Hannu59
New member
Mopomatkailu on kuulemma kustomi- ja matkavessahenkilöiden sekä muiden epätyypillisessä seksuaalisuhteessa elävien hommaa, väsyneenä ajamista ja tyhjänpäiväistä elvistelyä saavutuksella jonka kuka tahansa voi saavuttaa mutta ei syystä tai toisesti viitsi.
Aivanko te kitisijät oikeasti kuvittelette että niitä IBA ajoja ajetaan hampaat irvessä, ajamisesta nauttimatta, väkisin, teiltä saatavan rispektin toivossa, jne, hä?
Onko teidän mielestänne rispekti niin halpaa, että sen saavuttaa konevoimin 1000 mailia ajaen? No ei tietenkään ole. Eihän tuo ole ajotehtävänä kummallinen. Ette kai te pidä rautaperseilijöitä niin naiiveina, että kuvittelisivat rispektin olevan ostettavissa? Ainakaan kaikkia?
Rispekt is not kiven, but IMHO Rispekt is not teiken aithör, äs it mast bee öörned.
Miksi pitää ajaa väsyneenä? Eikö saa tarkkailla omaa ajamistaan tietääkseen milloin virheiden määrä alkaa kasvaa?
Miksi ajamisesta ei saa nauttia? Ei tietenkään maantieajo ole oikeaa moottoripyörän ajamista. Ainoaa oikeaa AJAMISTA voi opetella vain moottoriradalla ja se on oikein kivaa. 700 km ratakeikka on sitä paitsi hyvä valmistautuminen seuraavan päivän rautapersereissuun. Mutta jos se kiva maisemareitti sattuu vaatimaan tuhannen kilometrin siirtymäetapit kotoa, niin ei kai sitä mopoa minkään Volvon perässä sinne pelipaikalle hinata? En minä ainakaan, koska minun kesäVolvossani ei ole vetokoukkua.
Älkää käsittäkö väärin. Ei minulla ole tarvetta arvostella kavereita jotka menevät radalla matkustajan kanssa lujempaa kuin minä yksin. Ei siitä huolimatta, että tuovat moponsa paikalle pakulla ja minä ajaen. Tämä on heidän tapansa harrastaa ja minun kannattaa olla kuulolla koska siinä oppii lisää. Ja sitä matkustajaa kuljettavaa Gixxeriä seuraten omatkin ajolinjat vähitellen paranevat ja ajaminen muuttuu helpommaksi vaikka vauhti ei putoa lainkaan, päinvastoin.
Enkä edes arvostele sitäkään, että he näyttävät sekkareineen ja GPS dataloggereineen olevan kovin välineorientoituneita kadotettujen sekuntien metsästäjiä. Miksi ihmeessä ajaa vain ajamisen vuoksi rataa ympäri? Mutta eivät he ahdistuneilta vaikuta tästä tavoitteen asettamasta paineesta huolimatta. Ehkäpä oman ajamisen tarkkailu onkin heille tapa oppia lisää?
Nopeasta kierrosajasta saa minun rispektini, koska tiedän että sitä en pysty vuorokaudessa hankkimaan, mutta minä tai lähes kuka tahansa muukin hyvin valmistautunut motorist voi hankkia IBAn jäsenyyteen oikeuttavat kuitit.
Ja vielä: kamat mukana ja kaveri takapenkillä ei VOI ajaa. No ei tietenkään voi, ks. moottorirata ja oikea ajaminen. Mutta moottoripyörällä voi paitsi ajaa ajamisen vuoksi, myös liikuskella kivoissa paikoissa ja kivassa seurassa. Eihän se oikeaa AJAMISTA ole, mutta sekin voi olla kivaa. Ainakin minusta on.
Helppoahan se tietysti minun on sanoa, kun olemme rouvan kanssa saaneet itse valita kenen kanssa menemme naimisiin, joten sen kaverin kanssa viihtyy oikein hyvin vaikkeivät tapit raavikaan asfalttia kaiken aikaa. Kesäterassille, hyvälle pihville ja laatuviinille määränpäässäkin pitää jättää aikansa. Meille on käynyt lisäksi niin hyvin, että olemme saaneet valita kaverimmekin kenen kanssa ajelemme.
Nyt ehkä joku sanoo etten ymmärrä ja pelkäänpä pahoin että hän on oikeassa. Jotain minä teen väärin, kun minä pidän moottoripyöräilystä radalla, matkalla, yksin, kaverin kanssa, vapaalla tai työmatkalla PC, puku ja solmio sivulaukuissa ja mopon merkkikin vaihtuu joka kerta pyörää vaihtaessa.
