Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oon vähän karsastellut näitä oikeiden kuskien renkaita, kun enhän mä reppana usko, että saan niitä ees toimintalämpöön![]()

Kattelinpa itsekin huvikseni aidan toiselle puolelle...
Satsi Dunlopin KR106/108 SSP 600 slicksejä on alle 450 €. Kappas!
Tiiät Esa sen mun ratahurun, niin onko se sitten MS2/ MS2 vaiko MS1/MS2 kombo moottoriradoille, ja jos tuonne Imatran luistinradalle vielä meinaa niin sinne tietty MS1/ MS1.
Ei mitään käryä kuinka pehmeä tuo pehmeä etunen oikeasti on.
Oon vähän karsastellut näitä oikeiden kuskien renkaita, kun enhän mä reppana usko, että saan niitä ees toimintalämpöön
Conteilla on ollut helppoa.. on vain yksi seos eteen ja taakse. No okei, Imatralle kaivoin 8 vuotta vanhan lappusoftin, kun ei niitä enää tehdä, ja onkin suurin piirtein ainoa rata, jossa ne ei repeä paskaksi jahka ajelee varovasti.
Ei ihme, että valmistus loppui.
Vielä se olennainen eli mitkä kuumapaineet em. dunloppeihin?
2,5bar eteen ja 1,4 taakse jos alla siis 120/70 ja 195/65. Sieltä gp503 sivulta kun valkkaa renkaan ja rullaa sivun alalaitaan, löytyy ihan hyvä infopaketti.

Kun hankin tuon pyörän, niin siinä oli edellisen omistajan loppuun ajettu setti alla. Se oli kulunut samoin enemmän vasemmalta ja ihmettelin sitä jo silloin, mutta mistä minä sen voin tietää mitä hän on touhunnut. Viime kesänä laitoin nykyisen setin alle ja ajoin sillä Alastarolla kolmet ratapäivät + sitten tänä vuonna vielä 1 kokonainen päivä Vantaalla n. 200km + 2 x 3h. Vantaalla melkein kaikki mutkat on oikealle. Kuitenkin nyt sitten lomareissun jälkeen aloin katselemaan, että rengas on kulunut jonkin verran (tai jopa selkeästi) enemmän vasemmalta. Omissa aiemmissa pyörissä en ole tällaista huomannut ja outoa varsinkin juuri sen vuoksi, koska luulisi, että Vantaa on kuluttanut nimenomaaan enemmän oikealta. Mikähän siinä linjauksessa sitten voisi olla? Ainakin ne swingin merkit on täysin kohdallansa. Se ero on sellainen, että oikealla puolella on vielä kuviota ja keskellä, mutta vasen puoli on ihan sileä. Onhan se toki ihan fiinaalissa koko rengas jo muutoinkin, mutta silti.


Mitäs tässä on tapahtunut? Etunen ajettu, kuten aina ennenkin jo vuosia vuodenajasta riippumatta. Lämppärit @ 80 C ja lämminpaine 2,25.
Tuli mieleen semmoinen, että kun ainakin lauantaina jännite oli karvan alle 200 V varikolla, niin oisiko sittenkin jäänyt vähän kylmäksi, ja paine noussut liikaa radalla? Teki kapean raidan oikealle laidalle jo pieniä kraatereita kulutusmerkkien viereen.
Jos ne sun lämppärit on termostaattiohjatut niin kuin kirjoittamastasi voisi olettaa, niin eihän alijännitteen pitäisi haitata mitään. Tämä toki sillä oletuksella ettei alijännite estä kokonaan tavoitelämpötilan saavuttamista käytettävissä olleessa ajassa.
PUIMURI kaavasta
Lämmitin on resistiivistä kuormaa. Lämmityskaapelissa on jotain ohmia/metri.
Ja
Teho muuttuu jännitettä muuttamalla
V=jännite
R=resistanssi
P=teho
Lämmittimen resistanssi R=(V*V)/P
P=(V*V)/R
Jos jännite tippuu 230V -> 200Volttiin niin teho laskee neljänneksen.
Voi olla ettei lämmittimen teho vain riitä, sen takia omassa käytössä on IR-lämpömittari ja
android lämpökamera.
Tiettyyn rajaan asti sähkölaitteen virrankulutus kasvaa jännitteen pudotessa.
Paitsi että nyt unohdit PUIMURI-säännöstä kokonaan tuon I:n eli virran. Tiettyyn rajaan asti sähkölaitteen virrankulutus kasvaa jännitteen pudotessa. Laitteen toiminta lakkaa kokonaan jos käyttöjännite putoaa niin alas ettei laite voi enää toimia tai niin alas että virrankulutus nousee niin suureksi että joko laite tai sulake palaa. Pelkkä jännitteen lasku ei tarkoita tehonlaskua.
Induktiiviset tehot, esim sähkökelat ja sähkömoottorit pyrkivät pitämään tehon samana jos jännite laskee,
silloin virta nousee.
Mitäs tässä on tapahtunut? Etunen ajettu, kuten aina ennenkin jo vuosia vuodenajasta riippumatta. Lämppärit @ 80 C ja lämminpaine 2,25.
Tuli mieleen semmoinen, että kun ainakin lauantaina jännite oli karvan alle 200 V varikolla, niin oisiko sittenkin jäänyt vähän kylmäksi, ja paine noussut liikaa radalla? Teki kapean raidan oikealle laidalle jo pieniä kraatereita kulutusmerkkien viereen.
Conti Track Slick Soft
Ajatuksia.
Paine sillon kun renkaat lämppäreissä tuo 2.25, eli lämppäripaine?
Vai radalta tullessa mitattu, eli lämminpaine?
Oisko sit rengas ollu lämmin mut vanne kylmä, ja ilma renkaassa jotain siltä väliltä, eli paine ollut jo radalle lähtiessä liian suuri. Ja vaikka rengas kylmenee, niin paine ei tipu, koska renkaassa oleva ilma ei kylmene.Lämppäri. Päivän mittaan kun sekin nousee mallailen sen tuohon.