella alulla olevia renkaita, muistaakseni tuo ensimmäinen numero kertoi runkotyypistä ja 7 on uudempi, luonnollisesti. Voin toki muistaa nyt väärinkin.
Kaikilla valmistajilla kunnon kisarenkaat on merkattu vähän vastaavilla hieroglyyfeillä. Ei Pirellin oikeissa kunnon kisarenkaissakaan lue mitään SC1 tai SC2:sta ja sama homma Misukalla. Tosin noita em. renkaita ei ole ihan vapaasti ostettavissa eikä ainakaan suomen maahantuojien valikoimasta.Joopa. OT:ksi menee mutta **ttu nuo Dunlopin seosnumerot on /Cstä. Olisi hieman helpompaa, jos ne ilmaisisi ihan tekstillä seokset eikä jollain koodilla.
Kyllä ne lämpenee, mutta ainakin pehmeitä seoksia on syytä välttää, koska ne alkavat repeämään helposti ajamalla lämmittäessä. Ainakin omassa ajossa vaati 2-3 kierrosta lämmitystä, että pystyi luottamaan pitoon. Kylmällä ilmalla ja märällä nuo renkaat sitten samaistuvat oman kokemuksen mukaan saippuapalaan.Eka setti Dunlopin D211:siä alla, miten ne lämpenee ajamalla?? En omista lämppäreitä. Olen antanut itseni ymmärtää etteivät
seosrenkaat lämpene saati pysy lämpimänä niinkuin katupainoitteismpi sporttirengas.
Jopa tällainen kokematonkin kuski huomaa selvän eron lämpenevyydessä Dunlopin ja Pirellin Supercorsan välillä. Ilman lämppäreitä siis ajetaan. Gixxussa on alla supercorsa sc2:set edessä ja takana, eikä ikinä ole lipsunut edes lämmppärikierroksilla. Nyt Jammussa D211 edessä soft takana medium ja saa kyllä kieli keskellä suuta nuo lämppärikierrokset ajella. Niin monta kertaa on jo tuota lipsumista ollut, että luotto renkaaseen on jossain tuolla takaraivossa heikentynyt selvästi. Vaimon perään kun lähden radalle (ajaa siis sitä gixxua), niin ei mitään mahkua pysyä perässä kahdella ekalla kierroksella. Ei kuitenkaan huvita sitä riskitasoa liikaa nostaa.Kyllä ne lämpenee, mutta ainakin pehmeitä seoksia on syytä välttää, koska ne alkavat repeämään helposti ajamalla lämmittäessä. Ainakin omassa ajossa vaati 2-3 kierrosta lämmitystä, että pystyi luottamaan pitoon. Kylmällä ilmalla ja märällä nuo renkaat sitten samaistuvat oman kokemuksen mukaan saippuapalaan.Eka setti Dunlopin D211:siä alla, miten ne lämpenee ajamalla?? En omista lämppäreitä. Olen antanut itseni ymmärtää etteivät
seosrenkaat lämpene saati pysy lämpimänä niinkuin katupainoitteismpi sporttirengas.
Itse puhun tuosta racerista.Puhutaanko tässä siis siitä pelkästä d211-kilpaversiosta vai gp-racerista??
Kiitos selvennöksestä. Itse tässä just funtsinut hommaisko tuollaiset seuraaviks renkaiks ku entiset alkaa olla ajeltu pois... Itellä kuiteki tulee kaikki katu-ajelutki ajeltua "ratakumeilla". Täksi kesäksi tuli kyl hommattua jo lämppärit mut en oo viel päässy kokeileen. Viikon päästä sitItse puhun tuosta racerista.Puhutaanko tässä siis siitä pelkästä d211-kilpaversiosta vai gp-racerista??