Pitäisi ilmeisesti valita yksi merkki ja ainoa oikea tapa harrastaa, ei tästä muuten taida mitään tulla...
Aivanko te kitisijät oikeasti kuvittelette että niitä IBA ajoja ajetaan hampaat irvessä, ajamisesta nauttimatta, väkisin, teiltä saatavan rispektin toivossa, jne, hä?
Onko teidän mielestänne rispekti niin halpaa, että sen saavuttaa konevoimin 1000 mailia ajaen? No ei tietenkään ole. Eihän tuo ole ajotehtävänä kummallinen. Ette kai te pidä rautaperseilijöitä niin naiiveina, että kuvittelisivat rispektin olevan ostettavissa? Ainakaan kaikkia?
Rispekt is not kiven, but IMHO Rispekt is not teiken aithör, äs it mast bee öörned.
Miksi pitää ajaa väsyneenä? Eikö saa tarkkailla omaa ajamistaan tietääkseen milloin virheiden määrä alkaa kasvaa?
Miksi ajamisesta ei saa nauttia? Ei tietenkään maantieajo ole oikeaa moottoripyörän ajamista. Ainoaa oikeaa AJAMISTA voi opetella vain moottoriradalla ja se on oikein kivaa. 700 km ratakeikka on sitä paitsi hyvä valmistautuminen seuraavan päivän rautapersereissuun. Mutta jos se kiva maisemareitti sattuu vaatimaan tuhannen kilometrin siirtymäetapit kotoa, niin ei kai sitä mopoa minkään Volvon perässä sinne pelipaikalle hinata? En minä ainakaan, koska minun kesäVolvossani ei ole vetokoukkua.
Älkää käsittäkö väärin. Ei minulla ole tarvetta arvostella kavereita jotka menevät radalla matkustajan kanssa lujempaa kuin minä yksin. Ei siitä huolimatta, että tuovat moponsa paikalle pakulla ja minä ajaen. Tämä on heidän tapansa harrastaa ja minun kannattaa olla kuulolla koska siinä oppii lisää. Ja sitä matkustajaa kuljettavaa Gixxeriä seuraten omatkin ajolinjat vähitellen paranevat ja ajaminen muuttuu helpommaksi vaikka vauhti ei putoa lainkaan, päinvastoin.
Enkä edes arvostele sitäkään, että he näyttävät sekkareineen ja GPS dataloggereineen olevan kovin välineorientoituneita kadotettujen sekuntien metsästäjiä. Miksi ihmeessä ajaa vain ajamisen vuoksi rataa ympäri? Mutta eivät he ahdistuneilta vaikuta tästä tavoitteen asettamasta paineesta huolimatta. Ehkäpä oman ajamisen tarkkailu onkin heille tapa oppia lisää?
Nopeasta kierrosajasta saa minun rispektini, koska tiedän että sitä en pysty vuorokaudessa hankkimaan, mutta minä tai lähes kuka tahansa muukin hyvin valmistautunut motorist voi hankkia IBAn jäsenyyteen oikeuttavat kuitit.
Ja vielä: kamat mukana ja kaveri takapenkillä ei VOI ajaa. No ei tietenkään voi, ks. moottorirata ja oikea ajaminen. Mutta moottoripyörällä voi paitsi ajaa ajamisen vuoksi, myös liikuskella kivoissa paikoissa ja kivassa seurassa. Eihän se oikeaa AJAMISTA ole, mutta sekin voi olla kivaa. Ainakin minusta on.
Helppoahan se tietysti minun on sanoa, kun olemme rouvan kanssa saaneet itse valita kenen kanssa menemme naimisiin, joten sen kaverin kanssa viihtyy oikein hyvin vaikkeivät tapit raavikaan asfalttia kaiken aikaa. Kesäterassille, hyvälle pihville ja laatuviinille määränpäässäkin pitää jättää aikansa. Meille on käynyt lisäksi niin hyvin, että olemme saaneet valita kaverimmekin kenen kanssa ajelemme.
Nyt ehkä joku sanoo etten ymmärrä ja pelkäänpä pahoin että hän on oikeassa. Jotain minä teen väärin, kun minä pidän moottoripyöräilystä radalla, matkalla, yksin, kaverin kanssa, vapaalla tai työmatkalla PC, puku ja solmio sivulaukuissa ja mopon merkkikin vaihtuu joka kerta pyörää vaihtaessa.
Pitäisi ilmeisesti valita yksi merkki ja ainoa oikea tapa harrastaa, ei tästä muuten taida mitään tulla...